Ekonomiskajai situācijai uzlabojoties, uzņēmēji biežāk sev iegādājas jaunas kurpes un kreklus, liecina jaunākais Citadele Index pētījums.
Viens no indikatoriem, kas liecina par labklājību un pārliecību par stabilu ekonomisko situāciju, ir tas, ka cilvēki tērē vairāk un iegādājas jaunas preces.
Uzņēmējas pētījumā atzina, ka pēdējā gada laikā ir iegādājušās vidēji trīs kurpju pārus un vienu rokassomiņu, savukārt uzņēmēji – vidēji divus kurpju pārus un trīs jaunus kreklus. Pirms gada pētījums atklāja, ka gan uzņēmējas, gan uzņēmēji jaunas lietas iegādājās retāk.
Visbiežāk jeb katra ceturtā uzņēmēja (26%) norādījusi, ka gada laikā iegādājusies trīs līdz četrus pārus kurpju, 22% uzņēmēju iegādājušās vienu pāri apavu, 17% - divus, 14% - nevienu, 14% - piecus vai vairāk. Kurzemes un Zemgales uzņēmējas gada laikā ir iegādājušās vairāk kurpju – vidēji trīs pārus kurpju, kamēr Rīgā, Pierīgā, Vidzemē un Latgalē – vidēji divus pārus kurpju.
Uzņēmēji jaunas kurpes iegādājas retāk. Visvairāk jeb teju katrs trešais (30%) ir iegādājies divus jaunus apavu pārus, 25% - vienu, 21% - trīs līdz četrus, 11% - nevienu, 6% - piecus un vairāk. Visaktīvāk uzņēmēji jaunus apavus iegādājas Rīgā un Pierīgā, tikai nedaudz ar jaunu apavu iegādi atpaliek Kurzemes un Zemgales uzņēmēji. Viskūtrākie jaunu kurpju iegādē ir Latgales un Vidzemes uzņēmēji.
Jaunus kreklus biežāk iegādājušies Rīgas, Pierīgas un Latgales uzņēmēji, bet visretāk Vidzemes uzņēmēji. 27% uzņēmēju vīriešu gada laikā vidēji iegādājušies trīs līdz četrus jaunus kreklus, 19% - divus, 14% - piecus līdz sešus, 13% - vienu, 10% - nevienu, 6% - septiņus un vairāk.
Kā parādīja atbildes pirms gada, tā arī šogad uzņēmējas vidēji iegādājās vienu rokassomiņu.
Citadele Index ir pētījums, ko banka Citadele Latvijā veic kopš 2004. gada. Katru ceturksni tiek aptaujāti 750 uzņēmumu īpašnieki un to vadītāji, tādējādi no pirmavota iegūstot uzticamu ieskatu par ekonomisko stāvokli valstī, nozarē, uzņēmumā, kā arī prognozi nākamajiem sešiem mēnešiem. Uzņēmēju aptauju un datu apkopojumu nodrošina SKDS.