Mazumtirdzniecība

Iespraukties un noturēties kolektīvās iepirkšanās biznesā – grūtāk

Anda Asere,14.01.2015

Jaunākais izdevums

Pirms pāris gadiem Latvijā darbojās aptuveni simt kolektīvās iepirkšanās portālu, no kuriem tagad darbu turpina ap 30, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Pēdējos gados konkurence kolektīvās iepirkšanās portālu vidū bijusi ļoti asa, bet šobrīd situācija ir stabilizējusies. Latvijā ir trīs kompānijas (Cherry.lv/CityLife.lv, Pērkam kopā, Zizu), kas konkurē par lielāko daļu klientu, un aptuveni 25 mazākas un ļoti mazas kompānijas, kas konkurē savā starpā,» raksturo Andress Susi, SIA Cherry Media valdes loceklis. PerkamKopa.lv (draugiem.lv grupas projekts) vadītāja Līva Liepiņa teic – joprojām saglabājas tendence, ka tirgū uzrodas portāli viendienīši, kas mēģina nopelnīt ātri, bez iedziļināšanās tirgus izpētē. «Tagad tirgū palikuši nopietni spēlētāji ar savu klientu loku un uzticamību. Jaunam portālam ienākt tirgū būtu grūti,» viņa spriež.

Vienubrīd tirgū bija aptuveni simt kolektīvās iepirkšanās portālu, jo šis no malas daudziem šķita viegls bizness, taču konkurence ir nopietna, jo Latvija ir maza, uzskata Romāns Galdins, manaatlaide.lv (SIA Villa Joma) vadītājs. Lielākā daļa pirkumu ir Rīgā, tāpēc viņa skatījumā Latvijas tirgū nav vieta 30 kolektīvās iepirkšanās portāliem – pietiktu ar diviem līdz trim. Šobrīd saistībā ar viņa vadīto portālu notiek reorganizācija, apvienojoties septiņiem mazākiem kolektīvās iepirkšanās portāliem, tostarp superakcijas.lv, manatlaide.lv u.c. «Septiņi portāli ir apvienojušies un turpmāk strādās kā viens,» viņš teic. Vaicāts, kā līdz ar pārmaiņām plānots palielināt tirgus daļu, viņš atbild, ka manaatlaide.lv būs tik liela tirgus daļa, kādu portāls būs pelnījis.

Visu rakstu Iespraukties un noturēties kolektīvās iepirkšanās biznesā – grūtāk lasiet 14. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Kriminālprocesā par piesavināšanos iepirkšanās portālā Cherry figurē 15 cietušie

LETA,24.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) izmeklētajā kriminālprocesā par piesavināšanos kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry figurē 15 cietušās personas.

Pagājušā gada vasarā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) paziņoja, ka ir saskatījis noziedzīga nodarījuma pazīmes kolektīvās iepirkšanās portāla SIA Cherry Media darbībās un vērsies VP.

Pēc darbības pārtraukšanas Cherry Media PTAC sniegusi ziņas par 221 pakalpojumu sniedzēju, kuru kuponi kopš 2015.gada decembra pārdoti kolektīvās iepirkšanās portālos cherry.lv un citylife.lv. No uzņēmuma sniegtās informācijas izriet, ka apmēram par 4452 kuponiem par kopējo summa 113 118 eiro Cherry Media nav pārskaitījusi pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem no patērētājiem saņemto naudu.

VP preses pārstāvis Dairis Anučins apstiprināja, ka pēc informācijas pārbaudes tika sākts kriminālprocess aizdomās par piesavināšanos lielā apmērā, un šobrīd policija turpina izmeklēšanu. Patlaban šajā kriminālprocesā par cietušajām atzītas 15 personas, taču aizdomās turētā statuss nevienai personai nav noteikts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kolektīvās iepirkšanās tirgū Latvijā patlaban valda piesardzība, norāda kolektīvas iepirkšanās portālu kopaletak.lv pārvaldošā uzņēmuma SIA Modern Fashion Group īpašnieks Aldis Kaļiņins.

Viņš sacīja, ka tas ir skaidrojams ar tirgu pametušo kolektīvās iepirkšanās portālu Citylife un Cherry darbības pārtraukšanu.

«Pēc pagājušā gada notikumiem, kad kolektīvās iepirkšanās portālu tirgu ar diezgan lielu troksni un nekārtībām aiz sevis pameta divi ļoti lieli spēlētāji - Citylife un Cherry, sekas ir jūtamas vēl šodien. Gan sadarbības partneri, gan pircēji pēc šiem notikumiem uz kolektīvās iepirkšanās portāliem skatās daudz uzmanīgāk un ir piesardzīgāki. Uzņēmumi lēmumu, sadarboties ar kolektīvās iepirkšanās portāliem, pieņem piesardzīgi un ar apdomu,» situāciju nozarē raksturja Kaļiņins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ēdināšanas uzņēmuma Lido dibinātājs Gunārs Ķirsons kopā ar savu mazdēlu Albertu Ķirsonu uzsācis jaunu projektu – ātrās ēdināšanas tīklu Cherry Fix.

Pirmais Cherry Fix ātrās ēdināšanas tīkla restorāns atrodas pie Vērmanes dārza – vēsturiski nozīmīgā ēkā iepretim Saktai.

“Ideja par Cherry Fix radās pandēmijas laikā, kad nācās slēgt visus klātienes restorānus. Mēs nolēmām, ka nepadosimies un sākām domāt par jauniem biznesa virzieniem”, atklāj Cherry Fix dibinātājs un idejas autors Gunārs Ķirsons.

Investīcijas pašlaik vēl atklātas netiek.

Projektā Gunārs Ķirsons iesaistīja gan savu mazdēlu Albertu Ķirsonu, gan Jūlija Krūmiņa mazdēlu Edgaru Krūmiņu, gan virkni citu jauniešu ar degošām acīm un ideju pilnām galvām.

“Pieredzes un jaunības sakausējums, galu galā, var izrādīties veiksmīga kombinācija” prāto G.Ķirsons. “Jaunais uzņēmums balstās uz trim vaļiem – kvalitāti, cenu un ātrumu. Soli pa solim tapa unikāla, īpaši Cherry Fix izstrādāta ēdienkarte, lai ēdiens atbilstu mūsdienu cilvēka vajadzībām (veselīgs, garšīgs, kvalitatīvs). Mēs gribam pierādīt, ka ātrās ēdināšanas produkti var būt kvalitatīvi, bet nebūt pārlieku dārgi, tas nozīmē, ka tie tautai būs pieejami par saprātīgu cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā un Igaunijā strādājošais e-komercijas uzņēmums Cherry Media no piektdienas izbeidz savu darbību. Visi līdz šim uzņēmumā iegādātie pakalpojumi ir nodrošināti ar līgumiem, un vairākums klientu necietīs zaudējumus, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Cherry Media valdes loceklis Andress Susi uzsver, ka pēdējos mēnešos aktīvi tika meklēti risinājumi, lai mazinātu ekonomiskās grūtības, tomēr šobrīd ir pieņemts lēmums izbeigt uzņēmuma darbību.

«Mums patiesi žēl, ka esam nonākuši šādā situācijā, un, neskatoties uz visiem pūliņiem, mums tomēr ir jāslēdz uzņēmuma durvis,» sacīja A. Susi. «Mēs aktīvi strādājam, lai visi no aptuveni 3400 Latvijas klientiem saņemtu iegādātos pakalpojumus. Cenšamies palīdzēt un būt pieejami visām iesaistītajām pusēm un sadarbojamies ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru.»

Uzņēmumā līdz šim iegādātie kuponi, tajā skaitā uz restorāniem un SPA centriem, joprojām ir derīgi uz tādiem pašiem noteikumiem pie visiem pakalpojumu sniedzējiem. Cherry ar visiem pakalpojumu sniedzējiem ir noslēdzis līgumus, kas nodrošina patērētājiem pakalpojumu saņemšanu. Ir apmaksāta arī lielākā daļa ar Cherry starpniecību iegādāto lidmašīnu biļešu un ceļojumu. Tomēr klientu ērtībai uzņēmums aicina cilvēkus, kas iegādājušies ceļojumus, sazināties ar uzņēmumu pa e-pastu [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nomo.lv piedāvā Latvijā pagaidām maz zināmu pakalpojumu – preču nomu ar izpirkuma tiesībām, kas nozīmē, ka cilvēks var dažus mēnešus nomāt kādu preci un pēc tam nopirkt vai atdot atpakaļ

«Mēs piedāvājam preču nomu ar izpirkuma iespējām. Tā var būt jebkura prece – no viedtālruņa līdz pat mēbelei –, par to maksājot fiksētu ikmēneša maksājumu. Atšķirībā no līzinga galvenais bonuss ir pircēja brīvība jebkurā brīdī preci atdot atpakaļ, cilvēks nav tai «piesiets»,» stāsta Reinis Vaivars, a/s Nomo.lv īpašnieks. Viņa biznesa partneris un uzņēmuma valdes loceklis Māris Strods piebilst, ka laikā, kad hipotekāro kredītu nozarē politiķi joprojām strīdas par nolikto atslēgu principu, viņi šajā preču nomas modelī ir ieviesuši nosacītu nolikto atslēgu principu – cilvēks jebkurā brīdī var pārstāt nomāt preci un atdot to uzņēmumam bez soda sankcijām. «Mēs neesam nekas unikāls pasaules mērogā, ārzemēs šis modelis jau darbojas, bet mēs Latvijas tirgū to esam adaptējuši nedaudz citādā griezumā. Ārzemēs ir reāli fiziski veikali, kuros tiek piedāvāta iespēja nomāt preces ar izpirkuma tiesībām, bet mēs to piedāvājam internetā,» skaidro Reinis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar AS Nomo.lv vadītājiem: Reini Vaivaru un Māri Strodu

Lelde Petrāne,24.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild AS Nomo.lv vadītāji un īpašnieki Reinis Vaivars un Māris Strods. «Nomo.lv šogad februārī nosvinēja 1 gada dzimšanas dienu un gada laikā daudz kas ir paveikts: mums ir 25 000 klientu, 40 darbinieki un nesen esam atvēruši arī savu pirmo fizisko veikalu Liepājā, kas ļauj arī klātienē apskatīt preces un uzzināt par nomas nosacījumiem,» stāsta abi vadītāji un piebilst. «Galvenais par mūsu uzņēmumu ir tas, ka darbojamies pilnīgi jaunā nozarē (preču noma ar izpirkuma iespēju) – attiecīgi Latvijā šāda veida pakalpojums līdz šim nav bijis.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Elektrum Lietuva jauns vadītājs

Žanete Hāka,03.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai stiprinātu UAB Elektrum Lietuva pozīcijas Lietuvas elektroenerģijas tirgū, kā arī fokusētu aktivitātes uz plānoto Lietuvas elektroenerģijas tirgus atvēršanu mājsaimniecību sektorā, ir veiktas izmaiņas Elektrum Lietuva valdes sastāvā, liecina Latvenergo paziņojums Nasdaq Riga.

1.decembrī darbu Elektrum Lietuva, UAB Valdē uzsācis Vilius Juraitis, kurš šim amatam ticis izvēlēts konkursa kārtībā. Viliusam Juraitim ir liela pieredze vadošā amatā, ko viņš ieguvis kopš 2010.gada strādājot Cherry Media par galveno izpilddirektoru. Vilius ir piedalījies Cherry Media dibināšanā un uzņēmuma attīstībā, mērķtiecīga darba rezultātā uzņēmumu izvirzot par e-komercijas līderi Baltijas reģionā.

Šobrīd Elektrum Lietuva valdē ir divi valdes locekļi – Gatis Junghāns un jaunievēlētais Vilius Juraitis, kurš pildīs valdes priekšsēdētāja pienākumus.

Vilius Juraitis norāda, ka neatkarīgo piegādātāju vidū aizvien vairāk pieaug konkurence par biznesa klientiem. Tomēr ir svarīgi ņemt vērā tuvojošos privāto klientu tirgus atvēršanu. Uzņēmums turpinās pilnveidot savu piedāvājumu, mainīties kopā ar tirgu, kas attīstās un paplašinās ne tikai Lietuvā, bet visā reģionā, tādējādi stiprinot arī savas kompetences un pozīcijas Lietuvā. Kompānija mērķtiecīgi strādā, lai būtu gatavi mājsaimniecību tirgus atvēršanai 2016.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Zināmi Zviedrijas Biznesa gada balvas finālisti

Dienas Bizness,02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspertu žūrija izvērtējusi uzņēmumu pieteikumus un noteikusi finālistus, kas pretendēs uz Zviedrijas Biznesa gada balvu 2015, teikts paziņojumā medijiem. Balvu ar mērķi noskaidrot atbildīgākos uzņēmējus un stiprināt veiksmīgo sadarbību starp Zviedriju un Latviju jau septīto gadu izsludina Zviedrijas vēstniecība un Zviedrijas Tirdzniecības un Investīciju padome.

Arī šogad uzņēmumi savus veiksmes stāstus varēja pieteikt trīs kategorijās: Stabili augošs un ilgtspējīgs uzņēmums Latvijā, Korporatīvās sociālās atbildības projekts vai iniciatīva, un Gada jaunais uzņēmējs.

Vērtēšanas procesā tiek izskatīti vairāki uzņēmējdarbības aspekti, tomēr pamatā tiek vērtēti uzņēmumu finanšu rādītāji, izaugsme un uzņēmumu sociālā atbildība.

Šogad kategorijā Stabili augošs un ilgtspējīgs uzņēmums saņēma 15 pieteikumus. Finālam žūrija izvirzīja trīs veiksmīgus uzņēmumus: Rimi Latvia, Dinair Filton (Olaine), Lesjofors Gas Springs (Liepāja).

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Mobilly izpilddirektoru Ģirtu Slaviņu

Lelde Petrāne,19.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Mobilly izpilddirektors Ģirts Slaviņš. Mobilly mēnesī apkalpo ap 400 000 dažādu maksājumu – sākot no stāvvietām un vilciena biļetēm un beidzot ar ziedojumiem labdarībai. «Esam latviešiem pilnībā piederošs uzņēmums – tīrs vietējā kapitāla pārstāvis. Šogad maijā svinēsim vienpadsmito jubileju kopš pirmā klienta maksājuma mūsu sistēmā,» lepojas Ģ. Slaviņš.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mana karma ir strādāt ar lietām, kuras ir jaunas un sava ceļa sākumā. Lai arī pats Mobilly kā uzņēmums nav jauns, taču mobilās aplikācijas tam ir devušas jaunu virzienu, kura galapunkti vēl ne tuvu nav saredzami, tādēļ ir ļoti interesanti būt iesaistītam šajā piedzīvojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interjera gaismu zīmols Moodberries uzsāk pūļa finansēšanas kampaņu vietnē Indiegogo ar mērķi iegūt finansējumu 26 tūkstošu dolāru apmērā

«Lai gan liela daļa šķiet noguruši no šādām kampaņām, tās aizvien ir labs veids, kā pārbaudīt globālo tirgu, iegūt lojālus klientus un gūt publicitāti. Moodberries tipa produkti nav biežs viesis pūļa finansēšanā, tāpēc ceram pārsteigt publiku ar ko interesantu,» saka Kristiāns Līcis, SIA GreyNut vadītājs. Vaicāts par šī projekta ambīcijām, viņš teic, ka tās esot lielas – veiksmīga Indiegogo pūļa finansēšanas kampaņa (https://www.indiegogo.com/projects/moodberries-lights-with-personality#/) un produkta masveida ražošana. K. Līcis uzskata, ka Moodberries ir potenciāls būt lielam spēlētājam interjera dizaina pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liepājas ostā sākta graudaugu pieņemšana

Žanete Hāka,15.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar labības novākšanu, Liepājas ostas termināli uzsākuši graudaugu pieņemšanu un uzglabāšanu, bet jūlijā veikti pēdējie terminālu un noliktavu sagatavošanas darbi jaunajai graudaugu sezonai, informē Liepājas SEZ.

Līdz ar to tradicionāli jūlijā kravu apgrozījums bija mazāks nekā citos mēnešos – 337 937,58 tonnas. Jūlijā Liepājas ostā apkalpoti 97 kuģi, bet iebraukuši un izbraukuši 4142 pasažieri.

Liepājas ost au vairākus gadus Liepājas ostā dominē beramkravas, t.sk. lauksaimniecības produkti – 2015. gadā labība un labības produkti veidoja 49% no visām ostā pārkrautajām kravām, bet 2016. gadā pirmajā pusgadā – 52%.

Šā gada jūlijā beramkravu segmentā labība un labības produkti veidoja vien 37,9% un tas vistiešāk ir saistīts ar vasaras vidu, kad noslēdzas iepriekšējā graudaugu sezona, bet jaunā vēl nav sākusies. Kā pastāstīja lielākā Liepājas ostas beramkravu

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Nosaukti Platīna peles 2016 ieguvēji

Zane Atlāce - Bistere,01.12.2016

Izdevniecības Dienas Bizness speciālbalvu par uzvaru portāla www.db.lv lasītāju balsojumā saņēma Talsu 2. vidusskolas informātikas skolotāja un direktora vietniece izglītības jomā Liene Katlapa.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) 18.gadskārtējās konferences ietvaros nosaukti Latvijā labākie informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) risinājumi un Latvijā labākais e-skolotājs.

Konkursam šogad tika iesniegti 37 pieteikumi četrās pamatkategorijās.

Platīna pele 2016 balvas Risinājumi biznesam balvu Platīna pele 2016 saņēma AS Swedbank mini karšu terminālis (mPos), ko izstrādāja Swedbank IT sadarbībā ar Ellore O”. Izstrādātais risinājums ir mazs un ērts mini karšu terminālis, kas darbojas ar viedtālruņa vai planšetdatora palīdzību un spēj pieņemt gan tradicionālās, gan bezkontakta maksājumu kartes.

Savukārt, LMT speciālbalvu un Platīna Peli saņēma SIA D8 Corporation par produkta Gate2Bank HCE Payments ieviešanu Minskas Tranzītu Bankā. LMT prezidents Juris Binde, pasniedzot balvu, uzsvēra, ka Latvijā izstrādāti digitāli risinājumi bankām ir ar vērā ņemamu eksporta potenciālu. D8Corporation ir starptautiska kompānija ar centrālo biroju Latvijā, kas veiksmīgi izstrādā un integrē IT risinājumus banku un finanšu nozares organizācijās, liekot uzsvaru uz mobilajām tehnoloģijām. Lai arī produkts sākotnēji ieviests Baltkrievijā, tas nemazina fakta nozīmīgumu, ka NFC risinājums maksājuma kartes aizstāšanai ar viedtelefonu izstrādāts Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ceļojumu kuponi kolektīvās iepirkšanās portālos spēcīgi ietekmē tirgu

Anda Asere,05.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma firmām tā ir iespēja atrast jaunus klientus, taču vienlaikus šāds piedāvājums «jauc gaisu»

Tā secināms no DB tūrisma uzņēmumu aptaujas. Daļa kompāniju nevēlējās paust savu viedokli, daļa ir stipri nobažījušies par negodīgu konkurenci. Pērn Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir saņēmis astoņas patērētāju sūdzības par iegādātiem ceļojumu kuponiem kolektīvās iepirkšanās portālā Cherry.lv, no tām septiņas sūdzības bija par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar tūrisma operatora Plius Travel bankrotu, bet viena par nekvalitatīvu tūrisma pakalpojumu (ceļojums ar autobusu uz Lietuvu). Pērn ir saņemtas arī divas sūdzības par SIA Hot Travel par nenotikušajiem ceļojumiem saistībā ar bankrotējošo Lietuvas tūrisma operatoru UAB Fresh Travel. Pēc konsultācijām par tālāko rīcību PTAC ir vērsušies vairāki desmiti patērētāju, tāpēc iestāde savas kompetences ietvaros šobrīd veic darbības, lai patērētājiem palīdzētu atgūt naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq Stockholm Oficiālajā sarakstā kotēto uzņēmumu skaits sasniedzis rekordaugstu līmeni, raksta Bloomberg.

Trešdien biržai pievienojās kompānija Cherry AB, pārspējot līdzšinējo rekordu, kas tika sasniegts 2001.gadā.

Tādējādi patlaban biržas galvenajā sarakstā iekļautas 319 kompāniju akcijas. Tas ir par vienu vairāk nekā 2001.gada jūnijā, kad IT burbulis veicināja vairāku uzņēmumu bankrotu un akciju tirgus sabrukumu.

Ņemot vērā ekonomikas uzplaukumu, uz Nasdaq Stockholm patlaban nāk kompānijas no alternatīvajiem tirgiem, piemēram, First North.

Komentāri

Pievienot komentāru