Uzņēmējiem jaunā Covid realitāte nozīmē jaunu tirgu apguvi tikai bezkontakta veidolā un būtiski apgrūtina jaunu pircēju piesaisti ārzemēs.
Koronavīrusa izplatības ierobežošanai ieviestie piesardzības pasākumi ceļošanai būtiski apgrūtina jaunu pircēju piesaisti ārzemēs, jo attālinātās iespējas pilnībā nespēj aizstāt klātienes vizītes, tādu ainu rāda DB aptaujātie uzņēmēji.
“Ikvienu jaunu sadarbības partneri jācenšas pārbaudīt, cik vien tas iespējams, jo ar nezināmiem klientiem sadarbību neuzsākam, tāpēc ka krāpniecības uzplūdi ir viļņveidīgi,” situāciju skaidro maizes un konditorejas izstrādājumu ražošanas un tirdzniecības SIA Lāči īpašnieks Normunds Skauģis. Viņš norāda, ka vienīgais izņēmums ir tie potenciālie un līdz šim nezināmie darījumu partneri, kuri ir gatavi samaksāt 100% avansu par izvēlēto preci.
“Pašreizējos apstākļos ir sarežģīti strādāt ar potenciāliem jauniem ārvalstu klientiem, jo attālinātās tikšanās nesniedz iespējas atrisināt to jautājumu loku, ko var klātienē,” atzīst N. Skauģis. Viņš piebilst, ka pēdējo mēnešu laikā jauni ārvalstu potenciālie sadarbības partneri nav radušies. “Preces jau varam aizsūtīt, bet pie mums nevar atbraukt ne potenciālie produkcijas pircēji, lai klātienē pārliecinātos par ražotnes iespējām, ne arī mūsu cilvēki ārzemēs var apmeklēt potenciālos sadarbības partnerus un piedāvāt savus izstrādājumus,” tā N. Skauģis.
Viņš norāda, ka pašlaik uzmanības degpunktā ir jau iepriekš satikto klientu pieprasījuma apmierināšana. Uz jautājumu, kā notestēt potenciālo interesentu, R. Dlohi atbild: “Kad sākam uzdot konkrētus jautājumus potenciālajam, interesi izrādošajam jaunajam klientam, no viņa atbildēm var iegūt priekšstatu, vai atbildētājam ir vai nav specifiskās zināšanas.” Viņš norāda, ka, pat izmantojot attālinātos komunikācijas rīkus, var pamanīt, vai otrs sarunas partneris ir tēmā.
“Iepriekš mēbeļu pārdošanai ārzemēs nekas nekustējās bez personīgiem kontaktiem ar aģentu, pašlaik personīgie kontakti ir neiespējami, un jaunas savas produkcijas realizācijas iespējas ar šādiem risinājumiem vairs nodrošināt nevar,” skaidro mēbeļu ražošanas un tirdzniecības SIA Marks M valdes priekšsēdētājs Juris Griķis.
Viņš norāda, ka pašlaik lielākais uzsvars ir uz attālinātiem tirdzniecības instrumentiem. “Uzmanīgi ir jāizvēlas tā interneta platforma, kuru izmantot savu izstrādājumu realizācijai,” stāsta J. Griķis. Viņš atzīst, ka šādam risinājumam ir nepieciešams ne tikai savs produkts, bet arī tā augstas kvalitātes fotogrāfijas, kā arī potenciālajiem pircējiem jādod izvēles iespējas par komplektāciju.
“Situācijā, kad mēbeļu saloniem ir arvien lielāks izaicinājums būt atvērtiem, vienīgā alternatīva ir attālinātā tirdzniecība,” uz jautājumu par risinājumiem atbild J. Griķis. Viņš paredz, ka nākontē visa iepirkšanās notiks, izmantojot internetu, bet piegādes veiks droni. “Kāpēc ne? Ja pirms vairākiem gadiem daudziem tas šķita kā tāls nākotnes sapnis, tad pašlaik koronavīruss šos risinājumus no fantastikas padarījis par realitāti,” uz iepirkšanās paradumu maiņu norāda J. Griķis.
ABONĒJIET, lasiet elektroniski vai meklējiet preses tirdzniecības vietās!