Jaunākais izdevums

Baltijas līmenī servisa centru jomā Latvija vairāk konkurē ar Lietuvu; Tele2 Shared Service Center turpinās audzēt darbinieku skaitu

Lai gan publiskajā telpā ir salī- dzinoši maz informācijas par servisa centriem, tomēr šī joma Latvijā attīstās pietiekami strauji un, atverot darba sludinājumu portālus, ir redzams diezgan daudz vakanču. DB uzmanību pievērst šim segmentam aicināja jau iepriekš, piemēram, 02.06.2011. gada publikācijā, un kopš tā laika Latviju par savu mājvietu šajā jomā ir noskatījuši vairāki šāda veida servisa centri. Tai skaitā Statoil Fuel & Retail Biznesa centrs, kas izveidots ar mērķi atbalstīt uzņēmumu, sniedzot tam finanšu, personāla administrācijas un citus pakalpojumus visu astoņu valstu (Dānijas, Norvēģijas, Zviedrijas, Baltijas valstu, Polijas un Krievijas) birojiem, kur pārstāvēts uzņēmums. Priekšrocības servisa centru izveidei ir vairākas, galvenokārt tiek minēts darbinieku strādīgums, profesionalitāte, infrastruktūras pieejamība, izmaksas, kas salī- dzinājumā ar Skandināviju ir zemākas, kā arī ir saprotama mentalitāte un kultūra. Tiesa, reizēm tas izraisa diskusijas uzņēmumu mātes tirgū, ko intervijā DB (04.06.2015.) neslēpa Statoil Fuel & Retail (SF&R) Biznesa centra vadītājs Kristians Simensens Kjernsmo. «Ir bijuši strīdi, sevišķi ar Norvēģijas un Zviedrijas arodbiedrībām, jo paplašināšanās Rīgā faktiski nozīmē zaudētu darba vietu Skandināvijā,» teica K. S. Kjernsmo.

Tele2 servisa centrs darbību Rīgā sāka 2004. gadā, sākotnēji vairāk darbojoties norēķinu sistēmu apkalpošanas jomā, tad arī uzņēmuma nosaukums bija Tele2 Billing. 2010. un 2011. gadā centra darbība tika izvērsta, intervijā atgādināja Tele2 Shared Service Center (SSC) vadītājs Kims Leandersons, kuram šī bija pirmā intervija Latvijā. Šobrīd Tele2 SSC nodrošina IT&T pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs – Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā. Kopš jūnija SSC ir paplašinājusi darbību un bez IT&T pakalpojumiem nodrošina arī finanšu pārvaldību, kas līdz šim bija viena no Tele2 AB grupas darbības funkcijām Zviedrijā. «Mēs esam ļoti tehnoloģiski orientēti,» sacīja K. Leandersons, paskaidrojot, ka centrs strādā ar dažādām valstīm un tām IT sistēmas mēdz atšķirties, kas atkarīgs no tā, vai Tele2 grupas uzņēmums atrodas Eiropas Savienībā. «Tele2 SSC klienti ir Tele2 grupas uzņēmumi, un tiešas saziņas ar Tele2 klientiem uzņēmumam nav. Mēs strādājam tikai ar Tele2 – mums nav kontaktu ar operatora klientiem. Mēs esam kā neredzamais birojs,» turpināja K. Leandersons. «Esam otrais līmenis, – ja rodas problēmas, tad klients sākotnēji sazinās ar Tele2, viņi savukārt zvana mums. Jautājumu loks, ar ko mēs strādājam, ir dažāds – sākot no rēķiniem līdz jautājumiem par pārklājumu. Pārsvarā par IT atceras tad, kad kaut kas nestrādā,» smaidot piebilda K. Leandersons.

Uz jautājumu, kāpēc Tele2 SSC noskatīja Rīgu par savu bāzes vietu, viņš atceras, ka 2010. un 2011. gadā populāri šādus servisa centrus bija vērt Indijā un Filipīnās, bet Tele2 grupa pieņēma lēmumu par labu Rīgai, jo tika saskatītas sinerģijas iespējas, pamatojoties uz līdzšinējo darbību, kas tika veikta no Latvijas. «Arī valsts atrašanās vieta no ģeogrāfiskā skatu punkta ir laba, laika ziņā ar Zviedriju – tikai stundas nobīde, un Latvijā cilvēkiem ir labas valodu zināšanas,» uzskaitīja K. Leandersons. Viņš atceras laikus, kad dzīvoja Krievijā un viņam bija problēmas ar saziņu, kas šeit nav novērojamas, lai arī viņš apgūst latviešu valodu. «Valodu zināšanas ir būtiskas, jo strādājam deviņās valstīs, tāpat kā viens no lielākajiem mūsu izaicinājumiem ir darbinieku atrašana. Mums nav tik svarīga kultūra, ja nav darbinieku, ko pieņemt darbā. Tele2 SSC netiek tik daudz izmantota mašinērija, jo strādājam cilvēku biznesā, vajadzīgi kompetenti speciālisti,» klāstīja K. Leandersons. Turklāt, ja salīdzina Baltijas līmenī, Igaunijā izmaksas ir lielākas un cīņa par darbiniekiem augstāka. Savukārt starp Viļņu un Rīgu šajā jomā ir liela konkurence, un valstis savā starpā sacenšas, jo parametri ir līdzīgi, uzsvēra K. Leandersons. Turklāt Skandināvijā uz Baltiju skatās kā uz vienotu tirgu, lai arī, dzīvojot Latvijā, mēs redzam lielas atšķirības ar Lietuvu. Arī latviešu personība kā tāda Eiropas mērogā izskatās labi, piebilda Tele2 SSC vadītājs.

Plašāk lasiet rakstā Servisa centri zelta vērtē trešdienas, 19.augusta laikrakstā Dienas Bizness (11.lpp)!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tele2 AB grupa paziņojusi, ka būtiski paplašina sava informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju (IT&T) ārpakalpojumu centra Tele2 Shared Service Center darbību Latvijā. Turpmāk Tele2 Shared Service Center bez IT&T pakalpojumiem nodrošinās arī finanšu pārvaldību, kas līdz šim bija Tele2 AB grupas viena no darbības funkcijām Zviedrijā.

Tele2 Shared Service Center 460 darbinieki birojā Rīgā nodrošina IT&T pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs – Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

«Mūsu mērķis ir Tele2 Shared Service Center izveidot par multifunkcionālu ārpakalpojumu centru, un finanšu pārvaldības funkcijas pievienošana ir būtisks solis šī mērķa sasniegšanā. Esmu pārliecināta, ka kopīgiem spēkiem ar Latvijas EY ekspertiem mēs izveidosim pasaules līmeņa finanšu ārpakalpojumu centru,» saka Tele2 AB grupas finanšu direktore Alisone Kirkbī (Allison Kirkby).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 7. marta dalīto pakalpojumu centru «Tele2 Shared Service Center» vadīs līdzšinējais uzņēmuma tīklu vadības centra vadītājs Arvīds Jēgers.

Arvīdam Jēgeram ir vairāk nekā 11 gadu pieredze informāciju tehnoloģiju (IT) nozarē. Uzņēmumam «Tele2 Shared Service Center» Arvīds Jēgers pievienojies 2011. gadā kā Baltijas menedžeris tīklu vadības centrā, un kopš 2013. gada viņš bijis šī centra vadītājs. Pirms tam strādājis arī komerccentrā «DATI Group».

«Tele2 Shared Service Center» (Tele2 SSC) jaunais vadītājs izglītību ieguvis Transporta un sakaru institūtā, kā arī Rīgas Biznesa skolas «Executive MBA» biznesa programmā.

«Tele2 Shared Service Center» ir «Tele2» AB grupas uzņēmums, kas ir starp vadošajiem IT & T ārpakalpojumu sniedzējiem Latvijā. Uzņēmums nodrošina ārpakalpojumus «Tele2» grupas uzņēmumiem septiņās valstīs. Tele2 Shared Service Center (sākotnēji «Tele2 Billing») tika izveidots 2004. gadā un nodarbina vairāk nekā 350 speciālistus – biznesa analītiķus, sistēmu testētājus, IT izstrādātājus, sistēmu uzturētājus un citus atbalsta speciālistus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Tele2 Shared Service Center audzē apgrozījumu un peļņu

Žanete Hāka,26.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Tele2 Shared Service Center pērn ievērojami pieaudzis apgrozījums, sasniedzot 12,388 miljonus eiro, liecina Lursoft dati.

2013. gadā tas apgrozīja tikai 9,59 miljonus eiro. Pērn kāpa ne tikai Tele2 Shared Service Center apgrozījums, bet arī peļņa, kas pēc nodokļu nomaksas sasniedza 497,178 tūkstošus eiro.

Jānorāda, ka uzņēmums tika dibināts, lai sniegtu ar telekomunikāciju pakalpojumu uzskaites sistēmu saistītos ekspluatācijas un uzturēšanas pakalpojumus citām Tele2 grupas sabiedrībām.

Savā desmitajā pilnajā saimnieciskās darbības gadā Tele2 Shared Service Center ir turpinājis attīstību jau iesāktajā virzienā un sniedzis pakalpojumus Tele2 grupai. Jāpiebilst, ka 2014. gadā uzņēmums ir realizējis Eiropas Savienības programmu - Atbalsts darba vietu radīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados pieckāršojies IT pakalpojumu eksports; nozarē sevi pieteikuši servisa centri un startup jomas uzņēmumi

Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) nozare attīstās strauji, un šobrīd neviens nav jāpārliecina par tās ilgtspēju un nākotnes potenciālu. Lai gan nozarē vēl aizvien ir dažādi stereotipi un ne visa sabiedrība izprot tās specifiku, pēdējos desmit gados šī joma piedzīvojusi lielas izmaiņas, arī rezultāti redzami – to apliecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Latvijā IKT sektorā strādājošo skaits ir palielinājies par 58%. 2008.gadā nozarē strādāja 18,9 tūkst. cilvēku, 2015. gadā – 28,3 tūkst., bet pērn vairāk nekā 30 tūkst., DB pamato Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa. Palielinājies arī IKT uzņēmumu skaits – Latvijā 2008.gadā to bija 2,6 tūkst., bet 2015.gadā – vairāk nekā 6 tūkst. Novērojams arī IKT sektora pievienotās vērtības īpatsvara pieaugumus iekšzemes kopproduktā – no 3,6% 2008. gadā līdz 4,2 % 2015. gadā. Jāatzīmē, ka IKT nozarē atalgojums ir viens no augstākajiem valstī. Īpaši jāizceļ IT pakalpojumu eksporta lēciens. Atbilstoši Latvijas Bankas datiem, 2000. gadā IT attiecīgais rādītājs bija 16,34 milj. eiro, bet 2015. gadā – 256,98 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai noturētos strauji mainīgās nozares priekšgalā, Tele2 grupa ieviesīs jaunu uzņēmuma darbības stratēģiju, piesaistot partnerus un izveidojot jaunas darbības jomas uzņēmuma IT un tīkla sistēmu infrastruktūrā.

Šo izmaiņu ietvaros vairākas Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) funkcijas tiks nodotas partneriem, ļaujot Tele2 fokusēties uz lielāku automatizāciju un digitalizāciju uzņēmumā. Izmaiņas stāsies spēkā pēc pārejas perioda, 2018. gada 1. maijā.

Tele2 SSC vēl aizvien būs svarīga Tele2 grupasIT stratēģijas sastāvdaļa, taču tiks veiktas izmaiņas tā darbībā. Projektu kontrole un stratēģija paliks Tele2 pārvaldībā, taču vairāki ar IT saistīti pienākumi tiks nodoti Tele2 partneriem,lai izmantotu viņu darbības mērogu, pieredzi un ekspertīzi. 285 no esošajiem Tele2 SSC darbiniekiem tiks aicināti turpināt savu karjeru pie Tele2 izvēlētiem stratēģiskajiem partneriem. Būtiski akcentēt, ka šo pārmaiņu dēļ darbinieki netiks atlaisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT&T un finanšu ārpakalpojumu jomā strādājošais uzņēmums Tele2 Shared Service Center aicina ārvalstīs dzīvojošos latviešus un Latvijas valstspiederīgos atgriezties dzimtenē, piedāvājot darba iespējas dažādās jomās – IT, telekomunikācijas, finanses, projektu vadība, kvalitātes vadība.

«Mēs strauji paplašinām savu darbību – tikko pārņēmām finanšu ārpakalpojumu funkciju no Tele2 AB Zviedrijā. Meklējot darbiniekus Latvijā, saskaramies ar situāciju, ka augstskolu IT&T absolventu skaits nav pieteikams darba devēju pieaugošajam pieprasījumam, turklāt daļa gan jauno, gan pieredzējušo IT&T speciālistu ir aizbraukuši no valsts. Mēs esam apņēmušies izmantot visas iespējas, lai aicinātu speciālistus atgriezties Latvijā, tā, piemēram, šajās dienās piedalāmies Eiropas Latviešu kultūras svētkos Briselē,» saka Tele2 Shared Service Center vadītājs Kims Leandersons (Kim Leandersson).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienotā Vagonu kompānija veidos servisa centrus Baltijā; Latvijas uzņēmumi riskus nesaskata

Otrs lielākais NVS valstu dzelzceļa kravas vagonu ražotājs a/s Apvienotā Vagonu kompānija (AVK) plāno atvērt Baltijas valstīs kravas vagonu servisa centrus, iepriekš, atsaucoties uz aģentūru Interfaks, ziņoja BNS. Dzelzceļa holdings plāno arī nākotnē attīstīt servisa centru tīklu gan Krievijā, gan kaimiņvalstu dzelzceļa administrāciju teritorijā, tostarp Baltijas valstīs, Dienas Biznesam norāda AVK ģenerāldirektora vietnieks tehniskās attīstības jautājumos Dmitrijs Losevs. Viņš gan nesniedz atbildi uz jautājumiem par plānotajām investīcijām vai no jauna radītajām darba vietām. «Uz partneru vagonu remonta uzņēmumu bāzes veidoti servisa centri ar kompleksu atbalstu klientiem ļauj minimizēt remontā esoša ritošā sastāva dīkstāvi,» vienu no servisa centru veidošanas ieguvumiem min AVK pārstāvis, piebilstot, ka tas notiek uz rezerves detaļu un Barber ratiņu mezglu krājumu rēķina. Otrs ieguvums ir tas, ka šādi servisa centri ļauj nodrošināt operatīvu komplektējošo detaļu piegādi citām vagonu remonta organizācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturto gadu notika Tele2 AB grupas pasākums – Hack Day, kurā trešo reizi piedalījās arī Tele2 Shared Service Center. Tā ir viena diena, kurā uzņēmuma darbinieki vienojas komandās, lai kopīgi strādātu pie inovatīvām idejām, kas veicina darba vides uzlabošanu. Šogad Latvijā kopā ar darbiniekiem idejas attīstīja arī studenti.

Hack Day vienlaicīgi notika Igaunijā, Lietuvā, Latvijā un Zviedrijā. Rīgā kopumā piedalījās 70 dalībnieku, no kuriem 8 studenti no dažādām Latvijas universitātēm.

«Studentu dalība uzņēmuma iekšējos pasākumos ir ļoti svarīga, būtiski, lai jaunie talanti iepazīst Latvijas informācijas tehnoloģiju (IT) un telekomunikāciju darba tirgu un uzņēmumus. Studenti ļauj mums paskatīties uz lietām no pavisam cita skatu punkta, viņiem ir citi risinājumi problēmām. Šobrīd IT jomā ir liels cilvēku iztrūkums un šī problēma, laikam ejot, tikai saasināsies, mēs vēlamies strādāt pie tā, lai studentiem rodas interese par jomu un tās specifiku, kā arī iepazīstināt ar reālo darba vidi,» studentu iesaisti pasākumā skaidro Tele2 SSC vadītājs Kims Leandersons (Kim Leandersson).

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Izveidota stipendiju programma sievietēm programmēšanas apgūšanai

Monta Glumane,30.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu centrs Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC), Riga TechGirls un Riga Coding School šovasar atklāj pirmo stipendiju programmu Latvijā, kas domāta sievietēm programmēšanas apgūšanai.

Stipendiju programmai Girls Make IT Happen aicinātas pieteikties daiļā dzimuma pārstāves bez vecuma ierobežojuma, bet ar spēcīgu motivāciju pilnveidot savas zināšanas, lai no jauna uzsāktu karjeru IT sektorā vai turpinātu esošo karjeru citā līmenī, informē Tele2 Shared Service Center.

IT nozarē Latvijā novērojams ar vien pieaugošs kvalificētu profesionāļu trūkums. Līdz 2022. gadam IT un inženierzinātnes sektorā Latvijā trūks 16 000 darbinieku. Turpinot atbalstīt dzimumu vienlīdzību IT sektorā Latvijā, dalīto pakalpojumu centrs «Tele2 SSC» kopā ar sadarbības partneriem šajā vasarā uzsāk stipendiju programmu, lai sešām motivētākajām sievietēm sniegtu iespēju apgūt programmēšanas pamatus. Programmēšanas kursu vērtība vienai personai ir 985 eiro, kurus stipendijas iegūšanas gadījumā nodrošinās «Tele2 SSC».

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Labākajiem Tele2 Shared Service Center darbiniekiem piešķir akcijas

Lelde Petrāne,16.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākie Tele2 Shared Service Center darbinieki ieguvuši Tele2 AB grupas uzņēmuma akcijas.

Septiņās nominācijās apbalvoti labākie uzņēmuma darbinieki. Balvās darbinieki ieguvuši saistītā Tele2 AB grupas uzņēmuma akcijas 500 eiro vērtībā, bet Gada darbinieks – akcijas 1000 eiro vērtībā.

Līdz 30. decembrim visiem Tele2 SSC darbiniekiem bija iespēja nominēt kolēģus balvām septiņās nominācijās. Kopumā balvām tika nominēti 183 no 640 uzņēmuma darbiniekiem. Balvām izvirzītos kandidātus izvērtēja Tele2 SSC vadības pārstāvji.

Tele2 SSC balvu Gada darbinieks ieguva Arturs Grickus.

Tele2 SSC ir Tele2 AB grupas uzņēmums, kas Latvijā izveidots 2004. gadā. Uzņēmums nodrošina IT&T un finanšu pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs – Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Paziņoti Zviedrijas Biznesa gada balvas 2017 ieguvēji

Lelde Petrāne,02.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Zviedrijas Biznesa gada balvas 2017 apbalvošanas ceremonijā tika noskaidroti šā gada laureāti. Kategorijā «Ilgtspējīgas attīstības balva» balvu izpelnījies «Tele2 Shared Service Center», kategorijā «Gada jaunais uzņēmējs» atzinību saņem Aivars Gailums, kas pārstāv uzņēmumu «Art Fairs Service», savukārt kategorijā «Tehnoloģiju un inovāciju balva» laurus plūc Latvijas jaunuzņēmums «Anatomy Next».

Zviedrijas Biznesa gada balvu devīto gadu Latvijā rīko Zviedrijas vēstniecība un Zviedrijas Tirdzniecības un Investīciju padome Latvijā, lai akcentētu kopīgās vērtības un izceltu idejām bagātākos, inovatīvākos un ilgtspējīgākos Latvijas uzņēmumus.

Latvijas ekonomikai nozīmīgajā kategorijā «Ilgtspējīgas attīstības balva» žūrija visaugstāk novērtējusi uzņēmumus, kas attīstās sabalansēti, rūpējas par darbinieku izaugsmi, atbalsta dažādas studiju iniciatīvas. Par labāko šajā kategorijā eksperti atzina dalīto pakalpojumu centru «Tele2 Shared Service Center».

Arī šogad eksperti kategorijā «Gada jaunais uzņēmējs» saņēmuši kuplu skaitu kvalitatīvu pieteikumu. Tika iesūtīti dažādu nozaru uzņēmumu pieteikumi gan no galvaspilsētas, gan arī citiem Latvijas reģioniem. Novērtējot jauno uzņēmēju centienus un straujos panākumus, šīs kategorijas balvu saņem Aivars Gailums. Viņš pārstāv uzņēmumu «Art Fairs Service», kas sniedz izstāžu un galeriju iekārtošanas pakalpojumus Latvijā un ārvalstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd atrast labu IT speciālistu darba tirgū uzņēmumiem ir īsts izaicinājums, Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) šo izaicinājumu ir pieņēmuši un šobrīd aug ar ātrumu 100 darbinieki gadā, vēsta uzņēmumā.

Šodien Tele2 SSC kolektīvā sveica tīkla vadības centra operatoru.

Tele2 SSC vadītājs Kim Leandersson norāda: «2004.gadā, kad Tele2 SSC uzsāka savu darbību, bijām tikai daži, bet šobrīd, līdz ar industrijas attīstību, esam jau pus tūkstotis. Mūsu darbinieki ir no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Zviedrijas, Krievijas un citām valstīm.»

Tele2 SSC mērķis esot kļūt par multifunkcionālu ārpakalpojumu centru - no jūnija uzņēmums nodrošina arī finanšu pārvaldību. Rezultātā turpinās augt uzņēmuma darbinieku skaits. Tele2 SSC nodrošina IT&T un finanšu pakalpojumus visiem Tele2 AB grupas uzņēmumiem deviņās valstīs - Austrijā, Horvātijā, Igaunijā, Kazahstānā, Latvijā, Lietuvā, Nīderlandē, Vācijā un Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu centru Tele2 Shared Service Center turpmāk vadīs līdzšinējais uzņēmuma Tīklu vadības centra vadītājs Arvīds Jēgers. Viņam ir vairāk nekā 10 gadu pieredze informāciju tehnoloģiju nozarē. Uzņēmumam Tele2 Shared Service Center Jēgers pievienojās 2011.gadā kā Baltijas menedžeris tīklu vadības centrā, un kopš 2013.gada viņš ir šī centra vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

FOTO: Atklāj Tele2 Shared Service Center jauno biroja ēku

Zane Atlāce - Bistere,08.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju, telekomunikāciju un finanšu pārvaldības dalīto pakalpojumu centrs Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) paplašinājis līdzšinējās uzņēmuma telpas un šodien, 8.jūnijā tika atklāta jaunuzceltā biroju ēka Mūkusalas ielā 42.

Uzņēmums plāno augt un attīstīties, tādēļ ir paplašinātas līdzšinējās uzņēmuma telpas un atklāta biroja ēka, kurā paredzētas darba vietas vairāk nekā 200 darbiniekiem.

Tele2 SSC pagājušajā gadā, pateicoties ievērojamam apgrozījuma kāpumam - 29.2% - tika atzīts par straujāk augošo uzņēmumu IT programmizstrādātāju un IT servisu nodrošinošo uzņēmumu vidū. Tāpat uzņēmums ievērojami paplašinājis savu darbinieku skaitu - pērn darbā tika pieņemti 183 jauni darbinieki, 2015. gadu noslēdzot ar 500 darbinieku lielu komandu. Savukārt šogad darbā pieņemti jau 50 darbinieki, bet līdz 2016. gada beigām plānots komandu paplašināt līdz 600 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas lēmums izstāties no ES ir sakustinājis finanšu sektoru, un sākusies cīņa par to, uz kurieni Eiropā tas pārcelsies; Latvija šajā pārdalē nepiedalās

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Domnīcas Certus pētniece, Rīgas Ekonomikas augstskolas un Rīgas Biznesa skolas pasniedzēja Marina Leklera (Marina le Clere). Viņa norāda, ka Brexit ietekmēs finanšu pakalpojumu sniedzējus, turklāt daudzas pilsētas un pat vairāku valstu valdības mērķtiecīgi strādā, lai pārvilinātu šīs kompānijas pie sevis.

Fragments no intervijas:

Latvija šajā cīņā nepiedalās?

Latvija varētu piedalīties cīņā par šo ārpakalpojumu servisa centru piesaisti, jo to pieaugums visā pasaulē tiek lēsts apmēram par 14% līdz 2020. gadam. Protams, diez vai Latvija varētu pacīnīties par tādu globālo finanšu korporāciju kā Citibank vai Goldman Sachs servisa centru izvietošanu šeit, taču otrā un trešā līmeņa banku servisa centrus piesaistīt varētu. Konkurence ir pamatīga gan no Lietuvas, gan no Polijas, pēdējā laikā arī no Rumānijas. Ja Latvija vēlas piedalīties cīņā par servisa centru piesaisti, tad ir nepieciešamas apmācību programmas otrā-trešā kursa studentiem, kvalificēti pasniedzēji. Bez tam ir nepieciešama infrastruktūra, kuras Latvijā nav, un tas attiecas ne tikai uz biroja ēkām, bet arī uz kapitāla tirgu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Paraksta memorandu ar mērķi radīt 10 tūkstošus jaunu darba vietu

Laura Mazbērziņa,26.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 26. aprīlī, parakstīts sadarbības memorands par starptautisko biznesa pakalpojumu centru (SBPC) attīstību Rīgā. Šis memorands paredz mērķtiecīgu valsts institūciju, galvaspilsētas un privātā sektora sadarbību SBPC sektora attīstībā, izaugsmē, un jaunu darba vietu izveidē. Tiek plānots, ka šī sadarbība potenciāli varētu radīt vismaz 10 tūkstošus jaunu darba vietu SBPC sektorā starptautiski atpazīstamos uzņēmumos, kas piedāvā gan konkurētspējīgu atalgojumu, gan pievilcīgu darba vidi, kā arī karjeras izaugsmes iespējas.

SBPC sektorā Rīgā jau patlaban darbojas aptuveni 50 uzņēmumi, tostarp: Circle K Business Centre, Tele2 Shared Service Center, Accenture, Cabot, Evry, Tieto, Visma, Atea, SEB Shared Service Center, DNB Bank ASA, kas nodrošina darba vietas vairāk nekā 7 tūkstošiem Rīgas iedzīvotāju. Tomēr Rīgā, salīdzinot ar citām SBPC sektorā populārām Centrālās un Austrumu Eiropas pilsētām, pastāv neizmantots potenciāls jaunu darbavietu radīšanai. Paredzēts, ka šādu uzņēmumu attīstība motivēs jauniešus pēc studijām palikt Latvijā, kā arī veicinās re-emigrācijas procesu. Sadarbības mērķi ir apzināt izaicinājumus SBPC nozarē un rast risinājums gan sektora, gan uzņēmumu līmenī, kā arī rosināt dialogu ar SBPC pārstāvjiem un veicināt Latvijas un Rīgas atpazīstamību globālā mērogā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Norwegian ienākšana Rīgā - Latvijai visas iespējas kļūt par pakalpojumu eksporta lielvalsti

Monta Geidāne, ABSL Latvia izpilddirektore,08.10.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid krīzes kontekstā plaši tika runāts par to, ka esošā situācija nesīs jaunas iespējas Eiropai tieši pakalpojumu eksporta nozarē.

Administratīvo biznesa centru izvietošana iespējami tuvi starptautiski pārstāvētā uzņēmuma izcelsmes valstij, samazina riskus un ļauj veiksmīgi pārvaldīt globālu korporāciju. Tikko zināms, ka aviokompānija Norwegian lēmusi par labu Rīgai kā lokācijai, kur izveidot biznesa centru, turklāt no Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) saņemti pozitīvi signāli par to, ka šobrīd ir aktīva interese par Latviju.

“Latvijas kultūras un arī dzīves stila iezīmes ir ļoti līdzīgas ierastajai ikdienai ziemeļvalstīs. Rīga ir pievilcīga lokācija Starptautiskiem biznesa pakalpojumu centriem, pateicoties tās attīstītajai infrastruktūrai, kā arī tās ģeogrāfiskajam tuvumam attiecībā pret Skandināviju un pārējo Eiropu. Iepriekšminētie faktori savienojumā ar pieejamību augsta līmeņa speciālistiem ir tas, kāpēc mēs esam lēmuši par labu Rīgai,” tā Norwegian viceprezidents IT, piegādes ķēžu un procesu vadības jautājumos Knuts Olavs Hēgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Starptautiskie biznesa pakalpojumu centri – iegriba vai nepieciešamība?

Guntars Cauna, SIA Pillar RE Services izpilddirektora vietnieks,02.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk tiek runāts par starptautisko biznesa pakalpojumu centru (SBPC) straujo attīstību un potenciālajiem ieguvumiem, tomēr joprojām lokāli ne vienmēr ir skaidrs, par ko īsti ir runa. Vai tas ir kārtējais uzpūstais burbulis «mums vajag to pašu, kas ir citiem» vai tomēr tā ir nenovēršama darba vides attīstības tendence, uz kuru mērķtiecīgi jātiecas?

Modernas darba vides un augsti kvalificētu speciālistu piesaiste nenoliedzami ir prioritāte ne vien no potenciālo darba ņēmēju puses, bet arī valsts līmenī. SPBC ienes darba vietas ne tikai zvanu centros, tie ietver arī sarežģītus biznesa procesus, kas lokāli nozīmētu augstas kvalifikācijas darbinieku piesaistīšanu. Latvijā jau šobrīd SBPC sektors veido gandrīz 8000 darba vietu, un Rīgā veiksmīgi darbojas aptuveni 50 uzņēmumi, tostarp Circle K Business Centre, Tele2 Shared Service Center, Accenture, Cabot, Evry, Tieto u.c. Tomēr uz pasaules fona attiecība starp nodarbināto skaitu SBPC sektorā pret citām darba vietām ir visai niecīga. Jaunākie dati liecina, ka Centrālajā un Austrumeiropā jau šobrīd darbojas vairāk nekā 1400 SBPC, un šī nozare aizvien turpina attīstīties, tirgum pieaugot par 6% katru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu centrā Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) darbu sāk tā jaunais vadītājs Kolins Lī (Colin Leigh), informē uzņēmumā.

Kolinam Lī ir vairāk nekā astoņu gadu vadības pieredze informāciju tehnoloģiju (IT) & dalīto pakalpojumu centros ATEA un Accenture Rīga. Pirms pievienošanās Tele2 SSC Kolins Lī strādājis par pārdošanas viceprezidentu lidaparātu sastāvdaļu uzņēmumā UAV Factory.

«Kolinam ir ievērojama pieredze komandu vadībā. Viņš ir strādājis par biznesa attīstības vadītāju, pārdošanas daļas vadītāju un IT operāciju vadītāju. Tāpat viņam ir ļoti laba izpratne par dalīto pakalpojumu centru biznesu,» norāda Tele2 Dalīto operāciju viceprezidents Frēdriks Stēnbergs (Frederik Stenberg).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties savam biznesam atbilstošās tehnikas risinājumu, būtiska ir ne tikai iegādājamās tehnikas cena, bet vēl svarīgāk – cik uzņēmējs tērēs, strādājot ar šo tehniku.

Alwark SIA piegādātās tehnikas klāsts ir ļoti plašs un pieprasīts dažādās nozarēs. Uzņēmuma klienti ir ražošanas, loģistikas, ostu, lidostu, komunālās un citu nozaru uzņēmumi. Alwark pārstāv tādus savu kvalitāti visā pasaulē apliecinājušus zīmolus kā Linde Material Handling, Terberg, Konecranes Lift trucks, Mantsinen, Terex-Fuchs, Johnston Sweepers, Kaiser, Rasco u.c.

Šogad Alwark ir sācis jaunu darbības virzienu un turpmāk piedāvās arī kvalitatīvā Zviedrijas ražotāja EcoLog mežistrādes tehnikas tirdzniecību un servisu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Programmatūra

100 meitenes visā Latvijā jaunajā mācību gadā uzsāks bezmaksas programmēšanas nodarbības

Lelde Petrāne,05.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies pieteikšanās Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) stipendijām 3. – 4. klašu meitenēm programmēšanas pamatu apguvei. Jaunajā mācību gadā kopumā 100 meitenes bez maksas apmeklēs Learn IT programmēšanas nodarbības, kas tiks rīkotas pilsētās, kurās bija vislielākais interesentu skaits – Rīgā, Kuldīgā, Preiļos, Ogrē un Jelgavā.

«Sabiedrībā pastāv uzskats, ka programmēšana ir vairāk piemērota puišiem, bet, organizējot Learn IT nodarbības, esam novērojuši, ka meitenēm ir tikpat liela interese un aizrautība par tehnoloģijām kā puišiem, ir tikai nepieciešams viņas vairāk iedrošināt un parādīt, ka tas nav nemaz tik sarežģīti,» stāsta izglītības iniciatīvas Learn IT līdzdibinātāja Linda Sinka.

Programmēšanas nodarbībām tiks noformētas trīs grupas Rīgā un pa vienai grupai Kuldīgā, Preiļos, Ogrē un Jelgavā – pilsētās, kurās bijusi izteikti liela meiteņu interese par šiem kursiem. Katrā pilsētā kopumā norisināsies 8 nodarbības 2 mēnešu garumā. Šajā laikā meitenes iepazīsies ar modernām vizuālās programmēšas platformām, rakstīs savas pirmās programmas un mācīsies kontrolēt robotus. Apmācībām noslēdzoties, meitenes būs apguvušas programmēšanas pamatprincipus kā secība, cikli un funkcijas. Šo nodarbību mērķis galvenokārt ir sniegt ieskatu par programmēšanas radošo pusi un radīt izpratni par šīs zinātnes principiem mūsu ikdienas darbībās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Topošajiem IT profesionāļiem piedāvās vairāk nekā 20 apmaksātas prakses vietas

Žanete Hāka,15.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalīto pakalpojumu uzņēmums Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) piedāvā studentiem izmēģināt savus spēkus IT un Finanšu jomā, piesakoties apmaksātai vasaras praksei, informē kompānija.

Pēc izvēles – divu vai trīs mēnešu garumā – studentiem tiks sniegta iespēja mācīties pieredzējušu ekspertu vadībā un spert pirmos soļus savā profesionālajā attīstībā.

Vasaras praksei aicināti pieteikties visi tie studenti, kuri kā savu nākotnes darbības sfēru saredz IT un Finanšu jomu. Līdz 30. aprīlim topošajiem profesionāļiem ir iespēja pieteikties uz kādu no 12 vakancēm Tele2 SSC. Būtiskākās prasmes, kas tiks ņemtas vērā, izvērtējot pieteikumus, ir labas angļu valodas zināšanas un vēlme mācīties. Prakses ietvaros tiks veidota īpaša treniņu programma, kuras ietvaros studentiem tiks sniegta iespēja ielūkoties darbu norisē arī citos departamentos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Zinātniskajam institūtam Somijā paredzētā tunika Lindström Prodem rūpnīcā Tukumā

Rūta Lapiņa,23.03.2018

«Lindström Prodem» ražotnē top visdažādāko krāsu un materiālu darba apģērbi.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā piektdienā biznesa portāls db.lv viesojas Tukumā, kur «Lindström Prodem» rūpnīcā, kas ir vienīgā «Lindström» apģērbu ražotne pasaulē, vēroja tunikas «Mai» ražošanas procesu. Tā paredzēta ģenētiski zinātniskajam institūtam Somijā.

Nule kā apritējis gads, kopš Tukumā darbu uzsāka «Lindström» darba apģērbu ražotne – «Lindström Prodem». «Gads ir pagājis un mums ir izdevies iemācīties ļoti daudz jauna – pielāgoties, saprast, akceptēt, kā arī vienkārši labi un kvalitatīvi darīt savu darbu,» atskatoties uz rūpnīcas pirmo darbības gadu, saka tās vadītāja Inga Jaakola.

Tukumā tiek ražoti darba apģērbi, kurus «Lindström» servisa centri nomā saviem klientiem. Arī darba apģērbu regulāra tīrīšana un nomaiņa nepieciešamības gadījumā pieder pie servisa centru piedāvātajiem pakalpojumiem.

«Lindström» grupas servisa centri darbojas 24 valstīs, un darba apģērbu šūšanā sadarbojas ar ļoti daudziem apakšuzņēmējiem. Tukumā tiek šūts apģērbs Ziemeļeiropas un Centrāleiropas valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pētījums: tikai 2,1% meiteņu un 12,7% zēnu plāno savu karjeru saistīt ar IT nozari

Lelde Petrāne,28.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai skaidrotu faktorus, kuri ietekmē skolēnu interesi un izvēli savu nākotnes profesiju saistīt ar informācijas tehnoloģijām (IT) un citām eksaktajām zinātnēm, šodien tika prezentēti Tele2 Shared Service Center (Tele2 SSC) veiktā pētījuma Jaunieši IT rezultāti. Pētījuma gaitā noskaidrojās, ka tikai 2,1% meiteņu un 12,7% zēnu plāno savu karjeru saistīt ar IT, kam par iemeslu tiek minēti pastāvošie aizpriedumi par nozari, nepieteikama informācija par karjeras iespējām IT un iedrošinājuma trūkums karjeras izvēlē no līdzcilvēkiem, u.c.

Pētījumā Jaunieši IT piedalījās 1528 astoto klašu skolēni (773 meitenes un 755 zēni) no 45 Rīgas skolām. Skolēnu viedokļi ar digitālas aptaujas palīdzību tika ievākti 2016. gada maijā sadarbībā ar Edurio.

No aptaujātajiem skolēniem tikai 2,1% meiteņu un 12,7% zēnu plāno savu karjeru saistīt ar IT (pirmā karjeras izvēle). Meitenes kā savu nākotnes profesiju vairāk izvēlas praktiskas un radošās profesijas, piemēram, viņas vēlas kļūt par ārstēm, dizainerēm un māksliniecēm, kamēr zēni nākotnē vēlas kļūt par programmētājiem, sportistiem un pavāriem. Informācijas tehnoloģiju nozarē kopumā vēlētos strādāt 8% jeb 112 meitenes un 14,9% jeb 205 zēni. Ar citām eksakto zinātņu profesijām nākotnē vēlētos nodarboties 13,2% meiteņu un 14,6 % zēnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Eksperts: Lietu internets pamazām sāk savu attīstību biznesa vidē Latvijā

Rūta Cinīte,20.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietu interneta (Internet of Things) ieviešana biznesa vidē Latvijā ir augošs un perspektīvs sektors – ja Zviedrijā un citās valstīs tas jau ir kļuvis par ierastu tendenci, tad Latvijā lietu internets tikai pamazām sāk savu attīstību. Tāpat lietu interneta ieviešana nereti pieprasa biznesa domāšanas un pat modeļa maiņu, uz ko Latvijas uzņēmēji ne vienmēr ir gatavi, norāda Tele2 Shared Service Center lietu interneta pārdošanas vadītājs Renārs Cvetkovs.

«Domāju, ka uzņēmējiem atsevišķās nozarēs Latvijā ir grūti pārslēgties uz citu biznesa domāšanu – pašreizējā situācija viņus apmierina, nenotiek ilgtermiņa plānošana,» norāda R. Cvetkovs, paskaidrojot, ka tādēļ tehnoloģiskie risinājumi nav prioritāte. Taču, atliekot tehnoloģiju ieviešanu uz pēdējo brīdi, uzņēmējs riskē zaudēt savas tirgus pozīcijas konkurentiem. Kā piemēru R. Cvetkovs min uzņēmumu Kodak – kamēr citi foto tehnikas ražotāji pārorientējās uz digitālo vidi, Kodak «turējās» pie tradicionālām vērtībām. «Šobrīd uzņēmums cenšas labot pagātnes kļūdas, bet viņiem ir ļoti grūti atgriezties atpakaļ tirgū,» tā R. Cvetkovs.

Lietu interneta ieviešana var sniegt jaunu pievienoto vērtību uzņēmuma darbībai, tādējādi veidojot attiecības ar klientiem pavisam citā, daudz augstvērtīgākā gultnē: «Analogie biznesa modeļi var tikt piedāvāti servisa veidā. Nākotnē arvien vairāk bizness koncentrēsies uz dalīšanās kultūru – tā vietā, lai viens pircējs iegādātos dārgu pirkumu, to būs iespējams iegādāties kopā ar citiem vai arī īrēt, abos gadījumos maksājot par ierīces patieso izmantošanu» stāsta speciālists, norādot, ka precei vai pakalpojuma patiesai izmantošanai iespējams sekot līdzi ar iebūvētu simkaršu palīdzību, no kurām tiek nolasīti un analizēti dati – iekārtas atrašanās vieta, veiktās darbības un to ilgums, u.c. datu pārraides informācija. «Šāda veida risinājumi būs interesanti tiem klientiem, kuri preci izmanto, teiksim, pāris reizes gadā, lai piemājas dārzā apgrieztu krūmus. Tā vietā, lai iegādātos jaunu un dārgu tehniku, viņiem to izdevīgāk ir īrēt un maksāt par patieso ierīces izmantošanas laiku,» turpina Renārs.

Komentāri

Pievienot komentāru