Reklāmas apjoms televīzijā un radio maijā, salīdzinot ar aprīli, ir pieaudzis, kamēr presē – sarucis, liecina TNS Latvia apkopotie dati.
Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi maija televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus apjomus. Maijā, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar aprīli, TV un radio ir novērojams reklāmas apjoma pieaugums, bet presē - nelies kritums.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka televīzijā maijā, salīdzinot ar aprīli, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 2 %. Aprīlī televīzijā noraidītas 37 387 minūtes, bet maijā – 38 162 minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits šī gada maijā bija 97 222 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada maiju, kad tika reģistrēts 125 191 reklāmas gadījums, ir par 22 % mazāk.
Maijā televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija: Coca Cola HBC, Reckitt Benckiser, Procer & Gamble, Henkel, Bite, Tele2, LMT, Uniliver, Danone un Aldaris.
Reklāmas apjoms 2009. gada maijā presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2009. gada aprīli, ir samazinājies par 1 %. Attiecīgi maijā tika reģistrēti 1.30 miljoni cm², bet aprīlī – 1.32 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada maijā presē reģistrēti 8 220 reklāmas gadījumi, kas ir par 35% mazāk nekā 2008.gada maijā, kad TNS Latvia reklāmu reģistra datu bāze tika papildināta ar 12 590 preses reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) maijā bija: LMT, Bite, Baltkom, L'Oreal, Swedban, Latvijas Balzams, Express Tours, Latelecom, Maxima, Nordea.
Radio reklāmas apjoms šī gada maijā, salīdzinot ar aprīli, ir palielinājies par 14 %, attiecīgi aprīlī izskanējušas 16 351 reklāmas minūtes, bet maijā – 18 705 minūtes.
2009. gada maijā radio reģistrētas 40 975 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2008. gada maiju, ir par 14 % mazāk, jo 2008. gadā šajā laika periodā tika fiksētas 47 526 radio reklāmas.