Latvijā uzņēmumiem ir ļoti liela interese, lai viņu piedāvājumi tiktu iekļauti kolektīvās iepirkšanās portālos. «Pieredze liecina, ka visaugstāko efektivitāti sasniedz tieši vidēji un mazi uzņēmumi ar ierobežotiem līdzekļiem mārketinga aktivitātēm,» Db.lv norāda kolektīvas iepirkšanās portāla Cherry vadītājs Ģirts Slaviņš.
Uzņēmumi pat gaida rindu, lai to piedāvājumi tiktu iekļauti šāda veida portālos, Db.lv pastāstīja kolektīvās iepirkšanās portāla CityLife.lv (iepriekš atlaižuklubs.lv) pārdošanas vadītājs Māris Strods. Tiesa, ne visi uzņēmumu izteiktie piedāvājumi tiek iekļauti piedāvājumā.
Šobrīd tikai neliels skaits piedāvājumu nesavāc noteikto lietotāju skaitu, lai piedāvājums būtu spēkā. «Tādu praktiski nav, jo pirms piedāvājumu iekļaušanas, ļoti rūpīgi izanalizējam, vai būs pieprasījums,» Db.lv atzīmē kolektīvās iepirkšanās portāla KopāLētāk.lv projektu vadītājs Helmuts Apsis
Lai arī vasaras periods jau vēsturiski ir laiks, kad aktivitāte internetā pierimst, tomēr H. Apsis novērojis, ka, neskatoties uz to, uzņēmumi Latvijā aktīvi interesējas par kolektīvās iepirkšanās portāliem.
Šobrīd Latvijā aktīvi šāda veida portāli ir aptuveni 20. Tomēr optimālākais skaits, pēc Cherry un CityLife.lv novērojumiem, ņemot vērā ārzemju pieredzi, būtu trīs līdz četri šāda veida portāli. «Līdz pieciem, bet ne vairāk,» atzīmē KopāLētāk.lv projektu vadītājs. Jau šobrīd daži mazi portāli Latvijā savu darbību ir pārtraukuši, piebilst M. Strods.
Kolektīvās iepirkšanās portālus aktīvi izmanto sievietes vecumā no 20 – 40 gadiem, tāpēc iecienītākie piedāvājumi ir saistīti ar skaistumkopšanu, tāpat populāri ir restorānu apmeklējumu, suši piedāvājumi, kā arī dažādu koncertu un kino biļešu piedāvājumi, stāsta M. Strods.
Arī vīrieši izmanto kolektīvās iepirkšanās portālus, akcentē H. Apsis, viņu iecienītāko piedāvājumu vidū ir auto labošana, ēdieni un aktīvas atpūtas piedāvājumi.
Jau vēstīts, ka atlaižuklubs.lv ir mainījis zīmolu uz www.citylife.lv, jo pirms laika ir uzsācis darbību Lietuvā un Igaunijā, un vēlas, lai visā Baltijā darbotos zem vienota nosaukuma.
Tāpat ziņots, ka trīs kolektīvās iepirkšanās uzņēmumi – Cherry Media, Beta.lt un Dealcraft ir noslēguši apvienošanās līgumu, tādējādi kļūstot par vienu no lielākajiem interneta komercijas uzņēmumiem Baltijā. Cherry Media līdzdibinātājs Andress Susi (Andres Susi) norādīja, ka Cherry mērķis ir turpmāko divu gadu laikā kļūt par lielāko interneta uzņēmumu Baltijā.