Jaunākais izdevums

Starptautiskās audita un biznesa konsultāciju kompānijas Deloitte veiktajā pētījumā Mediju prognozes 2008.gadam secināts, ka reklāmu internetā sagaida vairāki šķērļi, Db.lv informēja Deloitte Latvia sabiedrisko attiecību vadītājs Andris Pudāns.

1. Interneta pirātisma apkarošana, iespējams, nelikvidēs viltoto saturu

Platjoslas savienojumu skaita pastāvīgais pieaugums visā pasaulē veicinājis interneta pirātisma uzplaukumu, un platjoslas savienojumu ātruma palielināšanās atvieglojusi filmu, televīzijas un programmatūras pirātismu. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tuvosies pirmās uzvaras cīņā pret digitālo pirātismu, kas notiek kā uzbrukums divās frontēs – pārliecināšanā ar izglītošanu un sodīšanā ar platjoslas piekļuves aizliegumu un soda naudām. Taču, lai gan 2008. gadā varbūt sāksies pirmās uzvaras vienā kaujā pret pirātismu, vispārējais karš pret pirātismu, visticamāk, tik drīz nebūs galā. Mediju nozarei jāmeklē iespējas būtiski uzlabot oriģinālo versiju konkurētspēju salīdzinājumā ar pirātiskajām.

2. Tradicionālās televīzijas izredzes, pateicoties interneta televīzijai

2008. gada beigās tiks prognozēts televīzijas nenovēršams noriets. Taču šī gada laikā nozare kopumā noturēsies gluži veiksmīgi. Ir visai iespējams, ka interneta televīzija veicinās tradicionālās televīzijas panākumus. Šis iznākums, iespējams, šķiet absurds, sevišķi ņemot vērā to, ka daži ietekmīgi komentētāji uzskata interneta televīziju par tiešu tradicionālās televīzijas konkurentu. Taču izrādās, ka interneta televīzija ir pavisam cits medijs, kura kvalitāte, satura formātu kopums un mērķauditorija ievērojami atšķiras no tradicionālās televīzijas auditorijas. Tradicionālajiem raidītājiem jāatrod iespēja, kā interneta kanāli var papildināt vai pilnveidot raidīšanas saturu, nevis kanibalizēt to. Interneta televīzijai, iespējams, izdevīgāk būs kalpot kā papildu ceļam uz tirgu tradicionālajai televīzijai, nevis mēģināt to izkonkurēt.

3. Apturiet iespiedmašīnas! Internets tuvojas pirmajai lappusei

Tradicionālo mediju izdevēji līdz šim ļoti nevēlējās atzīt, ka ziņām pamatā bijis internetā atrasts materiāls. Blogi (ko raksta autentiski amatieri, nevis slaveni žurnālisti), podkāsti, Wikipedia paveidi – jebkāds saturs, ko veidojuši lietotāji, – vienkārši netika uzskatīti par likumīgiem un ticamiem informācijas avotiem. Taču 2008. gada laikā, iespējams, tradicionālie mediji arvien vairāk ne tikai atzīs interneta pasaules eksistenci, bet arī neslēps, tiesa gan, reti, ka šo ziņu tēmu ''atklājuši'' žurnālisti amatieri. Tā rezultātā šķiet ticams, ka tradicionālo mediju izdevēji arvien tālāk iesniegsies virtuālajā pasaulē un sāks iegūt no interneta arvien lielāku satura apjomu, izmantojot interneta valstību kā potenciālo talantu atradnēm un paverot savos izdevumos plašākas iespējas lietotāju ieguldījumam, atsauksmēm vai rediģēšanai un satura veidošanai.

4. Pienācis laiks mūzikai atgūt taustāmu formu

Pēdējo divdesmit gadu laikā koncertu biļešu cena nemitīgi pieaugusi. Taču tā paša perioda laikā mūzikas ierakstu cena pazeminājusies. Nevēlēšanās izdot naudu par digitālu ierakstu lejupielādēm varbūt izskaidrojama ar to, ka lietotājiem grūti pieņemt, ka virtuāliem produktiem ir vērtība. Varbūt patērētāji labprātīgāk maksās, un maksās vairāk par mūziku, kas atrodas taustāmā "iepakojumā". Tāpēc 2008. gads varētu būt tas gads, kurā mūzika atgūst taustāmu formu. Nozare varētu attīstīties no digitālu lejupielāžu piedāvāšanas uz MP3 pleijeru pārdošanu, kuros jau ierakstīta mūzika – viens albums vai pat kāda mūziķa pilna ierakstu kolekcija. Nozarei jāapsver dažādi veidi, kā padarīt mūziku "taustāmu", joprojām saglabājot digitālo lejupielāžu elastību. Viens risinājums varētu būt, pievienojot digitālajam ierakstam komplektā fizisku kopiju vai pat grāmatu vai T-kreklu.

5. Interneta reklāmu gaida šķēršļi

2008. gadā interneta reklāmai būs 15 gadi. Kopš pirmā reklāmas plakāta pārdošanas interneta reklāma izvērtusies par 42 miljardus dolāru vērtu nozari. Taču 2008. gadā interneta reklāma var sastapties ar lieliem šķēršļiem. Viens no tiem varētu būt arvien lielāka nepatika pret reklāmu internetā vispār; vēl viena – arvien pieaugošie iebildumi pret tīkla pārlūkošanas izsekošanu. Reklāmas sektoram 2008. gadā jānostiprina savas pozīcijas. Tam jāpavēsta gala lietotājiem interneta reklāmas abpusējais izdevīgums (quid pro quo), piemēram, bezmaksas satura veidā. Nozarei jāpasniedz interneta reklāma kā dažādo mediju kopuma elements kampaņas ietvaros, nevis kā atsevišķa platforma, kuras mērķis ir izkonkurēt tradicionālos medijus. Sektoram rūpīgi jāseko noteikumiem. Jo veiksmīgāka kļūst interneta reklāma, jo stingrākai likumdevēju kontrolei tā var tikt pakļauta. Turklāt sektoram jābūt gatavam, ka 2008. gadā pieaugs konkurence no tradicionālo mediju formātu puses.

6. Ārzonu izmantošana mediju sektorā vēršas plašumā un kļūst radošāka

Ārzonu – zemāku izmaksu valstu darbaspēka izmantošana – visbiežāk tiek saistīta ar finanšu pakalpojumiem un tehnoloģiju sektoriem. Vēsturiski mediju nozare ir tikai nedaudz pieskārusies ārzonām un izmantošanas principi bijuši funkcionāli, parasti vispirms pārvietojot uz ārzonām finanšu un IT nodaļas. Mēģinājumi pārcelt ārzonās redakcijas darbu saskārušies ar būtiskiem sarežģījumiem, sevišķi tad, kad ārzemju žurnālistiem otrā pasaules malā jāizlemj, kuras ziņas ir vissvarīgākās. Tomēr ārzonu izmantošanu, iespējams, arvien vairāk sāks uzskatīt par vērtības pievienošanas, nevis tikai izmaksu samazināšanas, līdzekli. Jāatzīst arī, ka tā ir iespēja atrast jaunus talantus, pavērt ceļu uz jauniem tirgiem, kā arī ļaut izvērst darbu dažādās laika zonās.

7. Kino ir ne tikai filmas

Pēdējos gados kino ir klājies labi. Kases ieņēmumi pastāvīgi pieauguši katru gadu no 90. gadu vidus līdz 2006. gadam, kad kopējais pārdošanas apjoms sasniedza 25 miljardus dolāru. Prognozes šķiet optimistiskas, solot pieaugumu – divciparu skaitli. Ņemot vērā kino industrijas stabilos panākumus, iespējams, pienācis īstais laiks apdomāt, kā pārveidot šo formātu, kurš pēdējo desmit gadu laikā piedzīvojis salīdzinoši nedaudz inovāciju. Lielākās izmaiņas, ko pāreja uz digitālo formātu varētu nest kinoteātriem, iespējams, nebūs saistītas ar filmu studijām. 2008. gadā atbilstoši aprīkotos kinoteātros varētu sākt rādīt dažādus pasākumus no sporta sacensībām līdz koncertiem. Vēsturiski tieši lielākie sporta pasākumi un koncerti pārvilināja kinoteātru publiku.

8. Aizmirstiet e-grāmatu. Pienācis laiks e-uzziņai

Lai gan e-grāmata 2008. gadā varbūt nepiedzīvos uzplaukumu, iespējams, panākumus sāks gūt e-uzziņa. Viens no lielākajiem šķēršļiem e-grāmatas masveidīgai pieņemšanai 2008. gadā un turpmāk varētu būt dziļā pieķeršanās tradicionālajai, uz papīra drukātajai grāmatai. Tomēr rakstītā vārda digitalizēšanai piemīt pārbaudīta vērtība. Digitālā formātā jau ir pieejami un tiek izmantoti daudzi biznesa un akadēmiski teksti, kas aptver plašu disciplīnu, sektoru un tēmu nozaru loku. Tāpēc vislabāk piemēroti digitalizēšanai varētu būt uzziņu teksti. E-grāmatu sektoram vajadzētu apsvērt, kuri teksti kļūtu vērtīgāki, pārveidojot tos elektroniskā formātā. Arī piegādātājiem jāapsver visi veidi, kādos digitalizēšana varētu pievienot vērtību un līdz ar to uzsvērtu atšķirību no grāmatas tradicionālās formas.

9. Viesistaba drīz var kļūt par galveno kaitētāju videi

Mūsdienās grūti nejust vainas apziņu par ietekmi uz vidi. Tāpēc varbūt 2008. gadā šķitīs, ka ieteicamāk ir palikt mājās un baudīt nekaitīgus priekus – skatīties televīziju, klausīties mūziku vai varbūt pat uzspēlēt kādu videospēli, tikai tādu, kurā nav nepieciešama pārāk liela fiziska kustība. Tomēr tehnoloģiju bagātība viesistabā arī atstāj savu iespaidu, kas 2008. gadā un turpmāk varētu pieaugt vēl vairāk. Medijiem un mājas elektronikas nozarēm jāpadomā, kā varētu mazināt viesistabas ietekmi uz vidi, neatgriežoties pie novecojušām tehnoloģijām. Viena iespēja varētu būt liekā enerģijas patēriņa samazināšana, piemēram, piespiežot ierīces pāriet gaidīšanas režīmā, kad tās netiek lietotas.

10. Tehnoloģiju un mediju saplūšana: neaizmirstiet biznesa plānu

Pēdējos gados mediju sektors guvis īpašu labumu no tehnoloģiju transformējošā potenciāla. 2008. gadā mediju un tehnoloģiju saplūšana, visticamāk, radīs plašu spektru jaunu produktu, pakalpojumu un pat uzņēmumu. Dažos gadījumos šīs saplūšanas pamatā var būt savstarpēji papildinošu mediju un tehnoloģiju uzņēmumu apvienošanās vai pārpirkšana. Daudzas no šīm iniciatīvām laika gaitā vajadzētu izrādīties komerciāli veiksmīgas, bet dažas var ciesti neveiksmi pārvaramu iemeslu dēļ. Neveiksmes var būt tāpēc, ka uzņēmumi pārāk lielu uzmanību veltīs tehnoloģisko iespēju maksimuma sasniegšanai, aizmirstot izvērtēt komerciālo realitāti. Tehnoloģiju un mediju saplūšana var izraisīt dažu produktu un pakalpojumu vērtības krišanos. Tas, kas patīk pakalpojumu sniedzējiem, – piemēram, digitālā māja, kur visas mājas elektronikas funkcijas nodrošina viens pakalpojumu sniedzējs, – gala lietotājam varbūt nemaz nešķitīs pievilcīgs.

Viss pētījums: Media Predictions 2008 (.pdf)

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Septembrī pieaudzis TV reklāmu skaits

Elīna Pankovska,08.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, TV reklāmu skaits palielinājies par 20%, savukārt sponsorreklāmu skaits palielinājies par 2 %.

Kopumā septembrī TNS Latvia Reklāmu reģistrs televīzijā ir reģistrējis 93,3 tūkst. reklāmu un 16,66 tūkst. sponsorreklāmu gadījumus.

TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka TV reklāmu skaits septembrī ir pieaudzis negaidīti strauji. Pagājušais gads gan bija īpašs ar to, ka septembrī tika noraidīts mazāk reklāmu nekā augustā, šogad atkal ir novērojama ierastā tendence TV reklāmu skaitam pieaugt pēc vasaras sezonas noslēguma.

Šī gada septembrī, salīdzinot ar pagājušā gada septembri, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais pieaugums ir bijis rīta stundās no plkst. 7 līdz 9, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 41%. Prime Time laikā no 18 līdz 24 reklāmu skaits ir pieaudzis par 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Martā samazinājies TV reklāmu skaits

Raivis Spalvēns, Dienas bizness,09.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits šī gada martā salīdzinājumā ar pērnā gada martu ir samazinājies par 30 %, vēsta mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs martā televīzijā ir reģistrējis 63 tūkstošus reklāmas un 18 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir samazinājies par 30 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 17 %.

Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 46 %. Vismazākais reklāmu skaita kritums salīdzinot 2008. gada un 2009. gada martu ir bijis no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad reklāmu skaits samazinājies par 25 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada martā ir pieaudzis no 25.8 līdz 27.8 sekundēm.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka martā tāpat kā februārī lielākā daļa reklāmu (47 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada martā, salīdzinot ar šī gada februāri, ir par 2 % lielāks, turpretī no plkst. 18:00 līdz 24:00 tas ir samazinājies no 44 % februārī līdz 42 % martā. Par vienu procentu pieaudzis arī nakts laikā (00:00 līdz 7:00) izvietoto reklāmu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmu skaits televīzijā pieaug

Jānis Lasmanis,12.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā oktobrī, salīdzinot ar 2009.gada oktobri, televīzijā strauji – līdz pat 33 % - pieaudzis reklāmu skaits, liecina sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie dati.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs oktobrī televīzijā ir reģistrējis 98 901 reklāmu un 22 434 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 15 %, savukārt sponsorreklāmu skaits palielinājies par 17 %. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, oktobris ir pirmais mēnesis šogad, kad novērojams lielāks sponsorreklāmu nevis reklāmas klipu skaita pieaugums. Šī situācija skaidrojama ar rudens TV šovu sezonas sākumu, kas tradicionāli piesaista lielu sponsoru interesi.

Šī gada oktobrī, salīdzinot ar 2009. gada oktobri, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais reklāmu skaita pieaugums tāpat kā septembrī ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 33 %. Vismazāk pieaudzis dienas laikā no 9:00 līdz 18:00 izvietoto reklāmu skaits – tikai par 12 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Visaginas AES finanšu konsultācijas sniegs trīs cilvēku firma

Gunta Kursiša,18.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban par a/s Latvenergo iepirkumu konkursa par finanšu konsultāciju sniegšanu Visaginas AES projektā uzvarētāju noteikta kāda Lielbritānijas firma Project Financing Solutions Limited, kurai ir trīs darbinieki un kuras gada apgrozījums ir 722 tūkst. Ls.

Par konkursa rezultātiem sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniedzis zvērinātu auditoru un konsultāciju uzņēmums Deloitte Latvia, kurš gan patlaban vēl nesniedz informāciju par sūdzības iemeslu.

Savukārt a/s Latvenergo no IUB ir saņēmusi informāciju par iesniegumu, «kurā SIA Deloitte Latvia pauž savu neizpratni par to,

ka starp trim pretendentiem ir izvēlēts lētākais piedāvājums (mēneša maksa 27,5 tūkst. eiro) , nevis par aptuveni 54% (60 tūkst. eiro) vai 60% (79 tūkst. eiro) augstākās citu pretendentu noteiktās cenas», norāda Latvenergo pārstāvji. A/s Latvenergo pauž, ka izvērtēšana tika veikta pēc saimnieciski izdevīgākā piedāvājuma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī TV reklāmu skaits ir samazinājies par 22 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 10 %, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais pētījums.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs aprīlī televīzijā ir reģistrējis aptuveni 71 tūkstoti reklāmas un aptuveni 21.8 tūkstoti sponsorreklāmas gadījumu. Salīdzinot ar 2009. gada pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī reklāmu skaita samazinājums ir ievērojami krities. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 31 %.

Vismazākais reklāmu skaita kritums, salīdzinot 2008. gada un 2009. gada aprīli, ir bijis laika posmā no plkst. 18:00 līdz 24:00 (Prime Time), kad reklāmu skaits samazinājies par 16 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada aprīlī ir samazinājies no 26.40 līdz 26.28 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

7 kļūdas, veidojot reklāmu Google (AdWords) meklētājā

Sergejs Volvenkins, SV Marketing vadošais konsultants,09.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir virkne iespēju, kā Google meklētājā izveidot neefektīvu reklāmu. Neņemot vērā svarīgākos pamatnosacījumus, jūs riskējat ātri iztērēt reklāmas budžetu un ģenerēt nekvalitatīvu trafiku uz savu mājas lapu (ne mērķauditoriju). Šodien es pastāstīšu par dažām būtiskākajām kļūdām, kas tiek pieļautas, veidojot reklāmu Google meklētājā. Ņemiet tās vērā un jūs spēsiet paaugstināt savas reklāmas efektivitāti un iegūt vairāk jaunu klientu.

1. Izmantoti tikai plašas atbilstības (Broad match) atslēgas vārdi

Centieties neizmantot atslēgas vārdus ar plašu atbilstību. Ja jūs šo atbilstību tomēr izmantojat, piemēram, atslēgas frāzi «Kravas automobiļu autoserviss», rēķinieties, ka jūsu reklāma būs redzama pēc visdažādākajiem pieprasījumiem, tādiem kā «Autoserviss Daugavpilī», «Vieglo automobiļu autoserviss», «Degvielas patēriņš kravas automobiļiem» utt. Proti, jūsu reklāmu redzēs un uz to bieži vien klikšķinās dažādi interesenti, taču ne jūsu mērķauditorija. Tādējādi jūs zaudēsiet naudu. Es iesaku izmantot frāzes atbilstību (Phrase match) un/vai precīzu atbilstību (Exact match). Tas jums ļaus samazināt nekvalitatīvo klikšķu skaitu un pārsvarā rādīt reklāmu vienīgi jūsu potenciālajiem klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Deloitte uzsāk sadarbību ar trim Latvijas jaunuzņēmumiem

Anda Asere,15.05.2018

«Notakey» līdzīpašnieks Gints Kiršteins, «Deloitte» finanšu

pakalpojumu nozares konsultāciju vadītājs Jānis Kauliņš, «Blockvis»

vadītājs Anatolijs Ressins un «Graphdo» īpašnieks Dmitrijs Ozernovs

Foto: Publicitātes

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konsultāciju kompānija Deloitte uzsākusi sadarbību ar trim Latvijas jaunuzņēmumiem Graphdo, Notakey un Blockvis

Pasaule ir pārmaiņu pagrieziena punktā, tehnoloģijas un dati maina gan sabiedrību, gan profesijas. Meklējot inovatīvus risinājumus savām būtiskajām šī brīža biznesa problēmām, veido inkubatorus un ārējas partnerības, lai uzsāktu savu darbību jaunā līmenī. Apzinoties, ka vairs nav efektīvi paļauties tikai uz iekšējiem resursiem jauninājumu ieviešanā, uzņēmumi sāk raudzīties uz jaunuzņēmumiem kā ideju un risinājumu avotiem.

«Jaunuzņēmumi attīsta savas idejas un būvē risinājumus, skatoties nākotnē. Finanšu pakalpojumu nozarē tā jau ir pienākusi. No vienas puses, mūsu sadarbības pamatā ir mūsu globālā tīkla priekšrocības, kas jauniem uzņēmumiem ļauj paplašināt eksporta iespējas. No otras puses, jaunuzņēmumi piedāvā tehnoloģijās balstītus inovatīvus instrumentus, kas ļauj atbildēt uz vissarežģītākajiem klientu jautājumiem. Mūsu uzkrātā pieredze ļauj palīdzēt jauniem uzņēmumiem ar komercializācijas stratēģiju. Šīs sadarbības rezultātā ieguvēji ir gan jaunuzņēmumi, gan mūsu klienti,» norāda Jānis Kauliņš, «Deloitte» finanšu pakalpojumu nozares konsultāciju vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Deloitte ievieš jaunu studentu prakses programmu

,23.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais audita un biznesa konsultāciju uzņēmums Deloitte izsludina pieteikšanos Latvijā vēl nebijušai studentu prakses programmai Learning & Earning.

Tās ietvaros kompānija aicina studentus no dažādām Latvijas augstskolām, kuri ir ieinteresēti karjeras veidošanā kādā no Deloitte darbības sfēram – auditā, uzņēmuma vadības, finanšu un nodokļu konsultācijās, kā arī grāmatvedībā, personāldaļā un administrācijā. Katram praktikantam būs iespēja pārmaiņus strādāt vairākos kompānijas departamentos, piedalīties apmācībās un smelties pieredzi no nozares profesionāļiem.

Deloitte studentu programmas Learning & Earning priekšrocība ir tā, ka studenti prakses laikā varēs nomainot vairākus amatus dažādos departamentos, kas tiem palīdzēs izprast personīgās intereses kompānijas darbības sfērās. Apvienot praktizēšanos Deloitte ar obligāto prakses laiku, ko nosaka augstskolā, studenti varēs pilnveidot savas zināšanas, piedalīties apmācību kursos, kādus kompānijā saņem pašreizējie Deloitte jaunie darbinieki, un visbeidzot – saņemt algu par praksi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par konsultāciju un audita kompānijas Deloitte Baltijas vadošo partneri no 2021. gada 1. jūnija iecelta Kristīne Jarve, informē uzņēmumā.

K.Jarve pievienojās Deloitte Baltijas komandai 2015. gadā kā nodokļu partnere, 2017. gadā viņa tika iecelta par vadošo partneri nodokļu, juridisko un grāmatvedības pakalpojumu jomā, savukārt 2018. gadā kļuva par Deloitte Igaunijas un 2020. gadā par Deloitte Lietuvas valsts vadītāju. Līdz ar vadošās partneres lomu, K.Jarve kļūst arī par Deloitte Latvijas valsts vadītāju.

"Es esmu pagodināta, ka esmu izvēlēta šai lomai. Tā ir liela privilēģija būt daļai no organizācijas, kas sniedz nozīmīgu ietekmi, nodrošinot augstas kvalitātes pakalpojumus, piedāvājot inovatīvus risinājumus klientiem un attīstot mūsu organizācijas talantus par nākotnes līderiem. Kā jaunā Deloitte Baltijas vadītāja es koncentrēšos uz sadarbības veicināšanu un vadības komandas darbu, lai nodrošinātu, ka mūsu zīmols joprojām tiek atpazīts un saistīts ar inovatīviem pakalpojumiem, tehnoloģiski progresīviem piedāvājumiem un kvalitāti. Iespējas Baltijā ir lielas, un, lai tās izmantotu, ir jāuzlabo mūsu spēja ātrāk integrēt inovācijas klientu vajadzību īstenošanā, jāturpina pārveidoties un attīstīties līdzi laikam," piebilst K.Jarve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Palielinājies TV reklāmas apjoms

Elīna Pankovska,07.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, par 11% ir pieaudzis TV reklāmu skaits, savukārt sponsorreklāmu skaits samazinājies par 2%.

Kopumā TNS Latvia Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir reģistrējis 85,86 tūkst. reklāmu un 14,29 tūkst. sponsorreklāmu.

Augustā pirmo reizi kopš marta TV visbiežāk reklamētā nozare atkal ir mobilie sakari. Iepriekšējo mēnešu populārākā auksto dzērienu nozare gan atkāpusies tikai vienu vietu zemāk. Zīmīgi arī tas, ka trijās no piecām reklamētākajām nozarēm šogad, reklāmu skaits ir samazinājies salīdzinot ar pagājušā gada augustu.

Tas liecina, ka kopējo pieaugumu TV reklāmu skaitā nodrošina nevis lielāko reklāmdevēju aktivitāte, bet gan vispārējs tirgus kāpums. Mobilo sakaru nozare visticamāk atgriežas pirmajā vietā uz ilgāku laiku, bet aukstie dzērieni tiks reklamēti mazāk, sākoties rudens periodam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV reklāmu skaits jūnijā audzis par 23%

Gunta Kursiša,05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar attiecīgo mēnesi pērn, TV reklāmu gadījumu skaits pieaudzis par 28%, bet sponsorreklāmu skaits mazinājies par 7%, kopumā minētajā periodā gada griezumā nodoršinot 23% pieaugumu.

Jūnijā televīzijā reģistrēti vairāk nekā 147 tūkst. reklāmu un vairāk nekā 15 tūkst. sponsorreklāmu (visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem), saskaņā ar TNS Reklāmu reģistru.

Pretēji ierastajam, šā gada jūnijā TV raidīts vairāk reklāmu nekā maijā, bet sponsorreklāmu apjoma samazināšanās nav ļāvusi pārspēt kopējo reklāmu gadījumu skaitu, norāda TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Jūnijā lielākā daļa reklāmu (46,5%) tiek noraidītas «dienas» laikā (no 9:00-18:00). Būtiskākās svārstības notikušas pārvietojoties reklāmām no «rīta» (7:00-9:00) uz «nakts» (00:00-07:00) periodu. Naktī novērojams arī straujākais reklāmu skaita pieaugums, salīdzinot ar 2011. gada jūniju - par 58%, analizējis TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pārtrauc reklāmu skaita kritumu televīzijā

,09.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Janvārī televīzijā reģistrēti 58.8 tūkstoši reklāmu un 14.6 tūkstoši sponsorreklāmu. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 40 %, savukārt sponsorreklāmu skaits ir samazinājies par 7 %, liecina TNS Latvia dati.

Kopš 2009. gada vidus novērojama tendence mazināties TV reklāmu skaita kritumam, bet šī gada janvārī redzams ļoti straujš reklāmu skaita pieaugums salīdzinot ar 2009. gada janvāri.

Lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 48 %. Salīdzinoši mazāks pieaugums redzams rīta periodā no 7:00-9:00, kad reklāmu skaits ir pieaudzis par 15 %. Naktī raidīto reklāmu īpatsvars ir pieaudzis par 0,3 procentpunktiem uz rīta stundu rēķina un sasniedz 4,9 % no visu diennaktī noraidīto reklāmu skaita.

Visbiežāk TV reklamētā nozare 2010. gada janvārī bija mājsaimniecības higiēna, kurā novērojams ļoti liels reklāmu skaita pieaugums - par 246 %, salīdzinot ar 2009. gada janvāri. Mobilo sakaru nozare atvirzījusies uz 3. vietu ar reklāmu skaita pieaugumu 4 % apmērā. Vislielākais reklāmu skaita pieaugums - par 346 %, salīdzinot ar 2009. gada janvāri, redzams finansu institūciju un pakalpojumu nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deloitte partneru skaitam turpinot augt, Andris Liepiņš kļūst par septīto Deloitte partneri Baltijas valstīs, informē uzņēmums.

A.Liepiņa pilnvaras oficiāli stāsies spēkā no 2024. gada 1. jūnija, kad viņš uzņemsies Riska konsultāciju prakses vadību Baltijā.

A.Liepiņš pievienojās Deloitte 2016. gadā, ar plašu ārvalstu pieredzi finanšu tirgos un finanšu nozares regulatīvajos jautājumos, un 2019. gadā kļuva par finanšu nozares Riska konsultāciju prakses līderi Baltijā. Šo gadu laikā viņš ir attīstījis veiksmīgu konsultāciju biznesu un izveidojis šobrīd spēcīgāko finanšu pakalpojumu nozares komandu tirgū, kas sevi ir pierādījusi ne tikai vietējā Baltijas tirgū, bet arī globālā mērogā.

“Man ir patiess prieks par komandā paveikto tiktāl, taču ar nepacietību gaidu uzvaras un sasniegumus, kas mums vēl priekšā. Turpināsim sniegt pienesumu Baltijas finanšu nozares attīstībā un izaugsmē, reģiona mēroga stratēģisko projektu īstenošanā, kā arī ar godu nesīsim Latvijas, Lietuvas un Igaunijas vārdu Eiropā un pasaulē,” norāda Andris Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Deloitte Latvia izmaiņas konsultāciju un juridisko pakalpojumu jomā

Anda Asere,26.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzoties finanšu gadam, «Deloitte Latvia» paziņo par izmaiņām konsultāciju un juridisko pakalpojumu jomā.

Zvērināts advokāts Māris Liguts, kurš pirms diviem gadiem pievienojās «Deloitte», kļuvis par vietējo partneri zvērinātu advokātu birojā «Deloitte Legal» Latvijā. Viņam ir vairāk nekā 15 gadu pieredze jurisprudencē – gan Latvijas zvērinātu advokātu birojos, gan arī vadot Juridisko departamentu «Danske Bank» filiālē Latvijā.

M. Ligutam ir maģistra grāds Starptautiskajās un Eiropas Savienības tiesībās, ko viņš ir ieguvis Rīga Juridiskajā Augstskolā, kā arī Latvijas Universitātē iegūts maģistra grāds tiesību zinātnēs. «Mēs, saprotot klienta komercdarbības specifiku un izmantojot mūsdienu tehnoloģijas, turpināsim piedāvāt klientiem inovatīvus risinājumus to komercdarbības sekmīgai attīstībai Latvijā un ārpus tās robežām. Es lepojos ar savu advokātu un juristu komandu, kuru pieredzei, zināšanām un prasmēm ir būtiska loma sekmīgai biroja attīstībai un izaugsmei,» norāda M. Liguts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par "Preses Nama Kvartāla" biroju centra enkurnomnieku kļuvis viens no Latvijas vadošajiem auditoru, juridisko un finanšu konsultāciju pakalpojumu sniedzējiem “Deloitte Latvia”.

“Deloitte Latvia” ofisa telpas tiks iekārtotas biznesa centrā 10. stāvā ar panorāmas skatu uz Daugavu un vecpilsētu. Pie biroja telpu funkcionālā plānojuma izstrādes tika piesaistīts vadošais arhitektu birojs “Arhis Arhitekti”.

Ofisa telpas būs aprīkotas ar modernākajām viedajām tehnoloģijām, kas pēc augstākajiem biroja standartiem regulēs optimālu mikroklimatu visa gada garumā un nodrošinās gandrīz nulles enerģijas patēriņu. “Deloitte Latvia” darbiniekiem būs pieejams trīs līmeņu virszemes stāvlaukums un noliktavas telpas.

“Nomas līguma parakstīšana ar “Deloitte Latvia” ir nozīmīgs atskaites punkts projekta realizācijā. Esam priecīgi, ka savas jaunās biroja telpas mūsu projektā izvēlas uz atbildīgu un ilgtermiņa darbību orientēts uzņēmums, kurš novērtē, cik būtiski ir nodrošināt cilvēku labsajūtu mūsdienīgā darba vidē. Biroju ēka tiek realizēta saskaņā ar ilgtspējīgas būvniecības principiem un gandrīz nulles enerģijas prasībām, atbilstot arī starptautiskā BREEAM sertifikāta “Excellent” standartiem, kas apliecina tās augsto kvalitāti, energoefektivitāti, ilgtspēju un nodrošinās komfortablu, veselībai draudzīgu vidi mūsu biroju nomniekiem,” stāsta Irēna Viļuma, projekta “Preses Nama Kvartāls” attīstības direktore.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Februārī reklāma TV samazinājusies par 29%

Raivis Spalvēns, Db,13.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, televīzijas reklāmu skaits ir samazinājies par 29 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 25 %, ziņo mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia.

TNS Latvia Reklāmu reģistrs februāra mēnesī televīzijā ir reģistrējis 56 751 reklāmas un 17 487 sponsorreklāmas gadījumus. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis nakts laikā no plkst. 00:00 līdz 07:00 – par 44 %, savukārt mazākais kritums novērojams laika posmā no plkst. 18:00 līdz 24:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 20 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada februārī ir pieaudzis no 27.21 līdz 27.41 sekundei.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka februārī lielākā daļa reklāmu (46 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Gan dienas laikā, gan rīta stundās no plkst. 07:00 līdz 09:00 izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada februārī, salīdzinot ar šī gada janvāri, ir par 1 % mazāks, turpretī laika posmā no plkst. 18:00 līdz 24:00 tas ir pieaudzis no 42 % janvārī līdz 44 % februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Septembrī neierasti straujš TV reklāmu apjoma pieaugums

Jānis Rancāns,17.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī, salīdzinot ar attiecīgu posmu pirms gada, ievērojami pieaudzis TV reklāmu skaits. Oktobrī reklāmas apjomi TV varētu sasniegt visu laiku augstāko atzīmi.

TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā reģistrējis 136,9 tūkstošus reklāmu un 15,1 tūkstoti sponsorreklāmas gadījumu. Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 51%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 11%, kopumā nodrošinot 41% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Kā norādīja TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, šāds TV reklāmas apjoma pieaugums ir neierasti straujš. Kopējais reklāmu skaits - aptuveni 152 tūkstoši ir lielākais jebkad Latvijā septembrī noraidītais, apsteidzot 2007. gada septembri, kad TV tika noraidīti 125,7 tūkstoši reklāmu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BANKROTI draud arī e-veikaliem

Sanita Igaune, Oskars Prikulis, Db,05.02.2009

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izdzīvotu, liela daļa mazo interneta veikalu, visticamāk, uz laiku darbību pārtrauks, bet lielie nozares dalībnieki apvienosies.

Pirmie trīs gada mēneši būs ļoti smagi Latvijas ekonomikā un tai skaitā arī interneta veikaliem, interneta veikala 1A vadītājs Mareks Zuika.Tā Db pastāstīja Latvijas Interneta asociācijas (LIA) izpilddirektors Viesturs Plešs, vēršot uzmanību, ka pašreizējā ekonomiskā situācija «atsijās» daudzus interneta veikalus, kam nav pieredzes un resursu. Apvienošanās iespēju izskata viens no lielākajiem interneta veikaliem Latvijā Xnet. «Pašlaik izskatām iespēju piedāvāt tiem mūsu konkurentiem, kuri vēl nav uz bankrota sliekšņa, apvienoties ar Xnet, jo mēs šobrīd strādājam ar vienu no modernākajām sistēmām Latvijā un mums ir sakārtoti procesi, lai mēs spētu ar esošām izmaksām apkalpot vismaz trīs reizes vairāk pasūtījumu nekā šobrīd. Attiecīgi apvienojoties būtu iespēja šādiem veikaliem izdzīvot šajā grūtajā periodā,» tā e-veikala komercdirektors Mārtiņš Švāns. E-komercija nav izņēmums, un ekonomiskā situācija ietekmē arī interneta veikalu nozari Latvijā, Db norādīja aptaujātie nozares eksperti. Turklāt tāpat kā citās sfērās, arī šajā šogad ir pieļaujami interneta veikalu bankroti. «Arī līdz šim ik pa brīdim ir bankrotējis kāds interneta veikals. Šis gads, protams, nebūs izņēmums un bankrotu skaits varētu pat palielināties. Riska grupā jāuzsver tie, kas ņēmuši kredītus neapdomīgai attīstībai vai saistību nomaksai,» Db atzīmēja interneta veikala Neoshop vadītājs Ints Trifanovs. Kopumā interneta veikalu nozare Latvijā ir vērtējama vairāku desmitu miljonu latu apmērā, norāda LIA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Katrs piektais interneta lietotājs Latvijā gatavs maksāt par saturu bez reklāmām

Lelde Petrāne,18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visbiežāk reklāmu bloķētājus lieto mājas datoros, visretāk – planšetdatoros, noskaidrots interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktajā Latvijas interneta lietotāju aptaujā. Savukārt, ja saturs reklāmu bloķēšanas dēļ nebūtu pieejams, aptuveni puse aptaujāto reklāmas bloķētāju atslēgtu, kamēr pārējie meklētu citu saturu.

Aptaujā noskaidrots, ka 47 procenti interneta lietotāju lieto reklāmu bloķētājus (adblock) uz vismaz vienas ierīces, no kuras pārlūko internetu. No tiem 78 procenti reklāmu bloķētāju lieto uz mājas datora, 47 procenti – uz darba datora, 37 procenti – uz mobilā telefona, bet 16 procenti – uz planšetdatora. Vairāk nekā puse aptaujāto vīriešu lieto reklāmu bloķētājus uz darba datoriem, kamēr tikai 43 procenti sieviešu izvēlas bloķēt reklāmas šajās ierīcēs.

Vaicāti, kāpēc izmanto reklāmu bloķētājus, 80 procenti respondentu norāda, ka reklāmas internetā ir pārāk uzmācīgas, 61 procents – ka to ir pārāk daudz, 58 procenti – ka reklāmu saturs viņus neinteresē, bet 4 procenti aptaujāto nosauc citus iemeslus. Interneta lietotāji atklāj, ka, viņuprāt, reklāmas aizsedz ekrānu, tās ir pārāk traucējošas un uzkrītošas, novērš uzmanību, palēnina ierīču veiktspēju vai to saturs, kā arī izpildījums nešķiet pievilcīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augustā TV pārraidīts par 0,2% mazāk reklāmu

Lelde Petrāne,09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada augustu. TNS Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir fiksējis 132 056 reklāmas un 14 271 sponsorreklāmas gadījumu. Augustā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 0,1%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 3%, kopumā radot kritumu par 0,2%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka augustā, kā ierasts, ir turpinājies vasaras TV reklāmu skaita kritums, salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem. Neparasti, ka kopumā fiksēta tik neliela atšķirība starp 2013. gada un 2014. gada augustu. Lielāko pieaugumu nodrošinājuši alkoholisko dzērienu nozares reklāmdevēji, bet mazumtirdzniecības nozarē novērojams lielākais kritums.

Augustā visreklamētākā nozare bijusi mājsaimniecības higiēna ar 5% kāpumu pret 2013. gadu. Mazumtirdzniecība, lai arī samazinoties reklāmu skaitam par 21%, ieņem 2. pozīciju reklamētāko nozaru topā. Telekomunikāciju nozare ieņem 3. vietu topā ar līdzīgu izvietoto reklāmu skaitu kā gadu iepriekš. Mobilo sakaru nozares reklāmdevēji samazinājuši savu reklāmu skaitu par 12% un ieņem 4. vietu. TOP5 noslēdz alkoholisko dzērienu nozare ar ievērojamu 51% pieaugumu pret 2013. gada augustu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmu skaits televīzijā aug divreiz straujāk

Dienas Bizness,16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TNS Reklāmu reģistrs martā televīzijā (TV) ir reģistrējis 119 608 reklāmas un 22 369 sponsorreklāmas gadījumus, līdz ar ko pagājušajā mēnesī TV reklāmas gadījumu skaits ir audzis par 23%, bet sponsorreklāmu skaits - par 24%, kopumā nodrošinot 23% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

Šī gada martā novērojams neierasti straujš reklāmas apjoma kāpums, kas ir gandrīz divas reizes lielāks nekā, salīdzinot 2011. gadu ar 2010. gadu, datus skaidro TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka martā citi diennakts laiki ir zaudējuši reklāmu apjomu par labu nakts periodam (0:00-7:00). Naktī izvietoto reklāmu īpatsvars pieaudzis par 0,5 procentpunktiem. Neskatoties uz izvietoto reklāmu īpatsvara samazinājumu, lielākais pieaugums pēc reklāmu skaita fiksēts rīta stundās (7:00-9:00), kad TV noraidīts par 53% vairāk reklāmu nekā šajā diennakts laikā 2011. gada martā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums

Žanete Hāka,07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir reģistrējis 152 tūkstošus reklāmu un 16,7 tūkstošus sponsorreklāmas gadījumus, informēja TNS pārstāvji.

Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 29%, bet sponsorreklāmu skaits par 22%, kopumā nodrošinot 28% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī fiksēts šogad straujākais TV reklāmu skaita pieaugums. Vislielāko pieaugumu nodrošinājusi zāļu nozare, gandrīz visi reklāmdevēji kāpinājuši reklāmu apjomu, salīdzinot ar pagājušo gadu.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka septembrī, turpinoties jau augustā novērotajai tendencei, mazāks reklāmu skaita īpatsvars fiksēts Prime Time (18.00-24.00) laikā. Pieaugusi no rīta (7.00-9.00) un pa dienu (9.00-18.00) izvietoto reklāmu daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Policija izstrādājusi ieteikumus, kā justies droši internetā

,26.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija izstrādājusi ieteikumus e-pasta korespondences un interneta vides drošībai.

"Interneta vide mūsdienās piedāvā dažādas iespējas saņemt pakalpojumus, kā arī brīvi sazināties ar citām personām. Ņemot vērā interneta pieslēgumu popularitāti, komersanti arvien paplašina savu internetā piedāvāto pakalpojumu klāstu.

Izmantojot interneta vidi dažādu darbību veikšanai, ir jāņem vērā šīs vides specifiskās īpatnības – parasti šajā vidē komersanti interneta resursu ietvaros savus klientus nodala pēc atsevišķu lietotāju principa. Parasti lietotājs iegūst tiesības piekļūt savam kontam (profilam) un pakalpojumiem ievadot kādu konkrētu tikai sev zināmu lietotājvārdu un paroli, tomēr, citreiz aizsardzība tiek papildināta izmantojot numurētu pieejas kodu kartes, kodu kalkulatorus, vienreiz izmantojamos kodus, kā tas ir internetbanku gadījumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Pētījums: Latvijā bankās netiek pievērsta pietiekama uzmanība digitālo tehnoloģiju attīstībai

Dienas Bizness,12.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banku nozare ir uz nozīmīgu pārmaiņu sliekšņa, kuru kā galvenais virzītājs ir uzskatāms normatīvais, vides un tehnoloģiju spiediens, liecina Deloitte pētījums, kurā piedalījās 238 bankas un 10 finanšu tehnoloģiju uzņēmumi (FinTechs) no 38 valstīm.

Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas (EMEA) finanšu nozare ir nozīmīgu izaicinājumu priekšā – to pamatā ir pārmaiņas klientu paradumos un vēlmēs, kā arī izmaiņas banku tirgus apstākļos, kad digitālās kompetences spēlē izšķirošu lomu konkurences cīņā. Nenoliedzami, būtisko lomu digitālo tehnoloģiju attīstībā spēlē regulas. Piemēram, ES pārskatīto Maksājumu Pakalpojumu Direktīva (PSD2) veicinās barjeru nojaukšanu starp valstu tirgiem un ļaus ienākt jauniem tirgus dalībniekiem ar spēcīgākam digitālajām kompetencēm.

«Deloitte pētījuma ietvaros, tika nodalīti: a) patiesie līderi digitālo tehnoloģiju apgūšanā un izmantošanā b) bankas, kas cieši seko digitālo tehnoloģiju tendencēm, c) bankas, kas ievieš digitālās tehnoloģijas un attīsta kompetences šajā jomā, kā arī d) bankas, kas vēl tikai atrodas digitālo tehnoloģiju ieviešanas un digitālo kompetenču attīstības pirmsākumos. Līderi digitālo tehnoloģiju apgūšanā un ieviešanā ir tās bankas, kas, pirmkārt, nodrošina saviem klientiem plašu pieejamo digitālo iespēju klāstu (piemēram, personīgā budžeta plānošanu un apdrošināšanas pakalpojumus), otrkārt, atbilst vai pārsniedz klientu vēlmes konkrētajā ģeogrāfiskajā tirgū un, treškārt, nodrošina modernu un intuitīvu mobilās lietotnes lietotāja pieredzi (UX).» skaidro Antons Ponomarjovs, Deloitte Latvia biznesa konsultāciju menedžeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Deloitte piešķirs stipendijas labākajiem bakalaura un maģistra darbiem

,13.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deloitte Latvia izsludina pieteikšanos stipendiju programmai Student Awards, liecina sniegtā informācija medijiem.

Tās ietvaros kompānija piešķir trīs stipendijas katru Ls 1000 apmērā labākajiem bakalaura vai maģistra darbiem finanšu, ekonomikas, uzņēmējdarbības un jurisprudences specialitātēs.

Deloitte Latvia aicina jebkuras Latvijas augstskolas pēdējā kursa studentus, kas šogad beigs bakalaura vai maģistra studiju programmas un pašlaik izstrādā savus bakalaura vai maģistra darbus, piedalīties stipendiju programmā Student Awards un iesniegt darbu kopijas līdz šī gada 30.aprīlim. Stipendiju programmā tiks pieņemti un vērtēti darbi šādās pētniecības sfērās:

- Latvijas un Eiropas tiesu prakse nodokļu un muitas lietās,

- Nodokļus un muitu regulējošo ES tiesību aktu piemērošana Latvijā,

Komentāri

Pievienot komentāru