Citas ziņas

Sabiedrisko attiecību centrs “RKT Publicitāte” piesaista izcenojumus eiro un ceļ cenas

Andris Zeļenkovs [email protected],04.03.2005

Jaunākais izdevums

Sabiedrisko attiecību centrs „RKT Publicitāte“ ar 2005.gada 1.martu savu pakalpojumu izcenojumus piesaistījis Eiropas Savienības vienotajai valūtai - eiro, vienlaikus paaugstinot arī sabiedrisko attiecību konsultantu stundu likmes. „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme precizē, ka stundas likme turpmāk būs līdz 100 eiro. Tas izlīdzsvaros cenas attiecībā pret citu valstu kompānijām, kā arī atvieglos koordināciju ar citu valstu klientiem. „Līdzīgi kā citur pasaulē, arī sabiedrisko attiecību centra „RKT Publicitāte” sniegto pakalpojumu izmaksas tiek noteiktas saskaņā ar stundu likmēm. Atsevišķi tiek uzskaitītas konsultantu, radošās un tehniskās stundas, jo tām ir atšķirīgas izmaksas,” skaidro „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme. Līdz šim konsultanta stundas izcenojums „RKT Publicitāte“ klientiem bija 45 lati, radošās stundas – 30 lati, savukārt tehniskās stundas – 15 lati. Minētais izcenojums bija nemainīgs pēdējos septiņus gadus, tai skaitā arī tāpēc, ka to paredzēja ar klientiem noslēgtie līgumi. „Iespējams, ka ar esošajiem klientiem pagaidām turpināsim darboties saskaņā ar iepriekšējiem izcenojumiem,” stāsta M.Plūme. Mainījušās ir arī pārējo stundu likmes. Konsultanta stunda turpmāk maksās 75 eiro (52,50 lati), radošā stunda 50 eiro (35 lati), bet tehniskā stunda 25 eiro (17,50 lati). Vidēji cenas ir palielinājušās par 16 procentiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"RKT Akadēmiju" turpmāk organizēs s/o "Academia"

Andris Zeļenkovs [email protected],16.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk „RKT Akadēmiju”, kura iepriekš bija zināma kā „RKT Nometne”, organizēs nevis sabiedrisko attiecību centrs „RKT Publicitāte”, bet gan jaundibinātā sabiedriskā organizācija „Academia”. 2005.gadā „RKT Akadēmija” notiks Siguldā, no 21.līdz 23.jūlijam. 2005.gadā „RKT Akadēmija” notiks jau ceturto reizi (ar nosaukumu "RKT Akadēmija" - pirmoreiz). Iepriekš tās notikušas Jelgavā, Jēkabpilī un Aizkrauklē. Līdz šim tā saucās „RKT Nometne”, bet pēc vairāku dalībnieku ieteikuma tika mainīts pasākuma nosaukums uz „RKT Akadēmija”, jo tas vairāk atbilst pasākuma būtībai. „RKT Akadēmija”, pulcējot vairāk nekā 150 dalībniekus, ir plašākais praktizējošo un topošo sabiedrisko attiecību speciālistu pieredzes apmaiņas un zināšanu papildināšanas pasākums Latvijā, kura mērķis ir pulcināt sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga speciālistus, lai diskutētu par nozarē aktuālajām tēmām, iepazītos ar kolēģiem, kā arī dalītos pieredzē. Līdzīgi kā iepriekš, arī 2005.gadā „RKT Akadēmijas” darba kārtībā iekļautas lekcijas un diskusijas, tikšanās ar VIP, kā arī prāta vētras, kuru laikā klātesošie sabiedrisko attiecību speciālisti meklēs kādas sabiedriski aktuālas problēmas risinājumus. Kā jauninājums ieplānoti apaļie galdi, kuru laikā sākotnēji par noteikto tēmu debatēs pieaicinātie viesi, turpinājumā diskusijā iesaistot arī parējos „RKT Akadēmijas” dalībniekus. Sabiedrisko attiecību speciālists un „Academia” direktors Jānis Ķirpītis norāda, ka „Academia” ir piemērotāka šāda veida pasākumu rīkošanai, jo tika izveidota, lai aktivizētu sabiedrisko attiecību speciālistu darbību sabiedrības labā. „RKT Akadēmijas” līdzšinējais veikums ļoti sakrīt ar „Academia” mērķiem - vēl efektīvāk izmantotu sabiedrisko attiecību speciālistu pieredzi sabiedrības interesēs. J.Ķirpītis uzsver, ka visas līdz šim notikušās diskusijas ir bijušas ļoti vērtīgas un palīdzējušas radīt iespējamās komunikāciju stratēģijas šajās jomās. Līdz šim ir organizētas diskusijas par iespēju veicināt integrāciju, cīņu ar korupciju, iespēju mazināt atkarības no alkohola un cigaretēm, kā arī par iespējām popularizēt ģimeni. „Vienlaicīgi turpināsies aizsāktā sadarbība ar sabiedrisko attiecību centru „RKT Publicitāte”, jo tai ir uzkrāta ievērojama pieredze līdzšinējo pasākumu organizēšanā, kā vairāk nekā 10 gadu pieredze sabiedrisko attiecību jomā,” stāsta J.Ķirpītis. Savukārt „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme uzskata, ka „RKT Akadēmijas” organizēšana vairāk ir sabiedriskās organizācijas, nevis komercorganizācijas darbības joma. „Es arī pieļauju, ka līdz ar „RKT Akadēmijas” nodošanu „Academia”, tās darbībā aktīvāk piedalīsies citas sabiedrisko attiecību firmas, kuras līdz šim nepiedalījās konkurentu organizētā pasākumā,” uzskata M.Plūme Sabiedriskās organizācijas „Academia” dibināšanas iniciatori ir vairāki sabiedrisko attiecību speciālisti - „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme, sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds, kuriem piepulcējušies tādi sabiedriski aktīvi un pazīstami cilvēki kā Latvijas Universitātes profesors Ābrams Kleckins, „Aura auto” direktors Gundars Margevičs, eksministrs Nils Muižnieks, reklāmas aģentūras „Bates/RedCell” direktore Andra Treibaha, kopā vairāk nekā 20 aktīvu cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

„RKT Akadēmijā” pārrunās sabiedrisko attiecību būtību

Andris Zeļenkovs [email protected],26.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

„Ir pārāk daudzas sabiedrisko attiecību definīcijas, un vienlaicīgi pārāk maz vienojošas izpratnes par to, kas ir sabiedriskās attiecības, kuras bieži tiek dēvētas arī par Public relations vai PR. Tāpēc ikgadējās „RKT Akadēmijas” laikā diskutēsim par to, kas ir sabiedriskās attiecības, kā arī par profesionālās apmācības jautājumiem un profesionālo ētiku,” stāsta sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds. Veicot aptaujas Austrumeiropā, tai skaitā Latvijā, dominē klientu uzskats, ka PR ir publikācijas presē vai citi nereklāmas pasākumi, savukārt Amerikā ar šo terminu vairāk saprot lobēšanu. K.Rozenvalds uzskata, ka viena diskusija nevar ietekmēt sabiedrības viedokli, bet var veicināt kopīgu izpratni. „Ir klienti Latvijā, kuri uzskata, ka sabiedrisko attiecību speciālisti ir atbildīgi tikai par attiecību veidošanu ar masu saziņas līdzekļiem, savukārt citi uzskata, ka mums jāatbild arī par reklāmām, attiecībām ar darbiniekiem un klientiem,” skaidro K.Rozenvalds, piebilstot, ka pats galvenais ir, lai klientam un sabiedrisko attiecību speciālistam būtu vienota izpratne. „Profesionālajās aprindās daudz tiek runāts arī par ētikas jautājumiem sabiedriskajās attiecībās. Bieži tiek piesaukts termins „melnais PR”, bet arī te katram ir savs viedoklis par to, kas tas tāds, tāpēc „RKT Akadēmijas” programmā iekļauta arī diskusija par sabiedrisko attiecību ētiku. „Līdzīgi ir arī ar apmācības jautājumiem. Ņemot vērā, ka sabiedriskās attiecības ir salīdzinoši jauna disciplīna, joprojām nav apkopota pieredze par to, kā vislabāk apmācīt nākamos sabiedrisko attiecību speciālistus,” uzskata K.Rozenvalds, piebilstot, ka ir svarīgi, lai par sabiedrisko attiecību profesionālo apmācību debatētu ne tikai teorētiķi, bet arī esošie speciālisti un darba dēvēji. „RKT Akadēmijas” ietvaros diskusiju par sabiedrisko attiecību speciālistu apmācību uzņēmies vadīt Latvijas Universitātes docents Miervaldis Mozers, kurš piesaistīs arī citu augstskolu mācībspēkus. Tradicionālā sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga speciālistu kopā sanākšana šogad notiks Siguldā, no 21.līdz 23.jūlijam. Pēc daudzu dalībnieku ieteikuma, šogad tiks mainīts pasākuma nosaukumu no „RKT Nometne” uz „RKT Akadēmija”, jo tas vairāk atbilst pasākuma būtībai. Sabiedrisko attiecību centra „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme skaidro, ka citas izmaiņas nav paredzētas. „Arī šogad plānotas lekcijas, diskusijas, VIP tikšanās, darbs grupās, kā arī kopīga atpūta vakaros,” stāsta M.Plūme, atgādinot, ka līdz šim šādi pasākumi organizēti Jelgavā, Jēkabpilī un Aizkrauklē. Šajās pilsētās dalībnieku skaits jau pārsniedza 150, tādējādi tas ir kļuvis par plašāko praktizējošo un topošo sabiedrisko attiecību speciālistu pieredzes apmaiņas pasākumu Latvijā. „RKT Akadēmijas” darba kārtība tiek veidota un papildināta, bet jau šobrīd zināms, ka tajā tiks iekļauta darba grupa par Siguldas popularizēšanu tūristiem. Tai par moderatoru kļūt jau piekritis Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš. Darba grupas tiks organizētas līdzīgi kā tiek plānotas sabiedrisko attiecību kampaņas, proti, vispirms nosakot problēmas būtību, pārrunājot iespējamos kampaņas mērķus un auditorijas, tālāk izvērtējot pozitīvos un negatīvos faktorus, kas varētu ietekmēt situāciju, un nobeigumā pārrunājot konkrētās kampaņas ietvaros veicamās aktivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv,03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

“RKT Akadēmija” nākamgad notiks augusta beigās Kuldīgā

Andris Zeļenkovs [email protected],27.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad jau piekto “RKT Akadēmiju” paredzēts organizēt Kuldīgā, norises laiku mainot no jūlija uz augusta beigām. Vairāk nekā 100 sabiedrisko attiecību un citu nozaru speciālisti šogad pulcējās Siguldā no 21. līdz 23.jūlijam. Tā kā jūlijs ir īpaši populārs atvaļinājumu laiks, nākamo pasākumu nolemts rīkot augusta beigās. Tādējādi “RKT Akadēmijā” varēs piedalīties arī tie, kuri šogad nevarēja ierasties, jo bija atvaļinājumā vai atvaļinājumā atradās kolēģi, kas varētu viņus aizvietot. Arī lektoriem jūlijs ir ļoti aizņemts laiks, kaut arī problēmas ar lektoru piesaistīšanu neesot bijušas. 2006.gadā būtiskas izmaiņas netiek plānotas. Līdzīgi kā šogad paredzētas lekcijas, diskusijas, darba grupas, apaļā galda debates, tikšanās ar VIP, kā arī kopīgi atpūtas pasākumi vakaros. Liela vērība arī nākamgad tiks pievērsta darba grupām, kurās visi dalībnieki kā vienota komanda meklē risinājumus sabiedriski aktuālām problēmām. Nesavtīga dalīšanās pieredzē un priekšlikumu apspriešana ne tikai palīdz profesionālajai izaugsmei, bet arī vairo pieredzi globālu problēmu risināšanā un paplašina horizontu. Ne visiem sabiedrisko attiecību speciālistiem ir iespēja ikdienā strādāt radoši un plašā mērogā. Vienu no darba grupām – “Kā uzrunāt sabiedrības atstumtos?” – šogad vadīja labklājības ministre Dagnija Staķe, kas vēlējās izmantot šo Latvijas mērogiem unikālo komandu, lai meklētu risinājumus sabiedrībā aktuālajai porblēmai. Tika organizētas arī darba grupas par Pierīgas pašvaldību identitātes un publicitātes veidošanu, ko vadīja Siguldas novada domes un Rīgas rajona padomes priekšsēdētājs Tālis Puķītis, un Siguldas tūrisma tēlu, ko vadīja Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš. “RKT Akadēmija” nekonkurē ar citiem apmācības pasākumiem, jo tās mērķi ir citi: dot iespēju salīdzināt savu un citu pieredzi; pārliecināties par savu darbību pareizību; pārliecināties, ka jautājumi, uz kuriem nezinu atbildes, ir arī citiem; lai mēģinātu uz tiem kopīgi atbildēt. Lielais dalībnieku skaits – vairāk nekā puse – kas “RKT Akadēmijā” piedalās atkārtoti, apliecina, ka šāds pasākums ir ļoti aktuāls. Šogad “RKT Akadēmijas” organizēšanu no “RKT Publicitātes” pārņēma nesen dibinātā sabiedriskā organizācija „Academia”. Iepriekš tās notikušas Jelgavā, Jēkabpilī un Aizkrauklē. Līdz šim pasākuma nosaukums bija „RKT Nometne”, bet pēc vairāku dalībnieku ieteikuma tas mainīts uz „RKT Akadēmiju”, jo tas vairāk atbilst pasākuma būtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RKT Bibliotēka maina nosaukumu

,26.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju monitoringa centrs RKT Bibliotēka ir mainījis nosaukumu, Db.lv informēja centra pārstāve Rūta Briedīte.

Uzņēmuma jaunais nosaukums ir SIA Media Intelligence.RKT Bibliotēka līdz šim bija RKT Holdings struktūrvienība, līdzīgi kā savulaik arī sabiedrisko attiecību centrs RKT Publicitāte. Arī RKT Publicitāte saistībā ar īpašnieku maiņu ir mainījusi nosaukumu un kļuvusi par Hauska & Partners Latvija.

Mediju monitoringa centrs RKT Bibliotēka savu darbību uzsāka 1999. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Noslēdzas pieteikšanās dalībai Mediju kausa izcīņā skvošā

Andris Zeļenkovs [email protected],25.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18 vīrieši un 8 sievietes ir pieteikuši savu dalību “RKT Publicitāte” Mediju kausa izcīņai skvošā, kas notiks svētdien, 6.martā „Joker klubs” skvoša kortos. Vēl tikai līdz 1.martam žurnālisti un mediju darbinieki var pieteikties turnīram. „Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šajā Mediju skvoša kausā piesakās ne vien aktīvie skvoša spēlētāji, bet arī žurnālisti bez iepriekšējas pieredzes šajā sporta veidā. Viņu galvenā motivācija ir iespēja labā atmosfērā vairāk uzzināt par šo sporta veidu, pašiem aktīvi piedaloties,” stāsta „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme, piebilstot, ka daudzi šobrīd spēlējošie žurnālisti tieši Mediju kausa iespaidā ir nopietni pievērsušies skvoša spēlei. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī šogad sacensību dalībniekiem, kuri līdz šim nav turējuši rokās skvoša raketi, ir iespēja trenera pavadībā apgūt skvoša spēles pamatus. „RKT Publicitāte” Mediju kausa mērķis ir veicināt skvoša popularitāti, jo Latvijā tas ir ienācis salīdzinoši nesen, kā arī piesaistīt Latvijas mediju pārstāvjus aktīvai sportošanai ziemas laikā. 6.marta kausa izcīņā tiks noskaidrots labākais gan sieviešu, gan vīriešu konkurencē. Atšķirībā no iepriekšējiem gadiem, šogad sievietes spēlēs kopā ar vīriešiem, taču sacensību beigās tiks noteiktas spēcīgākās dāmu konkurencē. Pirms Mediju kausa finālspēlēm notiks atlases turnīrs, kur pat pēdējo vietu ieguvējiem vēl būs papildus iespēja izcīnīt savu dalību finālā, lai turpinātu cīnīties par galveno balvu, kuru sarūpēs „Joker klubs” kopā ar „RKT Publicitāte”. Atlases turnīrs notiks dažas dienas pirms 6.marta, kur tiks izlozēti spēka samēriem līdzīgi spēlētāji, tādējādi dodot iespēju pagaidām ne tik labi spēlēt protošiem vai tikko sākušiem skvoša spēlētājiem cīnīties par iekļūšanu finālā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

BNS grupas uzņēmums iegādājies Media Intelligence biznesu

,05.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BNS grupas uzņēmums Mediju monitorings no Kristiana Rozenvalda iegādājies Media Intelligence biznesu, tai skaitā vairākus pakalpojumus, arī ilgtermiņa klientu portfeli un darbiniekus. "Šī darījuma rezultātā esam nostiprinājuši savas līderpozīcijas Baltijas mediju monitoringa tirgū, kā arī būtiski spēcinājuši pozīcijas Latvijas tirgū," uzskata SIA Mediju Monitorings valdes priekšsēdētājs Gunārs Valdmanis.

G.Valdmanis informē, ka līdzšinējiem Media Intelligence klientiem būs iespēja arī turpmāk saņemt tos pašus pakalpojumus. Līdz gada beigām līgumus plānojam pārslēgt, bet respektējot līdzšinējās vienošanās. „Papildus piedāvāsim pārlūkot visu reģionālo presi, arī radio un TV,” klientu iespējas skaidro G.Valdmanis.

Līdzšinējā Media Intelligence direktore Sandra Niedre turpmāk strādās Mediju Monitorigs par mārketinga direktori.

K.Rozenvalds atzīst, ka mediju monitoringa bizness kļūst ļoti inovatīvs un no tehnoloģijām atkarīgs. Lai nezaudētu kvalitāti, attīstībai nepieciešami lieli ieguldījumi. Līdzšinējo sava uzņēmuma darbību K.Rozenvalds uzskata par veiksmīgu, taču nākotnē konkurēt ar lielajiem un globālajiem uzņēmumiem viņam būtu ļoti grūti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā nav tumšākas ekonomikas nozares par šovbiznesu, kur liela daļa finanšu līdzekļu ceļo skaidrā naudā starp privātpersonām, raksta Dienas bizness.

Vairākums Latvijas Šovbiznesa zvaigznes nedibina uzņēmumus, tādējādi nemaksā nodokļus par iegūtiem līdzekļiem. Viens no retajiem izņēmumiem ir grupa Cosmos. "SIA Cosmos izraksta rēķinu un iekasē to ar visu pievienotās vērtības nodokli," laikrakstam Dienas bizness stāsta Jānis Šipkēvics.

"Klienti par mūsu pakalpojumiem norēķinās oficiāli ar līgumu un pārskaitījumu, līdz ar to arī mums ar māksliniekiem un mūziķiem jānorēķinās ar pārskaitījumu. Diemžēl ne visi ir sakārtojuši dokumentus un ir gatavi šādiem līgumiem. Mēs tad mēģinām pārliecināt mākslinieku reģistrēties kā individuālā darba darītāju vai arī dibināt SIA, laikrakstam pavēstīja Svinību aģentūras Balle direktors Raimonds Luka-Indāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Simts sabiedrisko attiecību speciālisti trīs dienas pulcēsies Siguldā

Andris Zeļenkovs [email protected],21.07.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 21.jūlijā vairāk nekā simts sabiedrisko attiecību speciālistu sāk pulcēties Siguldā uz rtiju dienu pasākumu - “RKT Akadēmija”, kuras ietvaros piedalīsies diskusijās, apaļajos galdos, līdzdarbosies darba grupās, kā arī ievērtēs citu kolēģu pieredzi. Savu dalību apstiprinājuši vairāk nekā 100 dalībnieki - valsts un pašvaldību preses sekretāri, sabiedrisko attiecību speciālisti, reklāmas un mārketinga nodaļu vadītāji, kā arī dažādi eksperti, organizāciju vadītāji un citi interesenti. Salīdzinājumā ar iepriekšējām reizēm šogad būtiski palielinājies sabiedrisko attiecību aģentūru pārstāvju skaits. “RKT Akadēmijā” notiks lekcijas un diskusijas par nozarē aktuāliem jautājumiem, apaļā galda debates. Dalībniekiem būs iespējas dalīties pieredzē un labāk iepazīt kolēģus kopīgas atpūtas laikā vakaros. 2005.gadā “RKT Akadēmija” notiek jau ceturto reizi un šogad to organizē nesen nodibinātā sabiedriskā organizācija “Academia”. Iepriekš tās notikušas Jelgavā, Jēkabpilī un Aizkrauklē. Līdz šim tā saucās „RKT Nometne”, bet pēc vairāku dalībnieku ieteikuma tika mainīts pasākuma nosaukums uz „RKT Akadēmija”, jo tas vairāk atbilst pasākuma būtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

PR un reklāmas speciālisti izveidojuši s/o "Academia"

Andris Zeļenkovs [email protected],30.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai vēl efektīvāk izmantotu sabiedrisko attiecību speciālistu pieredzi sabiedrības interesēs, vairāki sabiedrisko attiecību un reklāmas speciālisti ir izveidojuši sabiedrisko organizāciju „Academia”. „Dažkārt, lai pievērstu uzmanību kādam jautājumam, pietiek tikai ar to, ka sabiedrībā zināmi cilvēki norāda uz problēmas esamību un rosina diskusiju,” pirmajā organizācijas dalībnieku tikšanās reizē „Filozofu namiņā” atzina viens no „Academina” dibināšanas iniciatoriem Jānis Ķirpītis. Viņš arī tika ievēlēts par jaunās organizācijas direktoru. „Academia” dibināšanas iniciatori ir vairāki sabiedrisko attiecību speciālisti „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme, sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds un citi, kuriem piepulcējušies tādi sabiedriski aktīvi un pazīstami cilvēki kā Latvijas Universitātes profesors Ābrams Kleckins, „Aura auto” direktors Gundars Margevičs, eksministrs Nils Muižnieks, reklāmas aģentūras „Bates/Red Cell” direktore Andra Treibaha, kopā vairāk nekā 20 aktīvu cilvēku. Līdzekļus problēmu risināšanai „Academia” plāno rast, piesaistot ES fondu, privātpersonu un uzņēmēju līdzekļus. Tā kā nozīmīgs „Academia” mērķu īstenošanas instruments būs sabiedriskās attiecības un autoritatīvu cilvēku aktivitātes, organizācijas dibinātāji varētu arī palīdzēt konsolidēt noteiktas sabiedrības grupas nolūkā panākt valsts budžeta līdzekļu piešķiršanu dažādu problēmu mazināšanai. J.Ķirpītis kā „RKT Publicitāte” sabiedrisko attiecību speciālists ir piedalījies vairāku komerciāli veiksmīgu un sociāli nozīmīgu projektu realizācijā. Kā uzskata J. Ķirpītis, „sabiedrisko attiecību instrumentārijs piedāvā plašas iespējas, bet tās līdz šim tika izmantotas pārsvarā komerciāliem un politiskiem mērķiem. K.Rozenvalds uzsvēra sabiedrisko attiecību lomu dienaskārtības noteikšanā, kas būtu jāvirza tādā gultnē, lai politiķu darba kārtībā nonāktu pēc iespējas vairāk sabiedrībai būtiski un sāpoši jautājumi. Ā.Kleckins pārliecināts, ka šobrīdējā darba kārtība sabiedrībai ir politiskās elites uzspiesta: „Neticu, ka nacionālie jautājumi, kā arī šobrīd aktualizētās robežas lietas ir tās, kas sabiedrību visvairāk nodarbina, bet mēs tam veltam pārāk daudz laika, kas iespējams pietrūkst, lai risinātu būtiskākus jautājumus”. „Academia” neplāno veikt politisko darbību un, pēc J. Ķirpīša teiktā „necentīsies aizlāpīt katru caurumu”. „Ja sabiedrība tādiem kā mēs ir devusi plašākas iespējas, tad mūsu pienākums ir tai pateikties, mēģinot atstāt aiz sevis kaut ko nozīmīgu,” rezumēja J.Ķirpītis, piebilstot, ka dažkārt pietiktu ar kūtruma pārvarēšanu, lai izteiktu savu redzējumu un aicinātu to darīt citiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RKT Akadēmija notiks jūlija beigās Kuldīgā

Imants Liepiņš [email protected],19.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau piekto reizi jūlija beigās norisināsies plašākais sabiedrisko attiecību nozares speciālistu pieredzes apmaiņas pasākums RKT Akadēmija, šoreiz – Kuldīgā, Kultūras centra telpās, no 27. līdz 29. jūlijam. Plānots, ka arī šogad RKT Akadēmiju apmeklēs vairāk nekā 100 sabiedrisko attiecību un citu nozaru speciālistu. «Šāds pasākums vairāk iederas vasaras vidū, kad brīvāks laiks un jaukāka gaisotne,» tā RKT Akadēmijas organizators Kristians Rozenvalds. Mainīts netiks arī pasākuma formāts, jo tas sevi attaisnojis jau iepriekšējos gados – būs lekcijas, diskusijas, apaļā galda debates par sabiedrisko attiecību jautājumiem, kā arī darbs grupās ar mērķi rast risinājumu sabiedriski aktuālām problēmām, tikšanās ar VIP personām un neformāli atpūtas pasākumi vakaros. Līdz šim RKT Akadēmijas ir notikušas Siguldā, Aizkrauklē, Jēkabpilī un Jelgavā. Kā viesi piedalījušies J. Pujats, I. Ūdre, A. Šlesers, O. Spurdziņš, D. Staķe, N. Muižnieks, A. Loskutovs, E. Aldermane, L. Mūrniece, G. Ulmanis u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvieši Kijevā prezentē sistēmu mediju attiecību veidošanai

Andris Zeļenkovs [email protected],26.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds, piedaloties 4.starptautiskajā sabiedrisko attiecību tehnoloģiju festivāla Kijevā, iepazīstināja klātesošos ar nesen izstrādāto sistēmu attiecību veidošanai ar medijiem. 4.Starptautiskais sabiedrisko attiecību tehnoloģiju festivāls notika Kijevā, no 22.līdz 24.aprīlim. Festivālā piedalījās vairāk nekā 200 sabiedrisko attiecību speciālisti no Ukrainas, Krievijas, Kirgīzijas un Latvijas. K.Rozenvalds kā īpašais viesis šajā festivālā, kas notiek katru gadu aprīļa nogalē, piedalījās jau trešo reizi. „Manis izstrādātajā modelī nav nekas jauns. Arī, piemēram, fizikā un citās zinātnēs ir grūti ko būtiski jaunu atklāt. Esmu vienkopus apkopojis dažādus pienākumus, kurus sabiedrisko attiecību speciālistam būtu jāveic, lai sistemātiski veidotu attiecības ar medijem,” informē K.Rozenvalds. „Šo modeli esam iedzīvinājuši arī vairākos Latvijas uzņēmumus. Jau pirmā pieredze liecina, ka šo uzņēmumu attiecības ar medijiem kļuvušas ražīgākas, kā arī uzņēmuma vajadzībām un kapacitātei vairāk atbilstošas,” precizē K.Rozenvalds „Attiecības ar mediji nebūt nav vienīgais veids, kā veidot attiecības ar sabiedrību, bet ir ļoti svarīgi, lai šis veids būtu izmantots maksimāli efektīvi,” uzskata K.Rozenvalds. K.Rozenvalds precizē, ka augstākminēto sistematizācijas modeli plāno prezentēt „RKT Akadēmijā”. Šogad tradicionālā sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga speciālistu kopā sanākšana notiks Siguldā, no 21.līdz 23.jūlijam. Pēc daudzu dalībnieku ieteikuma, šogad tiks mainīts pasākuma nosaukumu no „RKT Nometne” uz „RKT Akadēmija”, jo tas vairāk atbilst pasākuma būtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zīmolu izaicinājumiem mūsdienās, publiskajiem līderiem, profesionālu reputācijas veidošanu, gatavošanos krīzēm un vai tas maz ir iespējams, arī par pašas sabiedrisko attiecību nozares izaicinājumiem Dienas Bizness saruna ar sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāju Ivetu Dzērvi.

Ko šodien nozīmē bieži piesauktais vārds reputācija? Tagad jau šo vārdu piesauc ne tikai profesionāļi, bet reputāciju izvērtē pat valsts institūcijas pirms sadarbības uzsākšanas.

Reputācija ir uzticēšanās. Un uzticēšanās pamatā ir stāsts, ko mēs veidojam par sevi, savu pakalpojumu vai produktu. Taču ir viens “bet”… Stāsta veidošana ir ļoti laikietilpīgs process, un tas ilgst visu profesionālo dzīvi, ja runājam par cilvēku. Savukārt, ja runājam par produkta vai uzņēmuma zīmolu, tad tik ilgi, kamēr šis zīmols pastāv, un zināmi nospiedumi cilvēku atmiņās saglabājas arī pēc tam. Būtiski, lai stāsts būtu patiess. Ir iespējams radīt uz meliem balstītu stāstu, bet tad tas nebūs dzīvotspējīgs. Ir faktiski neiespējami klāstīt, ka sapuvis ābols ir sulīgs un gards.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hauska&Partner ienāk Latvijā

,15.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā biznesa un komunikācijas konsultāciju kompānija Hauska & Partner izveidojusi biroju Rīgā un uzsākusi darbību Latvijas tirgū, biznesa portālu Db.lv informēja kompānijas pārstāvis Māris Plūme.

Konsultāciju uzņēmums Latvijā izveidots uz sabiedrisko attiecību aģentūras RKT Publicitāte bāzes. Šobrīd tas ir jau piektais Hauska & Partner grupas reģionālais birojs Centrālajā un Austrumu Eiropā, taču pirmais bijušās PSRS teritorijā.

Austrijā bāzētā Hauska & Partner grupa ar aģentūru RKT Publicitāte asociētā partnera statusā sadarbojas jau divus gadus. Turpmāk Latvijas komanda, kuras profesionālajā attīstībā ieguldīti nozīmīgi resursi, būs pilnvērtīga starptautiskās konsultantu grupas sastāvdaļa. Latvijas uzņēmums ir pārņēmis Hauska & Partner korporatīvo identitāti un turpinās strādāt saskaņā ar grupas stratēģiju, piedāvājot saviem klientiem biznesa un komunikācijas konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

1.jūlijā visā Latvijā notiks Dziesmu diena

Andris Zeļenkovs [email protected],09.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai iedzīvinātu Latvijas saukli „Zeme, kas dzied", reklāmas aģentūras "Bates/Red Cell" un "Ze Guru", sabiedrisko attiecību aģentūra "RKT Publicitāte" sadarbībā ar daudziem Latvijas uzņēmumiem un valsts organizācijām šī gada 1.jūlijā rīkos Dziesmu dienu. Dziesmu dienā iepriekš plānotu, kā arī nejauši provocētu aktivitāšu rezultātā, aicināsim Latvijas iedzīvotājus vienkārši uzdziedāt, lai atgādinātu, ka dziesmai nav nepieciešami īpaši svētki, jo ikdienā dziedāt var arī mājās, darbā, vilcienā vai veikalā. Dziesmu diena būs kā eksperiments, lai noskaidrotu vai cilvēki vēl prot dziedāt, dziesmā izteikt savas jūtas un domas, un vairot dzīvesprieku ar dziesmas palīdzību. Nav noslēpums, ka mēs lepojamies ar savām dziedāšanas tradīcijām. Tāpēc 1. jūlijā, Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku laikā, mums ir unikāla iespēja parādīt sev un citām valstīm, ka "Latvija - zeme, kas dzied" ir mūsu identitātes un dzīves sastāvdaļa. Ar plānoto Dziesmu dienas norisi preses brīfingā klātienē iepazīstinās "Bates/Red Cell" tekstu un ideju autors Andris Akmentiņš, "RKT Publicitāte" projektu vadītājs Jānis Ķirpītis, Tūrisma Valsts Attīstības Aģentūras direktors Uldis Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas miljonāru publicitātes Top 100

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen,18.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Politika, darbs valsts vai pašvaldības iestādē nodrošina iespaidīgāku publicitāti nekā pamatīgi skandāli, tiesu darbi vai pat privātās dzīves publiska izrādīšana, - to rāda jaunais, jau trešais Latvijas 100 miljonāru publicitātes tops: ārpus tā palikuši ļoti daudzi uzņēmēji, kuri ieņem vietas pat Latvijas visbagātāko cilvēku saraksta pirmajos desmitniekos.

Vienlaikus gada laikā ir notikušas pietiekami būtiskas izmaiņas galvenajos miljonāru publicitāti veidojošos faktoros. Pērn no simt miljonāriem, kuriem gada laikā veltīts vislielākais publikāciju skaits Latvijas medijos, tikai nepilnai trešajai daļai galvenais personisko publicitāti veidojošais faktors bija tieši viņu uzņēmējdarbība; nu galvenais vai viens no galvenajiem publicitātes faktoriem uzņēmējdarbība jau ir divām trešdaļām pirmā simtnieka dalībnieku.

Tiesa, lai nokļūtu saraksta augšgalā, svarīgākais joprojām izrādās "administratīvais resurss": sešiem no desmit miljonāriem, kuri pērn visbiežāk pieminēti mediju publikācijās, vienīgais vai viens no galvenajiem publicitāti veidojošajiem faktoriem bijusi tieši darbība politikā, valsts vai pašvaldību amatos. Salīdzinājumam - krimināli notikumi, skandāli vai privātās dzīves peripetijas, kas kopumā publicitāti veidojušas gandrīz ceturtajai daļai saraksta dalībnieku, no pirmā desmitnieka nozīmīgas bijušas tikai diviem miljonāriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Septembra sākumā Pēterburgā norisināsies PR speciālistu forums — "The Baltic PR Weekend"

Andris Zeļenkovs [email protected],15.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

8. un 9.septembrī Pēterburgā jau piekto reizi notiks "The Baltic PR Weekend", vienkopus pulcējot vairākus simtus sabiedrisko attiecību (PR - angļu v. 'Public Relations') speciālistu no Baltijas jūras valstīm un viesus no plašāka reģiona. Šo forumu iecienījuši ne tikai sabiedrisko attiecību speciālisti un pētnieki, bet arī lielas organizācijas, kuras ir ieinteresētas kvalitatīvu PR pakalpojumu saņemšanā. 2004.gadā "The Baltic PR Weekend" ieguva vienu no prestižākajām starptautisko sabiedrisko attiecību balvām - "IPRA Golden World Awards". "The Baltic PR Weekend" ir kopīgs IPRA (Starptautiskā sabiedrisko attiecību asociācija), CERP (Eiropas sabiedrisko attiecību konfederācija), RASO (Krievijas sabiedrisko attiecību asociācija) un komunikāciju aģentūras "SPN Ogilvy PR" (agrāk - "SPN Granat") projekts. 2005.gada pasākumā piedalīsies arī Herolds Bersons, starptautiskās komunikāciju kompānijas "Burson-Marsteller" dibinātājs un direktoru padomes priekšsēdētājs. Pēc žurnāla "PR Week" domām, Herolds Bersons ir gadsimta ietekmīgākā persona sabiedrisko attiecību jomā. Tāpat savu līdzdalību apstiprinājusi Loula Zaklama no Ēģiptes, kura ir ievēlēta par IPRA 2006.gada prezidenti. Divu dienu programmā iekļautas apaļo galdu diskusijas, plenārsēdes u.c. Arī šogad tiek gaidīti Latvijas pārstāvji. Līdz šim no Latvijas ir piedalījušies - Inga Latkovska ("Sabiedrisko attiecību aģentūra PR Stils"), Inese Bērs ("Consensus PR", tagad "Comperio"), Sandra Dimitroviča ("Radisson SAS"), Edīte Olupe (VSAA) un Kristians Rozenvalds ("RKT Publicitāte"). Lai atvieglotu Latvijas pārstāvju pieteikšanos, "The Baltic PR Weekend" organizētāji ir uzticējuši nesen nodibinātajai biedrībai "Academia" veikt anketu izsūtīšanu un apkopošanu, kā arī dalības maksas iekasēšanu. "The Baltic PR Weekend" aicina interesentus pieteikties pēc iespējas savlaicīgāk, lai pēcāk nerastos problēmas ar Krievijas vīzas iegūšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas speciālisti plāno doties uz PR festivālu Maskavā

Imants Liepiņš [email protected],18.05.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 31. maija līdz 2. jūnijam Maskavā, Krievijas Sabiedrisko attiecību asociācija (RASO) rīkos starptautisku PR un reklāmas festivālu. Festivāls ieplānots neierastā formātā. Non-stop režīmā notiks 40 minūšu garas uzstāšanas, attiecīgi dienas garumā būs iespējams ievērtēt no 10 līdz 15 dažādus viedokļus un pieredzi. Turklāt katra uzstāšanas tiks dalīta divās daļās – otro daļu atvēlot pārējo dalībnieku jautājumiem un komentāriem. Krievijas Sabiedrisko attiecību asociācija ir uzticējusi Latvijas potenciālo dalībnieku apziņošanu un reģistrāciju veikt biedrībai Academia, kura nodarbojas ar apmācībās un izpētes projektiem sabiedrisko attiecību jomā, kā arī organizē RKT Akadēmiju. Festivāla otrajā dienā uzstāsies Kristians Rozenvalds (RKT Publicitāte). Academia interesentiem palīdzēs nokārtot vīzas, vilciena vai lidmašīnas biļetes, kā arī viesnīcas rezervāciju. Latvijas dalībnieku dalības maksa Ls 300.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no iespējām, kā mazināt akcīzes nodokļa celšanas negatīvo ietekmi uz Latvijas konkurētspēju, ir atjaunot ceļu fondu - nevis tikai autoceļu, bet kā ceļu fondu, jo ceļš ir ceļš – vienalga, vai tas ir dzelzceļš, vai autoceļš. Tas būtu viens no risinājumiem, par kuru vistuvākajā laikā diskutēsim gan ar privātajiem pārvadātājiem, gan ar tranzīta biznesa asociāciju, saka VAS Latvijas dzelzceļš (LDz) prezidents Edvīns Bērziņš.

Fragments no intervijas

Kā akcīzes nodokļa celšana degvielai ietekmēs LDz konkurētspēju?

Tas krietni vien pasliktinās ne tikai uzņēmuma konkurētspēju, bet visu dzelzceļa nozares pārvadātāju konkurētspēju, tajā skaitā privāto pārvadātāju konkurētspēju, jo tas sadārdzina transporta koridoru mūsu virzienā. Jau gada sākumā, kad runāja par kravu samazinājumu, viens no apgalvojumiem bija, ka Latvijas tranzīta koridors esot dārgāks nekā, piemēram, Lietuvas virzienā, kaut gan tas tā nav. Tagad, ņemot vērā akcīzes nodokļa celšanu, mūsu tranzīta koridors tiešām sadārdzināsies par noteiktu procentu. Transporta koridora izmaksas būtībā ir visas izmaksas, ko sedz kravu īpašnieks, kurš grib nogādāt savu preci. Tā ir gan infrastruktūras maksa, gan pārvadājumu maksa, gan nodokļi. Pašreiz visas kravas Latvijā tiek pārvadātas ar dīzeļlokomotīvēm, un akcīzes nodokļa celšana sadārdzinās šo pārvadājumu kā tādu. Protams, dīzeļdegvielas sadārdzināšana padara vēl pievilcīgāku nākotnē gaidāmo dzelzceļa elektrifikāciju. Pašlaik rēķinām, ka elektrifikācija ļaus pārvadātājiem ietaupīt ap vienu eiro uz pārvadāto tonnu. Ja akcīze tiks palielināta, šis ieguvums ilgtermiņā būs vēl lielāks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tokijas mēģinājums ar lielāku PVN glābt budžetu ekonomikai izrādījies tikpat postošs kā zemestrīce, kas ir skaļš signāls Latvijai – nekāpt uz tā paša grābekļa

Pēc aprīlī notikušās pievienotās vērtības nodokļa (PVN) celšanas no 5% uz 8% Japānas ekonomika piedzīvojusi līdzīgu sarukumu, kāds sekoja postošajai un traģiskajai zemestrīcei un cunami pirms trijiem gadiem.

Šā fiskālā gada pirmajā ceturksnī Japānas IKP krities par 6,8%, salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni, raksta Financial Times.

Zibenskarš neizdevās

Apņēmīgais premjers Šindzo Abe savas valdīšanas pusotrā gadā ar t.s. abenomikas pasākumiem ir centies ātri un efektīvi izvest valsti no pārdesmit gadus ilgušās stagnācijas. Sevišķi smagi Japānas ekonomikai klājas tekošā konta deficīta dēļ, pēc 2011. gada 11. marta Lielās zemestrīces atsakoties no kodolenerģijas. Tas licis strauji pārkārtoties tikai uz importētajiem energoresursiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sabiedrisko attiecību tirgus pērn - 8,5 miljoni latu

Lelde Petrāne,30.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko attiecību pakalpojumus Latvijā 2010.gadā snieguši 65 uzņēmumi, kopējam apgrozījumam veidojot 8,5 miljonus latu, liecina pētījums par sabiedrisko attiecību nozari Latvijā.

Pētījuma rezultāti atklāj, ka sabiedrisko attiecību tirgū ir vērojama stabilizācija, neskatoties uz faktu, ka sabiedrisko attiecību uzņēmumu apgrozījums pērn ir krities par 2,3% (no 8,7 miljoniem latu 2009. gadā līdz 8,5 miljoniem latu 2010. gadā). Šis kritums, salīdzinot ar reklāmas tirgu, esot niecīgs un, iespējams, skaidrojams ar atsevišķu nozares spēlētāju izstāšanos no sabiedrisko attiecību tirgus.

Kopumā nozares ekspertu prognozes liecina, ka 2011. gads būs sabiedrisko attiecību tirgus izaugsmes gads.

Pētījumā secināts, ka ietekmīgākie tirgus spēlētāji ir 20 lielākie sabiedrisko attiecību uzņēmumi, kuriem kopumā pieder 85%tirgus. Lai arī apgrozījuma pieaugumu 2010.gadā izdevās sasniegt tikai 7 no 20 lielākajiem nozares uzņēmumiem, pārējo tirgus spēlētāju kritums vērtējams kā nenozīmīgs - 3,2% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Spītējot krīzei

Krīzes laikā darba ir vairāk

Signe Knipše, Db,20.08.2009

Darbs ir bijis pamatīgs, bet augļi saldi, par uzņēmuma straujo nostiprināšanos Latvijas tirgū saka Hauska & Partner vadītājs Māris Plūme. (Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spītējot krīzei Turpinām augt, neraugoties uz to, ka nozare stagnē. Tā saka komunikācijas konsultāciju kompānijas Hauska & Parter vadītājs Māris Plūme.

Kopš ienākšanas Latvijas sabiedrisko attiecību tirgū 2007.gada sākumā Hauska & Partner ir attīstījusies ļoti strauji - pērn ienākumu pieaugums sasniedza 188%. Apgrozījums sasniedza 317 tūkst. latu, un M. Plūme paredz, ka šogad ieņēmumi augs vismaz par 30 %. Pēc pašu vērtējuma viņi pašlaik ir 7. vai 8. vietā citu nozares aģentūru starpā.

«Vēsmas, ar kurām ienāca austrieši un inficēja mūs - jauno uzņēmuma vadību, bija pilnīgi jauns virziens. Līdz šim Latvijā sabiedrisko attiecību biznesā bija pieņemts pārdot pakalpojumus - attiecības ar medijiem, preses konferences, preses relīzes, pasākumu organizēšanu, tā sakot - mēs protam to un to, tas maksā tik un tik. Hauska & Partner pieeja ir par 180 grādiem atšķirīga - nevis piedāvāt konkrētus pakalpojumus, bet ar komunikācijas metodēm palīdzēt klientiem sasniegt viņu mērķus, piemēram, palielināt apjomu, peļņu, pārdošanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"RKT Publicitāte" paplašina darbību

Andris Zeļenkovs [email protected],07.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar ieklaušanos starptautiskajā sabiedrisko attiecību tīklā "Hauska & Partners", savu darbību paplašina sabiedrisko attiecību centrs "RKT Publicitāte". Viens no paplašināšanas virzieniem ir korporatīvo avīžu izveides joma, kurā kompānija plāno pieņemt darbā speciālistu - korporatīvo avīžu veidotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Advokātiem ieviesīs prasības par ikgadēju kvalifikācijas celšanu

Lelde Petrāne,21.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Zvērinātu advokātu padome (ZAP) ir nākusi klajā ar iniciatīvu, kura tika atbalstīta 2012.gada 30.marta kopsapulcē, noteikt obligātu ikgadēju Latvijas advokātu kvalifikācijas celšanu.

Tās ir kardināli jaunas prasības, kas iepriekš nebija noteiktas ar normatīvo aktu un to mērķis ir nodrošināt regulāru Latvijā praktizējošu advokātu pašizglītošanos un sekmēt efektīvāku tiesu procesu darbu. Advokātu kvalifikācijas prasības paredzēs ikgadēju 16 stundu apmācību apmeklējumu.

Kā informē Latvijas Zvērināto advokātu padomes priekšsēdētājs Jānis Grīnbergs, pašlaik tiek gatavots noteikumu projekts, kas noteiks kārtību, kādā ir jāveic kvalifikācijas celšana un kā tiks kontrolēta kvalifikācijas celšanas prasību izpilde advokātu vidū. Plānots, ka noteikumi tiks apstiprināti līdz šī gada 1.jūlijam un spēkā stāsies ar nākamā gada 1.janvāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidusmēra latvietim ir skaidrs, ar ko nodarbojas tādu profesiju pārstāvji, kā, piemēram, jurists, vēsturnieks, arheologs, celtnieks vai trolejbusa vadītājs. Jo ikviens ar nosaukto profesiju pārstāvjiem ir vai nu pats saskāries vismaz reizi dzīvē, vai arī ko nebūt lasījis avīzē, redzējis TV vai klausījies radio kāda aroda meistara sacīto. Priekšstats veidojas vai nu no personīgās pieredzes vai masu mediju atspoguļojumiem. Savukārt uzņēmējdarbības lauka arājiem ir iespēja sastapties ar daudzām citām, plašākai sabiedrībai mazāk zināmām nozarēm un arodiem, par kuriem priekšstats nereti veidojas tikai no medijos pieejamās publicitātes.

Piemēram. «Klienti var tikt maldināti» (DB, 01.03.11.), «Sāktas apjomīgas brokeru pārbaudes» (DB, 27.01.11), «Aizdomas par negodīgu konkursu» (DB, 09.09.10.), «Atsevišķi brokeri uzmetuši apdrošinātājus” (07.06.10), «Iespējams izkrāpts miljons latu» (LA, 23.03.10.) – tie ir laikrakstu virsraksti, kas pēdējā laikā veido apdrošināšanas brokeru nozares publicitāti. Ja sliktā ziņa ir ielikta jau virsrakstā, tad arī saturā kas labāks diez vai sekos. Un tā arī ir.

Pats ilgstoši esmu apdrošināšanas brokeru pakalpojumu lietotājs un par savu pieredzi nevaru teikt nevienu sliktu vārdu. Bet šīs nozares izteikti negatīvā publicitāte pat man liek aizdomāties. Vai tad nav nekādu labu ziņu? Kur ir veiksmes stāsti, lietotāju pozitīvā pieredze, visbeidzot, nozares pārstāvju skaidrojumi, ko klients iegūst izmatojot brokera pakalpojumus, iepretim tiešai sadarbībai ar apdrošinātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru