Pircējs, piegādātājs – kvalitatīva informācija – kvalitatīvs risinājums.
Aizvien vairāk gan pasaules, gan Latvijas tirgū izskan vārds „Publiskais iepirkums”. Tā ir iepirkuma procedūra, kurā valsts sektors iepērk produktus vai pakalpojumus no privātajiem uzņēmumiem.
Publiskos iepirkumus nacionālajā līmenī reglamentē divi tiesību akti – Publisko iepirkumu likums un likums „Par iepirkumu sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju vajadzībām”. Latvijā iepirkumus, kuru līgumcena pārsniedz 10000 LVL bez PVN, publicē Iepirkumu Uzraudzības Birojs, savukārt iepirkumu publicēšana, kuru līgumcena ir zem 10 000 latu, ir katras valsts vai pašvaldības iestādes atbildība.
Mercell pasaulē
Mercell ir pircēja un piegādātāja tikšanās vieta Skandināvijā un Baltijas valstīs B2B, B2G un G2B tirgū. Ikviens piegādātājs viegli atrod sev vēlamos valsts un privāto uzņēmumu pasūtījumus, savukārt pircēji - sazinās ar labākajiem piegādātājiem viņu vēlamajā nozarē.
Uzņēmums dibināts Norvēģijā 1999. gadā, vēlāk tas savu darbību uzsācis arī Dānijā un Zviedrijā, savukārt 2006. g. decembrī tas izveidojis uzņēmumus Baltijas valstīs un Vācijā.
Laika posmā no 2001. līdz 2005. gadam Skandināvijā Mercell uzņēmums audzis par 1012 % un ir ieguvis 2. vietu kā visstraujāk augošais uzņēmums Norvēģijā, apsteidzot Complan Network AS, Birdstep Technology AS, un Noria Software AS. Pašlaik tas darbojās 7 pasaules valstīs, tai skaitā arī Latvijā un vēl arvien turpina attīstīties.
Šodien Mercell Norvēģijā ir oficiāli atzīts uzņēmums, kas nodrošina Elektroniskās iepirkumu sistēmas darbību valsts sektorā. Viss publisko iepirkumu process, Dinamiskā iepirkumu sistēma un elektroniskās izsoles valsts līmenī notiek Mercell portālā.
„Starptautiskā pieredze, komandas darbs un individuāla pieeja katram klientam ir mūsu veiksmīgas uzņēmējdarbības pamatā”, apgalvo uzņēmuma vadītāja Latvijā Svetlana Volujeviča.
Arī Latvijā
Nav nekāds noslēpums, ka daudzi uzņēmumi Latvijā nezina vai nav pietiekami informēti par iespēju piedalīties valsts un pašvaldību izsludinātajos konkursos, tādā veidā negūstot papildus peļņu un atpazīstamību, kas nenoliedzami ietekmē biznesa vidi un vietu tirgū.
Strādājot ik dienu ar iepirkumiem, Mercell ir novērojis būtisku iepirkumu skaita pieaugumu. Ņemot vērā to, ka savu darbību Latvijā uzsākām tikai 2007. gada sākumā, Mercell sistēmā gada laikā tika ievadīti gandrīz 26000 iepirkumu un rezultātu paziņojumu. 2008. gada deviņi mēneši ir nozīmīgi ar ievērojamu publicēto iepirkumu skaita pieaugumu datu bāzē, jo 9 mēnešu laikā ir reģistrēti un publicēti vairāk kā 27000 Latvijā izsludināti iepirkumi, neskaitot rezultātu paziņojumus. Jāatzīmē, ka tajā pašā laika periodā „mazo” iepirkumu skaits pārsniedzis 18000.
Fakti:
Nosaukums: Sia Mercell Latvia
Dibināts: 26.12.2006
Nozare: Informatīvie pakalpojumi:
Mercell Tender Service
Mercell Sourcing Service
Darbinieku skaits Eiropā: 120
Darbinieku skaits Latvijā: 9
Atrodas: Rīgā
Kontakti:
SIA Mercell Latvia
Info: +371 67109550
E-pasts: [email protected]
Piegādātājiem - Mercell Tender Service (MTS), pircējiem – Mercell Sourcing Service (MSS).
Mercell ir izveidojis elektronisko sistēmu gan Piegādātājam, gan Pircējam, izstrādājot divus pakalpojumu veidus: MTS (Mercell Tender Service) un MSS (Mercell Sourcing Service)
Mercell Tender Service – šis ir viens no mūsu pakalpojumu veidiem, kas Piegādātājam sniedz drošu un ērtu veidu, kā iegūt savai uzņēmējdarbības sfērai interesējošo informāciju par izsludinātajiem iepirkumu konkursiem Latvijā un citur Eiropā.
Kā tas notiek? Visiem pasūtījumiem tiek piesķirti dažādi produktu kodi (CPV) un ģeogrāfiskie parametri (Nuts kodi). Mercell projektu vadītāji sistēmā rūpīgi izveido Jūsu uzņēmuma vienu vai vairākus profilus pēc Jums interesējošiem kritērijiem. Balstoties uz to, uzņēmums katru rītu saņem „Mercell Update” e-pastu ar informāciju par jaunākajiem Jūsu uzņēmuma profilam atbilstošajiem iepirkumiem, tādējādi nepalaižot garām Jums svarīgo informāciju. Piemēram, Jums ir uzņēmums, kas ražo, pārdod un piegādā mēbeles. Šajā gadījumā ir vēlams pievērst uzmanību jaunu biroju ēku celtniecībai. Tādēļ Jūs varat izveidot 2 veida profilus, kā rezultātā viena profila ietvaros Jūs saņemsiet informāciju par aktuālajiem mēbeļu iepirkumiem, savukārt otra profila ietvaros Jums tiks nodrošināta informācija par to, kur tiek celti jauni biroju kompleksi. Izvēloties šāda veida stratēģiju, Jums jau iepriekš būs zināms - kurš uzņēmums tuvākajā laikā varētu gatavoties iepirkt mēbeles.
Informācija On-line datu bāzē
Ikvienam klientam tiek piešķirtas piekļūšanas paroles on-line datu bāzei, kurā ir iespējams sekot līdzi iepirkumu tirgū notiekošajam.
Tiešsaistes datu bāzes izmantošana dod iespēju apskatīt jaunāko informāciju, kas tiek papildināta ik brīdi. Tas ievērojami ne tikai taupa, bet arī optimizē kā Jūsu laiku, tā arī resursus.
Datu bāzē tiek piedāvātas dažādas iepirkumu meklēšanas iespējas, izvēloties sev ērtāko veidu. CPV kodi, atslēgas vārdi, pieteikšanās termiņš, pasūtītājs, valsts – šie ir tikai daži no veidiem, kā meklēt sev interesējošo informāciju.
„Mūsu klienti izvēlas strādāt divējādi – vai nu ar ik rīta e-pastiem vai strādājot ar datubāzi,” - ar saviem novērojumiem dalās Mercell Latvia projektu vadītāji.
Mercell Latvijā katru dienu uzrauga apmēram 1500 iepirkuma avotu un publicē vairāk kā 200 jaunus valsts un privātā sektora izsludinātos iepirkumu konkursus. Šie skaitļi ar katru dienu turpina pieaugt.
Datu bāzē ir iespēja redzēt iepirkumu rezultātus, iekļaujot tajos informāciju gan par iepirkuma priekšmetu, gan iepirkuma procedūras Uzvarētāju, t.i., Līguma izpildītāju, noslēgto līgumcenu, kā arī citu informāciju. Tādā veidā ļaujot viegli sekot līdzi šī brīža situācijai tirgū un iepirkumu vēsturei.
Mercell Sourcing Service - šī ir otra veida elektroniskās informācijas piegādes sistēma, kas sniedz Pircējam, iespēju redzēt piegādātāju tirgu visās uzņēmējdarbības nozarēs Baltijas valstīs, Skandināvijā un citviet Eiropā.
Piemēram, Jūs vēlaties rekonstruēt savu mēbeļu ražotni vai noliktavu. Jūs atsūtāt mums informāciju, kādu produkciju vai pakalpojumus Jūs tieši vēlaties nopirkt, piemēram, projektēšanas, inženiertehniskos, elektro- vai ar celtniecību saistītos pakalpojumus, ierīces, dažādas iekārtas un aprīkojumu, - savukārt mēs nosūtām šo informāciju atbilstošajiem piegādātājiem, tādā veidā informējot viņus par iespēju piedalīties Jūsu projektā un piedāvāt savu produkciju vai pakalpojumus. Saņemot iespējamo piegādātāju dažādos piedāvājumus, Jums rodas lieliska iespēja izvērtēt un pieņemt sev visizdevīgāko risinājumu. Tas būtiski atvieglo Jūsu pirkšanas procesu - pasūtījumu ar sev vēlamajiem kritērijiem un cenu Jūs izstrādājat vienreiz, savukārt mēs to nosūtām visiem piegādātajiem vai pakapojumu sniedzējiem. Tas būtiski ietaupa Jūsu laiku un resursus. Šobrīd privāto tenderu izsludināšanu Mercell sistēmā mēs piedāvājam bezmaksas.
“Esam ļoti gandarīti. Rūpīgs darbs un pievēršanās tam, ko mēs darām vislabāk, proti, elektroniska informācijas piegāde, ir padarījusi mūs par to, kas mēs esam šodien, ” - atzīst Mercell Latvia vadītāja Svetlana Volujeviča.
Kāpēc Mercell?
Mercell piedāvā iespēju gan Piegādātājiem, gan Pircējiem paplašināt savas iespējas darba tirgū.
„Nacionālais attīstības plāna ziņojums vēsta, ka viens no eksporta veicināšanas mērķiem ir stimulēt Latvijas uzņēmumu plašāku iesaistīšanos pasaules tirgos. 31, 8 % aptaujātie eksportētāji kā vienu no problēmām minēja informatīvu trūkumu par noieta tirgiem. Ļoti lielu palīdzību mēs varam sniegt eksportētājiem. Tā kā Latvijā pašlaik ekonomiskā situācija ir ļoti nestabila, daudzi eksportētāji ir zaudējuši savu preču vai pakalpojumu noieta iespējas. Kamēr valsts domā par palīdzību eksportējošiem uzņēmumiem, Mercell jau šodien sniedz informatīvu atbalstu visiem interesentiem par iepirkumiem un pasūtījumiem jebkurā valstī,” skaidro uzņēmuma vadītāja Latvijā Svetlana Volujeviča.
Mercell katru dienu apkopo apjomīgu informāciju, ar kuru strādā profesionāla cilvēku komanda. Katrs iepirkums tiek pārbaudīts, ievadīts datu bāzē un papildināts ar CPV kodiem. Sadarbojoties ar Mercell, Jūs varat būt drošs, ka saņemsiet tieši sev vēlamo un interesējošo informāciju ik rītu savā e-pastā, tādā veidā neapgrūtinot sevi ar darbietilpīgo meklēšanu, un ietaupot sev tik ļoti vērtīgo laiku.
Mercell piedāvā bezmaksas iespēju ikvienam uzņēmumam izmēģināt MTS pakalpojumu. Lai tam pieslēgtos, ir nepieciešams tikai Jūsu uzņēmuma nosaukums un e-pasts, un 2 nedēļas bez maksas ik rītu Jūs saņemsiet Mercell Update e-pastu un piekļuvi datu bāzei.
Mercell pasaulē darbojas jau ilgu laiku un ir pierādījis sevi kā stabilu un drošu partneri. Uzņēmumam ir noteikti profesionālie un ētikas standarti, kas tiek ievēroti uzņēmuma ikdienas darbā, un tas spēj garantēt pakalpojuma kvalitāti. Esam izveidojuši labas kvalitātes informācijas sistēmu publisko iepirkumu sektorā. Paralēli tam attīstām informācijas piesaisti arī par privātajiem pasūtījumiem. Tas sniedz Jums unikālu iespēju gūt informāciju par iepirkumiem, kas nekur citur nav pieejama.
Individuāla pieeja katram klientam ir Mercell darbības pamatā. Mēs rūpīgi strādājam, lai kopīgi sasniegtu vislabāko rezultātu.
„Vēlamies strādāt ilgtermiņā – augt un attīstīties kopā ar mūsu klientiem. Un mums ir uz ko tiekties.”
Atsauksmes
A/S „STA Grupa”, Valdes loceklis Normunds Martinsons:
"Mercell datu bāze ir ļoti ērts un praktisks biznesa instruments ikvienam uzņēmumam, kurš pievērš uzmanību dažādu struktūru un institūciju izsludinātajos iepirkumu konkursos. Tā kā mūsu uzņēmums nodarbojas ar drošības un apsardzes sistēmas projektēšanu, uzstādīšanu un vairumtirdzniecību, tekstilpreču vairumtirdzniecību, tad mums ir svarīgi saņemt aktuālo informāciju par valsts un pašvaldību izsludinātajiem iepirkumu konkursiem. Mercell datu bāze nodrošina mums ātru piekļuvi interesējošiem konkursiem, jo katru rītu saņemam elektronisko pastu par aktuālajiem iepirkumiem, kā arī konkursu rezultātu paziņojumiem. Datu bāzi lietot ir ļoti viegli un vienkārši, gan pēc CPV kodiem, gan atslēgas vārdiem. Laika patēriņš, lai izveidotu savu meklēšanas profilu un lai sameklētu sev interesējošo informāciju ir ļoti minimāls. Tā kā mēs izmantojam divus atšķirīgus profilus, tad svarīgi ir arī tas, ka Mercell datu bāze atlasa izsludinātos konkursuss atbilstoši šiem diviem profiliem".
SIA „Tūrisma aģentūra Kolumbs”, korporatīvo klientu administratore Dace Raituma:
„Uzņēmumam SIA „Tūrisma aģentūra Kolumbs” sadarbība ar SIA „Mercell Latvia” ir devusi iespēju augt un attīstīties, atrast jaunus sadarbības partnerus un tas ir solis uz mūsu kopīgiem panākumiem. Mercell Latvia piedāvā ērtu datu meklēšanu un mums aktuālās informācijas saņemšanu e-pastā. Līdz ar to, tiek atvieglots mūsu darbs, jo nav nepieciešams katru dienu pārbaudīt šo portālu, lai uzzinātu par mūsu uzņēmumu interesējošajiem iepirkumiem gan Latvijā, gan ārvalstīs. SIA Mercell Latvia rūpējas par saviem klientiem, ir vienmēr atsaucīgi un zinoši, ar kuriem prieks sadarboties. Esam priecīgi par līdzšinējo sadarbību un ar prieku sadarbosimies arī turpmāk!”