„RKT Akadēmijā” pārrunās sabiedrisko attiecību būtību 

„Ir pārāk daudzas sabiedrisko attiecību definīcijas, un vienlaicīgi pārāk maz vienojošas izpratnes par to, kas ir sabiedriskās attiecības, kuras bieži tiek dēvētas arī par Public relations vai PR. Tāpēc ikgadējās „RKT Akadēmijas” laikā diskutēsim par to, kas ir sabiedriskās attiecības, kā arī par profesionālās apmācības jautājumiem un profesionālo ētiku,” stāsta sabiedrisko attiecību speciālists Kristians Rozenvalds. Veicot aptaujas Austrumeiropā, tai skaitā Latvijā, dominē klientu uzskats, ka PR ir publikācijas presē vai citi nereklāmas pasākumi, savukārt Amerikā ar šo terminu vairāk saprot lobēšanu. K.Rozenvalds uzskata, ka viena diskusija nevar ietekmēt sabiedrības viedokli, bet var veicināt kopīgu izpratni. „Ir klienti Latvijā, kuri uzskata, ka sabiedrisko attiecību speciālisti ir atbildīgi tikai par attiecību veidošanu ar masu saziņas līdzekļiem, savukārt citi uzskata, ka mums jāatbild arī par reklāmām, attiecībām ar darbiniekiem un klientiem,” skaidro K.Rozenvalds, piebilstot, ka pats galvenais ir, lai klientam un sabiedrisko attiecību speciālistam būtu vienota izpratne. „Profesionālajās aprindās daudz tiek runāts arī par ētikas jautājumiem sabiedriskajās attiecībās. Bieži tiek piesaukts termins „melnais PR”, bet arī te katram ir savs viedoklis par to, kas tas tāds, tāpēc „RKT Akadēmijas” programmā iekļauta arī diskusija par sabiedrisko attiecību ētiku. „Līdzīgi ir arī ar apmācības jautājumiem. Ņemot vērā, ka sabiedriskās attiecības ir salīdzinoši jauna disciplīna, joprojām nav apkopota pieredze par to, kā vislabāk apmācīt nākamos sabiedrisko attiecību speciālistus,” uzskata K.Rozenvalds, piebilstot, ka ir svarīgi, lai par sabiedrisko attiecību profesionālo apmācību debatētu ne tikai teorētiķi, bet arī esošie speciālisti un darba dēvēji. „RKT Akadēmijas” ietvaros diskusiju par sabiedrisko attiecību speciālistu apmācību uzņēmies vadīt Latvijas Universitātes docents Miervaldis Mozers, kurš piesaistīs arī citu augstskolu mācībspēkus. Tradicionālā sabiedrisko attiecību, reklāmas un mārketinga speciālistu kopā sanākšana šogad notiks Siguldā, no 21.līdz 23.jūlijam. Pēc daudzu dalībnieku ieteikuma, šogad tiks mainīts pasākuma nosaukumu no „RKT Nometne” uz „RKT Akadēmija”, jo tas vairāk atbilst pasākuma būtībai. Sabiedrisko attiecību centra „RKT Publicitāte” direktors Māris Plūme skaidro, ka citas izmaiņas nav paredzētas. „Arī šogad plānotas lekcijas, diskusijas, VIP tikšanās, darbs grupās, kā arī kopīga atpūta vakaros,” stāsta M.Plūme, atgādinot, ka līdz šim šādi pasākumi organizēti Jelgavā, Jēkabpilī un Aizkrauklē. Šajās pilsētās dalībnieku skaits jau pārsniedza 150, tādējādi tas ir kļuvis par plašāko praktizējošo un topošo sabiedrisko attiecību speciālistu pieredzes apmaiņas pasākumu Latvijā. „RKT Akadēmijas” darba kārtība tiek veidota un papildināta, bet jau šobrīd zināms, ka tajā tiks iekļauta darba grupa par Siguldas popularizēšanu tūristiem. Tai par moderatoru kļūt jau piekritis Latvijas Tūrisma attīstības valsts aģentūras direktors Uldis Vītoliņš. Darba grupas tiks organizētas līdzīgi kā tiek plānotas sabiedrisko attiecību kampaņas, proti, vispirms nosakot problēmas būtību, pārrunājot iespējamos kampaņas mērķus un auditorijas, tālāk izvērtējot pozitīvos un negatīvos faktorus, kas varētu ietekmēt situāciju, un nobeigumā pārrunājot konkrētās kampaņas ietvaros veicamās aktivitātes.

Jaunākie komentāri