Reklāmas stratēģijas izstrādes procesā organizācijas nereti svārstās starp diviem galvenajiem reklāmas veidiem: uz pārdošanu orientētām reklāmām vai imidža reklāmas kampaņām.
Protams, reklāmas veida izvēle ir atkarīga no uzņēmuma mērķiem, tirgus situācijas un ilgtermiņa stratēģijas, tomēr veiksmīgu uzņēmumu reklāmām ir kopīga viena būtiska atšķirība. Kāda? Visās veiksmīgajās reklāmās ir iekodēts skaidrs, konkrēts un izpildāms solījums klientiem.
Solījums ir instruments, ar kura palīdzību iespējams veidot attiecības. Turklāt solījuma izpilde ir kā uzticības garants – tam ir lielāka pozitīva ietekme uz saņēmēju nekā vienkāršai pakalpojuma sniegšanai šai personai.
Izmantojot plašu Pasaules reklāmas izpētes padomes (WARC) datubāzi, pētnieki Mārtins L. Rožē, Švarcs Jans un Tērners Mimī noskaidroja, kuri zīmolu reklāmas veidi ir visefektīvākie gan jaunu klientu piesaistīšanai, gan viņu pārvēršanai par lojāliem atkārtotājiem. Tika konstatēts, ka ilgtermiņa panākumi un pārdošanas pieaugums 67% kampaņu ir novērojams, ja tiek iekļauts solījums klientiem. Vienlaikus solījuma sniegšana palīdz strukturizēt un konkrētāk definēt zīmola misiju, tādejādi 59% gadījumu uzlabojot uzņēmuma darbību. Kā tas izpaužas praksē?
Pastāv trīs visbiežāk izmantotās solījumu sniegšanas stratēģijas:
Pirmkārt, ietverot emocionālu ieguvumu, kā klients jutīsies, iegādājoties preci vai izmantojot zīmola pakalpojumus. Piemēram, produkti, kas tiek pozicionēti kā prestiži vai ekskluzīvi, klientiem var radīt lepnuma un augstas pašapziņas sajūtu. Citi zīmoli savās reklāmās var ietvert stāstu stāstīšanu (storytelling), kas rezonē ar klientu vērtībām un dzīves pieredzi, tādejādi pārdodot produktu, kas palīdzēs izjust konkrēta veida emocijas.
Otrkārt, izceļot produkta funkcionālo vērtību. Šis solījumu veids ir vērsts uz to, lai uzsvērtu produkta praktisko nozīmi un tehniskās spējas, kas tieši apmierina klienta vajadzības un risina konkrētas problēmas. Piemēram, virtuves ierīču reklāmas var uzsvērt, cik ātri un vienkārši iespējams pagatavot maltītes, tādējādi ietaupot laiku un pūles. Elektroierīču reklāmas var izcelt funkcijas, kas pārliecinās klientus par produkta augsto kvalitāti un veiktspēju. Produkta funkcionalitāti var uzsvērt gan caur demonstrācijas piemēriem, gan priekšrocībām salīdzinājumā ar konkurentu piedāvājumu, gan daloties klientu atsauksmēs un pieredzē.
Treškārt, nodrošinot un akcentējot patīkamu iegādes procesu. Viegla, ērta un izdevīga sadarbības pieredze sekmē atkārtotu pirkumu veikšanu un klientu lojalitāti. Piemēram, lietotājiem parocīga mājaslapa, ātra klientu apkalpošana, viegls pasūtījumu process, vienkārša preču atgriešanas politika un lojalitātes programmas ir pāris no elementiem, kas palīdz nodrošināt patīkamu iepirkšanās pieredzi. Citas solījuma kategorijas var ietvert tādas priekšrocības kā izdevīgumu vai ilgtspēju.
Būtisks atklājums ir saistīts arī ar to, ka neatkarīgi no solījuma kategorijas, sekmīgām kampaņām piemīt trīs kopīgas īpašības – tās ir prātā paliekošas, vērtīgas un izpildāmas. Šo īpašību kombinācija palīdz veidot uzticību starp zīmolu un patērētājiem, tomēr daļa no katra solījuma vērtības ir garantija, ka klients varēs noteikt, ka solījums ir izpildīts. Tas nozīmē, ka solījumam ir jābūt balstītam uz reāliem un pārbaudāmiem ieguvumiem.
Jau šodien pārskatiet sava uzņēmuma vēstījumus un iekodējiet tajos stratēģiskos solījumus.