Jaunākais izdevums

Jaunu ārvalstu tirgu apguve, jaunu produktu ražošana, kā arī pavisam jaunu, tirgū vēl neesošu produktu izstrāde ir recepte Food Union ienākumu audzēšanai ar divciparu izaugsmi.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta piena produktu ražotāja Food Union grupas (kurā ietilpst divi lieli ražošanas uzņēmumi Latvijā — AS Rīgas Piena kombināts un AS Valmieras Piens, viens distribūcijas uzņēmums – AS Premia FFL, kā arī ražošanas uzņēmums Dānijā —Premier Is un distribūcijas uzņēmums Hjem Is, Norvēģijā – ražošanas uzņēmums Isbjorn Is un distribūcijas uzņēmums Den Norske Isbilen, Rumānijā – ražošanas uzņēmums Alpin, Lietuvā distribūcijas uzņēmums – Premia KPC un Igaunijā ražošanas uzņēmums – Premia TKH) valdes priekšsēdētājs Artūrs Čirjevskis. Viņš atzīst, ka lielākais uzsvars tiek likts uz jaunu tirgu apguvi, kur jau ir pirmie pozitīvie piemēri - svaigā siera piegādes uz Saūda Arābiju, Kāruma sieriņu piegādes uz Balkānu reģiona valstīm, saldējuma Pols ieceļošana Dānijā.

Vai Āzijas privāto investīciju kompānijas PAG Private Equity kļūšana par Food Union lielāko akcionāru ir mainījusi uzņēmuma iepriekšējo darbības stratēģiju, mērķus?

Vispirms Singapūrā un Honkongā bāzētā PAG Private Equity jau kopš 2017. gada nogales bija Food Union mazākuma akcionārs, kurš šo vairāk nekā septiņu gadu laikā bija iepazinis visas uzņēmumu grupas darbības nianses un specifiku, tāpēc tādu milzīgu pārmaiņu nav. Protams, PAG Private Equity kļūstot par vienīgo un noteicošo īpašnieku, tas ir ienesis vairākas jaunas attīstības vēsmas, taču tās nemaina uzņēmuma darbības stratēģiskos mērķus. Darba kārtībā bija un būs jaunu produktu izstrāde un ieviešana ražošanā, jaunas garšas, gan jauno, gan esošo produktu iepakojuma dizaina maiņa, jaunu potenciālo tirgu apguve, darba ražīguma un efektivitātes kāpināšana, konkurētspējas paaugstināšana. Tie ir ikviena uzņēmuma sekmīgas darbības stūrakmeņi, kuri nemainās, kaut arī mainās īpašnieki.

Protams, ir jauns impulss, piemēram, attiecībā uz jaunu tirgus segmentu apguvi, uz jaunu produktu laišanu tirgū. Tās ir nianses, kuras nemaina būtību. Strādājot pārtikas segmentā, jāsecina, ka ēdiens kļūst par sava veida jauno nacionālismu ar visām no tā izrietošajām pozitīvajām sekām pašmāju tirgū un vienlaikus kādām blaknēm ārvalstu potenciālajos noieta tirgos, kuros var būt ne tikai vēlme pēc cita veida garšām, bet arī pēc citādām attiecīgā produkta sastāvdaļām. Vienlaikus katrā no sešu valstu uzņēmumiem ir savi uzdevumi. Piemēram, Latvijā, kur izvietota visas uzņēmumu grupas pamata ražošanas bāze, uzdevums ir paaugstināt ražošanas kapacitāti un efektivitāti (ražošana strādā piecas darba dienas, bet ražošanas līnijas atkarībā no pieprasījuma divās vai trijās maiņās), ko iecerēts panākt ar automatizāciju. Savukārt Norvēģijas meitas kompāniju uzdevums ir paplašināt sadarbību ar šajā valstī esošajiem mazumtirdzniecības tīkliem. Rumānijā, kuras tirgū jau ir laists Kārums — Latvijas izpratnē biezpiena sieriņš, bet šajā valstī - baton de brinza -, gribam nostiprināt tā realizācijas pozīcijas. Tas ir ļoti nozīmīgs uzdevums, jo iepriekš mūsu ražošanas uzņēmums Rumānijā - Alpin - nodarbojās tikai ar saldējuma un konditorejas produktu ražošanu un tirdzniecību, bet tagad gribam ar Kārumu, kas ražots Latvijā, iekarot Rumānijas veikalu piena produktu plauktus.

Līdzīga rakstura uzdevumi, bet ar specifiskām niansēm ir arī citās valstīs esošajām meitas kompānijām. Svarīgi, ka Food Union centrālā administrācija atrodas Rīgā un no Latvijas galvaspilsētas tiek koordinēti procesi, kā arī, ja nepieciešams, sniegta palīdzība kādu sarežģījumu risināšanā. Piemēram, pašlaik komanda no Rīgas palīdz meitas kompānijai Dānijā novērst plānošanā pieļautās kļūdas — saldējuma deficītu. Vienlaikus šogad šajā tirgū pirmos patstāvīgos soļus spers Rīgā ražotais saldējums Pols. Kopumā, šķiet, pašas būtiskākās izmaiņas pēdējo gadu laikā Food Union dzīvē notika pēc kara sākuma Ukrainā 2022. gada pavasarī, kad notika atteikšanās no divām tobrīd ekonomiski spēcīgām struktūrvienībām Krievijā un Baltkrievijā, kā rezultātā palika sešas vienības.

Vai investīcijas darba ražīgumā un efektivizācijā nozīmēs arī lielākus ražošanas apjomus?

Problēmas sakne ir meklējama tajā, ka uz vienas un tās pašas tehnoloģiskās līnijas notiek vairāku produktu ražošana un to nomaiņai ir vajadzīgs laiks, kura saīsināšana ļauj ne tikai saražot vairāk, bet arī operatīvāk reaģēt uz pieprasījumu tirgū. Piemēram, 2024. gadā pārsteidzoši negaidīta, bet karstai vasarai atbilstoša gaisa temperatūra Latvijā iestājās daudz ātrāk (par teju mēnesi), kas nozīmēja ievērojami lielāku saldējuma patēriņu, bet noliktavās krājumi katram atsevišķam saldējumam nav ļoti lieli. Protams, potenciālo konkrētā produkta patēriņa plānošanu veicam kopā ar mazumtirgotājiem. Tomēr, cenšoties nodrošināt salīdzinoši lielu produktu dažādību, ir nepieciešama iespēja ātri saražot papildus tieši to produktu līniju, kuri gūst vislielāko patērētāju atsaucību, un attiecīgi tos piegādāt mazumtirgotājiem, lai veikalu plaukti nebūtu tukši. Būtībā tā ir fleksibilitāte, kura ļauj ātri un operatīvi reaģēt uz pieprasījuma izmaiņām. Turklāt, ražojot vienu un to pašu produktu vairāku valstu patērētājiem, ir jāņem vērā, ka vairumam valstu ir jāizmanto cits marķējums un iepakojums, kura nomaiņa arī prasa laiku.

Visu rakstu lasiet žurnāla Dienas Bizness 18.jūnija numurā!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē vadošais alternatīvo investīciju uzņēmums “PAG Private Equity” panācis vienošanos par vairākuma akciju daļu iegādāšanos uzņēmumā “Food Union Europe”, kas ir vadošais svaigu piena produktu, saldējuma un citu saldētu produktu piegādātājs patērētājiem sešās Eiropas valstīs, kā arī Latvijā bāzēto uzņēmumu “Rīgas piena kombināts”, “Valmieras piens” un “Premia FFL” holdingkompānija.

Darījums, kam vēl jāsaņem galīgais regulatīvo iestāžu apstiprinājums, tika veikts, iegādājoties akcijas no uzņēmuma dibinātāja un citiem privātajiem akcionāriem. Darījuma finanšu detaļas netiek izpaustas.

“”PAG Private Equity” uzņēmumā Food Union Europe investējis kopš 2017. gada februāra. Mēs esam pārliecināti par šīs uzņēmumu grupas nepārspējamo tirgus pozīciju tā galvenajos tirgos Latvijā, Igaunijā, Lietuvā, Lietuvā, Dānijā, Norvēģijā un Rumānijā.

Ar nepacietību gaidām sadarbību ar esošo grupas vadību, lai atbalstītu Food Union turpmāku izaugsmi un paplašināšanos. Latvijā, kur Food Union ir tirgus līderis svaigu piena un saldējuma produktu kategorijās, mēs redzam īpašu atbildību turpināt vēsturiski nozīmīgās piensaimniecības tradīcijas ar augstas pievienotās vērtības produktu piedāvājumu,” norāda PAG partneris un līdzvadītājs Linkolns Pans.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Food Union investē 2,7 miljonus eiro ražošanas līniju modernizācijā

Db.lv, 29.02.2024

"Food Union" grupas vadītājs Eiropā, "Rīgas piena kombināta" valdes loceklis Artūrs Čirjevskis

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad ir sācies piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmuma "Food Union" lielapjoma investīciju projekta noslēdzošais posms.

Tas paredz vēl lielāku "Rīgas piena kombināta" ražošanas procesu modernizāciju un vienlaikus arī līdz šim veiktā manuālā darba optimizāciju. Rezultātā 2024.gada pirmā pusgada ietvaros trīs uzņēmuma noslogotākās ražošanas cehu līnijas tiks aprīkotas ar jaunām automatizācijas iekārtām.

Projekts tika aizsākts 2023.gada sākumā sadarbībā ar "Lauku atbalsta dienestu", un tā kopējā vērtība gada laikā ir pieaugusi līdz 2,7 miljoniem eiro. Īstenojot publisko iepirkumu procesus, pērn tika organizēta iekārtu piegādātāju izvēle Eiropas Savienības ietvaros. Šobrīd vairums iekārtu ir jau atvestas uz Latviju un tiek gatavotas pakāpeniskai montāžai.

Vispirms "Food Union" svaigo piena produktu cehā tiks uzstādīta automātiskā krēmsiera pildīšanas, marķēšanas un paletēšanas iekārta 440 tūkstošus eiro vērtībā. Tā ļaus paātrināt Latvijā un arī eksporta tirgos ļoti iecienītā zīmola "Rasa" krēmsieru ražošanas procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Food Union" šogad 15.martā pieprasījuma izmaiņu dēļ slēgs internetveikalu "Pienaveikals.lv", aģentūru LETA informēja "Food Union" E-komercijas pārdošanas daļas vadītāja Juliāna Juškeviča.

Viņa norāda, ka patlaban novērojams, ka patērētāji labprātāk iepērkas klātienes veikalos. Tāpēc, izvērtējot pieprasījuma izmaiņas, nolemts slēgt internetveikalu "Pienaveikals.lv".

Juškeviča atzīmē, ka internetveikals "Pienaveikals.lv" izveidots Covid-19 pandēmijas sākumā kā alternatīvs risinājums patērētājiem iegādāties vajadzīgos produktus, neizejot no mājām.

Jau ziņots, ka "Food Union" konsolidētais apgrozījums 2022.gadā pieauga par 14,5% un bija 127,8 miljoni eiro, vienlaikus koncerns cieta zaudējumus 4,3 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu pirms tam.

Uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux"."Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

AS Rīgas piena kombināts ievēlēta jauna padome

Db.lv, 28.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pena pārstrādes un saldējuma ražotāja “Food Union” galvenajai ražotnei Latvijā – AS “Rīgas piena kombināts” – ievēlēti jauni padomes locekļi.

Sorens Lauridsens (Soren Lauridsen), “Food Union” Eiropā izpildpriekšsēdētājs, turpmāk pildīs padomes priekšsēdētāja pienākumus un Linkolns Pans (Lincoln Pan), alternatīvo investīciju uzņēmuma “PAG Private Equity” partneris un līdzvadītājs, turpmāk ieņems uzņēmuma padomes locekļa amatu.

Darbu padomē turpinās Harijs Panke kā padomes priekšsēdētāja vietnieks. Līdz ar šīm izmaiņām, darbu AS “Rīgas piena kombināts” padomē pamet līdzšinējais padomes priekšsēdētājs un iepriekšējais uzņēmuma globālais vadītājs un līdzīpašnieks Andrejs Beskhmeļnickis, un padomes locekļi Soto Migels Castejanos (Soto Miguel Castellanos), Edgars Pīgoznis, Ingrīda Blūma un Jana Kraveca.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Food Union saldējuma līnijas Vēsma produktos investējis vairāk nekā 40 000 eiro

Db.lv, 31.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes koncerns "Food Union" zīmola "Tio" saldējuma līnijas "Vēsma" produktos investējis vairāk nekā 40 000 eiro, informē uzņēmums.

Jauno produktu receptes ir tapušas “Food Union” saldējumu kompetences centrā Rīgā.

"Food Union" koncerna apgrozījums 2022.gadā pieauga par 14,5% un bija 127,8 miljoni eiro, vienlaikus koncerns cieta zaudējumus 4,3 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu pirms tam. Finanšu dati par 2023.gadu pagaidām nav publiskoti.

Uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux"."Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Food Union investējis vairāk nekā 115 000 eiro 11 jaunu saldējumu izveidē

Db.lv, 17.05.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmums "Food Union" investējis vairāk nekā 115 000 eiro 11 jaunu saldējumu izveidē, informē uzņēmums.

“Vasara vairumam cilvēku, tostarp arī mums, kā vienam no saldējuma ražošanas līderim visās Baltijas valstīs, ir gaidītākais gada laiks. Tāpēc, kā ierasts, esam tai rūpīgi gatavojušies, un rezultātā saviem pieciem lielajiem saldējuma zīmoliem radījām 11 interesantus jaunumus – ne tikai no piena un saldā krējuma, bet arī ar mazāku tauku saturu un vegāniem draudzīgus,” komentē Ģirts Liniņš, “Food Union” saldējuma zīmolu vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #25

DB, 18.06.2024

Dalies ar šo rakstu

Jaunu ārvalstu tirgu apguve, jaunu produktu ražošana, kā arī pavisam jaunu, tirgū vēl neesošu produktu izstrāde ir recepte Food Union ienākumu audzēšanai ar divciparu izaugsmi.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta piena produktu ražotāja Food Union grupas valdes priekšsēdētājs Artūrs Čirjevskis.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 18.jūnija numurā lasi:

Statistika

Latvijā mazumtirdzniecības kritums vislielākais

Tēma

Es mācēju sieru sieti, saldējumu eksportēt

Enerģētika

Saules enerģijas vilinājums var apdedzināt

Saules ganības

Aitas var izpļaut zāli saules paneļu parkos

Ražošana

Bucher Municipal turpinās augt Ventspilī

Atjaunojamie energoresursi

Jāizmanto vietējais AER potenciāls

Portrets

Dzintars Bērziņš, SIA 1 37 Digital Agency vadītājs

Brīvdienu ceļvedis

Marta Mackeviča, Miltton Latvia vadītāja

Komentāri

Pievienot komentāru