Augustā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, par 11% ir pieaudzis TV reklāmu skaits, savukārt sponsorreklāmu skaits samazinājies par 2%.
Kopumā TNS Latvia Reklāmu reģistrs augustā televīzijā ir reģistrējis 85,86 tūkst. reklāmu un 14,29 tūkst. sponsorreklāmu.
Augustā pirmo reizi kopš marta TV visbiežāk reklamētā nozare atkal ir mobilie sakari. Iepriekšējo mēnešu populārākā auksto dzērienu nozare gan atkāpusies tikai vienu vietu zemāk. Zīmīgi arī tas, ka trijās no piecām reklamētākajām nozarēm šogad, reklāmu skaits ir samazinājies salīdzinot ar pagājušā gada augustu.
Tas liecina, ka kopējo pieaugumu TV reklāmu skaitā nodrošina nevis lielāko reklāmdevēju aktivitāte, bet gan vispārējs tirgus kāpums. Mobilo sakaru nozare visticamāk atgriežas pirmajā vietā uz ilgāku laiku, bet aukstie dzērieni tiks reklamēti mazāk, sākoties rudens periodam.
Šī gada augustā, salīdzinot ar pērno augustu, reklāmu skaits pieaudzis visos diennakts laikos. Lielākais reklāmu skaita pieaugums ir bijis rīta stundās no plkst. 7 līdz 9, kad izvietoto reklāmu skaits palielinājies par 27%.
Aplūkojot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka lielākā daļa reklāmu, kā parasti, ir izvietotas dienas laikā no plkst. 9 līdz 18. Salīdzinot ar jūliju, tieši dienas laikā noraidīto reklāmu daļa pieaugusi visvairāk.
Salīdzinoši mazākais pieaugums pēc iepriekšējos mēnešos novērotajiem skaidrojams ar to, ka pagājušajā gadā tieši sākot ar augustu TV reklāmas tirgū atsākās augšupeja pēc ļoti zemās aktivitātes gada sākumā. Tātad arī turpmākajos mēnešos pieaugums ir paredzams ievērojami zemāks un visticamāk gada beigās nebūs lielāks par 5%, skaidro TNS Latvia Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters.