Golden Hammer festivāla trīs galvenās balvas draudzīgi sadalītas starp Baltijas valstīm, kas ir nebijis gadījums festivāla vēsturē.
„Austrumu Eiropas valstis ir labākas inovatīvajā reklāmā, tomēr Rietumu valstis joprojām apsteidz austrumus tradicionālajā reklāmā” – komentēja Amir Kassaei. Tendences, kuras ir vērojamas šogad festivālā Golden Hammer parāda to, ka Latvijas reklāmas tirgus un Austrumu tirgus kopumā, ir ne tikai perspektīvs inovācijas jomās, bet arī pietiekami radošs.
Kopumā, 7 kategorijās, Radošā žūrija piešķīra:
64 diplomus (darbi iekļuva šortlista sarakstā), no tiem:
22 Sudraba Āmurus,
12 Zelta Āmurus, un, visbeidzot,
3 Grand Prix:
Man skin – BBDO Russia, Krievija;
Wireless trolleybus - AGE McCan, Igaunija;
Plug-in Tallin 2011 - Identity Ltd, Igaunija.
Galvenā balva, Creativity Case, tika piešķirta Identity Ltd no Igaunijas!
Mēdiju žūrija strādāja 8 cilvēku komandā:
Anna Vasilieva, APR Media Services, Krievija; Baiba Liepiņa, Carat, Latvija; Giedrius Butvilas, Initiative/Via, Lietuva; Hanno Kindel, OU Media House, Igaunija; Francisco Serra, Havas media, Spānija; Jonas Hemmingsen, Mediacom Nordic Group, Dānija un Philip Larmett, MediaVest, Ukraina vērtēja kategoriju: Best use of Media. Komandu vadīja Stuart Nicholson, ZenithOptimedia Worldwide, Lielbritānija.
27 darbi ieguva diplomus (iekļuva šortlistē), no tiem:
9 Sudraba Āmurus un 7 - Zelta Āmurus.
Grand Prix saņēma Latvijas darbs „Angel”, Emergency aģentūras darbs.
Galveno mediju kategorijas balvu – Media folder ieguva Latvijas valsts pārstāvji no OMD Latvia/Fuse!
Šogad, pirmo reizi Golden Hammer vēsturē, darbojās digitālo mediju žūrija. Vērtējot digitālo kategoriju, kopā strādāja: Mika Tuupola, Taevas Ogilvy, Igaunija (žūrijas galva); Andreas Schwarz, Western Star, Vācija; Deividas Talijunas, Adnet, Lietuva; Ingus Tamanis, Digibrand, Latvija un Lassi Nummi, NitroFX, Somija.
Žūrijas pārstāvju rokās bija pirmā Golden Hammer digitālās kategorijas galvenā balva – Acces Key. Darba laikā žūrija secināja, ka iesniegto darbu līmenis ir ļoti labs, tomēr vairāk varētu gaidīt no interneta baneriem. Iesniegtie darbi Digital media kategorijā tik tiešām atstāja iespaidu, ka Internets ir reklāmas nākotne.
Žūrijas vērtējums bija sekojošs:
17 darbi ieguva diplomus (iekļuva šortlistē), no tiem:
4 darbi ieguva Sudraba Āmuru, 3 – Zelta Āmuru un, Saatchi & Saatchi darbs „Gmail Art” no Krievijas (aģentūra Saatchi & Saatchi) ieguva Grand Prix!
Galvenā digitālo mediju balva – Access Key tika piešķirta aģentūrai Gaumina no Lietuvas.
Interisanti, ka šogad ir nebijis gadījums – Golden Hammer festivāla galvenās balvas tika draudzīgi sadalītas starp Baltijas valstīm:
Identity Ltd (Igaunija) – Creativity case;
OMD Latvia/Fuse (Latvija) – Media folder un
Gaumina (Lietuva) – Access key.
Iepriekšējā gadā galvenās balvas ieguva Lietuvas un Latvijas pārstāvji – attiecīgi Lowe Age (Media folder) un ZOOM! (Creativity Case).
Šogad, Golden Hammer festivāls saņēma darbus no 18 valstīm – Baltkrievijas, Bulgārijas, Čehijas, Igaunijas, Somijas, Francijas, Ungārijas, Kazahstānas, Kosovas, Latvijas, Lietuvas, Moldovas, Rumānijas, Krievijas, Slovākijas, Slovēnijas, Lielbritānijas un Ukrainas.
No tām 11 valstis saņēma apbalvojumus:
Krievija (Sudrabi: 8, Zelti: 6, Grand Prix: 2, Diploma: 15);
Latvija (Sudrabi: 4, Zelti: 5, Grand Prix: 1, Diploma: 15);
Lietuva (Sudrabi: 5, Zelti: 4, Grand Prix: 0, Diploma: 5);
Ukraina (Sudrabi: 8, Zelti: 1, Grand Prix: 0, Diploma: 8);
Igaunija (Sudrabi: 4, Zelti: 2, Grand Prix: 2, Diploma: 1);
Čehija (Sudrabi: 4, Zelti: 2, Grand Prix: 0, Diploma: 1);
Somija (Sudrabi: 0, Zelti: 2, Grand Prix: 0, Diploma: 3);
Ungārija (Sudrabi: 0, Zelti: 1, Grand Prix: 0, Diploma: 1);
Slovākija (Sudrabi: 1, Zelti: 0, Grand Prix: 0, Diploma: 0);
Rumānija (Sudrabi: 1, Zelti: 0, Grand Prix: 0, Diploma: 0);
Kazahstana (Sudrabi: 0, Zelti: 0, Grand Prix: 0, Diploma: 1).
Sadalījums uzvarētāju kategorijās ir sekojošs:
Best use of Media - Sudrabi: 9, Zelti: 8, Grand Prix: 1, Diploma: 10;
Digital media - Sudrabi: 4, Zelti: 3, Grand Prix: 1, Diploma: 10;
TV ads - Sudrabi: 7, Zelti: 2, Grand Prix: 0, Diploma: 2;
Print ads - Sudrabi: 2, Zelti: 4, Grand Prix: 1, Diploma: 8;
Outdoor posters - Sudrabi: 4, Zelti: 2, Grand Prix: 1, Diploma: 6;
Art direction - Sudrabi: 5, Zelti: 1, Grand Prix: 0, Diploma: 5;
Advertising campaign - Sudrabi: 2, Zelti: 2, Grand Prix: 0, Diploma: 4;
Direct marketing - Sudrabi: 1, Zelti: 1, Grand Prix: 1, Diploma: 4;
Radio ads - Sudrabi: 1, Zelti: 0, Grand Prix: 0, Diploma: 1.