Atpūta

Intervija: Kas ir jūsu labākā reklāma, ko esat radījis? Nākamā.

Anda Asere,21.08.2015

Jaunākais izdevums

Ar gadiem radošie prāti var kļūt arvien labāki – dzejnieki, dziedātāji un mākslinieki ir labs piemērs, ka cilvēka radošums beidzas vienīgi ar nāvi

Tā intervijā DB norāda reklāmas speciālists Mihea Georgiu (Mihnea Gheorghiu). Šobrīd viņš ir Publicis Groupe radošais direktors Rumānijā. Kad viņam bija 19 gadu, tā vietā, lai turpinātu studijas biznesa skolā, viņš sāka strādāt reklāmas industrijā. Tagad mērķis ir mainīt cilvēku nepatiku pret reklāmu, ar tās palīdzību risinot nopietnas problēmas un parādot, ka reklāma var būt tāda, ka to vēlas redzēt visi.

Kas jūsu skatījumā ir reklāma šodien?

Tas ir liels pirmais jautājums. Šodien ir tik daudz veidu, kā zīmoli var kļūt par cilvēku draugiem. Es domāju, ka visi cenšas būt tiešsaistē, internetā, bet vajadzētu fokusēties uz to, lai dabūtu cilvēkus savā pusē, nevis tikai «pērc šo, tam 30% atlaide». Tā ir patiesība – cilvēki ienīst reklāmu, viņi cenšas to neredzēt. Kāpēc taisīt neglītas, atbaidošas reklāmas? Kāpēc apvainot cilvēkus ar to, ko viņi nevēlas redzēt? Es domāju, ka labākā reklāma šodien ir tā, kas piesaista cilvēkus un runā viņiem saprotamā valodā.

Grūts uzdevums. Kā to izdarīt?

Jā, tas ir grūti. Modernā reklāma ir tendenču patērētāja. Skatoties apkārt, redzams, ka 99% no kampaņām mēģina būt sliktas kopijas tam 1%, kas ir tiešām labs. Šis 1% ir sācies ar cilvēkiem, kam ir redzējums par to, kā risināt īstas problēmas. Dari to, esot draugos ar cilvēkiem – runā ar viņiem, ieklausies sarunās autobusā, pievērs uzmanību tam, kas notiek tev apkārt. Es domāju, ka tā var radīt ko būtisku.

Kas ir jūsu labākā reklāma, ko esat radījis?

Nākamā. Un tā tam jābūt. Reklāma nav romāns vai glezna, kas ir tavs lielākais meistardarbs. Reklāmai jābūt nepārtraukti uzlabotai. Protams, es esmu lepns par daudzām lietām, ko esmu izdarījis, bet tas nedefinē to, kas es esmu. Es domāju, ka nepieciešama konstanta mainīšanās.

Viens no maniem darbiem, kas man patīk, ir Instagram ēdienkarte The Instagram Menu. Pirms vairākiem gadiem Ņujorkā bija pavisam vienkārša lieta, kas apgāja pasauli un mainīja restorānu ēdienkartes. Es necentos uzvarēt kādā konkursā, bet gribēju palīdzēt saviem draugiem, kam bija restorāns. Tas bija laikā, kad Instagram kļuva ļoti populārs un cilvēki uzņēma ēdienu bildes. Un mēs izveidojām Instagram ēdienkarti.

Kā ir strādāt draugiem – vieglāk vai grūtāk kā parastam klientam?

Es nezinu. Domāju, ka vieglāk, jo prezentācijas ir mazāk formālas. Es strādāju ar dažiem lieliem klientiem un cenšos padarīt viņus par draugiem. Nevis tāpēc, lai varētu vakarā kopīgi aiziet uz krodziņu un iedzert, bet gan, lai tiktu vaļā no formalitātes. Man liekas, ka pats svarīgākais ir būt draudzīgam un uzticēties otram. Mēs prezentācijās daudz ko zaudējam, jo cilvēki ir formāli, un reklāmisti cenšas iekļaut prezentācijā lietas, ko klienti varētu gribēt dzirdēt tā vietā, kas viņiem vajadzīgs. Prezentācijām jābūt īsākām un patiesākām. Reklāmisti cenšas nedaudz par daudz, vismaz man tā liekas – simtiem «slaidu» tā vietā, lai parādītu trīs ļoti konkrētus. Nē, vajadzīgs viss sarkanais paklājs. Es to gribētu mainīt. Reklāmistiem ir lielāka pieredze, kas pasaulei varētu patikt, nekā klientiem. Es vēlētos, lai starp klientu un aģentūru būtu lielāka dabiska uzticība, jo mēs esam partneri nevis ienaidnieki. Reizēm izskatās, ka esam ienaidnieki, kur reklāmas aģentūra cenšas kaut ko pārdot un klients nemaksāt. Tā netiek radīts kaut kas lielisks.

Kā industrija ir mainījusies laikā, kopš strādājat reklāmā?

Kad es sāku, 2005. gadā Rumānijā bija interneta ēras sākums. Ir kļūdaini domāt, ka šodien ir vieglāk, jo ir Facebook un Instagram. Ir pat grūtāk, jo daudzi cilvēki fokusējas uz to, kā kaut ko pasaka, nevis uz to, ko pasaka. Es domāju, ka pats svarīgākais ir ideja un tas, ko pateikt, nevis kā. To pašu labo ideju var izpildīt daudzos veidos – mobilajā vidē, Facebook utt.

Jūs esat redzējis, kas noticis desmit gadu laikā. Kas gaidāms nākotnē?

Es domāju, ka mēs esam nākotne. Nevis mēs kā reklāmisti, bet mēs kā cilvēki. Mums jābūt atvērtākiem dzīvei. Ikviens dod paredzējumus par reklāmas nākotni, bet lieta tāda, ka tā vietā, lai izmantotu cilvēku izturēšanos mums apkārt, mēs pārāk daudz esam tendenču patērētāji. Pirms kļūstam par labākajiem reklāmas speciālistiem, mums jābūt pārliecinātiem, ka esam labākie cilvēki, kādi vien varam būt. Nākamā lielā lieta reklāmā nāks no cilvēku vērošanas, nevis domājot par to, ko var izdarīt ar bezpilota lidaparātu.

Visu interviju Radošums ir muskulis, kas visu laiku jātrenē lasiet 21. augusta laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

PR tīkls Centrāleiropā un Austrumeiropā MSL turpmāk oficiāli darbosies kā viens no Publicis Groupe Latvia zīmoliem, līdzās radošajai aģentūrai Leo Burnett, mediju aģentūrai Starcom un digitālajai aģentūrai Digitas.

Ar MSL zīmola ieviešanu vietējā mērogā Publicis Groupe paplašina sabiedrisko attiecību pakalpojumu klāstu Baltijas valstu tirgos.

Jānis Pencis, Publicis Groupe Latvia izpilddirektors, stāsta: "Sabiedriskās attiecības vienmēr ir bijušas mūsu sniegto pakalpojumu klāstā, un pēdējo gadu laikā esam plānojuši šo biznesa daļu attīstīt. Esmu gandarīts, ka šodien šie plāni beidzot ir īstenojušies, pateicoties paplašinātajai komandai jaunās izpilddirektores Baibas Kauliņas vadībā."

"Laikā, kad pasaule piedzīvo milzīgas pārmaiņas, sabiedrisko attiecību nozarei vienmēr ir bijusi izšķiroša loma, palīdzot zīmoliem pielāgoties pasaules dinamikai un saglabāt aktualitāti. Komunikācija ir kļuvusi daudz plūstošāka, dinamiskāka un daudzslāņaināka," komentē Baiba Kauliņa, MSL Baltics izpilddirektore.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa veiksmes pamatā primāri ir pārdomāta produkta vai pakalpojuma vērtība, spēcīga komanda un laba reputācija, atzīmē Jānis Pencis, Publicis Groupe Latvia izpilddirektors.

Visur, bet jo sevišķi mazā valstī kā Latvijā, ir svarīgi, ka tevi pazīst gan kā labas vērtības nodrošinātāju, gan kā labu darba devēju, domā J.Pencis, nenoliedzot, ka atbilstoša kontaktu loka un labas reputācijas veidošanai biznesa veiksmes stāstā ir liela loma. Ikdienas steigā tas ir īsts izaicinājums – atrast resursus konsekventam darbam pie sava un uzņēmuma reputācijas veidošanas. Tas ietekmē cilvēku uzticību tam, ko zīmoli piedāvā, kā arī atvieglo darbinieku piesaisti uzņēmumā, spriež Publicis Groupe Latvia izpilddirektors, piebilstot, ka, lai ilgtermiņā gūtu panākumus, uzņēmumam ir jāinvestē arī savā komandā. Laba komanda ir motivēta, gatava sadarboties, apgūt visu jauno, konkurēt un uzvarēt, atgādina J.Pencis. Lai tas notiktu, komandai ir jātic uzņēmuma mērķim un stratēģijai, kā arī jājūtas uzklausītai un novērtētai gan materiālā, gan nemateriālā veidā, atzīmē Publicis Groupe Latvia izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas reklāmas nozarei pievienojušies speciālisti no ārzemēm

Anda Asere,12.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas reklāmas nozarei nule pievienojušies vairāki speciālisti no ārzemēm, kuru uzdevums ir sapurināt vietējo tirgu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Man tiešām šķiet, ka salīdzinājumā ar tradicionālajiem un attīstītajiem tirgiem Latvijai ir nesasniegts radošais potenciāls. Skandināvijas valstis ir ļoti labas radošumā, un Latvijai vienkārši vajadzīgs kāds impulss, lai būtu starp tām. Ja kāds var radīt tik lielisku, pasaulē zināmu reklāmu kā Epic Split Zviedrijā, kāpēc mēs Latvijā nevarētu paveikt līdzīgu darbu?» saka Andrejs Tjukavkins, radošās un mediju aģentūras Publicis Groupe Latvia radošais direktors. Savukārt pilna servisa reklāmas aģentūras Alpha Baltic radošajam direktoram Erkole Egici (Ercole Egizi) bija vairāk iemesli piekrist darba piedāvājumam Latvijā. Pirmkārt, viņam ļoti patīk Latvija – viņš te ir bijis jau iepriekš un te jūtas labi. Otrkārt, piedāvājums strādāt Alpha Baltic E. Egici šķita aizraujošs, jo viņš ir 360 grādu komunikācijas entuziasts, tādēļ darbs pilna servisa aģentūrā sniedz gandarījumu. Treškārt, viņš uzskata, ka Latvijā ir daudz talantīgu reklāmas nozares speciālistu, ar kuriem viņam ir gods strādāt, sniegt ieguldījumu reklāmas jomas attīstībā, kā arī pašam uzzināt ko jaunu un vērtīgu par nozari.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #35

DB,29.08.2023

Dalies ar šo rakstu

Neizvērtējot sekas un publiskojot visus uzņēmumus, kuri 2022. gadā eksportēja savus produktus uz Krieviju, kaut arī vairums no tiem šo nodarbi bija pārtraukuši, šie uzņēmumi ir nonākuši neapskaužamā situācijā, tiem liek skaidroties ar darbiniekiem, partneriem un eksporta klientiem, tādējādi apdraudot labo sadarbību perspektīvā.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Latvijas Eksportētāju asociācijas The Red Jackets valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Tiknuss.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 29.augusta numurā lasi:

Statistika

Tālāka likmju celšana varētu būt destruktīva

Tēma

Uzņēmējus sanikno bezatbildīgā valsts rīcība

Aktuāli

Vai komercbankas var slāpēt inflāciju un kā?

Finansējums

Nauda attīstībai ir pieejama, ir jāgrib to paņemt

Meža nozare

Ārvalstu tirgus stagnācija samazina ienākumus par piektdaļu

Finanses

Latvijas biznesu no iznīcības izglāba Eiropas Savienība

Komentāri

Pievienot komentāru