Neskatoties uz to, ka kolektīvās iepirkšanās tirgum vēl nav pat gads, tas ir kļuvis par nopietnu biznesa nišu, norāda vietne MrDeal.lv, kas izskaitļojusi, cik pelna kolektīvās iepirkšanās portāli Latvijā.
Kopumā Latvijā savu darbību mēģinājuši uzsākt 39 portāli, taču, ņemot vērā lielo konkurenci un darba intensitāti, ne visi ir izturējuši cīņu par izdzīvošanu, un šobrīd darbu turpina 28 portāli, kas esot ļoti liels skaits Latvijas tirgum.
Pētījuma veicēji norāda, ka šī biznesa vēsture mūsu valstī ir uzsākusies 2010. gada vasarā, kad šādus pakalpojumus sāka piedāvāt portāls oppaa.lv, lai gan daudzi uzskata, ka pirmais portāls bija Kopā Lētak, jo tas savu darbību uzsāka skaļāk un ar reklāmu.
Pavisam periodā no 2010. gada 23. augusta līdz 2011. gada 29. jūlijam kolektīvās iepirkšanās portāli pārdevuši kuponus par summu Ls 3 043 148 un kopumā lielākie portāli ir pārdevuši 504 107 kuponus. Līdz ar to vidējā kupona cena ir 6 lati.
Šajā laikā ienesīgākā akcija bijusi portālam CityLife (agrāk Atlaižu Klubs). Vienas akcijas rezultātā septiņu dienu laikā tika pārdoti 3777 kuponi par cenu Ls 15, kas deva iespēju saņemt abonementa pakalpojumus fitnesa klubā ATLETIKA. Kopumā ieņēmumi no šīs akcijas bija 56 655 Ls. Nav zināms, kāda bija portāla komisija, bet domājams tā nebija lielāka par 5%, jo akcija varētu tikt uzskatīta arī par lielisku reklāmu pašam portālam, skaidro MrDeal.lv. Akcijas reklamēšanā piedalījās arī pats fitnesa klubs, tika pirktas labākās reklāmas vietas populārajos portālos.
Lai aprēķinātu, cik pelna kolektīvās iepirkšanās portāli, 12 lielākajiem portāliem veikts apgrozījuma aprēķins, izskatot visus pieejamos piedāvājumus to pabeigto akciju sadaļās. Balstoties uz šiem skaitļiem, veicot aptaujas un intervijas par portālu pielietotajiem komisijas procentiem un to iespējamajām iekšējām izmaksām, izskaitļoti to tīrie ieņēmumi, no kā atskaitītas komisijas naudas pārdošanas menedžeriem, kā arī reklāmas un administratīvās izmaksas. Uz šo aprēķinu pamata noteikta aptuvenā portālu peļņa.
Pērkam Kopā gadījumā reklāmas un administratīvie izdevumi esot zemāki (25%), jo tā ir draugiem.lv apakšstruktūra un par savu reklāmu faktiski nemaksā.
Aptuvenā tīrā peļņa tirgus līderiem ir: Pērkam Kopā - 132 470Ls, CityLife - 75 003 Ls, Cherry - 44 038Ls. Mazāki portāli, pat cītīgi strādājot, ir spējušu nopelnīt vien dažus tūkstošus latu.