Pasaules reklāmas tirgus atgūšanās prognozējama, sākot no 2010. gada, liecina ZenithOptimedia jaunākā reklāmas tirgus prognožu un tendenču pētījuma rezultāti.
Pētnieki akcentē, ka krīzes laikā mazumtirdzniecības sektorā reklāmdevēji var piesaistīt patērētājus ar reklāmu, kas demonstrē pirkuma vērtību, kā arī to, ka virknei interneta mediju, kas savu biznesu balstījuši reklāmā, būs jāmeklē citas iespējas.
Centrāleiropas un Austrumeiropas tirgos 2009. gadā reklāmas investīciju apjoms samazināsies par 13.9%, bet pasaules kopējais reklāmas tirgus samazinājums paredzams 6.9% apjomā, liecina pētījuma rezultāti.
Pasaules reklāmas tirgus pakāpeniska atgūšanās esot prognozējama, sākot no 2010. gada.
Kopš 2008. gada decembra prognožu pētījuma rezultātu izziņošanas ekonomiskā situācija dažādās pasaules valstīs ir pieredzējusi būtisku recesiju, kas ietekmējis tirgus datu prognozes, norāda ZenithOptimedia.
Reklāmas nozare pasaulē patlaban atrodoties investīciju krituma, kas aizsākās 2008. gada trešajā kvartālā, vidus posmā. Strauja ekonomiskās situācijas pasliktināšanās un reklāmas tirgus recesija bija vērojama 2008. gada ceturtajā kvartālā un šī gada pirmajā kvartālā. Situācijas nestabilitāte ir noteicošais iemesls, kādēļ 2009. gada otrā ceturkšņa sākumā ir grūti precīzi prognozēt situācijas attīstību ilgtermiņā. Pētnieki norāda – esošās prognozes tuvākajā laikā tiks koriģētas atbilstoši pasaules valstu ekonomikas attīstības norisēm. Tirgus situāciju un prognožu precizitāti būtiski ietekmē arī fakts, ka daudzi reklāmdevēji ieņem nogaidošas pozīcijas un reklāmas investīcijas apstiprina pēdējā brīdī.
Kā novērots jau iepriekšējo recesiju laikā – cilvēki mazāk tērē, vairāk taupa un vairāk laika pavada mājās. Patērētāji atliek lielus pirkumus un savos iepirkšanās paradumos pāriet no premium zīmoliem uz budžeta zīmoliem. Tas nozīmē, ka mazumtirdzniecības sektorā reklāmdevēji var piesaistīt patērētājus ar reklāmu, kas demonstrē pirkuma vērtību. Tendence patērētājiem pāriet no premium precēm uz budžeta precēm pozitīvi ietekmē reklāmas investīcijas ātrā noieta patēriņa preču (FMCG) segmentā; tas nepiedzīvo krasu lejupslīdi.
Tendence, ka patērētāji taupa līdzekļus un vairāk laika pavada mājās, nozīmē lielāku mediju (īpaši, televīzijas un interneta) patēriņu. ZenithOptimedia prognozē, ka internets būs vienīgais medijs, kas patiešām spēs piesaistīt lielākas reklāmas investīcijas 2009. gadā, pateicoties inovatīviem reklāmas formātiem un lietotāju uzticībai.
2009. gadā interneta reklāmas tirgus izaugsme pasaulē tiek prognozēta 8.6% apjomā. Savukārt interneta reklāmas investīciju pieaugumu 2010. gadā ZenithOptimedia prognozē 11.3% apmērā, bet 2011. gadā – 15.3%. Interneta daļa no kopējā reklāmas tirgus 2011. gadā tiek prognozēta kā 14.6%, salīdzinājumā ar 2008. gadu – interneta reklāma veidoja 10.4% no kopējā pasaules reklāmas tirgus apjoma. Interneta mediju īpašniekiem esot jāņem vērā arī fakts, ka interneta mājaslapu un citu web vietņu skaits ir pieaudzis daudz vairāk nekā reklāmas investīcijas internetā. Attiecīgi virknei interneta mediju, kas savu biznesu balstījuši reklāmā, būs jāmeklē citas iespējas.