Cerot, ka pandēmijas radītie ierobežojumi būs īslaicīgi un darbs attālināti vairs nebūs norma, daudzi uzņēmumi šo laiku izmantoja lietderīgi, pārkārtojot vai labiekārtojot biroju telpas. Ņemot vērā, ka darbs no mājām ir ietekmējis un mainījis arī interjera tendences birojos, Mārupē bāzētais uzņēmums “IPS Baltics” savu biroju veidot izvēlējās sadarbībā ar profesionālu dizaineri. Biznesa klientiem šis pakalpojums ir pieejams bez maksas. Uzņēmums un interjera dizainere dalās pieredzē un vērtīgos padomos, ko ņemt vērā, labiekārtojot biroju.
“IPS Baltics” – kvalificēta personāla pakalpojumu nodrošinātājs kuģu īpašniekiem un vēja turbīnu operatoriem, biroja kopējā telpu platība ir 84 kvadrātmetri. Uzņēmums strauji paplašinājās un pārskatāmā nākotnē plāno paplašināties vēl, tāpēc radās nepieciešamība pēc jaunām biroja telpām. Iepriekšējās biroja telpas bija vēl mazākas un nespēja nodrošināt pietiekami daudz darba vietas personālam. Sākotnēji jaunajās telpās tika veikts neliels kosmētiskais remonts, bet pēc tam, cieši sadarbojoties ar interjera dizaineri, tika iekārtots birojs. Tas ir samērā neliels birojs, kura telpās atrodas arī virtuve. Birojā šobrīd strādā seši darbinieki, bet interjera dizainerei bija nepieciešams iekārtot darba vietas astoņiem darbiniekiem, jo uzņēmums plāno izaugsmi.
“Mūsu birojs ir mazs un mēbeļu izvietošana vēl vairāk samazina brīvo platību, tāpēc vēlējāmies darba zonas iekārtot maksimāli efektīvi. Svarīgi bija atstāt arī kādu brīvāku vietu, ko varētu iekārtot kā atpūtas vai tikšanās vietu. Galvenās prioritātes bija aprīkot biroju ar nepieciešamajām darba vietām, kas būtu ergonomiskas un ērtas, atvēlot pietiekami daudz vietas dokumentu uzglabāšanai. Kā arī ar kopējā dizaina palīdzību vēlējāmies telpu padarīt gaišu un plašāku, lai mazinātu sajūtu, ka tā ir pārāk piepildīta,” saka Lauris Kalniņš “IPS Baltics” biznesa attīstības vadītājs.
No kādām kļūdām izvairīties, iekārtojot biroju
Kā norāda IKEA interjera dizainere, kas specializējas biznesa klientu telpu iekārtošanā un kura strādāja ar šo projektu, plānojot jaunu biroju telpu iekārtojumu vai atjaunojot vecās telpas, vienmēr būtu jāsāk ar zonējumu. Savukārt, pēc tam jāizvērtē darba telpu ergonomika. Biežākā kļūda, ko interjera dizaineri pamana birojos, ir neērtu krēslu izvēle, pārāk mazi rakstāmgaldi un pārāk maz vietas dokumentu un personisko mantu uzglabāšanai, kas vēlāk biroju var padarīt nekārtīgāku. Dizainere iesaka savlaicīgi vērsties pie profesionāļiem un lūgt to konsultāciju, lai izvēlētos īstās mēbeles, kas kalpotu ilgus gadus un būtu ērti lietojamas darbiniekiem. Tas pat palīdzētu ietaupīt ilgtermiņā.
“Pirmkārt, jāsaplāno vieta visām darba vietām. Pēc tam jāizvēlas ergonomiski rakstāmgaldi, krēsli, plaukti un skapji personisko mantu un dokumentu glabāšanai. Tie ir galvenie priekšmeti birojā. Salīdzinot ar citiem mazākiem priekšmetiem, kā galda paliktņi un dokumentu mapes, tie netiks mainīti ilgāku laiku. Tādējādi labāk ieguldīt kvalitatīvās precēs, kuras kalpos ilgāku laiku un kurām ir ilgs garantijas periods. IKEA nodrošina biroja mēbelēm 10 gadu garantijas periodu,” uzsver IKEA interjera dizainere Linda Ribaka-Orlova.
Lai nelielas biroja telpas sadalītu, izveidojot atsevišķas darba telpas darbiniekiem, šajā birojā tika izmantoti rakstāmgaldu aizslietņi. Tie rada gan vizuālu, gan fizisku barjeru. Turklāt tie ir skaņu absorbējoši un samazina arī atbalsi telpā. Līdz ar to darbinieka darba zonas ir klusākas un privātākas. Tie var kalpot arī kā ziņojumu dēlis uz kura izvietot svarīgu informāciju, atgādinājumus vai darāmo darbu sarakstu.
“Ne tikai mūsu mājokļi, bet arī biroja telpas kļūst zaļākas. Biznesa segmenta klienti arvien vairāk izsaka vēlmi ieviest birojos ilgtspējīgākus un zaļākus risinājumus, kā piemēram, šķirot atkritumus, izmantot mēbeles no dabīgiem vai otrreiz pārstrādātiem materiāliem. Praktisks piemērs ilgtspējas risinājumu iedzīvināšanā ir rakstāmgaldu aizslietņi, kas izgatavoti no filca materiāla, izmantojot arī pārstrādātu plastmasu. Ražojot šo produktu mēs patērējam mazāk jaunu izejvielu un samazinām mūsu radīto ietekmi uz vidi, piešķirot materiāliem jaunu dzīvi,” skaidro interjera speciāliste.
Interjera tendences mainās
Pēc tam, kad ir izplānots pamata un svarīgāko objektu izvietojums, ņemot vērā arī kolēģu vajadzības, nepieciešams piešķirt biroja telpai pareizo raksturu. Pēc L. Ribakas-Orlovas teiktā iekštelpas jākrāso gaišā krāsā, jo tas automātiski padarīs interjeru gaišāku un plašāku.
“Šajā birojā galvenokārt izmantojām gaišas krāsas mēbeles un interjerā iekļāvām arī materiālus no koka, ērtus un mīkstus dīvānus, atzveltnes krēslus un biroja krēslus. Kad pēc attālinātā darba perioda daudzi cilvēki atgriezās birojos, kolēģu gaidas mainījās – birojā viņi vēlējās justies kā mājās, līdz ar to arvien vairāk biroju kļūs mājīgāki. Tāpēc nebaidieties apvienot speciālas mēbeles, kas piemērotas birojam ar mēbelēm un detaļām, kuras parasti izmantotu mājās. Būtībā katra telpa tika pielāgota darbinieku ērtībām. Mums izdevās ierīkot arī nelielu daudzfunkcionālu zonu birojā. Piemēram, ja nepieciešams, atpūtai atvēlēto zonu var pārveidot par darba vietu vai nelielu neformālu tikšanās vietu,” stāsta L. Ribaka-Orlova.
Telpu var padarīt mājīgāku, iekārtojumā izmantojot tekstilizstrādājums, apgaismojumu un aksesuārus. Tāpēc interjera dizainere iesaka iekārtot biroju, izmantojot dažādus interjera priekšmetus, paklājus, tekstilizstrādājumus, kā arī lampas, kas rada maigu gaismu. Liela nozīme ir arī telpaugiem. Ja īsto augu kopšana šķiet pārāk sarežģīta, mākslīgie telpaugi ir lielisks risinājums.
Atpūtas zonas
Interjera dizainere birojā iekārtoja arī īpaši mazu virtuvi. Viņasprāt, plānojot virtuves un atpūtas zonas, svarīgi paturēt prātā, ka tām ir jābūt ne tikai estētiskām, bet arī ergonomiskām un viegli kopjamām. Ieteicams izvēlieties tādas virtuves darba virsmas, kas ir viegli kopjamas un izturīgas. Visas mēbeles un sadzīves tehniku plānojiet tā, lai mazajā telpā būtu ērti pārvietoties vairākiem cilvēkiem. Un pats galvenais – lai radītu papildu vietu dažādu lietu uzglabāšanai, izmantojiet sienu, nevis skapīšus, ko var novietot uz grīdas.
Bezmaksas pakalpojums: biznesa telpu iekārtošana
“Mēs uzrunājām IKEA biznesa klientu komandu jau ar savu redzējumu, kas balstīts uz mūsu biroja interjera dizainu citā valstī. Taču neskatoties uz to, cerējām saņemt oriģinālas idejas, kā uzlabot biroju un radīt pozitīvu darba vidi, kas palīdzētu sasniegt mūsu biznesa mērķus. Lai arī paļāvāmies uz ekspertu viedokli, ar interjera dizaineri strādājām komandā, pārrunājot iespējamos risinājumus un kopīgi pieņemot lēmumus. Galvenais ieguvums, izvēloties vienu pakalpojumu sniedzēju, kurš nodrošina pilnīgi visu no idejas līdz realizācijai – jākomunicē un piegādes jākoordinē tikai ar vienu, nevis vairākiem piegādātājiem. Tas ietaupa ievērojamus laika un arī finanšu resursus,” stāsta Lauris Kalniņš, “IPS Baltics” biznesa attīstības vadītājs.
Jebkurš uzņēmums IKEA var atrast estētiskus un funkcionālus interjera dizaina risinājumus. Interjera dizaineri sagatavos interjera projektu, palīdzēs izvēlēties piemērotāko iekārtojumu un parūpēsies par projekta realizāciju birojā, mazā veikalā, kafejnīcā, viesnīcā, dzīvokļos un citās telpās.
Gadījumos, kad klients nolemj realizēt interjera dizaineru sagatavoto projektu un iegādāsies vismaz 70% projektā iekļauto IKEA mēbeļu un interjera priekšmetu, interjera dizaina pakalpojums būs bez maksas. Papildu informāciju uzņēmumi var iegūt šeit.