Valsts pārvaldē šie cilvēki nebija vajadzīgi, taču pēc sākšanas strādāt privātajā sektorā viņiem pārmet kaitējuma nodarīšanu valstij
Viens no karstākajiem diskusiju tematiem ekonomikas jomā Latvijā pēdējā laikā ir saistīts ar uzņēmumu Latvijas gāze. Viss sākās ar gāzes tirgus liberalizācijas jautājumiem, kas ātri vien pārauga a/s Latvijas gāze sadalīšanas problemātikā, attiecību kārtošanā ar uzņēmuma akcionāriem un investoriem un vairāk vai mazāk slēptu interešu sadursmē. Kā jau ierasts šādos un līdzīgos gadījumos, kam valstiskās nozīmības dēļ neizbēgami tiek arī politiska nokrāsa, sabiedrības doma tiek veidota, nevis skaidrojot un stāstot lietas būtību, ceļot priekšā saprotamus valsts puses argumentus, bet gan iedalot publiski redzamās personas «labajos» un «sliktajos».
Atsevišķi politiķi sajutušies nepatīkami aizskarti, ieraugot bijušos augsta līmeņa valsts ierēdņus barikāžu otrā pusē, aizstāvot privātuzņēmēju intereses pret valsti. Pie lielā zvana nu tiek kārta bijušās Valsts kancelejas direktores Elitas Dreimanes kļūšana par a/s Latvijas gāze valdes padomnieci juridiskajos jautājumos. Greizi skati tiek veltīti Saeimas Juridiskā biroja kādreizējam ekspertam Edgaram Pastaram, kurš tagad strādā privātā advokātu birojā. Tāpat netiek aizmirsts savulaik par Elitas Dreimanes palīgu strādājošais jurists Ivars Mēkons, kas pēc aiziešanas no Valsts kancelejas arī atrada darbu privātos advokātu birojos. Uz tā jau saspringto Latvijas valsts un Latvijas gāzes attiecību fona nu tiek vērptas krāšņas sazvērestības teorijas par to, kā privāts uzņēmums pārpērkot valsts amatpersonas.
Uzreiz jāsaka, ka šajā gadījumā velns tiek mālēts melnāks, nekā tas patiesībā ir, jo pastāvošos likumus bijušie ierēdņi pārkāpuši nav. Šiem cilvēkiem darbu valsts pārvaldē bija jāpārtrauc tāpēc, ka politisku intrigu vai viņu personīgo īpašību dēļ viņi valsts struktūrās vairs nebija nepieciešami, turklāt jāpiebilst, ka E. Dreimane iepriekš valsts pārvaldē bija nostrādājusi 20 gadus. Taču, tā kā līdz pensijai viņiem visiem vēl ir pietiekoši tālu un acīmredzot nebija arī vēlēšanās pārcelties uz dzīvi ārpus Latvijas robežām, viņi atrada darbu privātajās struktūrās, jo neiesi taču ubagot stacijas tunelī. Privātais sektors novērtēja šo cilvēku kompetenci un zināšanas, nelaižot garām iespēju papildināt savas rindas ar kvalificētiem speciālistiem. Turklāt ir lieki visu mēģināt pakārt tikai uz Latvijas gāzes birkas, jo šādi gadījumi, kad bijušie augsta līmeņa valsts iestāžu darbinieki turpina savu karjeru privātuzņēmumos, arī iepriekš ir bijuši gana daudz, sākot no Valsts policijas un Valsts ieņēmumu dienesta amatpersonām līdz visaugstākajiem varas ešeloniem. Nav par ko sašust, katram cilvēkam ir nepieciešams viņa spējām atbilstošs darbs, taču varbūtējās valsts interešu ievērošanas problēmas ir jārisina kompleksi, sākot no konkurētspējīga atalgojuma valsts pārvaldē līdz skaidram definējumam par interešu konfliktu.