Jaunākais izdevums

Pāris gadu laikā no nelielas dzīvokļa virtuves zīmola KALÉ radītāji pārcēlušies uz miljonu vērtu ražotni un gatavojas iekarot eksporta tirgus.

Pašlaik zīmola KALÉ ražotos čipsus iespējams iegādāties Latvijā un Lielbritānijā, taču nākamgad plānojam ienākt vēl vairāk nekā desmit valstīs, atzīmē Edgars Kravalis, SIA Kale Latvia Organic vadītājs. Šā gada vasarā uzņēmums atsāka ražošanu jaunuzceltajā cehā, kura būvniecībā ieguldīti 1,25 miljoni eiro. Tuvāko trīs gadu laikā iecerēts investīcijas atpelnīt un pieckāršot gatavās produkcijas pārdošanas apjomus. Mūsu plāni ir ambiciozi, taču arī tirgus pieprasījums ir augsts, teic E.Kravalis.

Fragments no intervijas

Kā sākās jūsu ceļš uzņēmējdarbībā?

Mūsu stāsts sākās ar dažām sēklām, kas nu jau izaugušas līdz plašiem bioloģiskās saimniecības laukiem. Pandēmijas laikā sapratu, ka esmu noguris no ikdienas steigas un būšanas vāveres ritenī - strādāju labi apmaksātu darbu ofisā, taču nejutu piepildījumu un gribēju to mainīt. Vēlējos būt tuvāk dabai un darīt kaut ko, kas man tiešām sagādā prieku. Kādu dienu manā virtuvē nonāca lapu kāposts - augs, kas Latvijā nav pārāk populārs, taču ir lieliski piemērots audzēšanai mūsu platuma grādos. Nolēmu paeksperimentēt un sāku gatavot dažādus ēdienus. Esmu pateicīgs, ka tieši šajā dzīves posmā man blakus bija arī pietiekami traks cilvēks, kurš atbalstīja manas idejas, un tā kopā ar savu partneri gan dzīvē, gan biznesā Lauru Atelsoni mājas virtuvē sākām radīt dažādus lapu kāpostu ēdienus. Abi nākam no radošās sfēras un esam pazīstami jau kopš studiju laikiem, kad apguvām aktieru profesiju. Abi esam radītāji, tāpēc viss attīstījās diezgan organiski. Gatavojām salātus, čipsus, pesto, kimči, aicinājām ciemos draugus un paziņas, un visi kā viens bija patīkami pārsteigti par mūsu atklājumu - kale kāpostu. Izlēmām mūsu radītos produktus aizvest arī uz Kalnciema tirdziņu. Arī tur interese bija ļoti liela, tāpēc mēs sapratām, ka ir jāturpina. Pirmos pāris gadus visu darījām divatā - stādījām, mazgājām, radījām, pakojām. Neslēpšu - sākumā mums nebija ambiciozu plānu, un mēs nemaz nedomājām, ka spēsim radīt nopietnu biznesu, taču viss salikās tā, ka šobrīd no savas virtuves esam pārcēlušies uz jaunu ražotni un plānojam eksportēt savus produktus uz vairākām Eiropas un pasaules valstīm. Izaicinājums, avantūra, nejaušība - mūsu bizness sākās kā pārsteigums mums pašiem, kā rezultātā šobrīd esam nonākuši līdz trim inovatīviem funkcionālās pārtikas produktiem - kale pesto, čipsiem un kimči.

Kā jums šo gadu laikā veicies - kā vērtējat biznesa rezultātus?

Ja es sauktu tikai ciparus, tas neko neizteiktu, jo visu šo gadu laikā mūsu galvenais mērķis ir bijis attīstīties. Diezgan ātri sapratām, ka mums ir vajadzīgas investīcijas, jo gribējām nevis maksimāli ātri nopelnīt, bet gan radīt biznesu ar pievienoto vērtību. Vēlējāmies saprast, kā ar šo kāpostu strādāt, vai pēc tā ir pieprasījums ne tikai Latvijā, bet arī citās valstīs, kā arī kāds ir tirgus piedāvājums. Pirmajos pāris gados apmeklējām neskaitāmus tirdziņus gan Latvijā, gan Baltijā, palēnām iepazīstot savu auditoriju. Tā kā tas bija arī pandēmijas laiks, virzījāmies pamazām. No dzīvokļa virtuves pārvācāmies uz 80 kvadrātmetrus lielu pagrabiņu, bet pēc tam - uz mūsu pirmo cehu Imantā. Šajā posmā sākām arī domāt par investīciju piesaisti un devāmies uz dažādām eksporta izstādēm visā pasaulē, kā arī sākām nodarboties ar komunikācijas stratēģiju un zīmola reputācijas veidošanu. Lai sāktu ražošanu industriālā līmenī, bija nepieciešams saprast, kāds tieši būtu pieprasījums un cik lielas investīcijas mums būtu vajadzīgas. Mēs nesteidzāmies, jo produkts ir specifisks, tāpēc pēkšņi piesaistīt miljonu tikai idejai vien bija neiespējami. Pusotra gada laikā mēs guvām apstiprinājumu, ka pieprasījums pēc mūsu produktiem ir, tāpēc ķērāmies klāt nākamajam posmam - ražotnes projektēšanai un investīciju piesaistei.

Saprotu, ka šogad atvērta jūsu jaunuzceltā ražotne, kuras tapšanā ieguldīts vairāk nekā viens miljons eiro. No kurienes nāk investīcijas?

Investīcijas pamatā nāk no mūsu partnera, kas ir mūsu galvenais stratēģiskais investors, kā arī no nebanku platformas. Šāds lēmums pieņemts, rūpīgi izvērtējot starptautiskajās izstādēs gūto pieredzi un saprotot, ka mums nepieciešams paaugstināt ražošanas kapacitāti. Arī šajā gadījumā attīstību plānojam soli pa solim un šobrīd esam uzbūvējuši tādu ražotni, kas ļaus mums apmierināt esošo pieprasījumu un ar produktiem.

Visu interviju lasiet 17.decembra žurnālā Dienas Bizness!

Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu tehnoloģiju platforma “smeGo” piešķīrusi 250 000 eiro uzņēmuma “Kale Latvia Organic” biznesa un ražotnes attīstīšanai. Kvalificējoties inovāciju un digitalizācijas programmā, investīciju aizdevums saņemts ar Eiropas Investīciju fonda garantijām.

Uzņēmums ar zīmolu “Kale” ražo dažādus pārtikas produktus no lapu kāposta un piedāvā tos iegādei gan interneta veikalā, gan dažādās klātienes tirdzniecības vietās.

Līdz šim uzņēmums ražotnes attīstīšanā ir ieguldījis vairāk nekā 1,5 miljoni eiro. Ar “smeGo” finansiālo atbalstu uzņēmums papildus ir iegādājies nepieciešamo aprīkojumu, atsācis ražošanu un plāno vismaz 20 cilvēkiem radīt darba vietas. Uzņēmums plāno izmantot arī “smeGo” faktoringa pakalpojumus, kas palīdzēs veiksmīgāk kontrolēt apgrozāmo līdzekļu plūsmu.

“Mūsu stāsts ir sācies mājas virtuvē pilsētas centrā ar pārcilvēcīgu entuziasmu. Sākumā paši kāpostus stādījām un audzējām savos laukos Madonas novadā. Arī šobrīd var teikt, ka kāpostus audzējam paši, bet tas notiek sadarbībā ar bioloģiskajām saimniecībām. Esam jauns un radošs uzņēmums, kas vēlas mainīt ēšanas paradumus, tāpēc esam gandarīti, ka aizdevējs noticēja mūsu biznesa plānam un idejai, palīdzot tikt pie ļoti nepieciešamā finansējuma uzņēmuma tālākai attīstībai. Mēs turpinām eksperimentēt, un daļa no tā noteikti īstenosies jaunos produktos un nonāks tirgū. Nebaidīšos teikt, ka mēs esam vienīgie pasaulē, kas šo dārzeni piedāvā tik daudzveidīgi un esam radījuši pasaulē labāko un vērtīgāko čipsu alternatīvu kartupeļu čipsiem,” tā uzņēmuma līdzdibinātājs Edgars Kravalis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dārzeņu pārstrādes uzņēmums “Dimdiņi” izveidojis jaunu zīmola vizuālo identitāti, kā arī veicis investīcijas ilgtspējīgā attīstībā, uzstādot saules elektrostacijas, modernizējot ražošanas un notekūdeņu attīrīšanas sistēmas.

Kopējā investīciju summa jau tagad veido vairāk kā 2 miljonus eiro, un darbi vēl turpinās, saka Oskars Brediks, uzņēmuma valdes locokelis.

Jaunajā vizuālajā identitātē galvenā krāsa ir violeta, kas atspoguļo inovāciju, radošumu un unikālu pieeju pārtikas ražošanā. “Mēs esam latvisks uzņēmums, tāpēc ražojot augstākās kvalitātes produkciju no vietējiem produktiem mums ir svarīgi rūpēties par Latvijas dabu. Šobrīd vienlaikus notiek vērienīga “zaļā” modernizācija un kopā ar to arī zīmola maiņa,” piebilst uzņēmuma vadītājs.

2023. gadā “Dimdiņi” uzstādīja saules paneļus, kā arī jaunas, Skandināvijā izstrādātas tehnoloģijas notekūdeņu attīrīšanas iekārtas, tādējādi samazinot ietekmi uz vidi un veicinot zaļās enerģijas izmantošanu. Modernizācija vēl turpinās un tajā plānots ieguldīt vēl vismaz 2 miljonus eiro nākamajos divos gados.

Komentāri

Pievienot komentāru