Mediju aģentūra ZenithOptimedia samazinājusi savu starptautiskā reklāmas tirgus attīstības prognozi 2009. gadam, norādot, ka tirgus saruks par 8.5%. Aģentūra lēš, ka pasaules reklāmas tirgū kritums tuvojas zemākajam līmenim - neliela atgūšanās paredzama 2010. gadā, bet attīstība visos reģionos atsāksies 2011. gadā.
Aprīlī tika prognozēts, ka kritums pasaules reklāmas tirgū būs par 6.9%, taču gada 1. ceturkšņa tirgus rezultāti izrādījušies ievērojami zemāki nekā sākotnēji prognozēts. «Saskaroties ar ārkārtēju nedrošību, reklāmdevēji vairumā biznesa sektoru gatavojās sliktākajam scenārijam un samazināja savas investīcijas un izdevumus, paredzot strauju ienākumu samazināšanos. Nedrošā ekonomikas situācijā reklāma bieži vien tiek uzskatīta par liekiem izdevumiem un ātri samazināts reklāmas investīciju apjoms, neskatoties uz daudzajiem pētījumiem, kas liecina, ka kompānijas, kuras saglabā reklāmas investīcijas krīzes laikā, pēc krīzes izrādās stiprākas nekā kompānijas, kuras to nedara,» skaidro ZenithOptimedia.
Gada 2. ceturksnis neesot bijis tik smags kā 1. ceturksnis, tādēļ ZenithOptimedia prognozes atlikušajam gada posmam būtiski nav mainījusi - esot vērojamas pazīmes, ka kritums tuvojas zemākajam līmenim. Turklāt ne visos tirgos šogad ir kritums. No 79 svarīgākajiem tirgiem, par kuriem tiek apkopota informācija, 25 tirgi joprojām attīstās. Daudzi no tiem ir mazi, jauni tirgi, bet tie ietver arī tādus smagsvarus kā Ķīna un Indija. Ķīnā šogad ZenithOptimedia prognozē attīstību 5.4% apjomā. Ķīna apsteigšot Lielbritāniju, kļūstot par pasaules ceturto lielāko reklāmas tirgu.
Situācija interneta reklāmas nozarē esot labāka nekā ZenithOptimedia prognozēja pirms 3 mēnešiem. Aprīlī tika prognozēts, ka pasaules interneta tirgus 2009. gadā pieaugs par 8.6%, taču tagad prognoze mainīta uz lielāku – 10.1% pieaugumu. Sagaidāms, ka līdz 2011. gadam interneta daļa pasaules reklāmas tirgū sasniegs 15.1%.
Internets esot vienīgais no medijiem, kura attīstība ir paredzama 2009. gadā. No citiem medijiem mazāks kritums nekā vidējais tirgū ir prognozējams televīzijas, kino un vides reklāmā. Paredzams, ka reklāmas investīcijas laikrakstos 2009. gadā samazināsies par 14.7% un arī tuvākajā nākotnē samazinājums turpināsies. Žurnāliem reklāmas investīciju kritums 2009. gadā tiek prognozēts par 16.7%. Taču žurnālu ilgtermiņa perspektīvas esot labākas nekā laikrakstiem, jo žurnālus ir grūtāk atdarināt internetā.
Vienlaikus mediju aģentūra akcentē, ka attīstības atsākšanās 2010. un 2011. gadā nepieliks punktu daudzu lielo mediju īpašnieku sarūgtinājumam, jo jaunās tehnoloģijas palielina konkurenci esošajiem spēlētajiem. Televīzijas tīkli zaudē skatītājus, kas pievēršas digitālajiem kanāliem un video tīmekļa vietnēm; laikraksti internetā zaudē lasītājus par labu blogiem utt. Cīņa par patērētāju uzmanību, ar kuru ir saistīti ienākumi no reklāmas, kļūs vēl sīvāka pēc pasaules ekonomikas atgūšanās.