Kā zināms, telpu iznomātāji gūst ienākumus no telpu nomniekiem, nevis otrādi. Lai samaksātu nomas maksu nomniekiem tā ir jānopelna. Abstrakti runājot, tas izklausās pašsaprotami, taču praksē nomniekiem nākas saskarties ar neizpratni no iznomātāju puses. Protams, dažkārt arī nomnieki nav bez vainas. Tāpēc ir svarīgi, lai abas puses (nomnieks un iznomātājs) censtos vest pārrunas konstruktīvi, bez nevajadzīgām emocijām.
«Treknajos gados» telpu nomnieki dažkārt netika uzklausīti attiecībā par telpu nomas maksas samazināšanu, kā arī vispār netika pie telpu nomas līguma noslēgšanas, jo citi nomnieki piesolīja augstākas nomas maksas. Droši vien tagad daudziem nomniekiem vairs nav vēlēšanās tās atcerēties:):):).
Tirgus izaugsmes posmā iznomātāji vēlējās vairāk pelnīt. Tur nav nekāda nosodījuma. Cits jautājums - apetītes robeža. Sākot ar pagājušo gadu, kad presē parādījās informācija par ievērojamo telpu nomas cenu kritumu, iznomātājiem nācās saskarties ar realitāti - daudzi nomnieki vairs nevarēja «pavilkt» augstās nomas maksas.
Daļa telpu iznomātāju ļoti ātri noreaģēja un nāca pretim nomniekiem, samazinot nomas maksu, tādējādi saglabājot stabilu naudas plūsmu. Tomēr daļa telpu iznomātāju savlaicīgi nenoreaģēja un palika bez telpu nomniekiem vairākus mēnešus, dažos gadījumos, pat gadu.
Ir vairāki veidi, kā telpu iznomātāji var pārliecināties, kad ir īstais laiks celt/samazināt nomas maksu (samērīgi). Piemēram, telpu iznomātājs var pajautāt telpu nomnieka uzņēmuma īpašniekam & darbiniekiem, kā viņiem sokas ar biznesu. Ja no abām pusēm telpu iznomātājs saņem pozitīvas atbildes, tas nozīmē, ka uzņēmumā viss ir kārtībā un viņi var atļauties nomas maksas paaugstināšanu. Savukārt, ja nomnieka darbinieki saka, ka iet švaki, bet uzņēmuma īpašnieks saka, ka iet ļoti labi, tad vistacamāk, uzņēmuma īpašnieks blefo. Šajā gadījumā telpu iznomātājam vajadzētu sākt apsvērt iespēju, kā samazināt telpu nomas maksu vai piemeklēt jaunu nomnieku.
Protams, var būt arī gadījumi, kad nomnieka darbinieki blefo. Galvenā pamatdoma augšminētajam padomam - iznomātājam ir jāiegūst informācija par telpu nomnieka stabilitāti/nestabilitāti no dažādiem «kanāliem», lai pieņemtu adekvātu lēmumu, nezaudējot stabilu ilgtermiņa nomnieku, kuram var būt arī īslaicīgas norēķināšanās grūtības.
Katrs telpu iznomātājs/īpašnieks vienmēr uzskata & uzskatīs, ka viņa telpas ir vislabākās, attiecīgi arī prasīs augstāku cenu. Ar šo faktu telpu nomniekiem ir jāsamierinās, jo tāda ir iznomātāju psiholoģija. Tieši tāpat iznomātājiem ir jāsamierinās, ka nomnieki vienmēr centīsies nokaulēt zemāku cenu, jo tāda ir nomnieku psiholoģija.
Un tikai tad, kad sakrīt abu pušu intereses, notiek telpu nomas darījums, kura rezultātā telpu iznomātājs gūst ienākumus no telpu iznomāšanas.