Latvijas reklāmas tirgū darbu sākusi aģentūra Reactiv, kura strādā jauno mediju jomā. ZOO eksperiments ir viens no Reactiv projektiem - tā gaitā tiks noskaidrota pērtiķu reakcija uz televīzijas pārraidēm un cilvēku reakcija uz pērtiķu reakciju.
"Aģentūra ir radusies laikmeta un mediju pārmaiņu rezultātā. Šodien patērētājs kļūst aktīvāks mediju satura lietošanā, to papildinot un līdzveidojot. Mediju lietošanas tendences rāda, ka jaunais un netradicionālais kļūst arvien nozīmīgāks mediju un risinājumu izvēlē. Tehnoloģiju un informācijas laikmetā izdzīvos tas, kas meklēs jaunus ceļus vai vismaz pielāgosies. Jaunā paaudze ir izaugusi, pieradusi pie tehnoloģiskā komforta, liela informācijas apjoma un tās ieguves ātruma. Nākotnē noteicošās būs un paliks vērtības, kas patērētāju dara brīvu. Un tādi būs arī mediji - elastīgi un pārsteidzoši," norāda jauno mediju aģentūras Reactiv vadītāja Indra Škeive.
"Tieši izpēte ir visvairāk līdz šim pietrūkstošais elements mūsdienu Latvijas tirgū. Reklāmdevējiem un aģentūrām nav 100% pārliecības par to, vai izvēlētais jaunais mediju kanāls ir sniedzis efektivitāti, un ja ir, tad kādu? Reactiv ir izveidojis unikālu izpētes sistēmu, kura nodrošinās jauno mediju efektivitātes mērījumus," apgalvo Reactiv vadītāja.
ZOO eksperiments ir viens no Reactiv projektiem, kurš parāda jauno mediju vides dažādību un mijiedarbību. Projekta gaitā tiks noskaidrota pērtiķu reakcija uz televīzijas pārraidēm un cilvēku reakcija uz pērtiķu reakciju. Par eksperimenta dalībniekiem ir izvēlēti Rīgas Zooloģiskajā dārzā mītošie Japānas makaki un visi brīvprātīgie cilvēki, kas apmeklēs Rīgas Zooloģisko dārzu vai aplūkos pērtiķu reakciju tiešsaistē interneta mājas lapā www.reactiv.lv.
Rīgas Zooloģiskajā dārzā Japānas makaku būrī ir izvietots Panasonic LCD televizors un stacionāra pults, ar kuras palīdzību makaki var pārslēgt televīzijas kanālus. Televizoram pievienotais TNS TV Metrs fiksē katru televīzijas kanālu pārslēgšanu un kanāla pārraides ilgumu. Makaku reakcijas novērošanai ir izvietotas 2 kameras. Eksperimenta plānotais norises laiks: no 6. līdz 20. augustam.
Aģentūru 2007. gada jūnijā dibinājuši komunikācijas profesionāļi, kas līdz šim strādājuši mediju, tiešā mārketinga, informācijas tehnoloģiju un radošajā jomā.