Izveidots kolektīvo iepirkšanās portālu vidējā lietotāja apraksts. Tā ir aptuveni 33 gadus jauna sieviete ar augstāko izglītību un darba vietu finanšu jomā.
To secinājis kolektīvās iepirkšanās portāls CityLife.lv.
Jaunākie dati liecina, ka vidējā kolektīvās iepirkšanās portālu lietotāja vecums ir 33 gadi - sieviešu un vīriešu vidū vidējais vecums ir vienāds. Savukārt sadalījums pēc dzimuma ir krasi atšķirīgs - kolektīvās iepirkšanās portālu pakalpojumus krietni biežāk izvēlas tieši sievietes, veidojot 83,76% no visas auditorijas, kamēr vīrieši – tikai 16,24%.
Katrs ceturtais kolektīvās iepirkšanās portālu lietotājs ir ieguvis augstāko izglītību jeb bakalauru. Savukārt gandrīz katram piektajam (18,11%) lietotājam ir maģistra grāds.
«Varētu teikt, ka tiek lauzts stereotips par cilvēkiem, kuri iepērkas kolektīvās iepirkšanās portālos. Ja iepriekš, iespējams, valdīja priekšstats par lietotāju, kurš meklē tikai ekonomisku labumu šādu portālu piedāvājumos, tad patlaban arī dati apliecina to, ko jau zinājām par saviem lietotājiem. Tie ir izglītoti cilvēki ar plašu redzesloku un stabiliem ienākumiem,» norādīja CityLife.lv valdes loceklis Māris Strods.
Izplatītākā darba joma vidējam kolektīvās iepirkšanās portāla lietotājam ir finanses/grāmatvedība – šajā jomā strādā 10,21% no visiem pētījuma 5113 respondentiem. Nākamās izplatītākās darbības jomas ir pakalpojumu sniegšana/klientu apkalpošana un izglītība/zinātne. Līdzīgs skaits respondentu esot arī bezdarbnieki, kuri mūsdienu situācijā kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumus izvēlas primāri to ekonomiski izdevīgāko piedāvājumu dēļ.
Lielākā daļa kolektīvo iepirkšanās portālu lietotāju ir vai nu precējušies un audzina bērnus (38%), vai arī ar pastāvīgu dzīvesdraugu (30%). Izplatītākās intereses kolektīvās iepirkšanās portālu lietotāju vidū ir sports, skaistumkopšana, izklaide un kultūra, taču vispopulārākās – ceļošana un daba.