Vadošo Latvijas kolektīvās iepirkšanās uzņēmumu ieņēmumi pirmajā pusgadā pietuvojušies miljonam latu, bet tiek prognozēts, ka no 30 esošajiem paliks aptuveni piektā daļa.
Kolektīvās iepirkšanās portālu TOP 7 pirmo vietu pēc ieņēmumiem šā gada pirmajos sešos mēnešos ieņem Citylife ar 848,83 tūkst. Ls, tam seko igauņu Cherry ar 434,12 tūkst. Ls un Perkamkopa.lv ar 394,86 tūkst. Ls, raksta Diena.
Ceturtajā vietā ierindojies vācu/skandināvu kolektīvās iepirkšanās portāls Deal24, kura ieņēmumi pirmajā pusgadā sasnieguši 177,08 tūkst. Ls, aiz tā ierindojies portāls Kopā lētāk – 114, 68 tūkst. Ls, Superakcijas – 113,04tūkst. Ls un krievu portāls Zizu – 87,65 tūkst. Ls.
Pirms gada servisus, kas piedāvātu šo pakalpojumu, varēja saskaitīt uz vienas rokas pirkstiem, bet šodien to ir ap 30. Tirgus līderis šajā jomā ir citylife.lv, kura pārdoto kuponu skaits pārsniedz 100 tūkst.
Cherry.lv un citylife.lv pārstāvji Dienai atzīst, ka ierobežotajam Latvijas tirgum tik liels skaits servisu ir par daudz. «Latvijā daudzmaz nopietni spēlētāji ir kādi pieci seši, tomēr pieļauju, ka dzīves realitāte liks šim skaitam samazināties. Konkurence portālu starpā patlaban ir ļoti asa, tas gan ne vienmēr nozīmē pietiekami kvalitatīvu piedāvājumu klāstu,» norāda cherry.lv vadītājs Ģirts Slaviņš.
Kolektīvā iepirkšanās Latvijā, īsā laikā iekarojot nozīmīgu tirgus daļu, spējusi piesaistīt tūkstošiem cilvēku, jo daudziem tā ir iespēja iegādāties un izbaudīt to, ko citkārt par pilnu maksu nevarētu atļauties. Galvenokārt tās ir dažādas skaistumkopšanas procedūras, ceļojumi, aktīvā atpūta, ārstnieciski pakalpojumi, restorāna apmeklējums, kā arī iespēja lētāk iegādāties koncerta, kino, teātra biļetes.