Šajā laikā, kad pircēju prioritāte vairs nav dizaina apģērbu iegāde, Latvijas dizaineri pievērsušies aktuālāku produktu radīšanai - sejas masku šūšanai.
Pirmo sejas maskas modeli apģērbu zīmols "Nolo" izstrādāja janvārī. Sākotnēji sejas maskas bija kā papildinājums un dāvana lielajiem pirkumiem, taču situācija pasaulē un Latvijā saistībā ar koronvīrusu Civid-19 mainījās, tāpēc uzņēmumam bija jāsāk domāt par jauniem risinājumiem.
Šobrīd pircējiem ir mainījušas prioritātes, arī nekādas atlaides nedarbojas, tāpēc zīmols uzsācis pārdot sejas maskas. Tās internetā pērk nelielos apjomos. To cena ir, sākot no 3 līdz 10 eiro.
Līdz šim uzņēmumā strādāja aptuveni 40 darbinieki, bet šobrīd aktīva darbība vairs nenotiek. Slēgts arī zīmola veikals tirdzniecības centrā "Galerija Centrs". Zīmola galvenie partneri bija Ķīnā un Itālijā, šobrīd sadarbība apstājusies.
"Nolo" dizainere Viktorija Joniene atzīst, ka šobrīd šis vairs nav bizness un ar to nevar nopelnīt. Viņa norāda, ka šobrīd neko nevar prognozēt un tas, kas šobrīd notiek, ir kaut kas nebijis. Sejas masku šūšana ir veids, kā šajā laikā censties noturēties.
"Tagad dzīvoju tikai vienu dienu uz priekšu. Modes industrijā un vieglajā rūpniecībā strādājošajiem ir vienas un tās pašas problēmas. Šobrīd visu var iznīcināt viena mēneša laikā. Nevienam nav finansiālo iekrājumu. Vienu krīzi jau pārdzīvojām, bet tagad ir katastrofa," biznesa portālam db.lv pauž V.Joniene.
Pēc viņas domām, Latvijas valdībai vajadzētu slēgt tirdzniecības centrus pilnībā, ar to slēgšanu tikai nedēļas nogalēs situācija netiks atrisināta. "Parādi aug, īres cenas netiek samazinātas un cilvēki šobrīd neiegādājas dizaina apģērbu," norāda dizainere.
Sejas masku šūšanu uzsākusi arī modes māksliniece Natālija Jansone. Dizaineres galvenie sadarbības partneri atrodas Itālijā, vienā brīdī visa naudas plūsma apstājās, tāpēc bija jāmeklē risinājums.
"Sejas masku šūšanu sākotnēji pamēģinājām, lai varētu izdzīvot un noturēties. Interese pēc dizaina apģērbiem ir apstājusies," komentē N.Jansone. Pieprasījums pēc viņas radītajām maskām ir, klienti tās pasūta ar e-pasta starpniecību un tās tiek nosūtītas ar pakomātu palīdzību. Sejas maskas pieejamas dažādās krāsās un izmēros, lai tās būtu piemērotas arī vīriešiem un bērniem.
Modes māksliniece N.Jansone aicina latviešus būt vienotiem šajā laikā, apmainīties ar labām domām un enerģiju.
Šobrīd ar sejas masku dizaina izstrādi nodarbojas arī zīmols "One Wolf".
Plānots, ka sejas maskas tiks piedāvātas gan Latvijas tirgū, gan eksportā. Tās būs iespējams iegādāties zīmola internetveikalā. "Šobrīd situācija ar vīrusa izplatību mainās katru dienu un prognozējam, ka pieprasījums pēc sejas maskām tikai pieaugs," komentē "One Wolf" dizainere Agnese Narņicka.