Degvielas tirgotājs Neste atver Latvijā pirmo pašapkalpošanās veikalu, tādējādi ienākot jaukta sortimenta pārtikas preču tirdzniecības jomā.
Neste Easy Deli bezkontakta pašapkalpošanās pieredzes fokusā ir tehnoloģiski inovatīvs un ilgtspējīgs risinājums, kas piedāvā rūpīgi piemeklētu ēdienu un dzērienu piedāvājumu Latvijā līdz šim nebijušā veidā. Kopumā Latvijā darbosies pieci veikali – divi Rīgā, savukārt pārējie Salaspilī, Ogrē un Tīnūžos. Kopējais investīciju apjoms unikālā koncepta veikala ieviešanā ir 500 000 eiro.
“Pērnais gads Covid-19 vispasaules pandēmijas ietekmē ir strauji mainījis cilvēku iepirkšanās paradumus un uzvedību kopumā. Vienlaikus tas ir bijis arī straujš tehnoloģiju uzplaukuma laiks. Neste Easy Deli iemieso gan ilgtspējīgus risinājumus apvienojumā ar jaunākajām tehnoloģijām, kas ir svarīgas mūsdienīgam pircējam, gan arī drošā vidē sniedz iespēju iegādāties veselīgu maltīti ikvienam, kas ir ceļā. Jaunā koncepta veikals – tā būs jauna, ātra, droša un pavisam vienkārša iepirkšanās sev ērtā laikā cauru diennakti, turklāt preču sortiments ir īpaši piemeklēts, lai būtu saskaņā ar Neste ilgtspējas standartiem,” stāsta Armands Beiziķis, SIA “Neste Latvija” valdes priekšsēdētājs.
Neste Easy Deli ir būvēts, izmantojot ilgtspējīgus un videi draudzīgus materiālus, un tā enerģijas patēriņš jau ir samazināts būvniecības posmā. Pret vidi atbildīga un ilgtspējīga darbība raksturo arī veikalā ietverto īpaši selektēto produktu ražotājus, no kuriem lielākie ir Robert Paulig Roastery kafija un bistro BALTS gatavās maltītes.
“Mums ir ļoti svarīgi attīstīt un piedalīties ilgtspējīgu risinājumu realizācijā. Ceru, ka šis projekts iedvesmos citus uzņēmējus izvēlēties ilgtspējīgus, dabai draudzīgus biznesa instrumentus“, komentē Margarita Aļabjeva-Vaišļa, SIA ”Paulig Coffee Latvia” vadītāja.
Savukārt bistro BALTS vadītāja Liene Kuplā akcentē, ka “bistro BALTS jau savas darbības pirmssākumos nodefinēja atbildību pret vidi, ilgtspēju un mūsdienīgu pieeju tirdzniecībai kā savas uzņēmējdarbības pamatakmeņus, tāpēc priecājas sadarboties ar Neste Latvija jauna koncepta ieviešanā”.
Jaunā veikala koncepta pamatā ir tehnoloģiski advancēts, RFID (Radio Frequency Identification jeb radiofrekvenču identifikācijas) tehnoloģijā balstīts bezkontakta pašapkalpošanās risinājums, kas skenē visus klienta pirkumus vienlaikus, piemēram, caur iepirkumu maisu vai somu.
Veikalu būvniecības process ir ilgtspējīgs, kā arī apdarē ir izmantoti daudzveidīgi videi draudzīgi materiāli – no otrreiz pārstrādātas plastmasas ražots paklājs, nesošajās konstrukcijās un interjera dizainā izmantoti CLT (Cross Laminated Timer) kokmateriāli. Veikalā nebūs pieejami iepirkuma maisiņi, svaigi pagatavotas maltītes līdzņemšanai tiks piedāvātas iepakojumā, kas ražots no videi draudzīgiem materiāliem, un arī vienreizlietojamās dzērienu krūzītes un vāciņi ir ražoti no videi draudzīga materiāla.
Pilnīgi automatizētajā veikalā varēs iekļūt, izmantojot Neste mobilo aplikāciju, kas kalpos par ieejas atslēgu. Norēķināties par pirkumiem varēs ar banku kartēm.
"Neste Latvija" apgrozījums pagājušajā gadā bija 300,68 miljoni eiro, kas ir par 11,7% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt uzņēmuma peļņa samazinājās par 48% - līdz 5,282 miljoniem eiro.