Mammalampa dizaina lampas grezno telpas teju vai visā pasaulē - no Jordānijas karaļnama līdz Latvijas vēstniecībai ASV
Kopš DB rakstīja par Latvijas lampu zīmolu mammalampa (SIA Mammastudio), ir attīstītas piecas produktu grupas, un katram produktam ir izveidota «ģimene» – stāvlampa, griestu lampa, dažādas krāsu un izmēru variācijas u.tml. «No malas raugoties, pieci varētu nešķist daudz, bet mēs visu šo laiku esam tās pilnveidojuši un visus produktus esam mēģinājuši virzīt pasaulē. Skaidrs, ka Latvijā tirgus nav pārāk liels, tāpēc mēs mēģinām iekarot pasauli. Tās lampas, ar ko pirms pieciem gadiem iepazīstinājām Latvijas auditoriju, daudzās pasaules malās ir absolūts jaunums. Tāpēc necenšamies «ka tik vairāk», bet mēģinām atrast jaunus tirgus esošajiem produktiem,» norāda Ieva Kalēja, mammalampa dizainere.
Šobrīd valstu skaits, uz kurieni aizceļojušas mammalampa lampas, ir liels. Tāpēc nevar teikt, ka uzņēmumam ir kāds konkrēts tirgus, uz kuru tas fokusējas. Lampas ir teju visos kontinentos, arī Jaunzēlandē un Austrālijā, Dienvidamerikā, Kanādā, Amerikā. «Tikai Antarktīdā vēl nav,» piebilst I. Kalēja. Diezgan daudz lampu ir aizceļojušas uz Saūda Arābiju, Apvienotajiem Arābu Emirātiem u.c. valstīm, kur attīstās ekonomika.
«Pa šiem gadiem esam pierādījuši, ka arī Latvijā var radīt dizainu un ne tikai konkurēt ar lētāku ražošanu, bet radīt ko tādu, kas ir pieprasīts Eiropā. Mūsu lampas nonāk arī dizaina viesnīcās Eiropā. Tas nozīmē, ka mūsu produkti ir konkurētspējīgi, ja vien nav aizspriedumu,» uzskata I. Kalēja.
Viņa lepojas, ka ar savu oriģināldizainu mammalampa ir izdevies iziet pasaulē un būt tendenču noteicējam, nevis sekotājam un kopētājam. «Lampas nav lētas. Mums ir izdevies pierādīt, ka var izveidot oriģinālu dizainu, cīnīties par kvalitāti un savu pieeju. Ir klientu loks, kam tas ir vajadzīgs. Dizains tiek novērtēts dizaina, nevis lētuma dēļ,» teic I. Kalēja.
«Gribas biznesu tādu ļoti cilvēcisku. Mēs negribam būt haizivis, bet dzīvot cilvēka cienīgu dzīvi, darīt to, kas patīk. Protams, ir stresainas situācijas, taču mēs cenšamies strādāt godīgi un cilvēciski. Ja godprātīgi dara darbu, tas vienmēr atmaksājas,» uzskata I. Kalēja.