Mazais bizness

Mammalampa grezno telpas visā pasaulē

Anda Asere,23.04.2013

Jaunākais izdevums

Mammalampa dizaina lampas grezno telpas teju vai visā pasaulē - no Jordānijas karaļnama līdz Latvijas vēstniecībai ASV

Kopš DB rakstīja par Latvijas lampu zīmolu mammalampa (SIA Mammastudio), ir attīstītas piecas produktu grupas, un katram produktam ir izveidota «ģimene» – stāvlampa, griestu lampa, dažādas krāsu un izmēru variācijas u.tml. «No malas raugoties, pieci varētu nešķist daudz, bet mēs visu šo laiku esam tās pilnveidojuši un visus produktus esam mēģinājuši virzīt pasaulē. Skaidrs, ka Latvijā tirgus nav pārāk liels, tāpēc mēs mēģinām iekarot pasauli. Tās lampas, ar ko pirms pieciem gadiem iepazīstinājām Latvijas auditoriju, daudzās pasaules malās ir absolūts jaunums. Tāpēc necenšamies «ka tik vairāk», bet mēģinām atrast jaunus tirgus esošajiem produktiem,» norāda Ieva Kalēja, mammalampa dizainere.

Šobrīd valstu skaits, uz kurieni aizceļojušas mammalampa lampas, ir liels. Tāpēc nevar teikt, ka uzņēmumam ir kāds konkrēts tirgus, uz kuru tas fokusējas. Lampas ir teju visos kontinentos, arī Jaunzēlandē un Austrālijā, Dienvidamerikā, Kanādā, Amerikā. «Tikai Antarktīdā vēl nav,» piebilst I. Kalēja. Diezgan daudz lampu ir aizceļojušas uz Saūda Arābiju, Apvienotajiem Arābu Emirātiem u.c. valstīm, kur attīstās ekonomika.

«Pa šiem gadiem esam pierādījuši, ka arī Latvijā var radīt dizainu un ne tikai konkurēt ar lētāku ražošanu, bet radīt ko tādu, kas ir pieprasīts Eiropā. Mūsu lampas nonāk arī dizaina viesnīcās Eiropā. Tas nozīmē, ka mūsu produkti ir konkurētspējīgi, ja vien nav aizspriedumu,» uzskata I. Kalēja.

Viņa lepojas, ka ar savu oriģināldizainu mammalampa ir izdevies iziet pasaulē un būt tendenču noteicējam, nevis sekotājam un kopētājam. «Lampas nav lētas. Mums ir izdevies pierādīt, ka var izveidot oriģinālu dizainu, cīnīties par kvalitāti un savu pieeju. Ir klientu loks, kam tas ir vajadzīgs. Dizains tiek novērtēts dizaina, nevis lētuma dēļ,» teic I. Kalēja.

«Gribas biznesu tādu ļoti cilvēcisku. Mēs negribam būt haizivis, bet dzīvot cilvēka cienīgu dzīvi, darīt to, kas patīk. Protams, ir stresainas situācijas, taču mēs cenšamies strādāt godīgi un cilvēciski. Ja godprātīgi dara darbu, tas vienmēr atmaksājas,» uzskata I. Kalēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgais Ņujorkas dizaina žurnāls "ELLE Decor" janvāra/februāra izdevumu ir veltījis tēmai "Pasaules sievietes dizainā" (International Women of Design), iekļaujot "Mammalampa" zīmola izveidotāju un SIA "Mammastudio" radošo direktori Ievu Kalēju starp 100 pasaules vadošajām dizainerēm.

"ELLE Decor" šajā izdevumā izcēlis stāvlampu no "Mammalampa" kolekcijas "The Queen", kuru raksturo kontrasta spēle ar materiāliem. Dizaina objektā sastopas metāla pati nabadzīgākā manifestācija - rūsa - ar pašu dārgāko metālu - zeltu.

Izmantoto materiālu kombinācija ne tikai izceļ viens otru, bet arī nojauc stereotipu robežu starp vērtīgo un bezvērtīgo, mainot attieksmi un izpratni gan par dizainu, gan ražošanu.

"Žurnāla galvenais redaktors Vitnijs Robinsons (Whitney Robinson) bieži tiek minēts kā viens no ietekmīgākām nozares personām ASV. Tāpēc īpašs prieks, ka viņš savā "Instagram" kontā @whowhatwhit, piesakot žurnāla jauno numuru, pievienojis atsauci uz "Mammalampa".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zīmola Mammalampa radītāja, SIA Mammastudio radošā direktore Ieva Kalēja, kas ir ierindota starp pasaules vadošajām dizainerēm, izveidojusi jauna formāta interjera aksesuāru dizaina zīmolu "DeTales".

Produktu izstrādē tiek izmantoti materiālu pārpalikumi, kas rodas vannu ražošanas procesā, tādējādi samazinot rūpniecisko atkritumu daudzumu un radot jaunu vērtību atbilstoši aprites ekonomikas principiem.

Mammalampa grezno telpas visā pasaulē 

Mammalampa dizaina lampas grezno telpas teju vai visā pasaulē - no Jordānijas...

"Pasaulei nevajag vairāk jaunu lietu, kuras kļūst nederīgas vai nolietojas jau pāris gadu laikā, tāpēc savās kolekcijās "DeTales" plāno eksperimentēt ar kvalitatīviem un ilgtspējīgiem materiāliem," zīmola koncepciju skaidro SIA "Design Tales" valdes locekle I. Kalēja.

Pirmā produktu sērija ir veidota no uzņēmuma "PAA Vannas" izstrādātās un vannu ražošanā izmantotās mākslīgās akmens masas "Silkstone" pārpalikumiem.

"Mēs sekojam idejai par aprites ekonomiku, tāpēc ražošanā tiek likts uzsvars uz ilgtspējīgu resursu izmantošanu," uzsver zīmola "DeTales" attīstības vadītāja un organizācijas "Latvian Art Directors Club" vadītāja Annija Mežgaile.

Mammalampa radītāja gūst starptautisku atzinību 

Ietekmīgais Ņujorkas dizaina žurnāls "ELLE Decor" janvāra/februāra izdevumu ir veltījis tēmai...

"Interjera aksesuāru kolekcijas dizainu raksturo dabīgā akmens estētiskās kvalitātes pārnešana uz mākslīgā akmens masu. Tādējādi rūpnieciskā procesā iespējams tiražēt produktus ar spēcīgu vizuālo identitāti, piešķirot produktu sērijai filosofisku skatījumu par mākslīgā un dabīgā attiecībām mūsdienās," secina I. Kalēja.

Zīmola nosaukums "DeTales" radies, savienojot divus angļu valodas vārdus — Design (dizains) un Tales (stāsti). "Šajos dizaina stāstos nav vietas nejaušībām, un katrai detaļai ir nozīme. Dievs ir sīkumos - tā varētu tulkot zīmola devīzi, " klāsta I. Kalēja.

Zīmola pirmā kolekcija "Snow Tale" ir mūsdienīgi dizaina objekti — svečturi, ikebana vāzes, ēterisko eļļu difuzori un trauki, kas veidoti no akmens masas. Kolekcija veltīta sniegam kalnu galotnēs, kas nekad neizkūst. Tas ir stāsts par ilgām pēc sniega un Ziemassvētku smaržas, par sapni, kuru glabājam savās sirdīs.

"Uzņēmuma darbības modelis paredz Latvijas mērogā novatorisku pieeju dizainam un ražošanas procesam — sadarbību starp dažādām nozarēm. Veiksmīga produktu dizaina īstenošanā nepieciešama cieša sazobe starp dizaina estētiskajām un funkcionālajām kvalitātēm, ražošanas tehnoloģiskajiem aspektiem un mārketingu jeb tirgus un potenciālo produktu lietošanas scenāriju izpēti," ir pārliecināta zīmola "DeTales" radītāja.

Uzņēmums "Design Tales" ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras dalībnieks, kas ir drošs garants uzņēmuma izaugsmei un spējai īstenot nospraustos mērķus, secina I. Kalēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dizaina uzņēmēju biedrība "Dizaina eksporta alianse" un tās biedri investējuši 25 000 eiro un radījuši zīmolu "Design Latvia", informēja biedrības valdes priekšsēdētāja Ieva Kalēja.

"Design Latvia" ir iecerēta kā Latvijas dizaina kvalitātes zīme, līdzīgi kā "Zaļā karotīte" pārtikas nozarē. Ar "Design Latvia" plānots apzīmēt ne tikai grafisko zīmi un logotipu, bet arī vēstīt par zīmolvedības pieeju. Zīmols izveidots, lai definētu vienotus Latvijas dizaina kodus un kopīgi startētu globālajos tirgos.

"Zīme apstiprina, ka marķētā produkta zīmols seko noteiktām vērtībām un Latvijas dizaina identitātes kodiem. Marķējums kļūs kā kvalitātes, augstu standartu un Latvijas zīmola identitātes tīrības un ētikas principu ievērošanas garantija," norāda I.Kalēja.

Nākotnē biedrība plāno īstenot kopīgas Latvijas dizaina ekspozīcijas nozīmīgākajās dizaina pasaules izstādēs, piesakot sevi kā spēcīgu dizaina kopienu ar jauno zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #49

DB,15.12.2020

Dalies ar šo rakstu

Nacionālās industriālās politikas pamatnostādņu 2021.–2027. gadam plānā paredzēts būtisks produktivitātes un eksporta ieņēmumu pieaugums. Dienas Bizness pēta, kā uzņēmējdarbības vide vērtē plāna izstrādi un mērķus.

Plāna ambiciozais un pozitīvais mērķis, ir audzēt eksportu no 18 miljardiem eiro 2019. gadā līdz 27 miljardiem eiro 2027. gadā. Taču šāda mērķa sasniegšana ir nereāla, ja netiek paredzēts adekvāts atbalsts eksporta veicināšanas pasākumiem.

Lasi žurnāla #DienasBizness 15. decembra numurā:

  • viedokļi - vai ambiciozie industriālās politikas mērķi ir sasniedzami?
  • tēma - valsts industriālā politika pieprasa eksporta pieaugumu
  • Eiropas Savienība - varbūt parādi vienkārši jāatceļ
  • militārais bizness - Ķīna izskatās muskuļaināka
  • patentēšana – Temperatūra patentu kontekstā ir pozitīva
  • veselība - medicīnas tūrisms uz pauzes
  • kosmētika - vietējā tirgū ielecis kosmētikas ražotājs “Marence”
  • jaunuzņēmumi - rodas Latvijā, konkurē starptautiski
  • biroji- darba vide iegūst jaunus vaibstus
  • brīvdienu ceļvedis - Ieva Kalēja, zīmola Mammalampa radītāja, SIA Mammastudio radošā direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Žurnāla Dienas Bizness izdevums #13

DB,31.03.2020

Dalies ar šo rakstu

Krīze var skart jebkuru organizāciju, bet par spēju to pārvaldīt liecina tas, cik labi organizācija ir sagatavojusies. Jau šobrīd ir skaidrs, ka šā gada lielākās krīzes būs saistītas ar koronavīrusa izraisītajām sekām.

Saistībā ar koronavīrusa Covid-19 izplatību un ārkārtas situācijas izziņošanu Latvijā, mazumtirdzniecības veikalu tīklos tika novērots liels pircēju pieprasījums pēc ilgtermiņa uzglabāšanas produktiem. Veikali šo pieprasījumu spēja nodrošināt un ažiotāža novērsta.

Tikmēr ārkārtējā stāvokļa izsludināšana Latvijā ir radījusi neparedzētus apstākļus darba tirgū kā darba devējiem, tā darba ņēmējiem un arī dažādu pakalpojumu sniedzējiem, tādēļ advokāti steidz atbildēt uz jautājumiem par nepārvaramas varas apstākļu iestāšanos.

Lasi žurnāla "Dienas Bizness" 31. marta numurā:

  • viedokļi - "Latvijas Dzelzceļš" no devēja kļūst par prasītāju
  • aktuāli - force majeure apstākļi Covid-19 laikā
  • finanses - turpinās apkarot noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizāciju
  • tēma - krīžu cena, riski un iespējas
  • tabakas nozare grūtos laikus pārdzīvo labi
  • pasākumu organizēšana - Baltijas sporta samitu iesildīs tiešsaistē
  • parādu piedziņā jāmeklē kompromiss
  • pārtikas ražotāji iztur pircēju ažiotāžu un paradumu maiņu
  • lauksaimniecība - Strausu ferma "Nornieki" tiecas uz izcilību
  • intervija - Lauris Leitis, "Cafè Osiris" vadītājs
  • dizains - "mammalampa" iekarojusi savu vietu uz pasaules dizaina skatuves
  • auto - par degvielas veidu izšķiras politiķi
  • brīvdienu ceļvedis - Iveta Vanaga, SIA "A-Sono" un zīmola "FaceLatvia" līdzīpašniece, Rīgas gide

Komentāri

Pievienot komentāru