Jau šonedēļ Jūrmalā Baltic Beach Hotel sāksies reklāmas festivāls Golden Hammer. Dienas bizness uz sarunu aicināja vienu no festivāla rīkotājiem, Latvijas reklāmas asociācijas prezidentu Ģirtu Ozolu.
Tuvojas Golden Hammer, kas ir viens no daudziem reklāmas festivāliem pasaulē. Kāpēc vispār nepieciešami reklāmas festivāli?
Reklāmas festivālu nozīme ir līdzīga kā jauno auto izstādēm vai modes skatēm, kas nosaka industrijas virzību nākošajam periodam. Festivāli parāda reklāmas produktu un komunikācijas tendences noteiktajās nozarēs, veicina veselīgu konkurenci aģentūru tīklu un reklāmdevēju starpā, kā arī veicina tiešo sarunu starp industrijas dalībniekiem – medijiem, aģentūrām, reklāmdevējiem.
Vasaras sākums ir Golden Hammer norises vēsturiskais laiks – savulaik tas bija īstermiņā pārcelts uz rudeni. Šis laiks Golden Hammer rīkošanai ir pateicīgāks vairāku iemeslu dēļ, pirmkārt, rudenī ir lielākas noslodzes industrijai (piemēram, konkursi), otrkārt, rudenī risinās sīvākais Golden Hammer konkurents reģionā – festivāls Golden Drum. Protams, pārcelšana bija zināms risks, jo faktiski, pārejot no rudens uz pavasari, festivāls 12 mēnešu perioda vietā iegūst 8 mēnešu periodu, līdz ar ko veidojas papildu risks aktivitātē – gan iesniegto darbu skaita ziņā, gan dalībnieku skaitam semināru sadaļās.
Darbu iesniegšana konkursam ir beigusies. Kāda ir aģentūru atsaucība, piesakoties Golden Hammer?
Neskatoties uz ekonomisko situāciju un jau augstāk pieminēto apstākli – festivāla pārcelšanu tuvākā laikā, iesniedzēju aktivitāte ir apmierinoša. Tā objektīvi ir mazāka, salīdzinot ar 2008. gadu, bet tā būtiski apsteidz festivāla rīkotāju sākotnējās cerības. Cits jautājums ir par darbu apjomu, kas ienāk no konkrētām valstīm; tas ir analīzes vērts jautājums, kas ir jāskata jau pēc festivāla norises.
Kāda ir reklāmas loma ekonomiskās lejupslīdes laikā?
Reklāmas industrija ir indikators – gan kritumam, gan cēlienam. Ekonomikas kritumu pirmās izjūt aģentūras satura veidotājas un tikai pēc tam ar 3 līdz 6 mēnešu nobīdi mediju aģentūras. Domājams, ka pozitīvā kustība aizsāksies nākamā gada trešajā ceturksnī. Reklāmas loma lejupslīdē bieži vien tiek pārspīlēta – gan nenovērtējot, gan arī pārvērtējot. Turklāt, virzība ir atkarīga no katra konkrētā biznesa sektora. Ja eksperti izprot un apstiprina, ka pozitīvs signāls ekonomikai būs finanšu sektora atdzimšana, tad visdrīzākais, ka arī reklāmā, komunikācijā pirmais «zaļais signāls» būs tieši finanšu sektora atdzimšana. Savukārt, pārtikas uzņēmumu, mazumtirdzniecības ķēžu un mobilo operatoru sarosīšanās esošajos ekonomiskajos apstākļos var liecināt vairāk par to, ka šie biznesa sektori ir pat ļoti attāli no iekšējo un ārējo resursu izsmelšanas.
**Lai apskatītu iepriekšējo gadu Golden Hammer uzvarētājus, kā arī nobalstu par kādu no Latvijas aģentūru šogad iesniegtajiem darbiem, klikšķiniet šeit.