Citas ziņas

Starcom un ZenithOptimedia - lielākie reklāmas pircēji TV

, 09.08.2007

Jaunākais izdevums

Šā gada pirmajā pusgadā Modern Times Group (MTG) televīzijas kanālos Baltijā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina MTG apkopotais Baltijas mediju aģentūru Top. Arī LNT lielāko mediju aģentūru Top10 pirmajā vietā šā gada pirmajā pusgadā ierindojas mediju aģentūra Starcom un ZenithOptimedia, liecina LNT dati.

Latvijā MTG ietilpst televīzijas kanāli TV3, 3+ un TV6; Lietuvā - TV3 un TV Tango; Igaunijā - TV3 un 3+.MTG vienotu Baltijas mediju aģentūru Top apkopojusi pirmoreiz.

Savukārt LNT veidotajā lielāko mediju aģentūru topā Starcom un ZenithOptimedia pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru aģentūras ieņēma LNT 2006. gada rezultātu topā.

Mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia Latvijā pārstāv Publicis Groupe S.A. - vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Arvien vairāk TV3 sadarbojas ar aģentūrām un klientiem Baltijas līmenī, tāpēc MTG televīzijas kanāli ir apkopojuši pirmo Baltijas mediju aģentūru topu par 2007.gada pirmajiem sešiem mēnešiem:

1. Starcom, ZenithOptimedia

2. Media House

3. Via Media/Mediascope

4. Omd/phd

5. Carat

6. Cms

7. Mpg

8. Baltic FCB/Inspired Communications

9. Mediacom

LNT lielāko mediju aģentūru Top10*:

1. Starcom, ZenithOptimedia

2. Media House

3. OmnicomMediaGroup

4. Creative Media Services

5. Inspired Communications

6. UniversalMcCann

7. Magnet Media

8. Media Planning Group

9. Carat

10. Mediacom

*pēc pasūtītā apjoma naudas izteiksmē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Olimpiskās spēles audzēs reklāmas investīcijas

, 06.07.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pekinas Olimpiskās spēles nākamgad paaugstinās reklāmas investīcijas pasaulē par 3 miljardiem ASV dolāru, prognozē mediju pakalpojumu aģentūra ZenithOptimedia.

ZenithOptimedia norāda, ka Ķīnas valdība ļoti strikti kontrolēs reklāmu izvietošanas vietas spēļu laikā un to saturu, lai aizsargātu gan savu tēlu, ko tā vēlas radīt visai pārējai pasaulei, gan oficiālo sponsoru intereses. Tomēr joprojām reklāmdevējiem būs pieejama liela reklāmas telpa, lai izmantotu Olimpisko spēļu popularitāti.

Iespējams, piektā daļa no visām reklāmas investīcijām Ķīnā 2008. gadā būs saistītas ar Olimpiskajām spēlēm. Lielākā daļa no tām būtu izlietotas reklāmā jebkurā gadījumā, taču ZenithOptimedia prognozē apmēram papildu 6% reklāmas investīciju pieaugumu (apmēram 900 miljonu dolāru), kas būs tiešs Olimpisko spēļu stimulācijas rezultāts, Db.lv informēja Leo Burnett Riga sabiedrisko attiecību projektu direktors Andris Zeļenkovs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ZenithOptimedia: internets apdraud pārējos medijus

, 11.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visvairāk no strauji augošā interneta reklāmas apjoma pašlaik cieš laikraksti, kurus internets pārspēj ziņu piegādes ātrumā un darbojas kā efektīvs aizvietotājs sludinājumiem laikrakstos, liecina ZenithOptimedia pasaules reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Arī televīzijas reklāmas tirgum viens no lielākajiem draudiem ir tieši interneta konkurence.

Kā secināts ZenithOptimedia pētījumā, televīzijas reklāmas tirgus saskaras ar vairākiem izaicinājumiem: personālo digitālo/video rakstītāju izplatība, skatītāju migrācija no "premium" masu auditorijas kanāliem uz lētākiem specializētiem kanāliem un interneta konkurence, kas ir trīs lielākie draudi. Tomēr, neskatoties uz tiem, televīzijas daļa globālajā reklāmas tirgū pieaugs no 37,9% 2007. gadā līdz 38,2% 2008. gadā, kas ir rekordaugsts rādītājs.

Faktiski televīzija zaudē savu reklāmas tirgus daļu vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Rietumeiropā tieši augstāk minēto iemeslu dēļ. 2008. gadā ZenithOptimedia prognozē televīzijas reklāmu tirgus daļas tālāku pazemināšanos par 0,3 procentiem līdz 32,4% atzīmei Ziemeļamerikā un par 0,5 procentiem līdz 30,4% atzīmei Rietumeiropā. Tomēr straujā reklāmas tirgu izaugsme parējās pasaules valstīs neitralizē šo tendenci. Šajos citu valstu reklāmas tirgos televīzija tiecas piesaistīt daudz augstāku reklāmas izdevumu daļu kaut vai tāpēc vien, ka šajos reģionos tā ir atkarīga no ātra apgrozījuma patēriņa preču (FMCG) reklamētājiem (kas tradicionāli dod priekšroku televīzijai, vairāk nekā citiem medijiem) un tāpēc, ka šo reģionu iedzīvotājiem ir mazākas mediju izvēles iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Starcom" un "ZenithOptimedia" - lielākie reklāmas pircēji "LNT" un "Modern Times Group" televīzijas kanālos Baltijā

, 09.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā "Modern Times Group" ("MTG") televīzijas kanālos Baltijā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūra "Starcom" un "ZenithOptimedia", liecina "MTG" apkopotais Baltijas mediju aģentūru Top. Arī "LNT" lielāko mediju aģentūru Top10 pirmajā vietā šī gada pirmajā pusgadā ierindojas mediju aģentūra "Starcom" un "ZenithOptimedia", liecina "LNT" dati.

Latvijā "MTG" ietilpst televīzijas kanāli "TV3", "3+" un "TV6"; Lietuvā - "TV3" un "TV Tango"; Igaunijā - "TV3" un "3+". "MTG" vienotu Baltijas mediju aģentūru Top apkopoja pirmoreiz. Savukārt "LNT" veidotajā lielāko mediju aģentūru topā "Starcom" un "ZenithOptimedia" pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru aģentūras ieņēma "LNT" 2006. gada rezultātu topā.

Mediju aģentūras "Starcom" un "ZenithOptimedia" Latvijā pārstāv "Publicis Groupe S.A." - vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Informāciju sagatavoja mediju aģentūra "Starcom".

Papildu informācija:

Dāvids Štēbelis

"Starcom" direktors

Tālr.: 67331220

E-pasts: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju aģentūra ZenithOptimedia samazinājusi savu starptautiskā reklāmas tirgus attīstības prognozi 2009. gadam, norādot, ka tirgus saruks par 8.5%. Aģentūra lēš, ka pasaules reklāmas tirgū kritums tuvojas zemākajam līmenim - neliela atgūšanās paredzama 2010. gadā, bet attīstība visos reģionos atsāksies 2011. gadā.

Aprīlī tika prognozēts, ka kritums pasaules reklāmas tirgū būs par 6.9%, taču gada 1. ceturkšņa tirgus rezultāti izrādījušies ievērojami zemāki nekā sākotnēji prognozēts. «Saskaroties ar ārkārtēju nedrošību, reklāmdevēji vairumā biznesa sektoru gatavojās sliktākajam scenārijam un samazināja savas investīcijas un izdevumus, paredzot strauju ienākumu samazināšanos. Nedrošā ekonomikas situācijā reklāma bieži vien tiek uzskatīta par liekiem izdevumiem un ātri samazināts reklāmas investīciju apjoms, neskatoties uz daudzajiem pētījumiem, kas liecina, ka kompānijas, kuras saglabā reklāmas investīcijas krīzes laikā, pēc krīzes izrādās stiprākas nekā kompānijas, kuras to nedara,» skaidro ZenithOptimedia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaules reklāmas tirgus aug, Latvijas - krīt

Lelde Petrāne, 04.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā pieaugs par 4,8%, bet Latvijas – samazināsies par 10 -11%, liecina MMS Communications Latvia sniegtās aplēses. Latvijas reklāmas tirgus sarukšot vairāk nekā iepriekš prognozēts, jo priekšvēlēšanu cīņas laikā reklāmā ieguldīts mazāk nekā gaidīts.

2010. gada laikā jau vairākkārt uzlabota šā gada pasaules reklāmas tirgus izaugsmes prognoze, kas mainīta no 2,2% uz 3,5% un tagad uz 4,8% izaugsmi, salīdzinot ar 2009. gadu. Tam pamatā ir ZenithOptimedia pētījumi un apkopotā informācija par reklāmas tirgus pašreizējo attīstību pasaulē.

Visos pasaules reģionos 2010. gadā fiksēta ātrāka reklāmas tirgus izaugsme un atgūšanās no recesijas, kuras sekas 2010. gadā sākotnēji tika plānotas iespaidīgākas.

Lai gan ZenithOptimedia eksperti palielinājuši arī izaugsmes prognozi pasaules reklāmas tirgum 2011. gadā no 4,5% uz 4,6%, viņi atzīst, ka prognoze vērtējama uzmanīgi. Attīstīto reklāmas tirgu reklāmdevēji joprojām esot piesardzīgi attiecībā uz saviem nākotnes plāniem, kuros netiek paredzēta ambicioza ekspansija, jo bezdarba un kredītsaistību līmenis joprojām ir diezgan augsts, kā arī dažādu valstu valdības ar budžetu samazināšanu apdraud tirgus veselīgu izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Starcom un ZenithOptimedia – lielākie reklāmas pircēji LNT

, 22.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Televīzijas kanālā LNT 2007. gadā lielākie reklāmas pircēji bija mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia, liecina LNT sagatavotā Top10 dati.

LNT veidotajā mediju aģentūru topā Starcom un ZenithOptimedia 2007. gadā pakāpušās uz 1. vietu no 2. pozīcijas, kuru tās ieņēma 2006. gadā. Mediju aģentūras Starcom un ZenithOptimedia Latvijā pārstāv Publicis Groupe S.A. – vienu no pasaules lielākajām reklāmas aģentūru grupām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus atgūšanās prognozējama, sākot no 2010. gada, liecina ZenithOptimedia jaunākā reklāmas tirgus prognožu un tendenču pētījuma rezultāti.

Pētnieki akcentē, ka krīzes laikā mazumtirdzniecības sektorā reklāmdevēji var piesaistīt patērētājus ar reklāmu, kas demonstrē pirkuma vērtību, kā arī to, ka virknei interneta mediju, kas savu biznesu balstījuši reklāmā, būs jāmeklē citas iespējas.

Centrāleiropas un Austrumeiropas tirgos 2009. gadā reklāmas investīciju apjoms samazināsies par 13.9%, bet pasaules kopējais reklāmas tirgus samazinājums paredzams 6.9% apjomā, liecina pētījuma rezultāti.

Pasaules reklāmas tirgus pakāpeniska atgūšanās esot prognozējama, sākot no 2010. gada.

Kopš 2008. gada decembra prognožu pētījuma rezultātu izziņošanas ekonomiskā situācija dažādās pasaules valstīs ir pieredzējusi būtisku recesiju, kas ietekmējis tirgus datu prognozes, norāda ZenithOptimedia.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ekonomiskā situācija liek pārstrādāt reālākas reklāmas tirgus prognozes

, 17.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes tempi 2008. gadā samazinās no prognozētajiem 6.6% uz 4.3% gadā. Savukārt Centrālajā un Austrumeiropā reklāmas tirgus izaugsmes temps sarūk no prognozētajiem 17.4% uz 15.3% gadā, liecina mediju aģentūras ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.

Centrālās un Austrumeiropas reklāmas tirgus prognozes 2009. gadā ir samazinātas no 15.1% uz 12.7% izaugsmi gadā salīdzinājumā ar iepriekšējo (2008.) gadu, liecina pētījums. Attiecīgi kopējais pasaules reklāmas tirgus pieaugums 2009. gadā prognozējams 4% apjomā līdz šim prognozēto 6% vietā.

Prognožu izmaiņas ietekmē problēmas finanšu nozarē, kuras izraisīja grūtības banku sektorā finanšu tirgus krīzes pēdējā posmā, kas radīja neskaidrības un nedrošību pasaules ekonomikā. Grūtības banku sektorā būtiski neietekmēs reklāmas tirgus apjomu, jo finanšu sektora reklāma veido tikai aptuveni 4% no kopējā reklāmas apjoma pasaulē. Taču reklāmas tirgus izaugsmi ietekmēs patērētāji, kuri centīsies taupīt līdzekļus, un reklāmdevēji, kuri rūpīgi analizēs savu budžetu, lai ietaupītu. Luksusa preču, ceļošanas pakalpojumu un izklaides nozares ir tās, kurās ir vērojams un prognozējams būtiskākais patēriņa un arī reklāmas investīciju samazinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

, 10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pasaules reklāmas tirgū gaidāms neliels pieaugums

Atis Rozentāls, 11.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2010. gadā turpināsies pasaules reklāmas tirgus stabilizācija, veidojot pat tirgus pieaugumu par 0.9% salīdzinājumā ar 2009. gadu.

Tā prognozē globālā mediju aģentūra ZenithOptimedia. Šogad pasaules reklāmas tirgus piedzīvoja spēcīgāko reklāmas investīciju apjomu kritumu, kad investīciju apjomi samazinājās par 10.2%.

Pakāpeniska pasaules reklāmas tirgus atgūšanās prognozējama nākamo 3 gadu laikā. Atgūšanās vienmērīgi pastiprināsies, turpinot pieaugt uzņēmumu un patērētāju pārliecībai, ar 3.9% pieaugumu 2011. gadā un 4.8% pieaugumu 2012. gadā, teikts pētījumā.

Visi attīstītie tirgi Ziemeļamerikā, Rietumeiropā un Japānā ir cietuši ievērojamus zaudējumus un ZenithOptimedia prognozē, ka reklāmas investīciju apjomi 2010. gadā Ziemeļamerikā samazināsies par 2.4%, Rietumeiropā – par 0.5% un Japānā par 3.2%. Stabilizācija un mērens pieaugums šajos tirgos paredzams no 2011. gada. Savukārt, daudzi tirgi attīstības valstīs – it īpaši Āzijas Klusā Okeāna piekrastē un Latīņamerikā – šogad ir turpinājuši pieaugt. Daudzi attīstības tirgi Centrāleiropā un Austrumeiropā, kā arī pārējās pasaulē daļās, ir cietuši no lieliem triecieniem to ekonomikai un reklāmas tirgum. Kopumā Centrāleiropā un Austrumeiropā reklāmas investīciju apjomi 2010. gadā pieaugs par 2.3%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasaules reklāmas tirgus pērn pieaudzis par 3,5%

Dace Skreija, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules reklāmas tirgus izaugsmes temps 2011. gadā bijis 3,5% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu.

Savukārt 2012. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,7% apjomā, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums. Izaugsmes temps 2011. gadā ir zemāks par iepriekšējo – 2010. gadu, kad pasaules reklāmas tirgus izaugsme fiksēta 6,3% apmērā, salīdzinot ar 2009. gadu.

Kopējā pasaules reklāmas tirgū savu tirgus daļu turpina stabili audzēt televīzija un internets, kā arī neliela izaugsme fiksēta vides mediju segmentā. Televīzijas tirgus daļa ir izaugusi no 39,9% 2010. gadā līdz 40,2% 2011. gadā. Savukārt, interneta izaugsmes tempi ir straujāki – 2010. gadā veidoja 14,4% no pasaules reklāmas tirgus, 2011. gadā jau 15,9%. 2012. gadā internetam tiek prognozēti jau 17,6% tirgus apjoma, bet vēl pēc 2 gadiem (2014. gadā) internetam paredzēts apgūt 21,2% reklāmas investīciju, liecina ZenithOptimedia pētījuma rezultāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Interneta reklāmas tirgus attīstība pārsteidz

, 10.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban norisinās strauja interneta reklāmas tirgus izaugsme, kas ir straujāka par visām līdzšinējām prognozēm. 2010. gadā interneta reklāma veidos 12,3% no pasaules reklāmas tirgus apjoma, liecina ZenithOptimedia jaunākā reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījuma rezultāti.

Ziemeļamerikas un Rietumeiropas reklāmas tirgum 2008. gadā tiek prognozēta izaugsme tikai vidēji 3,8% līmenī, salīdzinot ar 2007. gadu. Taču kopējā pasaules reklāmas tirgus izaugsme 2008. gadā prognozējama 6,5% apjomā. Palēnināto attīstības tempu, kas vērojams vecajos reklāmas tirgos, kompensē jaunie tirgi, kuros reklāmas tirgus izaugsmes tempi ir daudz straujāki. Līdzsvarojumu sniedz Āzijas un Klusā okeāna reģions, kurā 2008. gadā reklāmas investīciju apjoma pieaugums prognozējams 8,2% apjomā, salīdzinot ar 2007. gadu. Viens no straujākajiem reklāmas investīciju izaugsmes tempiem 2008. gadā prognozējams Centrālās un Austrumeiropas reklāmas tirgos – 18,3%, secināts veicot pētījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs, 08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

, 24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Dabas katastrofas un nemieri samazina pasaules reklāmas tirgu

Dace Skreija, 06.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politiskā nestabilitāte Tuvajos Austrumos un zemestrīce Japānā ir galvenie iemesli, kas likuši pārskatīt reklāmas tirgus attīstības prognozes pasaulē, samazinot attīstības rādītājus no 4,6% izaugsmes uz 4,2%.

Ēģipti, vienu no lielākajiem reklāmas tirgiem Tuvajos Austrumos, no «sliedēm izsita» nemieri, kuru laikā TV reklāmas faktiski nebija. Savukārt Japānas zemestrīces rezultātā reklāmas tirgu ietekmēja vairāki faktori – reklāmdevēji ļoti rūpīgi izvērtēja savu vēstījumu saturu un izvietojumu, sociāli nozīmīgi paziņojumi ir aizstājuši komercreklāmu un normālu kārtību kavēja pastāvošās elektrības apgādes un sadales problēmas šajā valstī. Tomēr dabas katastrofas un politiskās problēmas kopumā pasaules reklāmas tirgus attīstību neaptur.

Joprojām pasaulē saglabājas atšķirība starp izaugsmes rādītājiem dažādos tirgos. 2011. gadā straujāk par pasaules kopējā tirgus pieauguma tempu (+4,2%) atkopjas Centrālās un Austrumeiropas tirgus, kur kopējo reklāmas investīciju pieaugumu ZenithOptimedia pētnieki prognozē 10% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Martā Latvijā auguši reklāmas apjomi

, 28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Martā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar februāri, visos medijos novērojams reklāmas apjoma pieaugums.

Par to liecina TNS Latvia apkopotie 2009.gada marta mediju reklāmas tirgus rezultāti. Trīs reklamētākās nozares pēc bruto reklāmas apjoma latos martā bija sakari un biroja aprīkojums, kosmētikas un higiēnas nozare, kā arī pārtikas produkti,

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā martā, salīdzinot ar februāri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs palielinājies par 12 %. Februārī televīzijā noraidītas 30 243 minūtes, bet martā – 33 951 minūte reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada martā bija 83 195 reklāmas, kas gan, salīdzinot ar 2008. gada martu, kad tika reģistrēti 115 163 reklāmas gadījumi, ir par 28 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Oktobrī - reklāmas apjomu kāpums

, 03.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi oktobra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Oktobrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV, preses un radio reklāmas apjomu kāpums.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada oktobrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar septembri, ir pieaudzis par 14 %. Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,89 miljoni cm², bet septembrī - 2,53 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada oktobrī presē reģistrēti 16 974 reklāmas gadījumi, kas ir par 1 % mazāk nekā 2006.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 17 187 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši: Parex, Tele2, DNB Nord, Bite, Maxima, Reaton, L’Oreal, Auto Halle, Procter & Gamble, Hansabanka. Reklamētākās markas presē – Parex, Maxima, Tele2.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Preses un TV reklāmas apjoms samazinājies

, 29.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi decembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Decembrī mediju reklāmas tirgū preses un TV reklāmas apjoms samazinājās, savukārt radio tie nedaudz pieauga.

Prese

TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka reklāmas apjoms 2007. gada decembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar novembri, ir sarucis par 24 %. Attiecīgi decembrī tika reģistrēti 2,36 miljoni cm², bet novembrī - 3,12 miljoni cm² reklāmas.

2007. gada decembrī presē reģistrēti 12 436 reklāmas gadījumi, kas ir par 13 % mazāk nekā 2006.gada decembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 373 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) decembrī bijuši: LMT, Tele2, Maxima, Philips Latvia, Parex, Rietumu banka, DNB Nord, Hansabanka, Rimi, Rebus. Reklamētākās markas presē – Okarte, Maxima, Parex.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā būtiski aug reklāmas apjomi radio, TV un žurnālos

Gunta Kursiša, 31.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūlijā būtiski auguši reklāmas apjomi radio, vidē, televīzijā un žurnālos, savukārt avīzēs tika novērots negaidīti straujš reklāmas apjoma kritums 17% apmērā, liecina pētījumu aģentūras TNS dati.

TNS apkopoja jūlija televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus, analizējot tos pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2011. gada jūliju.

Reklāmas apjoma kāpumu televīzija lielā mērā nodrošina jaunie kanāli, kas 2011. gadā vēl nepiedalījās reklāmas tirgū un līdz ar to netika iekļauti salīdzinājumā. Pieskaitot arī kanālus, kas Latvijas skatītājiem sākuši izvietot reklāmu pēc 2011. gada jūlija, TV kopējā noraidīto reklāmu garuma pieaugums pret pagājušo gadu ir 27%. Televīzijā kopā 2012. gada jūlijā tikušas raidītas 48 942 minūtes reklāmas. Šogad salīdzinātajos kanālos, ticis raidīts par 7% vairāk reklāmu nekā 2011. gada jūlijā, informē TNS.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv, 26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Reklāmas apjoms radio un TV pieaug

, 07.07.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas apjoms televīzijā un radio maijā, salīdzinot ar aprīli, ir pieaudzis, kamēr presē – sarucis, liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus apjomus. Maijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar aprīli, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē - nelies kritums.

TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā maijā, salīdzinot ar aprīli, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 2 %. Aprīlī televīzijā noraidītas 37 387 minūtes, bet maijā – 38 162 minūtes reklāmas.

Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada maijā bija 97 222 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada maiju, kad tika reģistrēts 125 191 reklāmas gadījums, ir par 22 % mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi augusta televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Pēc jūlijā konstatētā mediju reklāmas tirgus apjomu krituma, augustā bija vērojams TV reklāmas apjomu kāpums, savukārt presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šā gada augustā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūliju, ir krities par 9 %. Attiecīgi augustā tika reģistrēti 1,89 miljoni cm², bet jūlijā - 2,09 miljoni cm² reklāmas.

Šā gada augustā presē reģistrēti 14 977 reklāmas gadījumi, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada augustā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 15 842 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) augustā bijuši: Elkor, Bite, LMT, Rebus, L’Oreal, Cellxl.lv, Maxima, Procter & Gamble, Express Tours, DNB Nord. Reklamētākās markas presē – Podium, Maxima, Garnier.

Televīzija

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas mediju reklāmas tirgus apjomi 2007. gada jūlijā

, 28.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28.08.2007. Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi jūlija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere komentē, ka, kā jau tika prognozēts, jūlijā bija vērojams tradicionālais mediju reklāmas tirgus apjomu kritums - TV, presē un radio reklāmas apjoms samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada jūlijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar jūniju, ir krities par 12 %. Attiecīgi jūlijā tika reģistrēti 2,09 miljoni cm², bet jūnijā - 2,37 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada jūlijā presē reģistrēti 14 663 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2006.gada jūlijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 342 reklāmām.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) jūlijā bijuši: Tele2, Elkor, Maxima, Bite, LMT, L’Oreal, Cellxl.lv, DNB Nord, Rebus, Mono M. Reklamētākās markas presē – Maxima, DNB Nord, Tele2.

Televīzija

Televīzijā jūlijā, salīdzinot arī jūniju, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs samazinājies par 19 %. Jūlijā televīzijā noraidītas 39,5 tūkstoši minūtes, bet jūnijā – 48,7 tūkstoši minūtes reklāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Samazinājies reklāmu apjoms žurnālos un radio; pieaugums avīzēs

Dienas Bizness, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnijā, salīdzinot ar aizvadītā gada jūniju, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts avīzēs un TV, bet kritums – žurnālos, vidē un radio.

To apliecina pētījumu aģentūras TNS apkopotie jūnija televīzijas, preses, radio un vides reklāmu apjomi. TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jūnijā neierasti augstākais reklāmas apjoma pieaugums ir bijis avīzēs, kas turpina tendenci šī medija reklāmas apjoma stabilizācijā. Negaidīti samazinājies reklāmas apjoms gan žurnālos, gan vidē un radio.

Televīzijā šā gada jūnijā raidīta kopumā 59381 reklāmas minūtes, kas bijis par 11% vairāk nekā aizvadītajā gadā. Lielākie reklāmdevēji televīzijā pēc apjoma minūtēs bijuši Tele2, Reckitt, Benckiser, Bite, LMT un Henkel.

Komentāri

Pievienot komentāru