Lietuvas galvaspilsētas Viļņas restorānos izvietoti manekeni, kuru tērpi atspoguļo aktuālās modes tendences.
Restorānu galdi, kas būtu jātur tukši, tiek izmantoti, lai pie tiem izvietotu manekenus, kas demonstrē šīs sezonas modes tendences.
No šīs nedēļas Lietuva ir atvieglojusi ierobežojumus bāriem, kafejnīcām un restorāniem, lai tie varētu darboties iekštelpās, taču joprojām pastāv stingri sociālās distancēšanās noteikumi.
"Tukši galdiņi mūsu restorānā izskatās diezgan dīvaini un mums nav iespēju tos novākt," skaidro restorāna "Cosy" īpašnieks Bernie Ter Braak, kurš ir viens no šīs idejas attīstītājiem un sadarbojas ar lietuviešu dizaineri Jūliju Januss.
"Tāpēc mēs nolēmām sazināties ar kaimiņiem, modes preču veikaliem un aicinājām viņus izmantot mūsu tukšos galdiņus, lai demonstrētu savas jaunākās kolekcijas. Informācija izplatījās, un atpazīstami dizaineri pievienojās šim projektam, kas turpina izplesties visā pilsētā."
Pašlaik iniciatīvā piedalās daži desmiti restorānu un kafejnīcu, kas atrodas Viļņas vecpilsētā. Pie neizmantotiem iekštelpu galdiem novietoti vairāk nekā 60 apģērbti manekeni, kas aizpilda vietu starp viesiem. Manekeni demonstrē modes preces no 19 veikaliem, kas pārstāv vietējos modes dizainerus un zīmolus. Pie katra galdiņa apmeklētāji var atrast informāciju par precēm un kur katru no tām var iegādāties.
Restorāni cer, ka spēs saglabāt nepieciešamo iekštelpu sociālo distancēšanos, vienlaikus palīdzot dizaineriem pievērst uzmanību šīs sezonas jaunākajām modes tendencēm.
Ideju, kas apvieno mākslu, modi un ēdienu, atbalsta "IDW", kas ir viens no Eiropas manekenu ražotājiem. Uzņēmums uz noteiktu laika periodu bez maksas nodrošina projektu ar manekeniem.
"Modes industriju īpaši ietekmē šis laiks," teic modes dizainere Jūlija Januss. "Vietējie veikaliņi pārdeva nišas produktus, kurus radījuši vietējie dizaineri. Pašlaik karantīnas dēļ tie ir slēgti un dizaineriem nav iespēju izrādīt savas jaunākās kolekcijas. Kopumā pieprasījums ir samazinājies. Mēs ceram, ka ar šo kampaņu vietējie dizaineri tiks pamanīti."
Kā norāda dizainere - tie, kas ir pievienojušies kampaņai, vēlas izplatīt skaidru vēstījumu: "Krīze liek mums visiem apvienoties un palīdzēt - kopā mēs varam sasniegt daudz vairāk."
Plānots, ka sadarbības iniciatīva starp restorāniem un modes dizaineriem Viļņā notiks līdz maija beigām.