Aprīlī TV reklāmu skaits ir samazinājies par 22 %, savukārt sponsorreklāmu skaits par 10 %, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia veiktais pētījums.
TNS Latvia Reklāmu reģistrs aprīlī televīzijā ir reģistrējis aptuveni 71 tūkstoti reklāmas un aptuveni 21.8 tūkstoti sponsorreklāmas gadījumu. Salīdzinot ar 2009. gada pirmajiem trim mēnešiem, aprīlī reklāmu skaita samazinājums ir ievērojami krities. Lielākais reklāmu skaita kritums ir bijis rīta stundās no plkst. 7:00 līdz 9:00, kad izvietoto reklāmu skaits samazinājies par 31 %.
Vismazākais reklāmu skaita kritums, salīdzinot 2008. gada un 2009. gada aprīli, ir bijis laika posmā no plkst. 18:00 līdz 24:00 (Prime Time), kad reklāmu skaits samazinājies par 16 %. Vidējais reklāmas rullīša garums 2009. gada aprīlī ir samazinājies no 26.40 līdz 26.28 sekundēm.
TNS Latvia Reklāmu reģistra klientu atbalsta vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka, analizējot TV reklāmu izvietojumu diennakts laikā, ir redzams, ka aprīlī tāpat kā martā lielākā daļa reklāmu (47 %) ir tikušas izvietotas dienas laikā no plkst. 9:00 līdz 18:00. Turklāt dienas laikā izvietoto reklāmu īpatsvars šī gada aprīlī, salīdzinot ar šī gada martu, nav mainījies, turpretī Prime Time tas ir samazinājies no 42 % martā līdz 40 % aprīlī. Par vienu procentu pieaudzis nakts laikā (00:00 līdz 7:00) izvietoto reklāmu skaits.
No piecām visbiežāk reklamētajām nozarēm četrās ir novērojams reklāmas apjomu pieaugums. Mobilo sakaru nozare joprojām ir visbiežāk reklamētā, tomēr reklāmu skaits tajā ir krities par 17 %, salīdzinot ar 2008. gada aprīli. Aukstie dzērieni, zāles un mazumtirdzniecība ir reklamēti par attiecīgi 4 %, 14 %, un 15 % vairāk.
Vislielākais pieaugums novērojams alkoholisko dzērienu reklāmu skaitā līdz +105 %, salīdzinot ar 2008. gada aprīli. Lielākos kritumus savukārt piedzīvojušas mājsaimniecības higiēnas preču, matu kopšanas līdzekļu un finansu institūciju nozares – attiecīgi -35 %, -30 % un -22 %.