Šā gada pirmajā pusē notikušas izmaiņas Latvijas lielāko reklāmdevēju topā – uz pirmo vietu pakāpies telekomunikāciju uzņēmums Tele2, otrajā pozīcijā atvirzot Procter & Gamble, kas bija lielākais reklāmdevējs aizvadītā gada pirmajos sešos mēnešos, liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Reklāmu reģistra dati.
Trešo topa pozīciju saglabājis LMT, ceturtajā vietā ierindojusies Maxima, bet pirmo piecinieku noslēdz Henkel. Savukārt šā gada pirmajā pusgadā Latvijas reklamēto zīmolu topā nav notikušas būtiskas svārstības.
Pieci reklamētākie zīmoli bijuši tie paši, kas aizvadītā gada 1. pusgadā – 1. un 2. vietu saglabājuši attiecīgi Maxima un Zelta Zivtiņa. Trešajā vietā ierindojusies Tele2, bet ceturtajā Rimi, un piektajā – Bite.
Gada pirmajā pusgadā visvairāk reklamētās nozares bija mazumtirdzniecība, mobilie sakari, zāles, finanšu institūcijas un pakalpojumi, kā arī automašīnas.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters pastāstīja, ka šogad, kā ierasts, lielāko nozaru, reklāmdevēju un zīmolu topā nav vērojamas krasas izmaiņas. Savukārt gada otrajā pusē vissīvākā cīņa joprojām būs starp mazumtirdzniecības un mobilo sakaru nozarēm, bet reklāmdevēju topā tomēr savas pozīcijas vairāk uzlabos mazumtirdzniecības pārstāvji, viņš prognozēja.
Gada pirmajos sešos mēnešos kopumā visstraujāk audzis interneta mediju tirgus – par 12%, bet kritums bijis vērojams avīžu reklāmas tirgū (-6%) un kino reklāmas tirgū (-4%). Nemainīgs palicis žurnālu reklāmas tirgus.
Latvijas Reklāmas asociācijas valdes locekle Ingrīda Krīgere - Lāce norādīja, ka mediju reklāmas tirgus 2012. gada 1.pusgadā salīdzinot ar 2011. gada 1. pusgadu kopumā ir audzis par 2%.
Kā norādīja Draugiem.lv reklāmas nodaļas vadītāja par interneta reklāmas tirgu Liāna Conley, tad kopumā vērtējot reklāmas tirgu nav pārsteigumu. Priecējot fakts, ka interneta reklāmas pieaugums ir krietni virs vidējā tirgus līmeņa un tuvu tam, kas tika prognozēts. Tomēr kopējais reklāmas tirgus pieaugums 2% apmērā liecinot, ka iestājusies stagnācija un nekas neliecinot par to, ka tuvākajā laikā tas mainīsies.
Latvijas mediju reklāmas tirgus rezultātus par šā gada pirmo pusgadu apkopojusi Latvijas Reklāmas asociācija un balstoties uz šiem datiem, aģentūra TNS apkopojusi informāciju par lielākajiem reklāmdevējiem un reklamētākajām nozarēm un zīmoliem.