Latvijas aģentūra “McCANN Rīga” par kampaņu “Izcila vieta atkritumu poligonam” prestižajā starptautiskā radošuma konkursā “Golden Drum”, saņēmusi zelta godalgu, informēja “McCANN Rīga” radošais direktors Valters Jonāts.
Pēc “Getliņi EKO” pasūtījuma tapusī sabiedrības izglītošanas kampaņa par atkritumu samazināšanu šogad jau ir saņēmusi vairākas balvas, tostarp komunikācijas konkursā “Mi:t&Links Baltic Communication Awards 2023”, “Baltic Best” un radošās izcilības festivālā “ADwards”.
“Veidojot radošos konceptus, balvas nav mērķis, mērķis ir klienta kampaņas rezultāti. Vienlaikus pētījumi liecina, ka ir tieša saistība apbalvojumiem un rezultātiem, jo apbalvotākās kampaņas parasti ir tās, kas spējušas sasniegt augstākus rezultātus. Turklāt panākumu gadījumā ieguvējs ir gan klients, gan aģentūra,” saka Jonāts.
Festivāls “Golden Drum Festival” tika dibināts 1993. gadā ar mērķi pulcēt radošos darbiniekus no dažādām, tolaik bieži dēvētām par jaunās Eiropas, valstīm. Festivāls dažādos veidos vēlējās iedvesmot un rosināt radošo domāšanu un aicināt uz pozitīvām pārmaiņām. “Golden Drum” festivāls ir iekļauts prestižajā WARC reitingā līdzās Kannu festivālam un citiem konkursiem. Šogad festivālā piedalījās aģentūras no 40 valstīm - Norvēģijas, Somijas, Dānijas, Zviedrijas, Čehijas, Polijas un daudzām citām.
Kampaņa “Izcila vieta atkritumu poligonam” ir pirmais Latvijas aģentūras radītais veikums, kas pēdējo 16 gadu laikā izpelnījies “Golden Drum” starptautiskās žūrijas atzinību. Proti, iepriekšējo reizi tas notika 2007. gadā, kad žūrija atzīmēja “Leo Burnett Riga” par publiskās skriešanas kampaņu Rīgas parkos.
Savukārt 2005. gadā ZOOM!, saņēma “Grand Prix” TV kategorijā par klipu Kabatzaglis.lv, kā arī EPICA zeltu. Tajā paša gadā “McCANN Rīga” tika apbalvota ar bronzu par “Latvijas Balzams” televīzijas reklāmu. Iepriekšējā, 2004. gadā, ZOOM!, saņēma pirmo zeltu Baltijā par kampaņu “Diennakts invalīdu ratiņos”. 2002. gadā ZOOM! ieguva vēsturē pirmo “Golden Drum” balvu starp Baltijas valstu radošajām aģentūrām - sudrabu par mooz.lv mājaslapu. “McCANN Rīga” ir daļa no starptautiskā tīkla “McCANN Worldgroup”, kas šogad “Golden Drum” festivālā tika apbalvots kā “Network of the Year” (“Gada tīkls”).
"McCANN Rīga" ir mārketinga un komunikācijas nozares līderis Latvijā vairāk nekā 25 gadus. SIA "McCANN Rīga" 2022. gadā strādāja ar 4,3 miljonu eiro apgrozījumu, 61 tūkstošu eiro peļņu un nodokļos valsts budžetā samaksāja 962 tūkstošus eiro. Kompānija ir reģistrēta 1995. gadā. Uzņēmums pieder Valteram Jonātam (15%) un SIA "MWG" (85%), kuras īpašnieki ir Kristaps Siliņš, Ainārs Ščipčinskis un Ieva Danieljana.