Mobilo sakaru operators Tele2 no 1.jūlija veiks fiksēto tarifu pakalpojumu cenu paaugstināšanu 5,45% līdz 16,9% apmērā, liecina kompānijas priekšsēdētāja Valda Vancoviča parakstīts paziņojums klientiem.
Paziņojumā, kas publicēts arī uzņēmuma mājaslapā, uzskaitīti Tele2 sasniegumi, pieminēts lieliskais serviss, visplašākais pārklājums ātram mobilajam internetam Latvijas reģionos un tikai paziņojuma beigās aiz informācijas, ka no 1.jūlija tiek samazinātas viesabonēšanas cenas, pieminēts par jaunām cenām tarifu plāniem Nr.3, Nr.5 un Zelts.
Salīdzinot esošos tarifus ar plānotajiem, Nozare.lv aprēķini liecina, ka tarifu plāns Nr.3 sadārdzināsies par 16,9%, Nr.5 - par 12,37%, bet Zelts - par 5,45%. Operators vēstulē klientiem nav norādījis, ka tarifi tiks pacelti, bet samazinātiem burtiem vēstules beigās devis iespēju atkāpties no līguma bez sodanaudas līdz grozījumu spēkā stāšanās dienai, iesniedzot rakstisku iesniegumu.
Ar Tele2 vadību Nozare.lv pagaidām nav izdevies sazināties, uzņēmums komentāru par tarifu celšanu vēl nav sniedzis.
Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis kā vienu no iespējamajiem iemesliem cenu celšanai nosauca Eiropas Savienībā noteiktos starpsavienojuma un savienojuma pabeigšanas tarifu griestus. Sakarā ar šiem griestiem Lelis prognozē, ka šogad Latvijas telekomunikāciju nozare varētu piedzīvot apgrozījuma kritumu.
Tarifu plāni Nr.3, Nr.5 un Zelts piedāvā neierobežotas balss sarunas un īsziņas uz lielāko daļu tīkliem Latvijā un ierobežotu datu pārraides apjomu, ko iespējams par atsevišķu samaksu papildināt. Vēsturiski Nr.3 un Nr.5 nosaukti pēc to izmaksām latos - attiecīgi to mēneša maksa savulaik bija trīs un pieci lati mēnesī, kamēr dārgākais Zelts izmaksāja 8 latus.
Pēc pāriešanas uz eiro tarifu cenas tika precīzi pārrēķinātas un attiecīgi izmaksāja 4,27, 7,11 un 11,37 eiro, joprojām liecina informācija uzņēmuma mājaslapā.
Tele2 ziņojumā klientiem teikts, ka no pirmā jūlija cenas tiks paceltas un tarifs Nr.3 mēnesī maksās 4,99 eiro, Nr.5 - 7,99 eiro, bet Zelts - 11,99 eiro. Centu vērtības visiem pakalpojumiem paaugstinātas līdz 99, kas nereti tiek uzskatīts par efektīgu mārketinga paņēmienu.
Kā vēstīts, sakarā ar ceturtās paaudzes sakaru ienākšanu tirgū Tele2 pērn modernizējis teju visu sakaru tīklu, kā arī veicis plašu
klientu centru modernizēšanu. Vairāki vietējie sakaru nozares eksperti iepriekš jau izteikuši šaubas, vai augstās investīciju izmaksas operatori varēs nosegt ar sarūkošajiem ienākumiem.
Jau ziņots, ka šogad Tele2 plāno atvērt deviņus jaunā koncepta klientu apkalpošanas centrus Rīgā, Jēkabpilī, Valmierā un Ventspilī, investīciju apjomam pārsniedzot 500 000 eiro. Tādējādi Tele2 turpina pērn iesākto telekomunikāciju nozarē vērienīgāko klientu apkalpošanas centru pārveides projektu. Tā mērķis esot pašreizējiem un topošajiem klientiem nodrošināt individuālāku un ātrāku apkalpošanu, kā arī iespēju izmēģināt plašāko mobilo ierīču klāstu.
Klientu apkalpošanas centru pārveides projektu Latvijā Tele2 sāka 2013.gadā. Investējot vairāk nekā 750 000 eiro, Tele2 atvēra sešus jaunā koncepta klientu apkalpošanas centrus Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kā arī deviņus jaunus klientu apkalpošanas centrus visā valsts teritorijā - Gulbenē, Jēkabpilī, Madonā, Liepājā, Ogrē, Rīgā un Tukumā.
Tele2 ir zviedru Tele2 AB grupas uzņēmums, kas ir viena no Eiropas lielākajām telekomunikāciju kompānijām un nodrošina 37,6 miljoniem klientu 11 valstīs fiksētos un mobilos sakarus, kā arī datu pārraides un interneta pakalpojumus. Uzņēmums pērn strādājis ar 18 518 558 eiro peļņu, kas ir par 21% lielāka nekā 2012.gadā, kad tika nopelnīti 15 256 412 eiro un apgrozījums bijis 110 074 189 eiro, kas ir par 7% mazāk nekā 2012.gadā, kad tas bija 118 323 970 eiro.
Tele2 Latvijā formāli pieder Tele2 Holdings, kas savukārt pieder zviedru koncernam. Tele2 Holdings arī pieder citas Tele2 struktūrvienības Latvijā, tostarp Tele2 Shared Services Center, kas veic rēķinvedības un uzskaites sistēmu uzturēšanu Tele2 grupai visā Eiropā no Latvijas.