Sabiedrisko attiecību pakalpojumus Latvijā 2010.gadā snieguši 65 uzņēmumi, kopējam apgrozījumam veidojot 8,5 miljonus latu, liecina pētījums par sabiedrisko attiecību nozari Latvijā.
Pētījuma rezultāti atklāj, ka sabiedrisko attiecību tirgū ir vērojama stabilizācija, neskatoties uz faktu, ka sabiedrisko attiecību uzņēmumu apgrozījums pērn ir krities par 2,3% (no 8,7 miljoniem latu 2009. gadā līdz 8,5 miljoniem latu 2010. gadā). Šis kritums, salīdzinot ar reklāmas tirgu, esot niecīgs un, iespējams, skaidrojams ar atsevišķu nozares spēlētāju izstāšanos no sabiedrisko attiecību tirgus.
Kopumā nozares ekspertu prognozes liecina, ka 2011. gads būs sabiedrisko attiecību tirgus izaugsmes gads.
Pētījumā secināts, ka ietekmīgākie tirgus spēlētāji ir 20 lielākie sabiedrisko attiecību uzņēmumi, kuriem kopumā pieder 85%tirgus. Lai arī apgrozījuma pieaugumu 2010.gadā izdevās sasniegt tikai 7 no 20 lielākajiem nozares uzņēmumiem, pārējo tirgus spēlētāju kritums vērtējams kā nenozīmīgs - 3,2% apmērā.
Pērn 29 no 65 Latvijas sabiedrisko attiecību uzņēmumiem uzrādījuši peļņas pieaugumu, salīdzinot ar 2009. gadu, taču kopumā 2010. gadu ar peļņu noslēguši 39 no 65 nozares uzņēmumiem.
Pētījumā noskaidrots, ka 10 lielākajiem Latvijas sabiedrisko attiecību nozares spēlētājiem vidējais darbinieku skaits 2010.gadā bija aptuveni 10 (no 7 līdz 13 darbiniekiem). Savukārt lielāko Latvijas sabiedrisko attiecību uzņēmumu vidējie ieņēmumi uz vienu klientu 2010. gadā bija 23 tūkstoši latu.
No pētījuma analīzes izriet, ka 61% Latvijas sabiedrisko attiecību pakalpojumu sniedzēju ir mazi uzņēmumi, jo to apgrozījums nepārsniedz 100 tūkstošus latu.
Pētījumu veicis vortāls 7guru.lv sadarbībā ar informācijas tehnoloģiju uzņēmumu Lursoft un audita un konsultāciju uzņēmumu KPMG Baltics.