Šogad ir sācies piena pārstrādes un saldējuma ražošanas uzņēmuma "Food Union" lielapjoma investīciju projekta noslēdzošais posms.
Tas paredz vēl lielāku "Rīgas piena kombināta" ražošanas procesu modernizāciju un vienlaikus arī līdz šim veiktā manuālā darba optimizāciju. Rezultātā 2024.gada pirmā pusgada ietvaros trīs uzņēmuma noslogotākās ražošanas cehu līnijas tiks aprīkotas ar jaunām automatizācijas iekārtām.
Projekts tika aizsākts 2023.gada sākumā sadarbībā ar "Lauku atbalsta dienestu", un tā kopējā vērtība gada laikā ir pieaugusi līdz 2,7 miljoniem eiro. Īstenojot publisko iepirkumu procesus, pērn tika organizēta iekārtu piegādātāju izvēle Eiropas Savienības ietvaros. Šobrīd vairums iekārtu ir jau atvestas uz Latviju un tiek gatavotas pakāpeniskai montāžai.
Vispirms "Food Union" svaigo piena produktu cehā tiks uzstādīta automātiskā krēmsiera pildīšanas, marķēšanas un paletēšanas iekārta 440 tūkstošus eiro vērtībā. Tā ļaus paātrināt Latvijā un arī eksporta tirgos ļoti iecienītā zīmola "Rasa" krēmsieru ražošanas procesu.
Līdztekus tiks uzstādīta biezpiena sieriņu automātiskā iepakošanas, marķēšanas un paletēšanas iekārta 701 tūkstoša eiro vērtībā. Tā nodrošinās efektīvāku šīs patērētāju iecienītās produktu grupas ražošanu, kuru Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pircēji visvairāk atpazīst pēc leģendārā zīmola "Kārums" nosaukuma.
Visbeidzot "Food Union" saldējuma kompetences centrā tiks uzstādīta automātiskā saldējuma iepakošanas līnija vairāk nekā 1,6 miljonu eiro vērtībā. Pateicoties tai, tādu patērētāju iecienīto saldējuma zīmolu kā "Pols", "Karlsons" un "Ekselence" iepakošana beidzot kļūs pilnībā tehnoloģiju vadīta, kas kopumā sekmēs šo produktu ātrāku ražošanu.
"Food Union" grupas vadītājs Eiropā, "Rīgas piena kombināta" valdes loceklis Artūrs Čirjevskis komentē: "Mūsdienīgā pārtikas ražotnē katrai lietai, bet pats galvenais - cilvēkam, ir jādara tas, kas veicina augstāku ražīgumu. Ražošanas iekārtām ir jābūt maksimāli automātiskām un modernām, lai produktu pildīšana, marķēšana un iepakošana būtu ne tikai ātra, bet arī kvalitatīva un droša. Savukārt cilvēkresursi ir jānovirza augstākas pievienotas vērtības uzdevumu izpildei, kā jaunu recepšu izstrādei, tehnoloģisko iekārtu apkalpošanai, ražošanas procesu un produktu kvalitātes kontrolei".
"Food Union" konsolidētais apgrozījums 2022.gadā pieauga par 14,5% un bija 127,8 miljoni eiro, vienlaikus koncerns cieta zaudējumus 4,3 miljonu eiro apmērā pretstatā peļņai gadu pirms tam.
Uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux"."Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.