Carat apsver iespēju apstrīdēt Latvijas 90. gadadienas svinību ietvaros rīkotā atklātā konkursa rezultātus par mediju izvietošanu. Aizsardzības ministrija par saimnieciski izdevīgāko atzīst divas reizes dārgāku piedāvājumu. Mediju aģentūra arī izsaka bažas par noteiktā uzvarētāja atbilstību konkursa kvalifikācijas prasībām
Mediju aģentūra Carat apsver iespēju iesniegt Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) ar lūgumu izvērtēt LR Aizsardzības ministrijas rīkotā atklātā konkursa, par LR proklamēšanas 90. gadadienas svinību audio un video rullīšu izvietošanu medijos, rezultātus.
Aģentūra uzskata, ka ir nepamatoti izslēgta no dalības konkursā, vienlaikus norādot, ka ministrija, neskatoties uz to, ka konkursa galvenais vērtēšanas kritērijs bijis saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, iecerējusi slēgt līgumu par summu, kas trīs aģentūru konkurencē bijusi vislielākā, sasniedzot 82 536 LVL. Divu pretendentu piedāvātie risinājumi bijuši divas reizes lētāki.
Abu aiz svītras palikušo aģentūru – Carat un SIA Trendmark – piedāvāto reklāmu izvietošanas finansiālā piedāvājuma apjoms faktiski bijis vienāds, bet gandrīz uz pusi zemāks, kā uzvarētāja piedāvātā cena. Informē Baiba Liepiņa, mediju aģentūras Carat valdes locekle:
„Šobrīd grūti atrast objektīvu pamatojumu, kāpēc Aizsardzības ministrija vispārējā taupības gadā izvēlas mediju izvietošanu par divas rseizes dārgāku cenu, lai radītu valsts svētku vizuālo atpazīstamību un izvietotu reklāmu televīzijā, radio un interneta vidē. Carat piedāvātā līguma cena bija viszemākā, savukārt nākamā pretendenta piedāvājums no mediju aģentūras Carat atšķīrās aptuveni par tūkstoš latiem. Konkursa nolikuma galvenais kritērijs bija saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena un darba uzdevumā ietvertais kontaktu skaits ar auditoriju veido 80% no vērtējuma. Tieši šī iemesla dēļ nav izprotama Aizsardzības ministrijas pārstāvju izvēle par labu divas reizes dārgākam piedāvājumam. Mēs lūgsim šo gadījumu izvērtēt profesionāļiem un ceram jau drīzumā saņemt IUB atzinumu.”
Mediju eksperte arī atzīst, ka nebūtu pareizi uzskatīt, ka par uzvarētāju izsludinātais piedāvājums ir bijis kvalitatīvāks un tāpēc guvis žūrijas komisijas labvēlību. Tieši pretēji, mediju aģentūra Carat apšauba uzvarētāja atbilstību Aizsardzības ministrijas rīkotā konkursa pieredzes prasībām, konkrēti – vai uzvarētājs pārzinājis auditoriju. „Mans aicinājums noteikti ir arī izvērtēt uzvarētāja atbilstību konkursa nolikuma prasībām, kas noteica, ka visiem pretendentiem jāiesniedz apliecinājums par pretendenta pieredzi pasākumu publicitātes un reklāmas organizēšanā, pozīciju spektra un auditoriju pārzināšanā pēdējo piecu gadu laikā.
Šīs prasības būtība ir, ka mediju izvietošanu drīkstētu veikt tikai tā aģentūra, kas pārzina auditoriju un pērk mediju auditoriju datus, kas nepieciešami mediju plānošanai no Latvijā vienīgā atzītā TV un radio mediju pētījumu aptauju rezultātu datu pētniecības uzņēmuma "TNS Latvia". Man šobrīd ir pamatotas aizdomas, ka uzvarētājs ar šiem datiem nekad nav strādājis un legāli tos nav iegādājies ne šogad, ne arī iepriekš. Tātad uzvarētājs, iespējams, piedāvājumu sagatavojis, neizmantojot mediju auditoriju datus. Ja tas apstiprinātos, uzskatu, ka no profesionālitātes viedokļa raugoties, tas ir ļoti būtisks pārkāpums,” informē B.Liepiņa.
Vēl jāpiezīmē, ka mediju aģentūra Carat no konkursa turpmākas dalības tika izslēgta viena iemesla dēļ: klientu atsauksmēm aģentūra norādīja klientu portfeli un – to kontaktus rekomendāciju saņemšanai. Carat uzskata, ka nepieciešams IUB atzinums, cik pamatots ir šāds lēmums.
„Esmu pārliecināta, ka gan Carat, gan arī mūsu kolēģu piedāvājums kvalitatīvi un prasītajā apjomā nodrošinātu LV 90 video un audio rullīšu izvietošanu TV, radio un interneta vidē, kas vēl vairāk vieš aizdomas par konkursa norises godīgumu, savukārt rekomendāciju trūkums, iespējams, ir tikai iegansts, lai apturētu tālāku aģentūras piedāvājuma izvērtēšanu. Turklāt vēlreiz vēlos uzsvērt, ka, ja tiek meklēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, man kā savas nozares profesionālei un kā šīs valsts pilsonei gribas gūt 100% pārliecību, ka valsts ar nodokļu maksātāju naudu rīkojas saimnieciski. Pagaidām man šādas pārliecības diemžēl nav,” atzīst B.Liepiņa.
Aizsardzības ministrija izsludināja atklāto konkursu par „Latvijas Republikas proklamēšanas 90. gadadienas svinību vizuālās atpazīstamības video un audio komponenšu izvietošanu audiovizuālajos medijos un interneta vidē.” Dalību konkursam un piedāvājumus iesniedza trīs pretendenti: mediju aģentūra Carat, SIA Trendmark un SIA Communications Expert.
AM pārmetumus noraida, norādot, ka piedāvātā cena bija tikai viens no kritērijiem, raksta Diena.lv. Tāpat tika vērtēts plānotais pārklājums, kā arī pieredze un radošā pieeja. AM iecerējusi slēgt līgumu ar Communications Expert par summu, kas trīs aģentūru konkurencē bijusi divas reizes lielāka, sasniedzot 82 536 latu.