Šā gada septembrī, salīdzinot ar attiecīgu posmu pirms gada, ievērojami pieaudzis TV reklāmu skaits. Oktobrī reklāmas apjomi TV varētu sasniegt visu laiku augstāko atzīmi.
TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā reģistrējis 136,9 tūkstošus reklāmu un 15,1 tūkstoti sponsorreklāmas gadījumu. Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 51%, bet sponsorreklāmu skaits samazinājies par 11%, kopumā nodrošinot 41% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.
Kā norādīja TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters, šāds TV reklāmas apjoma pieaugums ir neierasti straujš. Kopējais reklāmu skaits - aptuveni 152 tūkstoši ir lielākais jebkad Latvijā septembrī noraidītais, apsteidzot 2007. gada septembri, kad TV tika noraidīti 125,7 tūkstoši reklāmu.
Balstoties uz šiem datiem, TNS prognozē, ka jau oktobrī tiks pārspēts Latvijas «visu laiku» rekords, kas šobrīd ir 163,3 tūkstoši reklāmas gadījumi mēnesī, kas reģistrēts šā gada maijā.
Septembrī, kā ierasts, lielākā daļa reklāmu (47,3%) tika noraidītas dienas laikā – no 9:00 līdz 18:00. Šīs laika joslas īpatsvars pieaudzis par 1,9 procentpunktiem, salīdzinot ar augustu. Joprojām turpinās tendence naktī visstraujāk pieaugt reklāmu skaitam, salīdzinot ar 2011. gada septembri – par 111%, norāda TNS.
Septembrī reklamētāko nozaru TOP virsotnē joprojām bijusi mazumtirdzniecības nozare. Straujāko pieaugumu turpinājusi finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, ieņemot trešo pozīciju un šī gada septembrī noraidot par 216% vairāk TV reklāmu nekā 2011. gada septembrī. Mājsaimniecības higiēnas nozare pakāpusies vēl par vietu augstāk nekā pagājušajā mēnesī un ieņem otro vietu, informē TNS.
Savukārt mobilo sakaru nozarē, tāpat kā augustā, vērojams samazinājums reklāmu skaitā, un tā ierindojas ceturtajā vietā ar 7% kritumu pret 2011. gadu. Piecu reklamētāko nozaru TOP noslēdz saldumu un konditorejas nozare, arī būtiski kāpinot reklāmu apjomu – par 111%, salīdzinot ar 2011. gadu.