Viedierīču iegādes apjomi internetā palielinās, taču pircēju vidū aizvien bieži vērojams tā saucamais ROPO efekts, kad klients vispirms izpēta preci internetā un tad dodas to iegādāties klātienē
Lai panāktu maksimāli efektīvu klientu apkalpošanu, šos abus iepirkšanās veidus iespējams arī kombinēt, izmantojot katra tā priekšrocības, norāda uzņēmumu pārstāvji.
Kopumā iepirkšanās apjomi internetā pieaug – kā liecina dažādu starptautisko izpētes kompāniju dati, pasaulē kopējais interneta tirdzniecības apjoms šajā gadā varētu sasniegt 3,45 triljonus ASV dolāru, veidojot 13,7% no kopējiem pārdošanas apjomiem, savukārt prognozes liecina, ka līdz 2040.gadam šis īpatsvars varētu sasniegt aptuveni 95% no kopējiem tirdzniecības apjomiem. Tiesa gan, vien 2,86% no tirdzniecības mājaslapās noslēdzas ar darījumu.
Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, arī Latvijā pircēji aizvien biežāk priekšroku dod pirkumiem internetā - gada laikā mazumtirdzniecība internetā vai pa pastu augusi par aptuveni 15%. Kā norāda tirgus eksperti, nākotnē, augot cilvēku pārliecībai, šī tendence turpinās kļūt izteiktāka un preču iegādei aizvien biežāk tiks izmantots gan dators, gan viedierīces. No tā ieguvēji būs tirgotāji, kas padarīs iepirkšanos ērtu, sekos līdzi jaunākajām tendencēm un modernizēs savas mājaslapas, lai pircējs preci varētu atrast un aplūkot pēc iespējas ātrāk. Tomēr jāņem vērā, ka, neskatoties uz iespaidīgo statistiku, realitātē tradīcijas lauzt ir grūti, un aizvien liela daļa iedzīvotāju preci pirms iegādes vēlas aptaustīt klātienē.
Arī Tele2 klienti aizvien savus darījumus veic klātienē klientu apkalpošanas centros, taču novērojama tendence, ka gadu no gada palielinās klientu skaits, kas veic pirkumus kompānijas interneta veikalā un rēķinus apmaksā pašapkalpošanās portālā, stāsta Tele2 komercdirektors Raivo Rosts. Divu gadu laikā apmeklējumu skaits internetveikalā un pašapkalpošanās portālā pieaudzis par teju 80%, taču kopumā Tele2 mājaslapā kopējais darījumu skaits mēnesī ir līdzvērtīgs piecu Tele2 klientu centru kopējam darījumu skaitam, viņš saka. Arī interneta veikala 220.lv dati liecina, ka šobrīd tieši viedierīcēs tiek patērēts ilgākais laiks, pētot preču piedāvājumu. Tendenci apstiprina arī pētījumu kompānijas RAIT dati - Latvijā pērn 65% interneta lietotāji ar viedtālruņa starpniecību ir meklējuši sev tīkamo preci, savukārt Lietuvā un Igaunijā - attiecīgi 70% un 64%. Analizējot jaunākos datus par viedierīcēm, kas izmantotas pirkumiem internetā, 220.lv norāda, ka joprojām tiek izmantots arī dators, tomēr augšupejošu tendenci uzrāda tieši mobilās ierīces. 220.lv izpilddirektors Raimonds Žilēns skaidro, ka šāds pieaugums ir sasniegts, jo nozares uzņēmumi kopumā aktīvi pilnveido mobilās aplikācijas un cenšas tās padarīt pēc iespējas vienkāršākas lietošanai.
Tiesa gan, pircēji vēl ir piesardzīgi - R. Rosts novērojis, ka Tele2 klientu vidū joprojām vērojams tā saucamais ROPO efekts (Research Online, Purchase Offline), kas raksturīgs arī citiem iekārtu un pakalpojumu tirgotājiem Latvijas tirgū. Gandrīz katrs otrais uzņēmuma klients (45%) 30 dienas pirms pirkuma veikšanas klātienē ir izpētījis piedāvājumu Tele2 mājaslapā – gan ierīču specifikācijas un 3D attēlus, gan tarifu plāna un mājas interneta skaidrojošos aprakstus. Kompānijas klientu visbiežāk veiktās darbības interneta vidē ir rēķinu apmaksa, ierīču un mājas interneta pirkumi, kā arī produktu un pakalpojumu izpēte. Klienti īpaši iecienījuši internetveikala viedpalīgu piedāvājumu, kas īpaši aktualizējas vasaras periodā (sporta aproces un viedpulksteņi), kā arī svētku laikā (dāvanas). Savukārt, ja runa ir par jauna tarifa plāna pieslēgšanu, tad klienti daudz labprātāk izvēlas Tele2 centrus, jo uzskata, ka šādam pirkumam vajadzīga konsultācija ar Tele2 speciālistu.
Tāpat aizvien vairāk kompānijas klientu izvēlas veikt darbības pašapkalpošanās portālā, tādējādi aktīvo klientu īpatsvars pēdējo divu gadu laikā pieaudzis teju par 80%. Biežāk veiktās klientu darbības kompānijā ir rēķinu apmaksa un tarifu plānu maiņa.
Tele2 pārstāvis gan norāda, ka kompānijas mērķis nav pārcelt visus klientus uz interneta vidi, bet izmantot on-line un off-line priekšrocības, nodrošinot maksimāli viegli pieejamu informāciju un ātru atbalstu klientam ērtā veidā. Šobrīd uzņēmuma pārstāvji strādā pie Tele2 aplikācijas attīstības, lai klients pakalpojumus maksimāli ērti pārvaldītu savā mobilajā telefonā.
Attīstot digitālos kanālus, kompānija tiecas uz ātrāku klientu atbalstu esošo pakalpojumu pārvaldībā, kā arī vieglu iepirkšanās procesa nodrošināšanu interneta veikalā, piebilst R. Rosts.
Līdzīgi dara arī vairākas lielās kompānijas pasaulē – neveido reālus veikalus, kur pieejamas visas preces, bet rada ērtu aplikāciju preču iegādei un tā saucamos showroom, kur preci pirms iegādes apskatīt, ja klientam ir tāda vēlme.