Jaunākais izdevums

Jau šonedēļ tiks paziņoti Golden Hammer 2007. Reklāmas festivālos piedalās ne tikai reklāmas aģentūras, bet arī mediju aģentūras, kuras uzņēmēji bieži neatšķir no reklāmas aģentūrām. Par to, kas tās tādas un kam tās vajadzīgas, stāsta mediju aģentūras OMD Latvia direktors Einārs Vītols.

Visi cilvēki zina, kas ir reklāmas aģentūras, bet bieži tās jauc ar mediju aģentūrām. Kāda ir atšķirība?

Mediju aģentūru pamatnodarbošanās ir klientu reklāmas plānošana un pirkšana masu mēdijos. Labāko mediju aģentūru kampaņu plānojums nodrošina mērķa auditorijas aizsniegšanu visefektīgākajā veidā un mēdiju pirkšanas pakalpojumi savukārt palīdz to izdarīt ar vismazākajām izmaksām.

Radošo aģentūru galvenais darba rezultāts ir izcils reklāmas vizuālais tēls, kurš papildināts ar perfekti atbilstošu saukli - reklāmas ziņojumu. Gan radošās, gan mediju aģentūras var sniegt klientiem neskaitāmus papildpakalpojumus. Ja radošās aģentūras īpašu uzmanību pievērš zīmola attīstībai, tad mēdiju aģentūras piedāvā visatbilstošākās mediju stratēģijas.

Kāda veida uzņēmumiem ir visizdevīgāk izmantot mediju aģentūru pakalpojumus? Kāpēc vispār ir vajadzīga mediju aģentūra?

Lai visiem tas b��tu saprotamāk, varbūt izmantošu salīdzinājumu ar māju. Tātad, ja mēs gribam celt māju, varam nonākt izvēles priekšā - vai nu celsim to paši ar saviem spēkiem, vai arī meklēsim namdarus un citus speciālistus, kas mums to māju uzbūvēs.

Tāpat ir ar mediju aģentūras pakalpojumiem. Ir klienti ar mazāku mediju budžetu, kas paši plāno un paši pērk, viņuprāt, sev visatbilstošākos mēdijus un ir ļoti apmierināti. Viņiem mediju izvēle ir izkristalizējusies gadu laikā un ja mediju tirgū nav krasas pārmaiņas, var diezgan veiksmīgi darboties.

Nelaime ir tā, ka mediju tirgus visu laiku mainās un auditorijas nepārtraukti pārvietojas. Līdz ar to palielinās iespēja vairs nebūt tik efektīvam, kā bija sākumā iecerēts. Pat šodien vairs nav tas kas bija vakar.

Kādi ir galvenie plusi mediju aģentūru izmantošanai?

Viens no iemesliem, kāpēc izvēlas mediju aģentūras ir auditorijas dati - lielākajām aģentūrām ir visi iespējamie pēdējie mediju skatīšanās (TV/Kino/Internets), lasīšanas (Prese) un klausīšanās (Radio) auditorijas dati. Un ne tikai dati, - mediju aģentūrām ir dažādi instrumenti, programmnodrošinājumi, ekspertu sistēmas, padziļināti pētījumi - tas viss nodrošina pēc iespējas precīzāku mērķauditorijas sasniegšanu.

Otrs iemesls ir cena. Mediju aģentūra piedāvā labāku cenu, jo vienojas ar medijiem par lielāka apjoma investīcijām attiecīgajā medijā.

Vēl viens iemesls ir mediju aģentūru pieredze - tā ir dažādu klientu efektīgāko risinājumu pieredze.

Daudziem pievilcīga liksies arī iespēja izvēlēties vienu sadarbības partneri - nav jāslēdz atsevišķi līgumi ar 5-25 atsevišķiem medijiem - tā taču ir ārkārtīga ērtība.

Bet atgriežoties pie salīdzinājuma par māju - ja mēs esam rocīgāki un vēlamies būvēt piecstāvu māju, tad skaidrs, ka to nevarēsim izdarīt pašu spēkiem, būs jāmeklē celtnieki - analoģiski, jo augstāki mērķi un lielākas mediju investīcijas, tad gudrāk tomēr būtu izmantot mediju aģentūras pakalpojumus un uzticēties speciālistiem.

Tieši tāpēc mēs OMD turpinām attīstīt savas palīgnozares un vispasaules Omnicom Group ir labs piemērs, kā liela komunikāciju grupa atbalsta savas vienības gan reģionos, gan valstīs īpaši nešķirojot viņas pēc lieluma. Ir radītas divas jaunas vienības Fuse un Digital, par kurām marketinga sabiedrība jau ir informēta un mūsu klienti ir pirmie, kas bauda to priekšrocības.

Sākot ar kādiem budžetiem ir jēga sākt meklēt savu mediju aģentūru?

Es ieteiktu jebkuru budžetu apspriest ar speciālistiem. Ir atbilstošas iespējas arī mazam budžetam un to atbilstību vislabāk var novērtēt tieši mediju aģentūru speciālisti. Mans personīgais viedoklis ir tāds, ka mēdiju aģentūra kļūst abpusēji izdevīga klientam ar budžetu virs Ls 20 000.

Kāds ir finansiālais ieguvums no mediju aģentūru izmantošanas?

Mediju aģentūras saņem aģentūras atlaidi no medija un tas kļūst par klienta finansiālo ieguvumu, jo komisija par kuru klients vienojas par aģentūras pakalpojumiem ir zemāka. Bet finansiālais ieguvums nav vienīgais. Mediju aģentūru papildservisi ir tas, kas pievilina zinošākos klientus.

Cik īsti maksā mediju aģentūru pakalpojumi?

Mediju aģentūras cenu veido tās pakalpojumu izmaksas un cena pie mums, bieži vien tomēr joprojām ir galvenais kritērijs mēdiju aģentūras izvēlei. Krietni pieaudzis ir to klientu skaits, kuri bez mūsu izdevīgajām mediju cenām vairāk novērtē mūsu stratēģisko izpratni, netradicionālo ideju piedāvājumu un servisu klāstu. Un ne vien novērtē, bet arī ir gatavi par šīm idejām un servisiem maksāt.

Senos, senos laikos, aģentūras komisija bija 15% no mediju budžeta un neviens īpaši to neapšaubīja. Pieaugot reklāmas budžetiem, komisija pakāpeniski samazinājās, bet joprojām tā ir tiešā sasaistē ar klienta mediju budžetu. Jo lielāks budžets, jo mazāka komisija.

Pieaugot konkurencei un globalizācijai pasaules lielākie reklāmdevēji mēdiju aģentūrām rīko reģionu, kontinentu un pat vispasaules konkursus un tajos komisija parasti noslīd līdz pāris procentu līmenim. Tas Latvijai un Baltijai, kuri ir mazi tirgi ar maziem mediju budžetiem, nav atbilstoši. Piemēram par Ls 10 000 mediju budžetu ar 2% komisiju Latvijas aģentūra saņem Ls 200. Mēs zinām, ko par šo naudu var nopirkt - pāris darbiniekiem mēnesī var apmaksāt telefonsarunas. Tomēr šis starptautiskais klients taču vēlas, lai ar viņu strādā nevis ekonomikas 2. kursa studenti darbu apvienošanas kārtībā, bet gan vislabākie aģentūras darbinieki. Te nu mediju aģentūrām ir jāsaspringst - jāpiedāvā starptautiski atzīts augstas klases serviss par neatbilstošu samaksu. Tāpēc lielākās mediju aģentūras ir izveidojušas bagātīgu servisu klāstu, kuras alkst piedāvāt saviem klientiem. Diemžēl ne visi šos servisus pie mums vēl var atļauties.

Kā vērtējat kopumā mediju tirgū pieejamos pakalpojumus / konkurenci?

Mediju aģentūru pakalpojumi kļūst arvien izsmalcinātāki, konkurence vienmēr ir bijusi asa. Vietējās mediju aģentūras arvien veiksmīgāk izmanto savu tīklu palīdzību. Ja 5 gadus atpakaļ OMD varēja lepoties ar saviem instrumentiem, tad tagad daudzus īpaši ar to nepārsteigsi. Vēl nozīmīgāka kļuvusi savstarpējā sapratne un uzticība, kas valda starp klientu un aģentūru. Savstarpējā attieksme. OMD ir labi piemēri ilglaicīgai sadarbībai ar klientiem, kas mūs neuzskata tikai par mediju piegādātājiem, bet kuri mūs vērtē kā svarīgus sadarbības partnerus, kas reāli palīdz viņiem biznesā.

Zinu, ka marketinga pasaulē ir cilvēki, kuri uzskata mediju aģentūru par citronu, kuru pēc 2-4 gadu izspiešanas izmet mēslainē un tādi, kuri par neko vēlas saņemt visu iespējamo mediju aģentūras spēj piedāvāt. Bet šādu gadījumu paliek mazāk, mūsu darbs tiek arvien vairāk novērtēts un labākās mēdiju aģentūras pilnībā attaisno savu eksistenci un pārsvarā var priecāties par savu klientu apgrozījumu augšanu un tirgus daļas palielināšanos.

Ir klienti, kuri sauc mediju naudas par izmaksām un ir tie, kas viņas sauc par investīcijām. Laba mediju aģentūra vienmēr izdarīs visu, lai mediju investīcijas būtu iespējami efektīvas. Un tie kas neizprot šīs efektivitātes nozīmību - tiem tad arī sanāk - izmaksas.

Kā vērtējat mediju attīstību Latvijā?

Ārkārtīgi žēl, ka valsts nekļuva par vienu no pirmajām, kura pilnībā pāriet uz TV digitālo apraidi. Preses un īpaši žurnālu tirgus turas braši, vides reklāma un internets zeļ. Vairāk vai mazāk netradicionāli mediju risinājumi kļuvuši par mūsu dzīves sastāvdaļu. Tā kā viss ir attīstībā un ar atsevišķiem risinājumiem mēs varam ļoti lepoties. Mediji ir kļuvuši arī daudz elastīgāki dažādu trakāku ideju realizācijā, jo jebkurš jauns risinājums pievērš papildus uzmanību ne tikai reklamējamam zīmolam, bet arī pašam medijam.

Kā jūs kā reklāmu izvietošanas profesionaļi prognozējat jauno mediju attīstību, kā skataties uz blogiem, kādu attīstību prognozējat? Internets, podkāsti un citi jaunie mediji?

Daudz pēdējā laikā mūsu biznesa presē tiek rakstīts, ka pieaug un pieaugs interneta tirgus. Tas jau tāpat skaidrs, ka pieaugs - jaunā paaudze informāciju meklē un atrod tieši internetā nevis drukātajos mēdijos, līdz ar to ir loģiski, ka mainās mediju lietošanas īpatsvars atsevišķās mediju grupās. Visās mēr��a grupās interneta lietošana nepārtraukti pieaug, jo tā ir vide, kurā atrodam gan primāro, gan sekundāro informāciju visdažādākajām mūsu vajadzībām. Interneta priekšrocība ir arī tā, ka tas ir labi mērāms medijs un klienti iegūst iespējami precīzu pēckampaņas novērtējumu, kas ir ļoti svarīgi gan mūsu klientiem, gan palīdz mums novērtēt savu darbu.

Mūsu pienākumos ietilpst būt lietas kursā par visām šim jaunajām tendencēm. Daudzi varbūt brīnīsies, bet nesen vienā kampaņā piedāvājām klientam reklāmu blogā ... Tā kā tas viss jau notiek. Kur atrodas vajadzīgā auditorija tur seko arī reklāmas izvietojums. Viss kļūst rafinētāks, reklāmas tiek iestrādātas saturā, labākās nav pārspīlēti uzbāzīgas un kļūst par mūsu padomdevējiem un palīgiem, kuras labprāt pieņemam. Diemžēl paralēli vēl joprojām kādu laiku eksistēs reklāma, kura Jūs gribēs piebeigt ar savu frekvenci un traucēs reklāmas industrijas prestižam.

Kādas ir pēdējās aktualitātes/prognozes mediju izmantošanā?

Joprojām netradicionālie mediju izmantošanas paņēmieni būs tie, kas tiks īpaši novērtēti un piesaistīs papildus uzmanību. Klāt atkal ir Golden Hammer festivāls un OMD Latvia ir īpaša pieredze šajā jomā, - mēs esam visapbalvotākā mēdiju aģentūra Latvijā. Kopš 2003. gada, kad mediju aģentūras sāka piedalīties festivālā, kopā ir saņemtas 9 balvas - 3 zelta āmuri, 3 sudraba, viena Grand Prix un iegūts arī Creative case - galvenā balva 2003. gada festivālā, kad radošo aģentūru un mediju aģentūras tika vērtētas kopā. Arī šogad esam sagatavojuši interesantus darbus un ceram, ka žūrija tos ievēros.

OMD vienmēr ir pratusi atšķirt tos netradicionālos risinājumus, kuri organiski iekļaujas reklāmas ziņojumā, no tiem risinājumiem, kas ir vienkārši ārišķīgi un zīmola komunikācijai praktiski neko nedod, vai dod minimāli. Faktiski tas arī ir bijis mūsu veiksmes pamatā. Vienmēr esam centušies paplašināt mēdiju telpu ar jauniem risinājumiem vai piemērojuši esošos mēdijus reklāmas kampaņas ziņai.

Tas ļoti daudz ir devis mūsu reputācijai - arī šogad, tāpat kā 2005. gadā OMD ir starp labākajām mēdiju aģentūru reputācijas pētījumā - varam teikt tikai paldies mūsu klientiem par atkārtotu ārkārtīgi augstu novērtējumu.

Pašlaik faktiski 80% mūsu kampaņu ir kāda "zemenīte" un esam sev tādejādi sarežģījuši dzīvi - mūsu klienti pie netradicionāliem risinājumiem jau tā ir pieraduši, ka kampaņu jau vairs nespēj iedomāties bez kāda īpaša akcenta.

Bet atgriežoties pie Golden Hammer - tajā vienmēr labi ir startējusi visa OMD grupa - pagājušogad, piemēram, no 16 finālistiem 10 bija no OMD kompānijām, kas pārstāvēja gan Baltiju, gan Krieviju, gan Austrumeiropu. Ceram, ka šogad mūsu starts būs tikpat veiksmīgs.

Tā kā aktualitāte ir tā pati - galvenais ir laba ideja. Mediju ideja, kas atbilst produktam un reklāmas ziņai. Un kad tā ir radīta, tad vēl vajadzīgs tikai tāds sīkums, kā klienta drosme to īstenot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par Golden Hammer uzvarētāju radošajā kategorijā kļuva aģentūra BBDO Moscow (Krievija), mediju kategorijā – Saatchi & Saatchi (Slovākija), digitālo mediju kategorijā – aģentūra Gaumina (Lietuva), bet jaunizveidotajā kategorijā «Aģentūru tīkls» sīvā cīņā balvu izcīnīja Saatchi & Saatchi, ar dažiem punktiem apsteidzot OMD tīklu.

Kopumā 7 kategorijās radošā žūrija piešķīra 21 diplomu, no tiem 5 sudraba āmurus,

1 zelta āmuru aģentūrai Hasan & Partners (Somija) par reklāmu «Tā, kā tam vajadzēja būt» (The Way It Was Meant To Be). Galvenā balva tika piešķirta BBDO Moscow (Krievija).

Mediju kategorijā diplomus ieguva 35 darbi, no tiem 10 sudraba āmurus un 9 zelta āmurus. Grand Prix saņēma Saatchi & Saatchi (Slovākija) darbs «Vēstījumi» (Messages). Šī aģentūra arī ieguva galveno mediju kategorijas balvu.

Digitālo mediju žūrija pasniedza 14 diplomus, no tiem 4 darbi ieguva sudraba āmuru un 4 zelta āmurus. Galvenā digitālo mediju balva tika piešķirta aģentūrai Gaumina (Lietuva).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

SIF nav privāta bode: fonda lēmumu apstrīd tiesā

Db.lv,16.07.2024

"SIF atbalsts ir mediju izdzīvošanas jautājums, un tā nedrīkst izlemt mediju likteņus. Es cienu katru kolēģu projektu, kurš guvis SIF atbalstu, tostarp 132 tūkstošus eiro ieguvušo TV raidījumu ciklu Zilonis studijā, taču šāds nosaukums labāk piestāvētu Zaigas Pūces vadīšanas laikam SIF. Uzskatām radušos situāciju par neatbilstošu šim laikam, kad nepieciešams stiprināt kvalitāti mediju vidē, piedāvāt analītiku domājošam lasītājam, tostarp tai lasītāju grupai, kas saturu patērē papīra formā," vēstulē akcentē G. Madžiņš.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju konkursa rezultāti izraisa, kā minimums, neizpratni.

Izdevniecības Dienas Mediji, Dienas Bizness un Dienas Žurnāli administratīvajā tiesā ir pārsūdzējušas Sabiedrības integrācijas fonda (SIF) lēmumus, ar kuriem tika noraidīti visi seši izdevniecību iesniegtie projektu pieteikumi SIF izsludinātajā Mediju atbalsta fonda (MAF) konkursā Atbalsts nacionāla mēroga preses izdevumiem.

Izdevniecību un laikraksta Diena galvenais redaktors, SIA Izdevniecība Dienas bizness un SIA Izdevniecība Dienas žurnāli valdes loceklis Gatis Madžiņš norāda, ka izdevniecības attiecīgos SIF lēmumus uzskata par nepamatotiem, tādēļ nolemts tos apstrīdēt, lai tiesas ceļā panāktu taisnīgu un likumīgu situācijas noregulējumu, atceļot prettiesiskos lēmumus un novēršot SIF prettiesisko lēmumu sekas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Carat apsver iespēju vērsties Iepirkumu uzraudzības birojā

,26.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Carat apsver iespēju apstrīdēt Latvijas 90. gadadienas svinību ietvaros rīkotā atklātā konkursa rezultātus par mediju izvietošanu. Aizsardzības ministrija par saimnieciski izdevīgāko atzīst divas reizes dārgāku piedāvājumu. Mediju aģentūra arī izsaka bažas par noteiktā uzvarētāja atbilstību konkursa kvalifikācijas prasībām

Mediju aģentūra Carat apsver iespēju iesniegt Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) ar lūgumu izvērtēt LR Aizsardzības ministrijas rīkotā atklātā konkursa, par LR proklamēšanas 90. gadadienas svinību audio un video rullīšu izvietošanu medijos, rezultātus.

Aģentūra uzskata, ka ir nepamatoti izslēgta no dalības konkursā, vienlaikus norādot, ka ministrija, neskatoties uz to, ka konkursa galvenais vērtēšanas kritērijs bijis saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, iecerējusi slēgt līgumu par summu, kas trīs aģentūru konkurencē bijusi vislielākā, sasniedzot 82 536 LVL. Divu pretendentu piedāvātie risinājumi bijuši divas reizes lētāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par Latvijas Žurnālistu Mediju padomes priekšsēdētāju ievēlēts Māris Ķirsons

Lelde Petrāne,12.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Žurnālistu savienības valde nodibinājusi Latvijas Žurnālistu Mediju padomi.

Latvijas Žurnālistu Mediju padomē ir ievēlēti:

Vladislavs Andrejevs (TV Channel Current Time | Radio Liberty | Voice of America)

Viktors Avotiņš («Neatkarīgā Rīta Avīze»)

Arno Jundze (Latvijas Rakstnieku savienības priekšsēdētājs)

Māris Ķirsons (laikraksts «Dienas Bizness»)

Juris Paiders (Latvijas Žurnālistu savienības valdes priekšsēdētājs)

Par Latvijas Žurnālistu Mediju padomes priekšsēdētāju ievēlēts Māris Ķirsons.

Mediju padomes nolikumā ir teikts, ka Latvijas Žurnālistu Mediju padome ir neatkarīga nozares pašregulējoša struktūra, kuras locekļi savos lēmumos vadās no savas profesionālās pieredzes, Latvijas likumiem un saviem uzskatiem.

Latvijas Žurnālistu savienības Mediju padomes kompetencē ietilpst jautājumi par mediju un žurnālistu profesionālās ētikas ievērošanu visiem Latvijas medijiem, kuru vadība un žurnālisti ir apņēmušies ievērot 1992. gada 28. aprīlī pieņemto Latvijas Žurnālistu ētikas kodeksu vai arī 2001. gada 14. maijā pieņemto Latvijas Preses, radio un televīzijas žurnālistu profesionālās ētikas kodeksu. Padome var pieņemt izskatīšanai arī jebkurus jautājumus, kas ir būtiski Latvijas mediju nozarei, žurnālistikas profesionālās ētikas standartiem, jautājumus, kas skar vārda brīvības ievērošanu un mediju darbību Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"EHR mediju grupa" pievienojusies Latvijas Reklāmas asociācijai (LRA), izvirzot mērķi kopā ar citiem nozares kolēģiem panākt virkni izmaiņu Latvijas normatīvajos aktos, "sakārtojot gan reklāmas tirgu, gan nodrošinot neatkarīgas Latvijas mediju telpas pastāvēšanu ilgtermiņā".

LRA ir sabiedriska organizācija, kurā ir apvienojušies reklāmdevēji, mediji, kā arī mediju un reklāmas aģentūras. Asociācijas mērķis ir veicināt reklāmas nozares attīstību un aizstāvēt savu biedru intereses, uzlabojot reklāmas kvalitāti, veidojot pozitīvu reklāmas tēlu sabiedrībā un cīnoties pret nesamērīgu likumu normu izstrādi. Latvijas Reklāmas asociācija ir Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras, kā arī Eiropas Komunikācijas Aģentūru asociācijas (EACA) biedrs.

“Medijiem šobrīd ir daudz aktuālu un normatīvos aktos balstītu jautājumu, kas var izšķirt nozares konkurētspēju un turpmāko nākotni. Ņemot vērā faktu, ka veiksmīgu pārmaiņu un transformāciju uzņēmuma iekšienē rezultātā, EHR mediju grupa ir pietuvojusies flagmaņa statusam radio tirgus segmentā un veiksmīgi attīsta arī digitālo vidi un piedāvājumu, izjūtot atbildību arī par nozares nākotni kopumā. Uzskatu par pagodinošu atkal būt kopā ar nozares speciālistiem un virzīt Latvijas mediju nākotni, šoreiz vairāk rūpējoties par radio nozares FM un digitālo nākotni. Mediji ir saplūduši – TV ir digitāls, portāli pilda TV funkciju, arī radio strauji mainās – šodien karalis ir viedtālrunis un vertikālais video,” iestāšanās sarunu noslēgumu LRA komentē Guntars Traubergs, EHR mediju grupas valdes loceklis, kurš jau iepriekš ir bijis ilglaicīgs LRA valdes loceklis, pārstāvot TV nozari ar tolaik vadošo televīziju LNT.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB projekti

Mārketinga stratēģijas meistarklase fokusēsies uz pandēmijas radītajiem izaicinājumiem

DB,03.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 izraisītās krīzes apstākļos arvien vairāk uzņēmumu pievērš lielāku uzmanību digitālajam mārketingam un tā izmantošanai uzņēmējdarbībā, bet tikai neliela daļa sāk ar strukturizētas digitālā mārketinga stratēģijas izstrādi.

Uz Dienas Biznesa organizēto tiešsaistes meistarklasi “Mārketinga stratēģija un pārdošana” ir aicināti uzņēmumu vadītāji, digitālo mediju, mārketinga un PR speciālisti ar dažāda līmeņa pieredzi darbā ar mārketinga stratēģiju digitālajā telpā, mediju plānošanu un pārdošanu.

Mārketings jebkuram uzņēmumam ir nepieciešams, lai tas varētu pārdot savu produktu vai pakalpojumu. Kādam ir jābūt saturam, lai tas sasniegtu interesentus? Kur ir tirgus un klients, kas palīdzēs šos mērķus sasniegt? Nepieciešami vairāki rūpīgi izplānoti soļi, kā šo plānu īstenot.

Dienas Bizness organizēto tiešsaistes meistarklasi “Mārketinga stratēģija un pārdošana” 10. martā vadīs un ar pieredzi dalīsies trīs labi zināmi speciālisti no ievērojamiem reklāmas un komunikāciju nozares uzņēmumiem: SIA Bite Latvija, Clear Channel Latvia un aģentūras MIXD. Pieaicinātie nozares profesionāļi dalīsies pieredzē par aktuālām tēmām un izaicinājumiem komunikācijas un reklāmas nozarē Covid-19 izraisītās pandēmijas apstākļos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nav skaidrs, ar ko nodarbojas mediju aģentūras

,07.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūra Media House un vortāls 7guru veikuši kompāniju mārketinga un sabiedrisko attiecību speciālistu aptauju, lai noskaidrotu, komunikācijas jomā strādājošo izpratni par mediju aģentūru darba specifiku.

Apkopojot aptaujas rezultātus, secināts, ka neskatoties uz to, ka 60% Latvijas sabiedrisko attiecību un mārketinga speciālistu ik pa laikam sadarbojas ar dažādām mediju aģentūrām, Latvijas komunikāciju speciālistiem joprojām nav izpratnes par galvenajiem mediju aģentūru darbības principiem.

Aptaujā noskaidrots, ka lielai daļai aptaujāto īsti nav skaidrs, ar ko mediju aģentūras nodarbojas. Piemēram, 68% speciālistu uzskata, ka mediju aģentūra tikai plāno reklāmas izvietošanu medijos; 40% respondentu atzīst, ka mediju aģentūra ir starpnieks starp mediju un reklāmas devēju; tikpat liels respondentu skaits uzskata, ka mediju aģentūras ir tikai tāpēc, lai tajās varētu iegādāties lētākus reklāmas laukumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā paviršība sociālajos tīklos var maksāt karjeras izaugsmi?

Artūrs Bļinovs, Human Source valdes priekšsēdētājs, Ervīns Čukurs, Human Source valdes loceklis,08.01.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsu ieraksti sociālo mediju platformās, atbalstītās un pārsūtītās ziņas, bilžu atlase, cilvēki, kuriem sekojam, – tas viss veido mūsu “digitālo reputāciju”, kas kļūst aizvien nozīmīgāka karjeras veidošanā.

Digitālais “es” pastāsta par kandidātu to, ko darba intervijā tas atturēsies pieminēt, tāpēc sociālo mediju profila analīze potenciālā darba devēja acīs kļūst par vienlīdz nozīmīgu kā saruna ar cilvēku. Un tam ir divi iemesli, – pirmkārt, darba devējs grib pārliecināties, ka savā kolektīvā uzņems cilvēku, kura vērtību sistēma ir līdzīga uzņēmumā vai institūcijā esošajai. Otrkārt, ja darbā tiks pieņemts cilvēks, kurš sociālo mediju platformās uzvedas izaicinoši, darba devējs uzņemas risku savai reputācijai. Tāpēc pārliecība, ka sociālie mediji ir mūsu “privātā telpa” atbilst patiesībai vien daļēji, – jāapzinās, ka jaunajā kolektīvā mēs ienāksim kopā ar savu privāto telpu un mūsu izpausmes tajā var tikt asociētas ar uzņēmumu vai institūciju, kurā strādājam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Labākās vides reklāmas pērn - Trikātas Sniega bumbas; Samsung Galaxy Note II un K-rauta

Dienas Bizness,13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides reklāmas konkursā Reklamazaurs par labāko veikumu šajā jomā pērn atzītas Trikātas Sniega bumbu, Samsung Galaxy Note II un K-rauta reklāmas.

Aizvadītā gada vides reklāmas tika vērtētas trīs kategorijās - Lokāli veidots dizains, Adaptēts dizains un Inovatīvs risinājums, informēja pasākuma organizatori.

Kategorijā Lokāli veidots dizains par labāko vides reklāmas darbu atzīta mediju aģentūras Mediapool un kreatīvās aģentūras Young and Hungry Trikātas siera Sniega bumbu reklāma. Savukārt diplomu šajā kategorijā saņēma Universal McCann reklāma basketbola klubam VEF Rīga, kā arī mediju aģentūras Creative Media Baltic un kreatīvās aģentūras Marshal Design reklāma zīmolam Rosme.

Kategorijā Adaptēts dizains uzvaras laurus plūca mediju aģentūras Starcom un kreatīvās aģentūras Publicis Riga reklāma uzņēmuma Samsung Electronics Baltics zīmolam Galaxy Note II. Savukārt diplomu šajā kategorijā saņēma mediju aģentūras Magnet Media un kreatīvās aģentūras LEAD reklāma zīmolam Peugeot 208.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas miljonāru publicitātes Top 100

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen,18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politika, darbs valsts vai pašvaldības iestādē nodrošina iespaidīgāku publicitāti nekā pamatīgi skandāli, tiesu darbi vai pat privātās dzīves publiska izrādīšana, - to rāda jaunais, jau trešais Latvijas 100 miljonāru publicitātes tops: ārpus tā palikuši ļoti daudzi uzņēmēji, kuri ieņem vietas pat Latvijas visbagātāko cilvēku saraksta pirmajos desmitniekos.

Vienlaikus gada laikā ir notikušas pietiekami būtiskas izmaiņas galvenajos miljonāru publicitāti veidojošos faktoros. Pērn no simt miljonāriem, kuriem gada laikā veltīts vislielākais publikāciju skaits Latvijas medijos, tikai nepilnai trešajai daļai galvenais personisko publicitāti veidojošais faktors bija tieši viņu uzņēmējdarbība; nu galvenais vai viens no galvenajiem publicitātes faktoriem uzņēmējdarbība jau ir divām trešdaļām pirmā simtnieka dalībnieku.

Tiesa, lai nokļūtu saraksta augšgalā, svarīgākais joprojām izrādās "administratīvais resurss": sešiem no desmit miljonāriem, kuri pērn visbiežāk pieminēti mediju publikācijās, vienīgais vai viens no galvenajiem publicitāti veidojošajiem faktoriem bijusi tieši darbība politikā, valsts vai pašvaldību amatos. Salīdzinājumam - krimināli notikumi, skandāli vai privātās dzīves peripetijas, kas kopumā publicitāti veidojušas gandrīz ceturtajai daļai saraksta dalībnieku, no pirmā desmitnieka nozīmīgas bijušas tikai diviem miljonāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Providence MTG Baltijas biznesu pārsauc par All Media Baltics

LETA,18.10.2017

Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), All Media Baltics vadītāja Latvijā Baiba Zuzēna un All Media Baltics valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics», trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.

Pievienota 7.-9.rindkopa un 15.-19.rindkopa

Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.

Darījums paredz, ka «Providence» iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus.

Darījums pilnībā noslēgts šodien, 18.oktobrī, un jaunais uzņēmums ar nosaukumu «All Media Baltics» turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, «Viasat», «Star FM» un «Smart AD».

Turpmākā «All Media Baltics» izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. «Tā kā plānojam investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, es ticu, ka mana lielā pieredze telekomunikāciju industrijā būs vērtīgs pienesums,» uzsvēra Danons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar šodien parakstīto akciju pirkuma līgumu Igaunijas vadošais mediju koncerns Ekspress Grupp iegādāsies mediju uzņēmumu Delfi par 54,05 miljoniem eiro.

Darījums tiek finansēts ar Ekspress Grupp nesenā akciju publiskā piedāvājuma gaitā piesaistītajiem līdzekļiem un bankas aizdevumu. Darījuma spēkā stāšanās priekšnoteikums ir attiecīgs konkurences pārvaldes lēmums.

Delfi pieder septiņi interneta portāli Latvijā, Lietuvā, Igaunijā un Ukrainā - www.delfi.ee, rus.delfi.ee, www.delfi.lv, rus.delfi.lv, www.delfi.lt, www.centras.lt un www.delfi.ua.

Ekspress Grupp valdes priekšsēdētājs Prīts Leito pastāstīja, ka Express Grupp nākotnē grasās Latvijā izdot arī drukāto presi un, ka Delfi iegādes viens no mērķiem bijis iegūt stabilu pamatu Latvijas mediju tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums: informējot par konfliktu Gruzijā, Krievijas medijiem bija lielāka ietekme uz auditoriju Latvijā nekā Latvijas medijiem

,03.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informējot par militāro konfliktu Gruzijā, salīdzinoši lielāka spēja ietekmēt savu auditoriju Latvijā ir bijusi Krievijas masu medijiem (prese, TV, internets un radio) – šai mediju grupai ir lielāka ietekme salīdzinot gan ar latviešu, gan Latvijas krieviski rakstošiem un raidošiem masu saziņas līdzekļiem. Savukārt citu ārvalstu medijiem saistībā ar notikumiem Gruzijā nav bijusi gandrīz nekāda ietekme uz Latvijas sabiedrisko domu.

Par to liecina mārketinga pētījumu kompānijas Factum veiktais pētījums, kurā notikumi Gruzijā tika izvērtēti, galveno uzmanību veltot masu mediju iespējamajai ietekmei uz sabiedrības viedokļa veidošanu.

„Augstāks saistību (korelācijas) rādītājs starp Krievijas masu mediju izmantošanu un attieksmi pret kādiem notikumiem un to vērtējumu norāda uz Krievijas masu mediju pārākumu spējā uzrunāt savu auditoriju salīdzinājumā ar Latvijas medijiem. Tas ir būtiski, analizējot arī viedokļus par konfliktu Gruzijā, jo lielākā vai mazākā mērā iedzīvotāju viedokļi par šiem notikumiem tika balstīti tieši uz Latvijas un Krievijas mediju sniegtajām ziņām,” atzīst pētniecisko aģentūru tīkla Factum Group vadītājs Aldis Pauliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

7.un 8. septembrī notiks konference "Latvijas masu mediju loma demokrātiskas sabiedrības veidošanā"

,31.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 7.un 8. septembrī LU telpās Raiņa bulvārī 19 notiks Pasaules Brīvo Latviešu Apvienības un Latvijas Universitātes rīkotā konference "Latvijas masu mediju loma demokrātiskas sabiedrības veidošanā".

Juris Dreifelds, LZA ārzemju loceklis, Kanādas Broka universitātes profesors, konferences organizators: Ideja par konferences organizēšanu radās, vērojot procesus masu mediju jomā Latvijā un pasaulē kopumā. Zinoša sabiedrība ir ļoti stipra un ar to ir grūti manipulēt, tāpēc mūsu mērķis ir diskusijās iesaistīt maksimāli daudz ekspertus, kā arī konferences vēstījumus nodot tālāk sabiedrībai.

Konferences pirmā diena ir plānota kā ekspertu diskusija. Tajā tiks runāts par koncentrācijas draudiem masu medijos, mediju īpašnieku ietekmi uz sniegtās informācijas saturu, mijiedarbību starp tiesām un medijiem, vārda brīvības robežām, kā arī žurnālistu ētiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Lielākā gatavība maksāt par digitālo mediju saturu novērojama Ķīnā, Brazīlijā un Singapūrā

Lelde Petrāne,11.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti digitālo mediju straujajai attīstībai, cilvēki lielākajā daļā pasaules valstu joprojām ir gatavi vairāk tērēt naudu par tradicionālajiem, nevis digitālajiem medijiem.

Šobrīd visplašākais digitālo mediju patēriņš un gatavība maksāt par digitālo saturu ir novērojama tādās valstīs kā Ķīna, Brazīlija un Singapūra, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG mediju patēriņa ieradumu salīdzinošais pētījums Digital Debate2013.

Lai ieinteresētu iedzīvotājus naudu tērēt arī digitālajiem medijiem, izšķiroša būšot spēja sadarboties tehnoloģiju un mediju nozaru uzņēmumiem, piedāvājot mobilo ierīču lietotājiem novatoriskus un peļņu nesošus risinājumus.

Armine Movsisjana, KPMG Baltics SIA mediju eksperte un partnere Latvijā, norāda: «Arī Latvijas tradicionālie mediji, sekojot līdzi tehnoloģiju tendencēm un lietotāju pieprasījumam, sāk piedāvāt savu saturu digitālajos formātos. Tā, piemēram, lielākās Latvijas izdevniecības piedāvā savus populārākos izdevumus iegādāties un lasīt elektroniski, mobilajās iekārtās iespējams skatīties populārākos Latvijas televīzijas kanālus un praktiski visas Latvijas lielākās radiostacijas piedāvā iespēju tās klausīties arī mobilajās ierīcēs. Iedzīvotāju ieradumu maiņas un jauno tehnoloģiju iespaidā tuvākajā laikā būtiskas izmaiņas sagaida arī Latvijas sabiedriskos medijus. Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) vadībā 2013. gadā ir izstrādāta jauna Latvijas vienotā sabiedriskā medija koncepcija, kas atbilstoši Somijas un citu Eiropas valstu pieredzei piedāvā izveidot vienotu sabiedrisko mediju, kurš apvienotu gan televīziju un radio, gan arī interneta medijus.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Krišjāņa Kariņa (JV) topošā Ministru kabineta iecerēto darbību, par ko vienojušās koalīcijas partijas.

Saeima šodien lems, vai apstiprināt jauno valdību, kuru veidotu partiju apvienība "Jaunā Vienotība", partiju apvienība "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība.

Ievads

Krišjāņa Kariņa valdības mērķis: Latvijas ekonomikas transformācija labākai dzīvei Latvijā

Kopš Latvijas valsts neatkarības atgūšanas valsts un tās iedzīvotāji ir piedzīvojuši milzu pārmaiņas - pāreju no komandekonomikas uz tirgus ekonomiku, valsts un pašvaldību īpašuma privatizāciju, demokrātisko institūciju izveidošanu un nostiprināšanos, naudas un zemes reformas īstenošanu, pievienošanos Eiropas Savienībai (ES) un NATO militārajai aliansei.Šajā ceļā ir pārvarēti dažādi izaicinājumi, šobrīd sastopamies ar Krievijas agresīvo karadarbību Ukrainā, kura grauj likuma varā balstīto starptautisko kārtību un ir lielākais drošības apdraudējums Eiropai, radot milzīgas cilvēku ciešanas. Karadarbība ir izraisīju

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radošo un mediju aģentūru reputāciju tops (video)

,10.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Radošo un mediju aģentūru reputācijas pētījumu jau otro gadu pēc kārtas veica uzņēmums Data Serviss, kas sazinoties ar katras aģentūras iesniegtajiem klientiem, izvēlējās 2006. gada piecas radošās aģentūras un piecas mediju aģentūras ar vislabākajām atsauksmēm.

Par radošo aģentūru darbu savu vērtējumu sniedza 139 klientu kontaktpersonas, savukārt par mediju aģentūru darbu vērtējumu sniedza 234 klientu pārstāvji.

Radošo aģentūru reputācijas tops (alfabētiskā secībā):

- DDB Latvija (augstu vērtē dēļ tās finansiālās stabilitātes, lieluma un sadarbības partneru kvalifikācijas);

- Domino (augstu novērtēta rekomendāciju sniegšana mārketinga stratēģijas izveidei);

- Leo Burnett Rīga (izmantoto tehnoloģiju un instrumentu kvalitāte, kā arī cilvēcīgās kvalitātes - draudzīgums, laipnība un atbildīga attieksme pret darbu);

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā notiks starptautiskā mārketinga un reklāmas tirgus prognožu konference Predicts 2008

,09.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā reklāmas organizācija Latvijā – Omnicom Media Group, šā gada 11. septembrī organizē 3. starptautisko mārketinga un reklāmas tirgus prognožu konferenci Predicts 2008, kas notiks kinoteātra Rīga Lielajā zālē.

Konference Predicts jau tikusi organizēta 2004. un 2006. gadā, un iemantojusi uzticību un lielu apmeklētību, kas pamatā bijuši Latvijas lielāko uzņēmumu vadītāji un tirgzinību direktori, Db.lv informē Henrijs Bukavs, Omnicom Media Group direktors.

Balstoties uz iepriekšējo gadu veiksmi šogad konference iecerēta ievērojami vērienīgāka ar vairāk nekā 400 dalībniekiem, un konference aptvers nozīmīgas marketinga, ekonomiskās, mediju un tehnoloģiskās attīstības tendences, jaunas mediju un reklāmas formas.

Konferences lektoru statusā piesaistīti augstākā līmeņa speciālisti un vadītāji no Anglijas, Dānijas, Krievijas, Brazīlijas, Francijas un Latvijas. Jau šobrīd savu klātbūtni konferencē lektoru statusā apstiprinājuši kompānijas Carlsberg viceprezidents Jans Hilleslands (Jan Hillesland), Video International pārstāvis Pāvels Klubukovs (Pavel Klubukov), vides reklāmas kompānijas JC Decaux (one-stop-shop) vadītājs Havjers Duprē (Xavier Dupre) mediju aģentūru koncerna OMG Europe prezidents Kolins Gotliebs (Colin Gottlieb), kā arī vadošie Latvijas speciālisti – ekonomists Gatis Kokins, LNT direktors Andrejs Ēķis, aģentūras DOMINO stratēģiskais direktors Zigurds Zaķis, u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas tirgū darbu sākusi aģentūra Reactiv, kura strādā jauno mediju jomā. ZOO eksperiments ir viens no Reactiv projektiem - tā gaitā tiks noskaidrota pērtiķu reakcija uz televīzijas pārraidēm un cilvēku reakcija uz pērtiķu reakciju.

"Aģentūra ir radusies laikmeta un mediju pārmaiņu rezultātā. Šodien patērētājs kļūst aktīvāks mediju satura lietošanā, to papildinot un līdzveidojot. Mediju lietošanas tendences rāda, ka jaunais un netradicionālais kļūst arvien nozīmīgāks mediju un risinājumu izvēlē. Tehnoloģiju un informācijas laikmetā izdzīvos tas, kas meklēs jaunus ceļus vai vismaz pielāgosies. Jaunā paaudze ir izaugusi, pieradusi pie tehnoloģiskā komforta, liela informācijas apjoma un tās ieguves ātruma. Nākotnē noteicošās būs un paliks vērtības, kas patērētāju dara brīvu. Un tādi būs arī mediji - elastīgi un pārsteidzoši," norāda jauno mediju aģentūras Reactiv vadītāja Indra Škeive.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zīmolu izaicinājumiem mūsdienās, publiskajiem līderiem, profesionālu reputācijas veidošanu, gatavošanos krīzēm un vai tas maz ir iespējams, arī par pašas sabiedrisko attiecību nozares izaicinājumiem Dienas Bizness saruna ar sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāju Ivetu Dzērvi.

Ko šodien nozīmē bieži piesauktais vārds reputācija? Tagad jau šo vārdu piesauc ne tikai profesionāļi, bet reputāciju izvērtē pat valsts institūcijas pirms sadarbības uzsākšanas.

Reputācija ir uzticēšanās. Un uzticēšanās pamatā ir stāsts, ko mēs veidojam par sevi, savu pakalpojumu vai produktu. Taču ir viens “bet”… Stāsta veidošana ir ļoti laikietilpīgs process, un tas ilgst visu profesionālo dzīvi, ja runājam par cilvēku. Savukārt, ja runājam par produkta vai uzņēmuma zīmolu, tad tik ilgi, kamēr šis zīmols pastāv, un zināmi nospiedumi cilvēku atmiņās saglabājas arī pēc tam. Būtiski, lai stāsts būtu patiess. Ir iespējams radīt uz meliem balstītu stāstu, bet tad tas nebūs dzīvotspējīgs. Ir faktiski neiespējami klāstīt, ka sapuvis ābols ir sulīgs un gards.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Lai arī uzskatām, ka mūsu izvēli, lai kāda tā būtu, nav iespējams ietekmēt, OMD ir atradusi veidu, kā šo apgalvojumu apstrīdēt," šodien, 29.februārī, vēsta laikraksts Dienas bizness.

"Cilvēka izvēle tomēr ir ietekmējama," Dienas biznesam apgalvojis mediju aģentūras OMD vadītājs Einārs Vītols. "Daudzi uzskata, ka nav ietekmējami, tomēr ikdienā tie tomēr tiek ietekmēti un paši ietekmējas no neskaitāmām lietām un cilvēkiem. Arī reklāma ietekmē - ar tās palīdzību cilvēkos tiek iekodētas dažādas reklāmas ziņas. Atšķirība tikai tā, ka agrāk mūs ietekmēja ierobežots skaits mediju, bet tagad ietekmju avotu ir nesalīdzināmi vairāk." Aģentūras vadītājs uzskata, ka katram cilvēkam ir savi informācijas un ietekmes kanāli, kuriem tas uzticas, bet mediju aģentūrām ir jāspēj atrast šos kanālus un novadīt informāciju līdz attiecīgai mērķa grupai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Starcom un ZenithOptimedia - lielākie reklāmas pircēji TV

,09.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Modern Times Group (MTG) televīzijas kanālos Baltijā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina MTG apkopotais Baltijas mediju aģentūru Top. Arī LNT lielāko mediju aģentūru Top10 pirmajā vietā šā gada pirmajā pusgadā ierindojas mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina LNT dati.

Latvijā MTG ietilpst televīzijas kanāli TV3, 3+ un TV6; Lietuvā - TV3 un TV Tango; Igaunijā - TV3 un 3+.MTG vienotu Baltijas mediju aģentūru Top apkopojusi pirmoreiz.

Savukārt LNT veidotajā lielāko mediju aģentūru topā Starcom un ZenithOptimedia pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru aģentūras ieņēma LNT 2006. gada rezultātu topā.

Mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia Latvijā pārstāv Publicis Groupe S.A. - vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Arvien vairāk TV3 sadarbojas ar aģentūrām un klientiem Baltijas līmenī, tāpēc MTG televīzijas kanāli ir apkopojuši pirmo Baltijas mediju aģentūru topu par 2007.gada pirmajiem sešiem mēnešiem:

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

VK: Pienācis laiks lemt par privatizācijas pabeigšanu

Žanete Hāka,02.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Privatizācijai Latvijā ir sena vēsture, tomēr jau 2003.gadā valdība apzinājās, ka tās mērķi ir sasniegti un privatizācijas process ir jāvirza noslēguma fāzē, uzskata Valsts kontrole.

2005.gadā tika pieņemts Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likums, radot normatīvo bāzi, kam vajadzēja sekmēt privatizācijas procesa drīzu pabeigšanu. Tomēr termiņi privatizācijas pabeigšanai tā arī netika noteikti, un privatizācija joprojām turpinās.

Kā konstatēja Valsts kontrole revīzijā Kas valstī notiek valsts īpašumu privatizācijas jomā?, privatizācija patiešām atrodas tās galējā noslēguma fāzē, un tā tas turpinās vismaz pēdējos septiņus gadus – to laikā papildus iepriekšējo gadu apjomam privatizēti vien 3% no kopējā privatizējamo valsts dzīvokļu skaita, izlietoti 2% privatizācijas sertifikātu. Privatizācijas aģentūras valdījumā atlicis vien neliels skaits privatizējamu īpašumu, un pēdējos gados to skaits nav būtiski mainījies, jo zema ir privātpersonu interese tos privatizēt. Starp šiem īpašumiem ir 20 dzīvojamās mājas, 81 dzīvokļu īpašums, 46 valsts nekustamā īpašuma objekti, 695 valsts zemesgabali, informē kontroles pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

2008. gadu vairāki reklāmas nozares pārstāvji atzīst par veiksmīgāko savā vēsturē

Dace Skreija, Db,05.11.2009

«Šobrīd tirgū novērojama īstermiņa risinājumu dominēšana pār tēla kampaņām, visi mēģina izdzīvot, un vieglākais ceļš ir uz peļņas rēķina piedāvāt vairāk un lētāk, nekā to dara konkurents,» tā mediju aģentūras Mindshare direktore Kristīne Kalniņa – Ūsele. (Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tomēr šis gads un prognozes par turpmākajiem var izšķirt aģentūru «būt vai nebūt». TOP 10 lielākās mediju aģentūras pērn apgrozījušas 64.42 milj. Ls, 9 no tām spējušas to palielināt amplitūdā no 5 % līdz 38 %. Tikai vienai - SIA Creative Media Services samazinājies apgrozījums par 5.17 %.

Tāpat kā pērn reklāmas aģentūru TOP līderpozīcijas ir saglabājusi SIA Alpha Baltic, strādājot ar 16.01 milj. Ls lielu kapitalizēto apgrozījumu. SIA Alpha Baltic valdes priekšsēdētājs Lauris Špillers skaidro, ka kapitalizētais apgrozījums jāskata kontekstā ar darbinieku skaitu un apgrozījumu. Uzņēmums pērn nodarbināja 52 speciālistus, līdz ar to apgrozījumā lielāku daļu veido pašu speciālistu veikums, mazāk izmaksas trešajām pusēm.

Otro vietu sarakstā ieņem SIA DDB Worldwide Latvia. SIA DDB Worldwide Latvia izpilddirektors Andris Rubīns atzīst, ka 2008. gads bijis visu laiku veiksmīgākais gads uzņēmuma pastāvēšanas vēsturē, tas ieies aģentūras vēsturē ar pirmo izcīnīto balvu prestižākajā pasaules reklāmas festivālā Cannes Lions.

Komentāri

Pievienot komentāru