Latvijas tirgus ir mazs, pirktspēja – salīdzinoši zema, tāpēc katrs vietējais zīmols, kas ir vērsts uz attīstību, agri vai vēlu nonāk pie eksporta iespēju izzināšanas , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Ja mode tiks mērķtiecīgi un stratēģiski pareizi virzīta, tai ir eksporta potenciāls, uzskata Latvijas dizaineru preču internetveikala Creative Latvia direktore Līga Bizune. «Pirmkārt, Latvijā ir ļoti radoši un talantīgi cilvēki, kas ir spējīgi izveidot zīmolus ar unikālu koncepciju. Pamazām viņi sāk arī izprast biznesa un mārketinga zināšanu nozīmi. Otrkārt, ir pieejami dabīgi materiāli, līdz ar to ir liels eko dizaina potenciāls,» viņa uzskata.
Šobrīd ir straujš jauno zīmolu uzplaukums un arvien vairāk tiek domāts par eksporta iespējām. «Uzskatu, ka kopumā Latvijas zīmoliem ir labas perspektīvas, jo piedāvātās idejas, dizains ir konkurētspējīgs un interesants plašam eksporta tirgum,» piekrīt Agnese Narņicka, modes zīmola One Wolf dizainere. Turpretī a/s Lauma Lingerie valdes priekšsēdētāja Linda Matisone bilst, ka Latvijai konkurēt ar tādām tradicionālām modes lielvalstīm kā Francija vai Itālija ir sarežģīti, jo, paskatoties uz pasaulē populārākajiem dizaineriem un modes namiem, tie lielākoties pārstāv šīs valstis. «Ja Itālija un Francija visā pasaulē bez liekām šaubām asociējas ar modes pasauli, tad Latvija – diez vai... Modei potenciāls ir, bet noteikti jāmeklē nišas produkti, jābūt inovatīviem, drosmīgiem, lai milzīgajā starptautiskajā piedāvājumā var ar kaut ko atšķirties,» viņa saka.
SIA Narciss īpašniece Alise Trautmane apstiprina, ka Latvija netiek uzskatīta par nopietnu spēlētāju modes industrijā un nav atpazīstama pasaules tirgū. Tas ir liels izaicinājums. «Lai ārvalstu iepircējiem zīmols būtu interesants, ir regulāri jāpiedalās izstādēs, jāliek par sevi manīt starptautiska mēroga modes pasākumos, modes nedēļās. Latvijai pietrūkst regulāru stendu izstādēs Parīzē, Milānā, kurās tiek demostrēti ietekmīgākie modes zīmoli. Šobrīd izstādēs katrs no Latvijas apģērbu zīmoliem nomā 8 līdz 15 m², kas nav nopietns pieteikums plašajā modes industrijā,» viņa raksturo.
Visu rakstu Modes eksports – ar potenciālu, raža jāgaida ilgi lasiet 19. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.