Jaunākais izdevums

Db.lv piedāvā aplūkot pirmās desmit vietas no žurnāla Klubs izveidotā Latvijas ietekmīgāko cilvēku TOP 50. Veidojot sarakstu tika uzrunāti vairāk nekā 30 anonīmu profesionāļu no banku, nekustamo īpašuma, tiesībaizsardzības, izglītības, kultūras un citām sfērām.

1. AINĀRS ŠLESERS (LPP/LC) satiksmes minitrs

A. Šlesers šogad tikai par mata tiesu apsteidzis pērnā gada ietekmīgāko personu Andri Šķēli. Galvenie iemesli A. Šlesera uzvarai šogad ir daudz lielāku administratīvo resursu pieejamība, jo ir lielāka vai mazāk ietekme gan uz Latvijas Dzelzceļu, gan Latvijas Pastu, gan starptautisko lidostu Rīga, gan uz VAS Latvijas Gaisa satiksme.

2. ANDRIS ŠKĒLE Tautas partijas dibinātājs

Iemesli, kāpēc A. Šķēle šogad ir otrajā, nevis pirmajā vietā ir vairāki. Aigara Kalvīša valdības demisija, pērnajā rudenī apturētā Rīgas atkritumu apsaimniekošanas reforma, kuras peripetijās izgaismojās A. Šķēles ģimenes vārds. "Tā vien šķiet, ka pēdējā laikā Šķēles ietekmes groži, ja arī nesāk šļukt no rokām, tad kļūst aizvien pastarpinātāki," raksta Klubs.

3Ivars Godmanis. IVARS GODMANIS (LPP/LC) ministru prezidents

4. JĀNIS MAIZĪTIS ģenerālprokurors

5. VALĒRIJS KARGINS Parex bankas valdes priekšsēdētājs

6. AIVARS LEMBERGS Ventspils mērs; apsūdzēts sevišķi smagu noziegumu izdarīšanā

7. JUTA STRĪĶE KNAB priekšnieka vietniece

8. INGUNA SUDRABA valsts kontroliere

9. ILMĀRS RIMŠĒVICS Latvijas Bankas prezidents

10. JĀNIS KAŽOCIŅŠ Satversmes aizsardzības biroja direktors

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgākie zīmoli Latvijā šogad ir Nokia, Lāči un LNT, liecina DDB Consulting apkopotā informācija.

DDB Consulting, balstoties uz Brand Capital pētījuma datiem, izvērtēja kuri zīmoli ietekmē apkārtējo viedokļus, un kuriem zīmoliem ir izaugsmes potenciāls.

Šogad iPhone ir apspriestākais zīmols. Tomēr apspriešanai ne vienmēr ir pozitīvs raksturs. Parex banka šogad izpelnījusies trešā apspriestākā zīmola titulu, bet patērētāji zīmolu šogad vērtējuši daudz kritiskāk.

Ietekmīgākie zīmoli Latvijā

Nr.ZīmolsIetekmīgums
1Nokia14.55%
2Lāči12.00%
3LNT11.90%
4Nike11.72%
5Google11.67%
6SonyEricsson11.52%
7BMW11.49%
8Diena11.49%
9LTV 111.39%
10Ilustrētā zinātne11.27%

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daži pēdējie gadi pasaulē iezīmējuši tā saucamo influenceru uznācienu. Tas faktiski nozīmē, ka ietekmīgākie no šādiem influenceriem ar sociālo mediju palīdzību var ietekmēt veselu biznesu un preču zīmju veikumu.

Visbiežāk šāda komunikācijas un informācijas patēriņa forma pieņemama ir gados jauniem patērētājiem, kuru siržu iekarošu daudzi biznesi mēdz likt savu mārketinga stratēģiju centrā.

Jāteic, ka no influenceru uznāciena nekādā ziņā nav izbēgusi arī finanšu pasaule. Arī šajā jomā realitāte arvien lielākā mērā sāk kļūt tāda, ka jaunieši kādu finanšu padomu atrod tieši šajā vidē no kāda sev pieņemamākā šāda censoņa. Turklāt dažiem ietekmīgākajiem šādiem personāžiem sekotāju loks mēdz būt ļoti plašs un pat fanātisks. Rezultātā to izteikumiem ir pa spēkam koriģēt kādu atsevišķu aktīvu – sevišķi, piemēram, ne pārāk lielu uzņēmumu akciju, cenu.

Vēl viena nesošā kolonna

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Dienas Biznesa klubā uzņēmēji un Valsts prezidents Bērziņš diskutē par atbildību valsts pārvaldē

Sanita Igaune, 23.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienas Biznesa kluba 2014. gada sezonas pirmais viesis bija Latvijas Valsts prezidents Andris Bērziņš. Neformālā diskusijā par dažādiem ar valsts attīstību saistītiem jautājumiem sarunā ar prezidentu iesaistījās ietekmīgākie Latvijas uzņēmēji - Dienas Biznesa kluba biedri.

Laimdotas Straujumas (V) veidotā un trešdien Saeimas apstiprinātā valdība ir samērīgs risinājums, izraudzītie ministri ir pieredzējuši. Kopumā jāatceras, ka šobrīd valdībā iesaistītās politiskās partijas vairāk raugās uz rudenī gaidāmajām Saeimas vēlēšanām, tāpēc viss būs atkarīgs no īstenotajiem darbiem, jo arī šajos mēnešos pastāv iespējas sevi parādīt, tā Dienas Biznesa rīkotajā Uzņēmēju klubā, kurā ir ietekmīgākie Latvijas uzņēmēji, sacīja Valsts prezidents Andris Bērziņš. Protams, jaunajai valdībai priekšā būs arī grūti risināmi jautājumi un būtu brīnums, ja būtu citādi, tomēr prezidentam ir pārliecība, ka L. Straujuma ir uz rezultātu orientēts cilvēks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražotāju cenas rūpniecībā augustā pieaugušas par 0,2%

Mārtiņš Apinis, 20.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā, salīdzinot ar jūliju, kopējais ražotāju cenu līmenis Latvijas rūpniecībā palielinājās par 0,2%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vietējā tirgū realizētajai produkcijai ražotāju cenas palielinājās par 0,1%, bet eksportētajai produkcijai – par 0,3%.

Ietekmīgākie cenu pieaugumi bija elektroenerģijā, gāzes apgādē, siltumapgādē un gaisa kondicionēšanā (par 1,4%), kā arī datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošanā (par 9,7%). Lielākā pazeminošā ietekme bija cenu samazinājumam pārtikas produktu ražošanā (par 0,6%).

Salīdzinājumā ar pagājušā gada augustu kopējais ražotāju cenu līmenis Latvijas rūpniecībā palielinājās par 1,2%. Ražotāju cenas vietējā tirgū realizētajai produkcijai pieauga par 0,4%, bet eksportētajai – par 2,0%.

Ietekmīgākie cenu pieaugumi bija koksnes un koka izstrādājumu (izņemot mēbeles) ražošanā (par 4,0%) un pārtikas produktu ražošanā (par 3,0%). Lielāko pazeminošo ietekmi atstāja cenu samazinājums datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošanā (par 14,2%) un atkritumu savākšanā, apstrādē un izvietošanā, materiālu pārstrādē (par 6,5%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Ražotāju cenas nedaudz augušas

Žanete Hāka, 21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī, salīdzinot ar augustu, kopējais ražotāju cenu līmenis Latvijas rūpniecībā palielinājās par 0,3%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Gan vietējā tirgū realizētajai produkcijai, gan eksportētajai produkcijai ražotāju cenas palielinājās par 0,3%.

Ietekmīgākie cenu pieaugumi bija koksnes un koka izstrādājumu (izņemot mēbeles) ražošanā, elektroenerģijā, gāzes apgādē, siltumapgādē un gaisa kondicionēšanā un pārtikas produktu ražošanā. Lielākā pazeminošā ietekme bija cenu samazinājumam datoru, elektronisko un optisko iekārtu ražošanā.

Savukārt septembrī salīdzinājumā ar pagājušā gada septembri kopējais ražotāju cenu līmenis Latvijas rūpniecībā palielinājās par 1,5%. Ražotāju cenas vietējā tirgū realizētajai produkcijai pieauga par 0,5%, bet eksportētajai – par 2,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasaras vidus pasaulē padevies visai darbīgs, un ziņu fons - pietiekami kolorīts. Kopumā joprojām milzīgu neskaidrību par nākotni uztur pandēmijas faktors. Attiecīgi ap šīm ziņām – apnicis tas vai nē - turpina griezties pasaule.

1. Par un ap Covid

Notiekošais nav traucējis pasaules akciju tirgus flagmanim – ASV – turpināt mēģināt pietuvoties šā gada februāra cenu rekordiem. Akciju tirgū šonedēļ bija vērojams mērens pieaugums, ko noteica vairāki faktori.

Finanšu tirgū zināmas cerības, piemēram, saistījušās ar ātrāku vakcīnu pret Covid-19. Oksfordas Universitātes vakcīnas izstrādātāji teikuši, ka jau septembrī varētu beigties tās testēšana uz cilvēkiem. Tas liek spekulēt, ka drīz vien pēc tam vakcīna varētu būt pieejama arī plašākai sabiedrības daļai. Arī ASV uzņēmums "Moderna" klāstījis, ka vakcīnas rezultātā antivielas izstrādājoties pilnīgi visos tās testa subjektos. Ap minēto vakcīnu plaukst dažādas citas drāmas. Piemēram, Apvienotā Karaliste vainojusi ar Krieviju saistītus hakerus centienos "nozagt" šīs valsts progresu tās izstrādāšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Riska projekts «nekurienē» gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem

Monta Glumane, 31.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šefpavārs Maksims Cekots, atverot restorānu Max Cekot Kitchen Rīgā, Torņkalnā, kurā piedāvā tikai degustāciju ēdienkarti, vēlas mainīt pašmāju kulinārijas nozari.

Aizvadītajā gadā bijušās kokapstrādes rūpnīcas telpās tika atvērts restorāns, kas novērtēts gan kā labākais jaunais restorāns, gan kā dārgākais Rīgā. Tā īpašnieks, šefpavārs Maksims Cekots, ir ambiciozs – investori projektam nav noticējuši, taču viņš vēlas Latvijas vārdu pasniegt pasaulei un ir gatavs konkurēt pat ar Michelin restorāniem.

Vai jūs bērnībā sapņojāt kļūt par pavāru?

Noteikti pavāra profesija netika uzskatīta par kaut ko nopietnu manā ģimenē. Tēvs saredzēja, ka kļūšu par jūrnieku, jo pats darbojās tajā profesijā. Bērnībā man ļoti patika palīdzēt vectēvam dārzā, jo viņam viss kaut kas bija. Ziemā viņš audzēja zemenes, tomātus, un tas man šķita kaut kas nereāls. Ļoti garšoja, kā gatavoja mana vecmāmiņa, iespējams, no turienes arī ir tā mīlestība uz kulināriju. Bērnībā vairāk sapņoju par to, ka izdarīšu savā dzīvē kaut ko izcilu un pamanāmu. Līdz kulinārijai mani atveda pati dzīve, pats par to nesapņoju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Operas soliste Inese Galante dzied visā pasaulē, taču par sava festivāla Summertime norises vietu izvēlējusies Latviju – arī šogad no 8. augusta Dubultu baznīcā un Dzintaru koncertzālē Inese kopā ar Innu Davidovu un Hermaņa Brauna fondu aicinājusi dažādu valstu māksliniekus. Šādu personību aicinājumam mūziķi atsaucas.

Inese, ierodoties Latvijā, joprojām saka pie mums, mēs, it kā Diseldorfā nodzīvotie gadi nebūtu mainījuši viņas identitātes sajūtu. Viņa patiešām ir savējā, un viņas sirds gan priecājas, gan sāp par to, kas notiek mūsu valstī ar mūsu tautu.

Latvija viņai par to pateicas ar sirsnību skatienos uz ielas, ar ziediem pēc izpārdotās zālēs dziedātiem koncertiem un operizrādēm. Inese Galante ir vienīgā māksliniece, kura Latvijā patronē apjomīgu mūzikas festivālu, un viņas vārds afišā nozīmē piedāvātās mākslas kvalitātes garantu.

picturegallery.96627a35-8e9b-468b-87cc-b07059c72e97

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izejvielu sadārdzinājums un darbaspēka pieejamība būs galvenie ēdināšanas nozares izaicinājumi

Uzņēmēji DB un DNB bankas rīkotā apaļā galda diskusijā prognozē jaunu spēlētāju ienākšanu tirgū un paredz, ka nākotnē varētu pieaugt gatavo maltīšu piegādes klientiem.

Kāda šobrīd ir situācija sabiedriskajā ēdināšanā? Vai, uzlabojoties ekonomiskajai situācijai un augot iedzīvotāju labklājībai, ēdināšanas uzņēmumi izjūt tendenci vairāk ieturēt maltīti ārpus mājas?

McDonald’s Mārketinga direktore Baltijas valstīs Baiba Zaķe:

Šobrīd noteikti ēšana ārpus mājas kļūst arvien populārāka. Ja kādu laiku bija sajūta, ka cilvēki vairāk gatavo, tagad vairs tā nav. Jo laika, kas paliek pāri pēc saspringtās ikdienas, ir tik maz, ka cilvēki labāk izvēlas vairāk laika pavadīt ar draugiem un ģimeni, nekā būt pie katliem. Redzam arī, ka McDrive vairāk cilvēku brauc, lai ietaupītu savu laiku, paņem maltīti un brauc tālāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA UVB valdes priekšsēdētāja, Latvijas sauļošanās un solāriju asociācijas valdes locekle Marika Ģederte šovasar kļuva par Mrs. Universe 2008 titula īpašnieci – uzņēmēja, sieva un māte, šķiet, šīs sievietes dzīvē viss ir kārtībā. Vismaz Marika pati par to ir pārliecināta.

«Esmu ļoti praktiska un iepriekš pasaku, ko man dāvināt – vienas krāsas traukus vai rozes,» aiz stiklotā ofisa galda, kas nokrāmēts ar saldumiem, stāsta Marika Ģederte. Saldumi esot domāti viesiem, jo uzņēmēja stingri ietur slaido līniju. Savā ģimenes mājas dārzā viņa audzē ziedus, un šīs rūpes par estētisku vidi sasaucas ar darba pienākumiem skaistumkopšanas biznesā. Cilvēkam jārūpējas par savu izskatu, pirmais iespaids ir noteicošais – šī atziņa Marikai ir ļoti būtiska.

picturegallery.473dc8ec-818d-4060-a58a-62bfda815df4

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta pirmajā vietā ir zīmols Google, šodien tika paziņots kompāniju DDB Consulting, Gfk Custom Research Baltic, PHD Latvia un Kapitāls kopīgi veidotajā Mīlētāko zīmolu topa apbalvošanas ceremonijā.

Otrs mīlētākais zīmols Latvijā ir Inbox, bet trešais - Swedbank. Top10 ceturto vietu ieņem Youtube, piekto - Rimi, sestajā vietā ierindojas Facebook, septītajā - Lattelecom, astotajā vietā ir Skype, devītajā vietā Maxima, bet Top10 noslēdz Depo.

Par 2015.gada unikālāko zīmolu atzīts Rīgas Melnais balzams, kvalitatīvākā zīmola statusā ir Nike, savukārt kā izdevīgākais zīmols ir noteikts Supernetto.

Žurnāla Kapitāls īpašā balva - Straujāk augošākais zīmols - tika piešķirta Statoil, pētījumu aģentūras GfK speciālbalvu - Zīmols ar potenciālu - ieguva Latvijas Televīzijas 1.kanāls, bet PHD Latvija drosmīgākā zīmola statuss tika piešķirts Amoralle.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai jums kādreiz šķiet, ka nesaprotat savus bērnus, vai arī, ka jūsu vecāki ir no citas planētas? Varbūt nenākas viegli rast kopīgu valodu ar jaunākiem vai vecākiem kolēģiem? Šķiet tādā gadījumā jūs neesat vienīgais. Pētījums, ko šodien publicē Dienas Bizness, Latvijas paaudžu anatomija atklāj – atsevišķos jautājumos mūsu viedokļi un dzīves uzskati mēdz diametrāli atšķirties no to cilvēku domām, kas dzimuši vien desmit gadus pirms vai pēc mums.

Ja jūs izbrīna tas, kādēļ «vidējais latvietis» ir tik pretrunīgs un dažkārt pat mītisks tēls, reklāmas aģentūra DDB sadarbībā ar GfK veiktais pētījums izklīdina miglu ap šo mistēriju – kā arī atbild uz jautāju par to, kādēļ vecāki/bērni mūs nesaprot un kādēļ jūsu uzņēmumam ar rūpīgi izkopto, izskaitļoto un nopucēto komunikācijas stratēģiju tā īsti savu auditoriju neizdodas uzrunāt vai arī tā aiziet «neceļos».

Proti, ja Rietumu pasaulē šīs atšķirības pasaules uztverē un paradumos formulētas tādos jēdzienos kā X paaudze, Y paaudze u.c., tad Latvijai arī ir savas pavisam izteiktas un ļoti atšķirīgas paaudzes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts nenosakāmais politiskais kurss iestidzis klajā cinismā – valdība problēmas nevis risina, bet bezatbildīgi laiž tās pašplūsmā. Līdzīgi domā arī Latvijas Zinātņu akadēmijas Ekonomikas institūta direktore Raita Karnīte, viņa uzskata, ka valdība muļķo cilvēkus, stāstot par krīzi un algu iesaldēšanu.

picturegallery.f8321228-15a5-4366-893a-b5ada0dcf1a6

No Ivara Godmaņa definētās situācijas izriet, ka gaidāms jauns darba meklētāju vilnis, kas velsies uz Rietumu pusi, taču arī tur sākušies grūti laiki. Latviešiem ir jāizšķiras, uz kā un kur balstīt savu nākotni, tomēr Raita Karnīte labākas dzīves meklētājus sauc par nodevējiem.

Mēs visu laiku runājam par Latvijas uzņēmīgā darbaspēka izbraukšanu uz Īriju, taču ekonomiskā krīze mūsu valstī draud piespiest izbraukt vēl vairāk cilvēku – vai no šīs situācijas ir izeja?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viesturs Celmiņš: Latvijas iedzīvotājs nedomā tālāk par pusotru gadu

Irbe Treile, Numurs, 11.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociologs un Analītisko pētījumu un stratēģiju laboratorijas pētnieks Viesturs Celmiņš pirms dažiem gadiem atgriezās Rīgā no Ņujorkas, kur, izmantojot viņam piešķirto Fulbraita stipendiju, studēja socioloģijas maģistrantūrā The New School for Social Research.

picturegallery.1d4e04dc-e7f8-4984-b4b6-f11640251336

Analītisko pētījumu un stratēģiju laboratorijas ietvaros Viesturs Celmiņš veicis pētījumu par Latvijas pilsētu sociālekonomisko attīstību. «Tagad visa socioloģija ir kļuvusi par pilsētu socioloģiju, jo pilsētā notiek viss,» viņš secina.

Kā šobrīd Latvijā jūtas pilsētnieks?

Viens no pieņēmumiem ir, ka cilvēki pilsētās meklē dzīves kvalitāti – iespējas atpūsties, izklaidēties un strādāt. Rīgā salīdzinoši šādas iespējas ir vislabākās, bet cilvēki nav apmierināti – lai gan viņiem ir iespējas iet uz Jauno Rīgas teātri, citiem ir iespējas braukt uz teātri Sidnejā. Secinājums? Objektīvi labos apstākļos tu vari būt subjektīvi nelaimīgs. Sociologiem tas ir interesanti, bet Rīgas domei šādi secinājumi nepatīk, viņi saka – ko jūs tur māžojaties? Jūs teicāt, ja mēs radīsim objektīvi labus dzīves apstākļus, cilvēki būs apmierināti, bet viņi tādi nav! Bet tur neko nepadarīsi – jo cilvēkam vairāk ir, jo viņš vairāk grib. Tas ir dzīves paradokss, ne socioloģijas vaina. Jo nav tā, ka, palielinoties teātru, veloceliņu un parku skaitam, cilvēki kļūs apmierinātāki. Tas neiet cauri. Tomēr analīze liecina, ka pat tie, kuri subjektīvi ir neapmierināti ar savu dzīvi, atzīst, ka pilsētā ir iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Visi nodokļu maksātāji «sametuši» miljonus pāris turīgiem vīriem

Dienas Bizness, 29.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

67 miljoni eiro jeb 47 miljoni latu – tik lielu a/s Liepājas metalurgs (LM) nesamaksātā kredīta daļu pagājušajā nedēļā Itālijas bankai UniCredit S.p.A. samaksāja Latvijas valdība. Principā šāds solis bija neizbēgams, un jautājums bija vien par to, kurā brīdī valstij nāksies plaši atvērt maku.

Pirmkārt, savulaik kredīta valsts galvojums ticis piešķirts stipri vien neapdomīgi, acīmredzot kārtīgi neizvērtējot LM reālās iespējas naudu atdot. Otrkārt, valdība gan pirms vairākiem gadiem pamanījās šo kredītu galvot, taču turpmākajā periodā par garantētajiem valsts līdzekļiem nelikās ne zinis. Proti, LM īpašnieki un vadītāji varēja darīt faktiski visu, ko vien vēlas, jo neviena valsts pārstāvja, kas uzraudzītu, cik prasmīgi uzņēmums tiek vadīts un kā tiek ieguldīta aizlienētā nauda, nebija. Treškārt, vismaz no publiski pieejamās informācijas izriet, ka šī kompānija diez ko nerūpējās par to, lai daudzo miljonu kredīts tiktu arī atmaksāts. Viss pārējais ir tikai likumsakarīgi – tas, kurš kredītu galvoja, arī maksā. It kā jau viss ir pareizi, tomēr rodas jautājums – kas tālāk?!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa idejas autors Artūrs Durba lēš, ka ar viņa biznesa ideju uzņēmumam viena līdz triju gadu laikā ir iespējams sasniegt 10 - 100 miljonu latu apgrozījumu. Patlaban mobilo aplikāciju segments ir tajā izaugsmes stadijā, kurā internets bija ap tūkstošgades sākumu, uzskata A. Durba.

Esmu vairākus gadus sekojis līdzi tam kā attīstās interneta mārketings, patstāvīgi sekoju līdzi tam ko ir paveikuši ietekmīgākie spēlētāji šajā tirgū. Skatoties uz to kādus minējumus ir izteikuši šie cilvēki un apkopojot ar paša atrasto informāciju esmu ieraudzījis šīs nozares apslēpto potenciālu. Papildus tam jau vairākus gadus ir iekšēji attīstījusies vēlme izveidot spēli, kuru spēlētu cilvēki visā pasaulē. Saliekot visu šo kopā arī radās ideja par mobilajām aplikācijām, stāsta autors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji kosmētikai gadā vidēji tērē 81 eiro, kas ir viens no zemākajiem rādītājiem Eiropā, liecina Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas apkopotie dati.

Arī salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm Latvijas iedzīvotāji kosmētikai atvēl mazāk līdzekļu. Eiropā viens iedzīvotājs gadā kosmētikai tērē aptuveni 134 eiro, rāda COLIPA Market Performance dati. Visvairāk par kosmētiku maksā Šveices iedzīvotāji – divas reizes vairāk nekā vidēji Eiropā.

«Protams, izdevumus par kosmētiku ietekmē produktu cena un iedzīvotāju pirktspēja konkrētajā valstī. Tajā pašā laikā dati rāda, ka citu valstu iedzīvotāji daudz biežāk izvēlas sevi palutināt, iegādājoties dažādus kosmētikas un skaistumkopšanas līdzekļus. Arī Latvijā mēs biežāk varam novērot, ka cilvēki atvēl papildu līdzekļus kosmētikas iegādei, pievēršot lielāku uzmanību tās kvalitātei, produktu sastāvam un izcelsmes valstij. Par to liecina gan kosmētikas tirgus pieaugums, gan arī pirktspējas palielināšanās pēdējos gados,» norāda Ieva Plaude-Rēlingere, Latvijas Kosmētikas ražotāju asociācijas valdes priekšsēdētāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Modes eksports – ar potenciālu, raža jāgaida ilgi

Anda Asere, 19.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tirgus ir mazs, pirktspēja – salīdzinoši zema, tāpēc katrs vietējais zīmols, kas ir vērsts uz attīstību, agri vai vēlu nonāk pie eksporta iespēju izzināšanas , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja mode tiks mērķtiecīgi un stratēģiski pareizi virzīta, tai ir eksporta potenciāls, uzskata Latvijas dizaineru preču internetveikala Creative Latvia direktore Līga Bizune. «Pirmkārt, Latvijā ir ļoti radoši un talantīgi cilvēki, kas ir spējīgi izveidot zīmolus ar unikālu koncepciju. Pamazām viņi sāk arī izprast biznesa un mārketinga zināšanu nozīmi. Otrkārt, ir pieejami dabīgi materiāli, līdz ar to ir liels eko dizaina potenciāls,» viņa uzskata.

Šobrīd ir straujš jauno zīmolu uzplaukums un arvien vairāk tiek domāts par eksporta iespējām. «Uzskatu, ka kopumā Latvijas zīmoliem ir labas perspektīvas, jo piedāvātās idejas, dizains ir konkurētspējīgs un interesants plašam eksporta tirgum,» piekrīt Agnese Narņicka, modes zīmola One Wolf dizainere. Turpretī a/s Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone bilst, ka Latvijai konkurēt ar tādām tradicionālām modes lielvalstīm kā Francija vai Itālija ir sarežģīti, jo, paskatoties uz pasaulē populārākajiem dizaineriem un modes namiem, tie lielākoties pārstāv šīs valstis. «Ja Itālija un Francija visā pasaulē bez liekām šaubām asociējas ar modes pasauli, tad Latvija – diez vai... Modei potenciāls ir, bet noteikti jāmeklē nišas produkti, jābūt inovatīviem, drosmīgiem, lai milzīgajā starptautiskajā piedāvājumā var ar kaut ko atšķirties,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas apstākļos vērojams dažādu izejvielu cenu pieaugums. Pandēmijas pirmajā daļā – līdz pagājušās vasaras augustam – strauji palielinājās arī zelta cena, kura pārlēca pāri apaļajai 2 tūkst. ASV dolāru atzīmei par Trojas unci.

Tiesa gan, kopš tā laika zelta cena ir sarukusi un izskatās, ka šogad tai kā tādai ir bijis grūti atrast kādu daudzmaz konkrētu virzienu. Šāda situācija varētu likties dīvaina, jo šogad teju visā pasaulē aktualizējušas runas par ievērojamāku inflāciju. Savukārt tieši zeltam tradicionāli tiek piedāvāta spēja saglabāt vērtību un pasargāt pret inflācijas postošo ietekmi uz bagātību.

Tam tiek meklēti arī izskaidrojumi un viens no tiem ir tas, kas notiek procentu likmju frontē. Pasaules ietekmīgākās centrālās bankas darījušas ļoti daudz, lai procentu likmes saglabātos rekordzemas. Tomēr arvien spēcīgāki kļūst pieņēmumi, ka šīm likmēm kādā brīdī būs jākāpj, lai gan tas solās būt visai piņķerīgs process.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ietekmīgākais cilvēks Eiropas finanšu tirgos - Mario Draghi

Lelde Petrāne, 13.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdevums Financial News publicējis topu Eiropas ietekmīgākie cilvēki finanšu tirgos 2011, kura augšgalā ierindots jaunais Eiropas Centrālās bankas boss Mario Draghi.

Izdevums norāda, ka finanšu tirgi un normatīvā vide, kurā tie darbojas, kopš pirmā FN100 saraksta publicēšanas 2005.gadā ir ievērojami mainījušies, tādēļ neesot pārsteigums, ka pirmajā vietā atrodas tieši Draghi.

Top 10

1) Mario Draghi - nākamais Eiropas Centrālās bankas prezidents, Finanšu stabilitātes padomes priekšsēdētājs.

2) Jozefs Akermans (Josef Ackermann) - Deutsche Bank vadītājs.

3) Maikls Šervuds (Michael Sherwood) - līdzvadītājs Goldman Sachs International, priekšsēdētāja vietnieks Goldman Sachs.

4) Stefans Ingvess (Stefan Ingves) - Bāzeles Banku uzraudzības komitejas priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Grāmatas, kas iedvesmojušas ietekmīgāko tehnoloģiju kompāniju vadītājus

Gunta Kursiša, 27.06.2013

Amazon vadītājs Džefs Bezoss iedvesmojies no grāmatas par uzņēmējdarbības veidošanu «Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies» un japāņu izcelsmes britu rakstnieka Kazu Išiguro (Kazuo Ishiguro) darba «Atlikusī dienas daļa» (The Remains of the Day). Dž. Bezoss atzīst, ka pavadījis desmit stundas «alternatīvajā realitātē», lasot K. Išiguro romānu un ne mirkli to nav nožēlojis.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starp grāmatām, kas iedvesmojušas tādus pasaulē ievērojamu tehnoloģiju kompāniju vadītājus, ieskaitot Stīvu Džobsu (Apple), Bilu Geitsu (Microsoft), Džefu Bezosu (Amazon) un Elonu Masku (Tesla Motors), ir gan darbi par uzņēmējdarbību, gan daiļliteratūra.

Medijs Business Insider apkopojis grāmatas, kuras sevišķi novērtējuši tehnoloģiju nozarē ietekmīgākie cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Sazvērestības teoriju apvītajā Bilderbergas konferencē šonedēļ tiekas pasaules ietekmīgākie cilvēki

Gunta Kursiša, 07.06.2013

Šogad konference norisinās no 6. līdz 9. jūnijam pieczvaigžņu viesnīcā The Grove, kur apmešanās uz vienu diennakti maksā 400 ASV dolārus. Viesnīca atrodas Lielbritānijas pilsētiņā Vatfordā.

Foto avots: The Grove

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāk nekā simts pasaulē ļoti ietekmīgas personas šonedēļ pulcējas no Londonas netālu esošajā pilsētiņā Vatfordā, lai piedalītos vienā no pasaules slepenākajām un neviennozīmīgāk vērtētajām sanāksmēm - Bilderbergas konferencē, raksta Business Insider.

Bilderbergas konference notiek aptuveni sešdesmit gadus, un tajā piedalās ietekmīgākie cilvēki ASV un Eiropā – kompāniju vadītāji, politikas smagsvari, ekonomisti, uzņēmēji u.c. Ikgadējā pulcēšanās ir iespēja «pasaules elitei» pārrunāt globāli svarīgus jautājumus, vēsta medijs.

Noteikums, kas jāievēro visiem Bilderbergas kluba biedriem, ir tas, ka par Bilderbergas klubu ir aizliegts runāt, un šī slepenība jau radījusi vairākas sazvērestības teorijas, arī tādas, ka Bilderbergas elite atbildīga par finanšu krīzi un slēpj zāles no vēža.

Business Insider apkopojis interesantus faktus par Bilderbergas konferenci, par kuriem vairāk varat uzzināt galerijā augstāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un ekonomikas ziņu virsrakstos joprojām dominē Covid-19.

1. Ziemeļi tomēr var piekāpties

Eiropas lielvaras tomēr mēģinājušas sazīmēt kādu kopēju finansiālu risinājumu, ko likt pretī pandēmijas izaicinājumiem. Francijas un Vācijas vadītāji rosinājuši, ka jāveido 500 miljardu eiro vērts kopējs palīdzības fonds, ko izdotu Eiropas Komisija, bet garantētu un atmaksātu – reģiona valstis (izskatās, ka atkarībā no to ekonomiku "svara"). Faktiski tas būtu reģiona kopēja parāda izmēģinājuma variants, kas ir visai krass un ļoti nozīmīgs pavērsiens, ja ņem vērā to, ka kam tādam asi opozīcijā vienmēr stāvējusi Vācija. Tas būtu arī solis reģiona fiskālās savienības virzienā, kuras neesamību daudzi Eiropas ciešākas integrācijas "ticībnieki" bieži min kā vienu no galvenajām problēmām. Tas gan, visticamāk, nozīmētu vēl lielāku varu kādām pārnacionālām institūcijām, kur nacionālu valstu lēmumu loma potenciāli mazinātos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja runā par virtuālajām valūtām, tad populārākais šāds veidojums – bitkoins – uz pārējo šādu digitālo aktīvu fona jau sāk izskatīties kā tāds ne īpaši aktuālajām modes tendencēm līdzi izsekot spējīgais vectētiņš.

Galvu reibinošu cenas pieaugumu pēdējā laikā piedzīvojuši daži mazāki šādi digitālie veidojumi, kur visspilgtāk, šķiet, mirdz tā saucamais dogekoins jeb "suņmonēta".Vēl šā gada sākumā bitkoins veidoja aptuveni 70% no virtuālo valūtu kopējās vērtības. Šobrīd citu veidojumu (piemēram, ētera (Ether), minētā dogekoina un binance koina) uznāciens bitkoina īpatsvaru šajā pīrāgā samazinājis līdz 43%, rēķinājusi ASV investīciju banka JPMorgan Chase & Co.

Piemēram, dogekoina vērtība tā tirdzniecības vietnēs internetā vēl šā gada sākumā atradās pie nepilna pus ASV dolāra centa, kur šonedēļ tā jau dzīvojās virs 0,5 ASV dolāru atzīmes. Procentuālā ziņā tas ir pieaugums vairāk nekā par 11 tūkst. procentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Kur savas prezidentūras laikā mīt pasaules līderi?

Žanete Hāka, 04.04.2017

Brazīlijas prezidenti kopš 1956.gada dzīvo Palácio da Alvorada, kurš aprīkots ar baseinu un skulptūrām, ko radījis Brazīlijas mākslinieks Alfredo Keščiati.

Foto: wikipedia

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visi ir dzirdējuši par Balto namu ASV, kur dzīvo ASV Valsts prezidents, taču par pārējo pasaules līderu mītnēm īsti netiek runāts, raksta Business Insider.

Tomēr nav pārsteigums, ka pasaules ietekmīgākie cilvēki dzīvo luksusa telpās, kuras aprīkotas ar dažādiem labumiem, sākot no dārgiem mākslasdarbiem līdz helikopteru laukumiem.

Galerijā augstāk iespējams uzzināt, kur ikdienu pavada dažādu pasaules valstu prezidenti!

Komentāri

Pievienot komentāru