Reklāmas objektu izvietošanas attālums krustojumos tiks samazināts no 30 metriem uz 25 metriem, lēma valdība.
Šādus un līdzīgus labojumus paredz grozījumi Ministru kabineta «Noteikumos par reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošanu gar ceļiem, kā arī kārtību, kādā saskaņojama reklāmas objektu vai informācijas objektu izvietošana». Piemēram, palielināts no 30 uz 40 vienā plaknē lietojamo vārdu, attēlu vai simbolu skaits.
Precizēts, ka Ceļu satiksmes drošības direkcijas izvietotie satiksmes drošības jautājumos informatīvie plakāti nav uzskatāmi par reklāmu. Līdz 25 m samazināts arī attālums starp reklāmas objektiem, kas izvietoti viens aiz otra, papildinot noteikumus, ka tas neattiecas uz reklāmām, kas izvietotas sabiedriskā transporta pieturvietu paviljonos.
Tai pašā laikā reklāmas jomas speciālisti norāda, ka ar noteikumu maiņu būtu bijis jārisina lielākas problēmas. DB jau rakstīja, ka saskaņā ar teju piecus gadus spēkā esošiem MK noteikumiem reklāmas objektus nedrīkst izvietot tuvāk par 25 m no ceļa zīmēm. Ja tie tiktu pilnībā ievēroti, tad 75% brīvstāvošo reklāmas objektu, kuri atrodas pilsētvidē, būtu jādemontē, DB norādīja Vides reklāmas asociācijas (VRA) valdes locekle Everita Ušacka.
Ja Rīgā stendi būs jādemontē, tad pašvaldība saņems par 44% mazāk reklāmas nodevu, kuras ienes pilsētas budžetā 740-760 tūkst. Ls gadā, sacīja Rīgas pilsētas būvvaldes Pilsētvides dizaina pārvaldes vadītāja Arta Goldberga.