41,4% respondentu uzskata, ka kolektīvās iepirkšanās portālu nozarei būtu nepieciešama īpaša uzraudzība, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla gudriem.lv pētījums.
30,9% uzskata, ka tas nav nepieciešams, bet 25,2% - ir pret papildus regulācijām, jo to ieviešana var paaugstināt preču un pakalpojumu cenas kolektīvās iepirkšanās portālos.
Lai izzinātu galvenās problēmas kolektīvās iepirkšanās portālu darbībā, portāls gudriem.lv savā pētījumā uzdeva jautājumu par to, ar kādām grūtībām saskārušies kolektīvo iepirkšanās portālu klienti vai viņu radinieki.
27,8% bija slikta preces vai pakalpojuma kvalitāte, bet 17,1% klientu pamanījuši negatīvu attieksmi no preces vai pakalpojuma pārdevēja.
14,4% aptaujāto apgalvoja, ka kuponā uzrādītā atlaide neatbilda patiesībai un patiesībā ir zemāka. 14% respondentu radusies problēma ar preces piegādi, bet 13,1% - ar bojātas preces apmainīšanu vai atdošanu.
«Kolektīvās iepirkšanās portāliem ir svarīgi laicīgi izlabot problēmas, par kurām informē viņu klienti,» saka gudriem.lv valdes locekle Janīna Lāce, jo, pēc aptaujas datiem, 45,9% respondentu veic pirkumu kolektīvās iepirkšanās portālos vismaz reizi 2 – 3 mēnešos, 15,7% - reizi mēnesī, 12,1% - vairākas reizes mēnesī, bet 26,3% atturas no šādu preču un pakalpojumu iegādes.
Nereti cilvēki izvēlas neizmantot kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumus, jo ir dzirdējuši no draugiem vai paziņām par problēmām, kas saistītas ar preču piegādi un kvalitāti. Lai sakārtotu nozari un samazinātu sūdzību skaitu, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izstrādājis vadlīnijas, kurā apkopotas rekomendācijas per to, kā būtu jāveido piedāvājums klientiem un kādai informācijai tajā būtu jābūt iekļautai.