Aizvadītajā oktobrī, salīdzinot ar 2009.gada oktobri, televīzijā strauji – līdz pat 33 % - pieaudzis reklāmu skaits, liecina sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie dati.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs oktobrī televīzijā ir reģistrējis 98 901 reklāmu un 22 434 sponsorreklāmas gadījumus. Salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, TV reklāmu skaits ir pieaudzis par 15 %, savukārt sponsorreklāmu skaits palielinājies par 17 %. TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, oktobris ir pirmais mēnesis šogad, kad novērojams lielāks sponsorreklāmu nevis reklāmas klipu skaita pieaugums. Šī situācija skaidrojama ar rudens TV šovu sezonas sākumu, kas tradicionāli piesaista lielu sponsoru interesi.
Šī gada oktobrī, salīdzinot ar 2009. gada oktobri, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais reklāmu skaita pieaugums tāpat kā septembrī ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 33 %. Vismazāk pieaudzis dienas laikā no 9:00 līdz 18:00 izvietoto reklāmu skaits – tikai par 12 %.
Aplūkojot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu joprojām tiek raidītas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Šajā laikā redzami 48,4 % visu diennakts reklāmu. Oktobrī lielākais reklāmu izvietojumu īpatsvars redzams Prime Time laikā no 18:00-24:00, sasniedzot 40 %.
Oktobrī visvairāk TV reklamēti mobilo sakaru nozares produkti, pārspējot pagājuša gada oktobra reklāmu skaitu par 56 %. Vislielāko pieaugumu piedzīvojusi mazumtirdzniecības nozare, TV noraidot par 89 % vairāk reklāmu nekā 2009. gada oktobrī. Pasliktinoties laika apstākļiem, aktīvāk tiek reklamētas arī zāles , ieņemot topa otro pozīciju. Lai arī reklamētas mazāk nekā 2009. gadā, topā iekļuvušas arī mājsaimniecības higiēnas un saldumu un konditorejas produktu nozares.
Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.