Ķīna, jaunība, izdevības, kas aizved pie aizvien jauniem dzīves pavērsieniem – tas ir stāsts par enerģisko Martu Ivaņinoku-Cjiņu
Iespējams, viņas pulsējošā enerģijas dzirksts bija tā, kādēļ Marta 24 miljonu pilsētā Šanhajā bija nevis viena no skudru pūžņa, bet gan spēja, jau mācoties otrajā universitātes kursā, sevi pierādīt kā raidījumu vadītāju televīzijā, kas turpmākajos gados kļuva par platformu ne vien karjeras izaugsmei, bet iespējai ķīniešiem pastāstīt vairāk par Latviju, mūsu kultūru, mentalitāti, paražām un nacionālo virtuvi.
Fragments no intervijas, kas lasāma 5. augusta laikrakstā Dienas Bizness:
«Sapratu, ka ilgus gadus filmējos televīzijā, kur dažādos šovos vienmēr teicu, ka es esmu Marta no Latvijas, kā arī uzsvēru, ka esam Eiropas valsts, nevis Padomju Savienības valsts, kā daudziem vecāka gadagājuma cilvēkiem vēl ir palicis atmiņā. Kādā brīdī sapratu, ka negribu, lai tas viss, ko es darīju Latvijas vārda atpazīstamības veicināšanai, tiktu pazaudēts.
Man bija izveidojies sekotāju, fanu pulks, kuri man ticēja un gribēja uzzināt kaut ko vairāk par manu dzimteni. Sapratu, ka man kā publiskam tēlam izveidot saikni starp Latviju un Ķīnu ir vieglāk nekā citiem, jo cilvēki man uzticas. Šovs tika raidīts trīs gadus, un es katru nedēļu iepotēju ķīniešiem Latvijas devu. Turklāt valda uzskats, ka tie, kas ir televīzijā, tie nemelo. Ja Marta saka, ka Latvijā ir forši, tad tā arī būs.»
Tas mudināja apsvērt domu par tūristu piesaistīšanu Latvijai?
Jā. Turklāt nevis vienkāršu, bet saistītu ar kāzām. Latvijā kāzu rūpals nav tik ļoti attīstīts kā Ķīnā. Mēs to nevaram nosaukt par industriju. Ir ļoti daudz pasākumu organizēšanas uzņēmumu, kas ar to nodarbojas, bet šī joma nav pacelta līdz industrijas līmenim, lai tā varētu darboties vienā ritmā kā rūpnīca.
Ar ko Latvija salīdzinājumā ar šīm saulainajām zemēm ir vilinoša ķīniešiem, kuri tiecas pēc perfektuma?
Latvija, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, ir konkurētspējīga cenu un ikdienas tēriņu ziņā. Ja par tādu pašu naudu Parīzē var paēst ielas ēstuvē, tad Latvijā tikpat ir iespējams iztērēt, ieturot maltīti restorānā. Mūsu mērķis nav, lai cilvēki šeit pavadītu desmit dienu, jo tad Latvijas resursi ātri tiktu izspiesti. Mēs vēlamies atvest ķīniešu jaunlaulātos, sarīkot šeit kāzu fotosesiju, kā arī kāzu ceremoniju, kas būtu tikai viņiem diviem, bez kuplā viesu pulka. Jo kāzu dienā viņi neizbauda dienu, bet ārkārtīgi piekūst. Arī viņi vēlētos romantisku ceremoniju, un tas ir tas, ko mēs vēlamies viņiem sniegt. Pēc fotosesijas un kāzām viņiem piedāvāsim dažu dienu izbraucienus pa Latviju, jo mums ir, ko piedāvāt, piemēram, ekotūrismu vai SPA. Ķīnieši sajūsminās par neaprakstāmi skaisto dabu, kurā var izbaudīt mieru. Plānā ir piedāvāt arī mazus braucienus uz citām Eiropas valstīm, jo no Latvijas nokļūt tur ir lētāk kā no Ķīnas.
Kāda patlaban ir biznesa idejas attīstības stadija?
Soli pa solim esam izstrādājuši piedāvājuma paketi. Pirmais uzdevums bija atvest ķīniešu fotostudiju ar trenētiem fotogrāfiem un darbiniekiem uz šejieni, lai viņi redz, kas te ir un ko mēs varam viņiem parādīt un piedāvāt. Četras dienas mēs izbraukājām Latvijas skaistākās pilis, un tika uzņemtas profesionālas bildes. Ķīnā jau ir izveidots fotosesijas produkts, un tagad tas ir jāpapildina ar tūrisma piedāvājumu. Es veidoju tūrisma paketes ar vairākām variācijām, bet vīrs ir atbildīgs par biznesa virzību Ķīnā.