Ietekmīgākie zīmoli Latvijā šogad ir Nokia, Lāči un LNT, liecina DDB Consulting apkopotā informācija.
DDB Consulting, balstoties uz Brand Capital pētījuma datiem, izvērtēja kuri zīmoli ietekmē apkārtējo viedokļus, un kuriem zīmoliem ir izaugsmes potenciāls.
Šogad iPhone ir apspriestākais zīmols. Tomēr apspriešanai ne vienmēr ir pozitīvs raksturs. Parex banka šogad izpelnījusies trešā apspriestākā zīmola titulu, bet patērētāji zīmolu šogad vērtējuši daudz kritiskāk.
Ietekmīgākie zīmoli Latvijā
Nr. Zīmols Ietekmīgums 1 Nokia 14.55% 2 Lāči 12.00% 3 LNT 11.90% 4 Nike 11.72% 5 Google 11.67% 6 SonyEricsson 11.52% 7 BMW 11.49% 8 Diena 11.49% 9 LTV 1 11.39% 10 Ilustrētā zinātne 11.27%
Novērtējot zīmolu ietekmi, vērā ņemta ietekmētāju vēlme tos apspriest un ar tiem asociēties.
63% sabiedrības veido klusētāji, kuri nevienā nozarē nejūtas pārliecinoši, lai ietekmētu apkārtējos. Eksperti ir tie, kuri ļoti labi pārzina vienu konkrētu nozari un spēj ietekmēt citu cilvēku viedokļus. 25% sabiedrības vērtējami kā ietekmētāji.