Jaunākais izdevums

Latvijas reklāmas tēva Ērika Stendzenieka pirms vienpadsmit gadiem izveidotais Latvian Art Directors Club (LADC) jeb Latvijas radošo direktoru klubs, darba tirgū laiž pirmos reklāmas skolas «produktus».

Rīt, 10. maijā no plkst. 11.00 līdz 17.00 intelektuālajā kultūras klubā Cafe Film Noir gaidāms pēdējais pārbaudījums - studentu labāko darbu prezentācijas, savukārt piektdien, 13.maijā – izlaidums reklāmas aģentūrā McCANN Riga.

LADC pārstāv Ēriks Stendzenieks, Voldemārs Dūdums, Andris Rubīns, Jānis Joņevs, Zigurds Zaķis, Miķelis Baštiks, Aleksandrs Bētiņš un daudzi citi, kas pērn vasarā aizsāka iniciatīvu LADC skola, vienojot 17 talantīgākos jauniešus no visas Latvijas. Topošajiem reklāmistiem tika dota iespēja 10 mēnešu garumā apgūt visas reklāmas zinības Latvijas lielākajās radošajās aģentūrās un studijās pie reklāmas un dizaina praktiķiem.

Nu aktīvais mācību process ir beidzies un LADC skola 2015./2016. mācību gada talanti tiek palaisti darba tigrū. Lai novērtētu šajā laikā apgūtās prasmes un iemaņas, studentiem jāiztur vien pēdējais pārbaudījums - savu labāko radošo darbu prezentācijas. Prezentācijas vērtēs LADC profesionāļu žūrija - Ēriks Stendzenieks (LADC prezidents, reklāmas aģentūras !MOOZ vadošais radošais direktors), Andris Rubīns (reklāmas aģentūras DDB Latvija izpilddirektors), Zigurds Zaķis (komunikācijas stratēģis, pasniedzējs), Armands Leitis (reklāmas aģentūras Guilty vadošais radošais direktors), Aleksandrs Bētiņš (reklāmas aģentūras NotPerfect vadošais radošais direktors), Didzis Paeglis (DDB Latvija projektu direktors), Raimonds Platacis (BTL aģentūras Abnormal radošais direktors), Mārcis Miķelsons-Germs (digitālo risinājumu aģenturas CUBE radošais direktors), Nils Sakss (rakstnieks, aģentūras !MOOZ radošais direktors), Gints Apsīts (reklāmas aģentūras !MOOZ radošais direktors, vairāku animācijas īsfilmu autors), Voldemārs Dūdums (radošais direktors) un Anete Franka (LADC izpilddirektore).

Diplomdarbu prezentācijas notiks 10. maijā intelektuālajā kultūras klubā Cafe Film Noir, savukārt, piektdien, 13.maijā notiks LADC skola 2015./2016. mācību gada izlaidums reklāmas aģentūrā McCANN Riga, kurā «laimīgie 17» tiks pie diplomiem svinībās, kas pulcēs visus 65 pasniedzējus, klientus un citus interesentus.

Šī praktiskās izglītības programma tiks turpināta arī 2016./2017.gadā, pieteikšanās tiks izsludināta maijā, savukārt mācības šogad sāksies septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zināmi jauno reklāmistu skolas studenti

Lelde Petrāne,08.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

LADC skola ir Latvijas radošo celmlaužu veidota izglītības programma, kas katru gadu uzņem 20 – 25 talantus no visas Latvijas, lai 9 mēnešu laikā intensīvā režīmā izskolotu darbam reklāmā. Līdz 3. jūlija pusnaktij ikviens radošā gara īpašnieks tika aicināts pieteikties 2017. gada klasei, kas sāksies šā gada septembrī. Lai to izdarītu, pretendentiem bija jāizpilda 2 darba uzdevumi. LADC žūrija 10 Latvijas nozares profesionāļu sastāvā vairākas dienas tos vērtēja, kā rezultātā ir zināmi 25 LADC skola 2017. gada klases studenti.

LADC žūriju šogad pārstāvēja Ēriks Stendzenieks (!MOOZ dibinātājs un vadošais radošais direktors, kā arī LADC līdzdibinātājs un prezidents), Andris Rubīns (DDB Latvija izpilddirektors), Edijs Majors (Burzum dibinātājs un radošais direktors, LADC padomes pārstāvis), Anete Franka (LADC izpilddirektore), Sandijs Lūsēns (IDEA radošais direktors), Voldemārs Dūdums (patstāvīgs radošais direktors, LADC līdzdibinātajs), Aleksandrs Bētiņš (Not Perfect Y&R | Riga vadošais radošais direktors, LADC padomes pārstāvis), Vairis Strazds (DDB Latvija radošais direktors), Māris Upenieks (Young/Hungry radošais direktors, LADC līdzdibinātājs) un Edgars Stanga (McCann Riga radošais direktors).

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Radošās izcilības festivāls Adwards 2018 izsludina darbu iesniegšanu

Monta Glumane,04.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau trīspadsmito gadu Latvian Art Directors Club (LADC) aicina radošo industriju pārstāvjus, talantus un meistarus iesniegt darbus starptautiskai profesionāļu žūrijai. Radošais izcilības festivāls «Adwards 2018» pieteikumus gaida līdz 12. augustam, informē festivāla rīkotāji.

««Adwards 2018» festivāla radošais uzstādījums aktualizē eksistenciālo jautājumu par mākslīgā intelekta ietekmi uz radošajām industrijām. Šogad svinēsim radošo prātu pārākumu un bezgalīgo potenciālu,» skaidro festivāla organizatore Annija Mežgaile. Radošās izcilības festivāls «Adwards» katru gadu iegūst jaunu vizuālo identitāti, kuru veido atšķirīgi autori. Šogad festivāla ideja un izstrāde ir digitālās aģentūras «CUBE» radošā direktora un partnera Mārča Miķelsona-Germa vadībā.

Darbus aicina iesniegt visus, kas rada «ar» un «caur» idejām – iepakojumu dizainerus, reklāmas profesionāļus, grafikas dizainerus, tekstu autorus, digitālos meistarus, fotogrāfus, mākslinieciskos direktorus, režisorus un operatorus, animatorus. Festivālā darbus vērtēs starptautiska žūrija 10 profesionāļu sastāvā, labākajiem darbiem piešķirot tradicionālos izcilības ordeņus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivāla ADWARDS ceremonijā noskaidroti labākie reklāmas, dizaina un citu radošo industriju darbi.

Starptautiskas žūrijas vadībā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.

Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Mammalampa radītāja, SIA Mammastudio radošā direktore Ieva Kalēja, kas ir ierindota starp pasaules vadošajām dizainerēm, izveidojusi jauna formāta interjera aksesuāru dizaina zīmolu "DeTales".

Produktu izstrādē tiek izmantoti materiālu pārpalikumi, kas rodas vannu ražošanas procesā, tādējādi samazinot rūpniecisko atkritumu daudzumu un radot jaunu vērtību atbilstoši aprites ekonomikas principiem.

Mammalampa grezno telpas visā pasaulē 

Mammalampa dizaina lampas grezno telpas teju vai visā pasaulē - no Jordānijas...

"Pasaulei nevajag vairāk jaunu lietu, kuras kļūst nederīgas vai nolietojas jau pāris gadu laikā, tāpēc savās kolekcijās "DeTales" plāno eksperimentēt ar kvalitatīviem un ilgtspējīgiem materiāliem," zīmola koncepciju skaidro SIA "Design Tales" valdes locekle I. Kalēja.

Pirmā produktu sērija ir veidota no uzņēmuma "PAA Vannas" izstrādātās un vannu ražošanā izmantotās mākslīgās akmens masas "Silkstone" pārpalikumiem.

"Mēs sekojam idejai par aprites ekonomiku, tāpēc ražošanā tiek likts uzsvars uz ilgtspējīgu resursu izmantošanu," uzsver zīmola "DeTales" attīstības vadītāja un organizācijas "Latvian Art Directors Club" vadītāja Annija Mežgaile.

Mammalampa radītāja gūst starptautisku atzinību 

Ietekmīgais Ņujorkas dizaina žurnāls "ELLE Decor" janvāra/februāra izdevumu ir veltījis tēmai...

"Interjera aksesuāru kolekcijas dizainu raksturo dabīgā akmens estētiskās kvalitātes pārnešana uz mākslīgā akmens masu. Tādējādi rūpnieciskā procesā iespējams tiražēt produktus ar spēcīgu vizuālo identitāti, piešķirot produktu sērijai filosofisku skatījumu par mākslīgā un dabīgā attiecībām mūsdienās," secina I. Kalēja.

Zīmola nosaukums "DeTales" radies, savienojot divus angļu valodas vārdus — Design (dizains) un Tales (stāsti). "Šajos dizaina stāstos nav vietas nejaušībām, un katrai detaļai ir nozīme. Dievs ir sīkumos - tā varētu tulkot zīmola devīzi, " klāsta I. Kalēja.

Zīmola pirmā kolekcija "Snow Tale" ir mūsdienīgi dizaina objekti — svečturi, ikebana vāzes, ēterisko eļļu difuzori un trauki, kas veidoti no akmens masas. Kolekcija veltīta sniegam kalnu galotnēs, kas nekad neizkūst. Tas ir stāsts par ilgām pēc sniega un Ziemassvētku smaržas, par sapni, kuru glabājam savās sirdīs.

"Uzņēmuma darbības modelis paredz Latvijas mērogā novatorisku pieeju dizainam un ražošanas procesam — sadarbību starp dažādām nozarēm. Veiksmīga produktu dizaina īstenošanā nepieciešama cieša sazobe starp dizaina estētiskajām un funkcionālajām kvalitātēm, ražošanas tehnoloģiskajiem aspektiem un mārketingu jeb tirgus un potenciālo produktu lietošanas scenāriju izpēti," ir pārliecināta zīmola "DeTales" radītāja.

Uzņēmums "Design Tales" ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras dalībnieks, kas ir drošs garants uzņēmuma izaugsmei un spējai īstenot nospraustos mērķus, secina I. Kalēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Pagarināts metu piedāvājumu iesniegšanas termiņš Expo 2020 Dubaijā idejas izstrādei

Db.lv,30.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), ieklausoties radošo industriju ekspertos un profesionāļos, nolēmusi pagarināt metu piedāvājumu iesniegšanas termiņu līdz 17.decembrim, informē LTRK.

LTRK pagarina konkursu ar mērķi piesaistīt vairāk ideju jeb projektus, lai no tiem atlasītu labākos trīs, kas pēc tam līdz 28.decembrim strādātu pie detalizācijas. Tādējādi netiks noslogoti nevajadzīgi tie profesionāļi, kuri neiekļūs TOP 3. Pašreiz nolikumu reģistrējoties saņēmuši vairāk nekā 80 dažādu organizāciju, uzņēmumu, radošo apvienību u.c. pārstāvji, tostarp arī vairākas ārvalstu kompānijas, kas liek secināt, ka interese ir liela.

«Laika ir maz, taču mums būtiski, saņemt interesantus un kvalitatīvus piedāvājumus. Tādēļ nolēmām pagarināt metu konkursa pirmo kārtu līdz 17.decembrim, tādējādi dodot papildu laiku radošajām komandām izstrādāt savas idejas,» saka LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš, «jāsaprot, ka pašreiz Expo 2020 vietā ir tuksnesis, bet termiņi ir strikti jāievēro un priekšdarbi jāveic laikus, lai jau 2019.gada 20.oktobrī pamata konstrukcijas būtu uzbūvētas.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

LTRK saņēmusi 17 metu konkursa pieteikumus Expo 2020 Dubaijā

Db.lv,17.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) kopumā saņēma 17 pieteikumus paviljona izveidei Expo 2020 Dubaijā, no kuriem žūrijas uzdevums pirmdien, 17.decembrī, ir izvēlēties trīs labākos darbus, aicinot tos līdz 27.decembrim uzlabot, lai izvēlētos uzvarētāju.

LTRK saņēmis 17 komandu pieteikumus Expo 2020 paviljona izveidei, kas vērtējams kā liela interese par Latvijas pārstāvību izstādē. «Pieteikumu skaits metu konkursā ir liels un žūrija atbildīgi strādā, lai izvēlētos labākos,» saka Expo 2020 projekta vadītājs Ansis Egle.

Pretendentu uzdevums bija iesniegt divas atsevišķas konkursa daļas – devīzi un pašu radošo risinājumu. Lai žūrijas darbs netiktu ietekmēts, devīzes jeb autori katram no pieteikumiem tiks atvērti tikai otrdienas rītā, tādējādi tikai tad tiks uzzināti tie profesionāļi, kuru idejas atzītas par labākajām.

Līdz 27.decembrim radošajām komandām būs iespēja vēl uzlabot un izstrādāt radītās idejas, lai 28.decembrī paziņotu konkursa uzvarētāju un to, kā Latvijas paviljons izskatīsies Expo 2020 izstādē Dubaijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Konkursā par Latvijas paviljona izveidi Expo 2020 uzvar Riga Architecture Institute

Lelde Petrāne,28.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc papildu sarunām un konkursa metu precizēšanas, Latvijas paviljonam «Expo 2020» Dubaijā izvēlēta SIA «Riga Architecture Institute» ideja «Ēters», informē Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK).

Komandā iekļauti Niklāvs Paegle, Dagnija Smilga, Kārlis Bērziņš un Pīters Bauers (Peter Bauer).

Lai gan pēc pirmās kārtas par metu konkursa uzvarētāju tika atzīts SIA «Mailītis A.I.I.M.» darbs ar nosaukumu «Skaņais mežs», pēc papildu sarunām, precizējumiem, tāmju izstrādes un konsultācijām ar būvniekiem uz vietas Dubaijā, nolemts, ka Latvijas paviljonu veidos SIA «Riga Architecture Institute». Idejas pamatā ir pozicionēt Latviju kā vietu ar intelektuālo resursu, veidojot valsts tēlu nākotnei. «Mēs vēlējāmies parādīt Latviju kā modernu un uz attīstību vērstu vietu. Paviljona pamatā ir atvērta tipa konstrukcija, kas izskatās kā vilnis, kur integrētas dažādas saliņas, apvienojot dabu, tehnoloģijas, intelektuālo pieredzi un biznesa iespējas,» saka «Expo 2020» projekta vadītājs Ansis Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru