ASV sporta preču ražotājfirma Nike ceturtdien paziņoja, ka savas restrukturizācijas ietvaros likvidēs apmēram 1400 darbavietas, samazinās piedāvāto teniskurpju fasonu skaitu, turpmāk koncentrējoties uz vislabāk pārdotajiem fasoniem, un pārdos vairāk apavu tieši klientiem internetā.
Nike pavēstīja, ka šie pasākumi tai palīdzēs ātrāk piedāvāt produktus klientiem, jo firma sastopas ar augošu konkurenci no mazāku un pieprasītu zīmolu puses. Vēl viena problēma ir arī tā, ka skriešanas un basketbola kurpes, ar kurām Nike ir slavena, var būt novecojušas.
Vairāk cilvēku izvēlas modi uz funkcionalitātes rēķina, un klasisko teniskurpju noiets visā nozarē pērn pieauga par 26%, tomēr skriešanas kurpju noiets nemainījās un basketbola kurpju noiets saruka, liecina NPD Group pētījuma dati.
«Nike palaida garām modes maiņu no basketbola kurpēm uz retro. Viņi vēl nav panākuši nokavēto,» sacīja NPD sporta industrijas analītiķis Mets Pauels.
Vācijas firma Adidas, kuras kurpes Stan Smith atkal kļuvušas populāras, ir centusies palielināt noietu ASV. Tās pirmā ceturkšņa ienākumi Ziemeļamerikā ir pieauguši par 31% salīdzinājumā ar pērnā gada pirmo ceturksni.
Nike, ķas pazīstama ar savu logo, arī padarīs savu teniskurpju pārdošanas lietotnes pieejamas lielākā skaitā valstu laikā, kad interneta tirdzniecība nozīmē to, ka daudzi lielie mazumtirgotāji un universālveikalu tīkli slēdz savus veikalus.
«Mēs kļūstam pat vēl agresīvāki digitālajā tirgū,» sacīja firmas vadītājs Marks Pārkers.
Nike koncentrēsies galvenokārt uz svarīgākajām pilsētām, kas pārstāv vairāk nekā 80% no plānotās izaugsmes līdz 2020.gadam. Šādas pilsētas ir Ņujorka, Losandželosa, Londona, Parīze, Milāna, Mehiko, Tokija, Seula, Šanhaja un Pekina.
Plānotās izmaiņas, par kurām paziņots divas nedēļas pirms Nike ceturkšņa finanšu rezultātu publicēšanas, var būt izraisījušas investoru nervozitāti, jo Nike akcijas cena ceturtdien saruka par 3% līdz 52,90 ASV dolāriem.
Nike Inc., kas bāzējusies Oregonas štata Bīvertonas pilsētā, paskaidroja, ka tiek plānots atlaist apmēram 2% no tās 70 000 darbinieku visā pasaulē. Firma atteicās sniegt sīkākās ziņas par to, tieši kādas darbavietas tiks likvidētas.