Ražošana

Modes eksports – ar potenciālu, raža jāgaida ilgi

Anda Asere,19.01.2015

Jaunākais izdevums

Latvijas tirgus ir mazs, pirktspēja – salīdzinoši zema, tāpēc katrs vietējais zīmols, kas ir vērsts uz attīstību, agri vai vēlu nonāk pie eksporta iespēju izzināšanas , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ja mode tiks mērķtiecīgi un stratēģiski pareizi virzīta, tai ir eksporta potenciāls, uzskata Latvijas dizaineru preču internetveikala Creative Latvia direktore Līga Bizune. «Pirmkārt, Latvijā ir ļoti radoši un talantīgi cilvēki, kas ir spējīgi izveidot zīmolus ar unikālu koncepciju. Pamazām viņi sāk arī izprast biznesa un mārketinga zināšanu nozīmi. Otrkārt, ir pieejami dabīgi materiāli, līdz ar to ir liels eko dizaina potenciāls,» viņa uzskata.

Šobrīd ir straujš jauno zīmolu uzplaukums un arvien vairāk tiek domāts par eksporta iespējām. «Uzskatu, ka kopumā Latvijas zīmoliem ir labas perspektīvas, jo piedāvātās idejas, dizains ir konkurētspējīgs un interesants plašam eksporta tirgum,» piekrīt Agnese Narņicka, modes zīmola One Wolf dizainere. Turpretī a/s Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone bilst, ka Latvijai konkurēt ar tādām tradicionālām modes lielvalstīm kā Francija vai Itālija ir sarežģīti, jo, paskatoties uz pasaulē populārākajiem dizaineriem un modes namiem, tie lielākoties pārstāv šīs valstis. «Ja Itālija un Francija visā pasaulē bez liekām šaubām asociējas ar modes pasauli, tad Latvija – diez vai... Modei potenciāls ir, bet noteikti jāmeklē nišas produkti, jābūt inovatīviem, drosmīgiem, lai milzīgajā starptautiskajā piedāvājumā var ar kaut ko atšķirties,» viņa saka.

SIA Narciss īpašniece Alise Trautmane apstiprina, ka Latvija netiek uzskatīta par nopietnu spēlētāju modes industrijā un nav atpazīstama pasaules tirgū. Tas ir liels izaicinājums. «Lai ārvalstu iepircējiem zīmols būtu interesants, ir regulāri jāpiedalās izstādēs, jāliek par sevi manīt starptautiska mēroga modes pasākumos, modes nedēļās. Latvijai pietrūkst regulāru stendu izstādēs Parīzē, Milānā, kurās tiek demostrēti ietekmīgākie modes zīmoli. Šobrīd izstādēs katrs no Latvijas apģērbu zīmoliem nomā 8 līdz 15 m², kas nav nopietns pieteikums plašajā modes industrijā,» viņa raksturo.

Visu rakstu Modes eksports – ar potenciālu, raža jāgaida ilgi lasiet 19. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes zīmols One Wolf Vecrīgā, Laipu ielā atklājis jaunu veikalu.

«Mēs gribam atdzīvināt šo ielu. Pirms mums šīs telpas gadu bija tukšas, un vēl pirms tam te bija suvenīru veikals. Veikalam izvēlētā vieta - Vecrīga - ir stratēģiski laba. Mēs gribam būt tuvāk tūristiem un tieši viņiem vairāk parādīt Latvijas modes dizainerus. Par šīm telpām uzzinājām augusta beigās, un šobrīd esam parakstījušas nomas līgumu uz trīs gadiem,» sacīja Sarmīte Mickeviča, One Wolf līdzīpašniece.

Jaunais veikals ir gandrīz divas reizes lielākas par pirmo veikalu – 50 kvadrātmetros ir iekārtotas tehniskās telpas un 37 kvadrātmetros - tirdzniecības zona, kas attiecībā pret esošo veikalu Lāčplēša ielā ir divas reizes vairāk. Jaunajā veikalā strādās trīs pārdevēji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes zīmols One Wolf oktobra beigās Vecrīgā atklās jaunu veikalu, kurš būs divas reizes lielāks nekā tā pirmais veikals. Zīmola īpašniece un dizainere Agnese Narņicka stāsta, ka ir izmēģinātas dažādas eksporta pieredzes, taču šobrīd tiek mainīta biznesa stratēģija, koncentrējoties uz Baltijas valstīm.

Modes zīmols iepriekš aktīvi strādāja, lai izplestos eksporta tirgos, piemēram, piedalījās ārvalstu modes pasākumos, bet tagad akcentu liks uz pārdošanu Latvijā un pašu spēkiem, tāpēc oktobra beigās Vecrīgā tiks atklāts jauns veikals. Jaunajam veikalam būs 30 kvadrātmetru platība, kas attiecībā pret esošo veikalu Lāčplēša ielā ir divas reizes vairāk.

«Mēs gribam vairāk pārdot pašas, nevis strādāt ar starpniekiem. Mēs gribējām būt tuvāk tūristiem. Vecrīgas veikals varētu būt mūsu vizītkarte. Mūsu līdzšinējā veikalā tūristi iegriežas pavisam maz, bet domājam, ka Vecrīgā tūristi veidos lielāko apgrozījuma daļu. Jauno veikalu atvērsim jau oktobra beigās, bet vēl šobrīd mēs esam veikala iekārtošanās procesā. Jaunums, kuru piedāvāsim, būs somas, maki, jostas un sadarbībā ar Pasaules optiku - arī saulesbrilles,» teica A. Narņicka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Eksporta pieredze: «Pēc pārdotās kolekcijas mēs savu naudu vēl ilgi neredzējām»

Laura Mazbērziņa,26.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sliktākā pieredze ir bijusi ar modes lielvalsti Franciju, atzīst viena no apģērbu zīmola One Wolf dibinātājām Agnese Narņicka.

Zīmolu One Wolf 2012. gadā viņa radīja kopā ar māsu Sarmīti Mickeviču.

One Wolf apģērbu eksporta pieredze ir gana plaša, taču šobrīd noiets ārvalstīs vairs nav tik aktuāls, jo iepriekš sanācis investēt daudz līdzekļu, lai, piedaloties izstādēs un modes šovos, iegūtu sadarbības partnerus no Francijas, Japānas, ASV, Kanādas, Anglijas, Beļģijas, Vācijas, Lietuvas un Igaunijas. «Šobrīd esam novērsušās no lielajām izstādēm un braukāšanas un esam pievērsušās Latvijai un kaimiņvalstīm,» skaidro A. Narņicka.

Labākā pieredze modes zīmolam ir bijusi Amerikā, tur saņemts lielākais pasūtījums Tas bija 30 tūkstošu eiro vērtībā, neredzot produkciju klātienē, jo visa komunikācija notikusi tikai e-pastā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas modes zīmols One Wolf paziņojis par sadarbību ar Pasaules Dabas Fondu, turpinot attīstīt ilgtspējīgas modes virzienu, informē uzņēmumā.

Turpmāk no katra pārdotā apģērba modeļa, kas ir izgatavots no jau valkāta džinsa auduma vai no audumu pārpalikumiem ražošanas procesā, One Wolf ziedos 10 eiro Pasaules Dabas Fondam dabas aizsardzībai.

«Apģērba izgatavošana no jau izmantota auduma prasa vairāk darbaspēka resursu, un tādēļ šīs kolekcijas apģērbi ir pieejami ierobežotā daudzumā un ir arī dārgāki, taču tā ir daļa mūsu dizaina filozofijas neradīt neko lieku un domāt par apģērba ilglaicīgumu gan izgatavošanas kvalitātes, gan dizaina ziņā. Ilgtspējīga apģērba mērķis ir palielināt vietējās ražošanas un produktu vērtību, pagarināt materiālu dzīves ciklu, palielināt apģērbu vērtību, samazināt atkritumu daudzumu un samazināt kaitējumu videi. Šīs kolekcijas mērķis ir izglītot cilvēkus par videi draudzīgāku patēriņu,» komentēja One Wolf dizainere Agnese Narņicka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas Modes federācija apkopojusi informāciju par vietām Rīgā, kur iespējams iegādāties vietējo dizaineru - šīs sezonas Rigas Fashion Week (RFW) dalībnieku - radītos tērpus.

Rīgā atrodami vairāki daudzzīmolu modes veikali, kuri piedāvā vietējo dizaineru kolekcijas. Konceptveikalā BOLD Concept Store var atrast tādus zīmolus kā Natalija Jansone, Iveta Vecmane un One Wolf. Baltijas dizaina konceptveikalā Awake atrodams One Wolf, Baiba Ladiga un bērnu modes zīmols Rock and Mouse. Soyka Secret Garden piedāvājuma klāstā atrodami tādi latviešu zīmoli kā Soyka, Antistar, Savibijoux, Pasdemarque. Zīmola One Wolf tērpus piedāvā arī konceptveikals Bang Bang.

Kvartālā «Berga bazārs» ir iespēja atrast tādus zīmolus kā Bergs Prive, Narciss, Anna Led un Ameri. Salonā «6. Septembris» tiek piedāvātas Katya Katya London kleitas. M50 atrodami Baibas Ladigas tērpi, bet veikalā Public Image – zīmola Public Makes Image tērpi, NONAME PlaceNONAME Atelier kolekcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 24. oktobrī tika atklāta 27. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 28. oktobrim pulcēs vienkopus starptautisko modes sabiedrību.

Riga Fashion Week (RFW) laikā gaidāmas ne tikai Latvijas dizaineru modes skates, bet arī vairāki radoši un izglītojoši pasākumi, kas tiek organizēti, lai Rīgā svinētu modi un mākslu.

Šoruden RFW programma ietvers tādu Latvijas dizaineru modes skates kā Anna Led, Atis Artemjevs, Dace Bahmann, Katya Katya, Natalija Jansone, Nóló, One Wolf, Talented, KULT, AntiStar, Bulichev, QooQoo, Aristocrat Kids un Paade Mode, kā arī ārvalstu dizaineru skates: BIRYUKOV(Krievija), Lena Lumelsky(Beļģija), DiLiborio(Itālija) un Diana Arno(Igaunija).

27. Rīgas modes nedēļas ietvaros tiek plānoti vairāki radoši pasākumi, viens no tiem – ievērojamajam modes namam Christian Dior veltītas izstādes «Dior» atklāšana Modes muzejā, Grēcinieku ielā 24.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Izveidots zīmola One Wolf interneta veikals

Lelde Petrāne,21.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izveidots Latvijas modes zīmola One Wolf interneta veikals un jaunā tīmekļa vietne onewolf.lv. Uzņēmums plāno, ka interneta veikals pēc trīs gadiem radītu 20% no kopējā uzņēmuma apgrozījuma.

Pateicoties integrācijai ar One Wolf grāmatvedības programmu un noliktavu, lapā vienmēr redzama atjaunināta informācija, skaidro uzņēmumā

Plānots arī izveidot sadaļu zīmola iepircējiem (B2B sadaļa), kur tiešsaistē būs iespējams noformēt pasūtījumus.

Interneta veikala dizaina koncepcijas izstrādi un HTML programmēšanu veikusi digitālā aģentūra Wrong Digital. E-komercijas risinājuma izstrādi un interneta veikala integrāciju ar Microsoft Dynamics NAV sistēmu izstrādājis uzņēmums Select Solutions.

One Wolf ir inteliģentās ielas modes zīmols (high street fashion brand), kuru 2010. gadā izveidojusi Latvijas modes dizainere Agnese Narņicka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadīta Baltijas modes federācijas organizētā 24. Rīgas modes nedēļa.

Riga Fashion Week atklāšanas pasākuma laikā notika Sanktpēterburgas modes dizainera Stasa Lopatkina skate un tika pasniegtas Latvijas modes balvas par 2015. gadu. Kopā šogad Modes balvas tika pasniegtas sešās profesionālajās nominācijās. Par gada debiju modes jomā tika atzīts zīmols Deeply Personal, kura dizainere Elīna Vanaga saņēma speciālo balvu no Itālijas dizaina institūta Instituto Europeo di Design – apmācību augstskolas vasaras kursos.

Par gada kreatīvāko modes skati starp M-Couture un INCH2 žūrija izvēlējās zīmola M-Couture skati RFW 2015. gada rudenī Rīgas Biržā. Oriģinālākais pagājušajā gadā izdotā dzīves stila un modes žurnāla vāks ir žurnāla Pastaiga septembra numura vāks, bet veikals ar interesantāko koncepciju, kurš tika atvērts 2015. gadā, – zīmola Amoralle veikals Brīvības ielā 33 (izcīnot uzvaru konkurencē pret zīmola One Wolf veikalu-studiju Lāčplēša ielā 10).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā laikā, kad pircēju prioritāte vairs nav dizaina apģērbu iegāde, Latvijas dizaineri pievērsušies aktuālāku produktu radīšanai - sejas masku šūšanai.

Pirmo sejas maskas modeli apģērbu zīmols "Nolo" izstrādāja janvārī. Sākotnēji sejas maskas bija kā papildinājums un dāvana lielajiem pirkumiem, taču situācija pasaulē un Latvijā saistībā ar koronvīrusu Civid-19 mainījās, tāpēc uzņēmumam bija jāsāk domāt par jauniem risinājumiem.

Šobrīd pircējiem ir mainījušas prioritātes, arī nekādas atlaides nedarbojas, tāpēc zīmols uzsācis pārdot sejas maskas. Tās internetā pērk nelielos apjomos. To cena ir, sākot no 3 līdz 10 eiro.

Līdz šim uzņēmumā strādāja aptuveni 40 darbinieki, bet šobrīd aktīva darbība vairs nenotiek. Slēgts arī zīmola veikals tirdzniecības centrā "Galerija Centrs". Zīmola galvenie partneri bija Ķīnā un Itālijā, šobrīd sadarbība apstājusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes zīmols One Wolf prezentējis 2015./2016. gada rudens/ziemas sezonas vīriešu apģērbu kolekciju The Tourist, kuras iedvesmas avots ir tauriņš.

Kolekcija veidota «safari» stilistikā, pietuvinot klasisko, funkcionāli ērto apģērbu tūrista garderobei. Tā veltīta septiņiem pasaulē nozīmīgiem zinātniekiem – tauriņu pētniekiem, starp kuriem interesantākie: Jeila universitātes profesors, modernās kožu pētniecības jeb lepidopteroloģijas pamatlicējs Čārlzs Remingtons, Latvijā dzimušais Buenosairesas Dabas muzeja direktors Karloss Bergs, krievu entomologs, diplomāts cara Nikolaja II galmā un Kārnegī dabas muzeja Pitsburgā direktors Andrejs Avinovs un tauriņu kolekcionārs, rakstnieks Vladimirs Nabokovs.

Kolekcijas apģērbu un aksesuāru modeļos atspoguļotas šo zinātnieku garderobei raksturīgās vēsturiskās detaļas un būtiskākie atklājumi tauriņu izpētē. Katrā apģērbu komplektā kā aksesuārs iekļauts tauriņš, kas precīzi ataino spilgtākās šo pētnieku atklātās tauriņu sugas to reālajās proporcijās, krāsās, tekstūrā un faktūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vienoto Latvijas Sabiedrisko mediju vadīs Zūzena; uz valdi virza arī Aili, Tanni, Šulcu un Ogli

LETA,30.10.2024

Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (SEPLP) priekšsēdētājs Jānis Siksnis

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vienotā Latvijas Sabiedriskā medija (LSM) valdes priekšsēdētāja būs ilggadējā TV3 vadītāja Baiba Zūzena, informēja Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomē (SEPLP).

Zūzena izraudzīta par piemērotāko konkursā, kurā uz piecām vietām LSM valdē bija pieteikušies 78 pretendenti.

Zūzena patlaban ir konsultāciju uzņēmuma "Komercizglītības centrs" vadītāja un un SIA "Getliņi EKO" padomes priekšsēdētāja vietniece. No 2004. līdz 2007.gadam viņa bija TV3 mārketinga un programmu direktore, bet no 2007.gada līdz 2019.gadam - vadīja TV3 un visu mediju koncernu "Modern Times Group" (MTG), kas vēlāk pārtapa "All Media Latvia" un kurā ietilpst vairāki telekanāli, radiostacija un portāli.

Pirms pievienošanās MTG komandai 2004.gadā Zūzena strādāja reklāmas aģentūrās "Creative Laboratory", "DDB Latvia" un "Saatchi & Saatchi Latvia".

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - FOTO: Pirmā optikas salona VIZIONETTE izveidē investēti 150 tūkstoši eiro

Db.lv,24.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas redzes aprūpes uzņēmums OC VISION tirgū ieviesis jaunu optikas zīmolu, un Pasaules Optikas briļļu saloni tiks pārveidoti par optikas veikalu tīklu VIZIONETTE.

Durvis vēris pirmais optikas veikals VIZIONETTE - t/c «Domina Shopping», savukārt otra salona atklāšanas pasākums «Galerija Centrs» gaidāms šī gada oktobrī.

OC VISION grupa trīs gadu laikā investēs vairāk nekā vienu miljonu eiro jaunu optikas salonu izveidei Rīgā. Optikas salona VIZIONETTE izveidē t/c «Domina Shopping» investēti 150 000 eiro. Jaunajos optikas salonos būs iespēja ne tikai iegādāties jaunākajām briļļu modes tendencēm pasaulē atbilstošas brilles, bet arī pirmo reizi optikas nozarē būs pieejams pašapkalpošanās sektors: briļļu izvēli atvieglos pārdomāts iekārtojums un tehnoloģijas.

Jānis Dzenis, OC VISION valdes priekšsēdētājs: «Kopš 1991. gada, kad tika atvērts pirmais Vision Express Latvijā, pagājis vairāk kā ceturtdaļgadsimts. Šo gadu laikā OC Vision ir pierādījis, ka vietējā kapitāla uzņēmums var veidot un attīstīt optometrijas nozari Latvijā. Bet pasaule nestāv uz vietas - tā nemitīgi modernizējas, un arī optikas nozarei to ir pienācis laiks darīt. Pēc rūpīgas tendenču analīzes tika izstrādāts jauns optikas veikalu koncepts - VIZIONETTE, kas ietver sevī lielāko daļu inovāciju, kas patlaban pasaulē ir izgudrotas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiek atklāta jauna platforma, kurā atrast visus pasākumus vienuviet - Kurp.es

Šis gads ir pavēris izaugsmes iespēju vairākiem jaunradītiem latviešu «startapiem» jeb jaunuzņēmumiem. Viens no tādiem ir arī online pasākumu kalendārs - platforma «Kurp.es».

Interneta vietnē Kurp.es būs iespēja atrast visus aktuālos publiskos pasākumus Rīgā un lielākajās norises vietās Latvijā – koncertzālēs «Cēsis», «Gors», «Lielais Dzintars» un citviet. Pasākumus būs iespējams atlasīt pēc interktīvās kartes, datuma, pasākuma veida ( seminārs, koncerts, pasākumi bērniem u.c.) un citiem kritērijiem.

Portāla Kurp.es idejas autors un uzņēmuma vadītājs Gustavs Upmanis par šīs platformas radīšanu teic: «Cik reižu gan nav gadījies palaist garām kādu sev saistošu pasākumu, meklēt cauri vairākām lapām, skrollēt, gūglēt, lai atrastu kāroto? Mēs sapratām, ka ir laiks atrisināt šo problēmu, un tā arī radās kurp.es.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošās izcilības festivāla ADWARDS ceremonijā noskaidroti labākie reklāmas, dizaina un citu radošo industriju darbi.

Starptautiskas žūrijas vadībā tika izvērtēti dažādās radošajās disciplīnās tapuši 256 darbi, kopumā tika piešķirti 18 pirmās pakāpes ordeņi un 32 otrās pakāpes ordeņi.

Festivāla ADWARDS darbi tika iesniegti un vērtēti vairākās kategorijās: integrētās kampaņas, TV & radio, interaktīvie un digitālie risinājumi, drukas māksla & dizaina meistarība, preses un vides reklāma, zīmola stāsts, sabiedriskās attiecības, netradicionālā komunikācija, pasākumi un sponsorēšana, zīmola saturs un izklaide, radošās izcilības eksports.

Darbus vērtēja 15 žūrijas locekļi no 11 valstīm, intensīvākajām diskusijām notiekot klātienē Rīgā. Žūrijas prezidents – Huans Garsia Eskudero (Juan García-Escudero) no aģentūras TBWA ESPAÑA, kurš ir strādājis vairāku pasaules līmeņa festivālu žūrijās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas modes nedēļa norisinājās no 28. marta līdz 1. aprīlim, pulcējot labākos Latvijas modes industrijas pārstāvjus.

28. martā Rīgas Motormuzejā notika 26. Rīgas modes nedēļas sesijas atklāšana.

Modes skašu programmas ietvaros savas 2017. gada rudens–ziemas prêt-à-porter kolekcijas prezentēja plaši pazīstami Latvijas modes zīmoli: Amoralle, Anna Led, Katya Katya Shehurina, Narciss, Natalija Jansone, Nóló, One Wolf, Paviljons, pagājušās sezonas debitants – zīmols Talented, kā arī šīs sezonas debitants - Cinnamon Concept. Jaunākās bērnu modes kolekcijas prezentēja zīmoli Paade Mode un Aristocrat Kids. Tika pārstāvēta arī ārzemju mode.

Rīgas modes nedēļas fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Modes dizaineri izsaka viedokli par airBaltic jaunajiem formastērpiem

Laura Mazbērziņa/Monta Glumane,29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir ieviesusi jaunus, uzlabotus stjuartu un pilotu formastērpus. Latvijas modes dizaineri izsaka savu viedokli.

Deva sievišķības

«Man labāk patika vecie formastērpi. Stjuarts tomēr ir tas cilvēks, kurš rada priekšstatu par aviokompāniju. Vecajā formā bija pietiekama deva sievišķības, varēja redzēt, ka katrs tērps ir šūts individuāli, un gribētu pateikt labus vārdus iepriekšējā formastērpa autoram. Runājot par šiem tērpiem, es atteiktos no liekām detaļām, piemēram, no «cakas», kura ir redzama blūzes lejas daļā,» teic Agnese Narņicka, Latvijas modes zīmola One Wolf īpašniece un dizainere.

Ļoti labs lakatiņš

Savukārt, bērnu apģērbu zīmola Leny Tomy Factory īpašniece un dizainere Liene Andersone atzinīgi novērtē auduma izvēli. «Tumši zilais ar laima krāsas salikumu – svaigi. Ļoti labs ir lakatiņš. Vīrieša žakete mazliet atgādina krievu Aeroflot laikus. Sievietes formastērpa augšdaļā ir kaut kāds stīvums. Tur varētu kaut ko stilīgāku, ja tā drīkst izteikties. Līdz šim man patika, ka stjuartēm bija baltie krekli un žaketītes. Tas varbūt bija pat labāk nekā šis variants.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mākslas un radošajā kvartālā Briseles rajonā "Sablon" atklāts Baltijas dizaina asociācijas "Baltic Design Stories" pirmais pop-up veikals.

Veikalā pārstāvēti 19 Baltijas valstu radošie zīmoli, tajā skaitā tādi Latvijas dizaina pārstāvji kā "Baiba Ladiga", "be-with", "Hebe", "One Wolf", "LLmood", "Plaude Apparel", "RainSisters", "Unusi", porcelāna un māla izstrādājumi no "Piebalgas porcelāns", "Glass Point" un "Kaisme", kā arī tekstilizstrādājumi no "MeadowMe".

Lai veicinātu Baltijas valstu, tai skaitā Latvijas radošo zīmolu, dizaineru un ar dizainu saistīto tehnoloģiju atpazīstamību Beļģijā ilgtermiņā, Beļģijā dzīvojošu latviešu domubiedru grupa tās vadītājas Lauras Bērziņas vadībā izveidojušas asociāciju "Baltic Design Stories".

Par asociācijas uzdevumiem izvirzīti Baltijas valstu dizaina industrijas sadarbības platformas izveidošana eksportam uz Beļģiju un sadarbības veicināšanai, Beļģijas sabiedrības izpratnes vairošana par Baltijas valstu dizainu, kā arī dažādu pasākumu, domnīcu, izstāžu un tirdzniecības misiju organizēšana. Asociācijā darbojas arī Līga Baltiņa, Zane Vērdiņa, Aija Nīlendere, Vineta Briede, Linda Bērziņa un Gundega Skirta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tokijā atklāts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals

LETA,13.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas lielveikalā Isetan Shinjuku Departament Store, kas tiek dēvēts par valsts pazīstamāko universālveikalu, līdz 18.novembrim būs atvērts Latvijas ražojumu īstermiņa jeb pop-up veikals, aģentūra LETA uzzināja Ārlietu ministrijā (ĀM).

Veikala atklāšanu 12.novembrī organizējusi LIAA pārstāvniecība Japānā sadarbībā ar Latvijas vēstniecību un uzņēmumu Isetan Mitsukoshi Ltd.

Kā norāda ĀM pārstāvji, šīs sezonas tēma Isetan universālveikalā ir Ziemeļeiropas dzīves stils un Latvijas "pop-up" veikals ar koncepciju Old and New Lifestyle piedāvā gan tradicionālus ar rokām darinātus izstrādājumus, gan arī mūsdienu dizaina ražojumus.

Lai atlasītu zīmolus prezentācijai pop-up veikalā, Isetan vadošie iepircēji šā gada septembrī apmeklēja Latviju un jau vizītes laikā atzinīgi novērtēja Latvijas ražojumu augsto kvalitāti un dabīgos izejmateriālus.

Latvijas pop-up veikalā tiek prezentēti vairāki apģērbu un interjera zīmoli - Natālija Jansone, One Wolf, Miesai, Riga Chair, Maffam Freeform, An&Angel, Ars Tēla, Munio Home, Munio Candela, Anna Kilpe, Feltstyle, HUGU un Ginta. Tāpat veikalā pieejama zīmola Emils Gustavs šokolāde un latviešu amatnieku izstrādājumu kolekcija, ko pārstāv japāņu aģente Akiko Mizoguči no Subaru. Veikalā iespējams iegādāties arī grāmatas japāņu valodā par Latviju un Latvijas amatnieku izstrādājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Nosaukti Latvijas izcilākie eksporta zīmoli

Dienas Bizness,23.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksporta atbalsta iniciatīva The Red Jackets nosaukusi 20 izcilākos un veiksmīgākos Latvijas eksporta zīmolus un 10 uzlecošās eksporta zvaigznes. Pasākumā svinīgi atklāta arī Latvijas eksporta izcilnieku digitālā platforma, kas interaktīvā veidā stāstīs par 100 veiksmīgiem eksporta uzņēmumiem, to klātbūtni un sasniegumiem pasaules tirgos.

Red Jackets titulu šogad saņēma 20 eksporta izcilnieki, kas nes Latvijas vārdu pasaulē: Biznesa augstskola «Turība», D8 Corporation, EKJU, Elko Grupa, Krassky, Kreiss, LATRAPS koop.sabiedrība, Latvijas Piens, Latvijas Universitāte, Nordtext, Peruza, Pharmidea, Printful, Skonto Prefab, Tenapors, TestDevLab, Troll Smiltene, Twino, X Infotech, Z-Light. Sarkanās žaketes saņēma arī četri no iepriekšējos gados Rising Stars titulu ieguvušajiem uzņēmumiem, kuri dažu gadu laikā ir strauji auguši, pārsniedzot 1 miljona eiro eksporta apgrozījuma slieksni: Pure Chocolate, Vizulo, Brain Games un Infogr.am. Rising Stars tituls un simboliskās sarkanās vestītes tika pasniegtas desmit uzlecošajām eksporta zvaigznēm un daudzsološiem uzņēmumiem: Anatomy Next, Art Fairs Service, CakeHR, Edurio, Ette-Tete, Mintos, Nordigen, One Wolf, PlayGineering Systems un Sonarworks. Zīmīgi, ka 8 no 10 titulētajiem uzņēmumiem darbojas IT nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Tbilisi, pirmo reizi kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas, notiek Latvijas modes zīmolu skates. Tās tiek organizētas Tbilisi Latvijas dienu Taste Latvia 2014 ietvaros. Ar šo pasākumu Latvija vēlas iepazītināt Gruzijas auditoriju ar Latvijas modes dizaineru sniegumu un likt pamatus abu valstu ciešākai sadarbībai modes un dizaina jomā.

Latvijas modes skates Taste Latvia notiek Joseba Gribašvili Tbilisi Vēstures muzejā. Tajās savas jaunākās kolekcijas izrāda tādi Latvijas modes zīmoli kā Natalija Jansone, Keita, Cinnamons Atelier, One Wolf, Red Salt, strauju popularitāti iegūstošais jaunais zīmols NINA, kā arī eksporta tirgus iekarojošais bērnu modes zīmols Aristocrat Kids.

«Tā zīmoliem ir laba iespēja patetestēt šo maz apgūto tirgu, kuram ir attīstības potenciāls,» saka Latvijas Modes palātas vadītāja Dita Danosa.

Latvijas modes skašu Taste Latvia organizators ir Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra sadarbībā ar biedrību Latvijas modes palāta un LR Vēstniecību Gruzijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Mākslas akadēmijā (LMA) ceturtdien un piektdien norisinās modes festivāls Modes manifestācija, informē festivāla pārstāve Dita Danosa.

Festivāla mērķis ir demonstrēt Latvijas modes zīmolu daudzveidību, dažādību un pieejamību. Festivālā varēs vērot 20 Latvijas vadošo un jauno modes dizaineru skates un kolekciju pieteikumus pieaugušajiem un bērniem.

Vakar, 19.martā savas jaunākās kolekcijas demonstrēja Natālija Jansone un Aristocrat kids, zīmols Alexander Pavlov, Cinnamons atelier, Baiba Ladiga, zīmols Cecinanina, jauniešu zīmols Zane Poriete, kā arī Reinis Ratnieks, Arvils Linde un Iveta Vecmane.

Šodien, 20.martā būs redzama Latvijas modes zīmolu parāde, kas sastāv no 11 zīmolu aktuālās sezonas kolekciju pieteikumiem. Latvijas zīmolu parādē būs redzami One wolf, I'm your shirt, Qoo Qoo, Hebe, Elīna Fursova, In by Inga Nipane, Paade Mode, Šeila, Red Salt, Leny Tomy factory un Dace Bahmann.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ sākusies 28. Rīgas modes nedēļa, kas līdz 23. martam Rīgā pulcēs starptautisko modes sabiedrību.

Nedēļas laikā gaidāmas ne tikai Latvijas un ārvalstu dizaineru modes skates, bet arī vairāki citi pasākumi – gan profesionāli, gan radoši un arī izglītojoši, kas tiek organizēti, lai šo nedēļu pavadītu godinot modi un tās jaunākās tendences.

Šajā pavasarī Rīgas modes nedēļa iesākusies ar ikgadējo Latvijas Modes un stila gada balvas pasniegšanas ceremoniju.

Sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju Baltijas modes federācija organizēja bezmaksas lekciju par jaunāko tehnoloģiju izmantošanu modes biznesā «Fashion Coin un Blockchain kā jauna modes sistēma», kura bija paredzēta modes dizaineriem un blogeriem, kā arī citiem interesentiem. Lekciju vadīja blockchain un modes industrijas speciālisti no Ukrainas un ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Militāro skūteru ražotāji Liepājā uzsāk ražošanu civilajām industrijām

Db.lv,13.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim Latvijā ražotie bezceļu elektriskie skrejriteņi “Mosphera” atpazīstami ar to, ka tiek izmantoti militārajā industrijā un tos atzinīgi novērtējuši Ukrainas bruņotie spēki.

Tagad “Mosphera” skrejritenis tiek ražots arī citām civilajām industrijām – ostas, lauksaimniecības, mežsaimniecības, loģistikas jomām, kā arī jau gadu tos izmanto Latvijas policija.

Ražojot militāro bezceļu elektroskūteri uzņēmums nebija domājis par citām pielietojuma jomām, vēl mazāk paļāvies uz Latvijas tirgu, jo jau sākotnēji produkts bija iecerēts eksportam. Tomēr gada laikā kopš pilna apjoma ražošanas procesa uzsākšanas, Latvijā ražoto unikālo transporta līdzekli iegādājušās Latvijas pašvaldības (Nīcas novads, Grobiņas novads, Pāvilostas novads u.c.), lai izmantotu plašāku teritoriju kārtības un kāpu zonas uzraudzībai, Valsts policija - Dziesmu un deju svētku drošības nodrošināšanai, kā arī īpašo uzdevumu vienības savu funkciju veikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Cik izmaksā apģērbties latviešu dizaineru apģērbā

Monta Glumane,20.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radoša pieeja, kvalitāte, unikalitāte, apģērba ilglaicīgums, daudzfunkcionalitāte - tā portāla db.lv uzrunātie konceptveikali visbiežāk raksturo latviešu dizaineru radīto apģērbu. Portāls izpētīja, cik izmaksā apģērbties latviešu dizainā un vaicāja tirgotājiem, kas veido apģērba cenu.

Portāls db.lv izpētīja, ka viens latviešu dizaineru veidots sieviešu apģērba komplekts var izmaksāt pat 884 eiro, vīriešu - 546 eiro un vairāk.

Koncepveikals «Bold» šobrīd tirgo apmēram 50 Latvijas dizaineru apģērbus, aksesuārus un interjera zīmolus. No tiem zināmākie vārdi no Latvijas modes industrijas ir «Keta Gutmane», «Atis Artemjevs», «MCouture», «Dace Bahmane», «SLOW», «Iveta Vecmane», «PIXIE», «KULT», «Cinnamon Concept», «Talanted», «One Wolf», «Nastya Choo» un citi.

Uzņēmuma pārstāvis Kristaps Birmanis pastāsta, ka veikalā atrodamajiem dizaineru produktiem cenas ir identiskas tām, ko piedāvā pats dizaineris. «Tā ir mūsu politika, lai klientam būtu motivācija iepirkties pie mums un nebūtu situācija, ka klients pie mums uzmēra un nopērk citur dažu eiro dēļ.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Mode ienāk Rīgas Centrāltirgū

Laura Mazbērziņa,27.03.2019

Šonedēļ sākusies Riga Fashion Week (RFW). Tālāk galerijā var apskatīt pirmās dienas spilgtākos mirkļus.

Zīmols Public Makes Image.

Foto: Mark Litvyakov

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālajā Gastro Tirgū atklāta 30. Rīgas modes nedēļa ar divu pašmāju ielu modes zīmolu skatēm.

Centrālajā Gastro Tirgū, vienā no Rīgas Centrāltirgus paviljoniem, apmēram 500 viesiem prezentētas divu pašmāju ielu modes zīmolu Public Makes Image un BLCV by Bulichev jaunākās kolekcijas. Rīgas modes nedēļas organizatori šo vietu zīmīgi izvēlējās, lai atspoguļotu modes pasaules kā tādas un Latvijas modes zīmolu dažādo spektru.

Modes nedēļas turpinājumā Riga Fashion Week (RFW) programma ietver tādu Latvijas dizaineru modes skates kā Natalija Jansone, One Wolf, Narciss by Alise Trautmane, Katya Katya London, Amoralle, Blcv by Bulichev, Public Makes Image, Bergs Privé, Anna Led, Baiba Ladiga, Iveta Vecmane. Tradicionāli Rīgas modes nedēļu papildinās arī bērnu modes skate no Aristocrat Kids, Zaza Couture un Rock and Mouse. 30. Rīgas modes nedēļas ietvaros piedalīsies Latvijas publikai jau zināmi ārvalstu dizaineri no trīs valstīm: Diana Arno no Igaunijas, Morfosis no Itālijas un Agnė Kuzmickaitė no Lietuvas.

Komentāri

Pievienot komentāru